Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: pornire cu socul pe caldurile astea?!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
bdp007ro
dupa cum se vede zilele astea e supercald afara...dar ce daca?? dacia mea nu stie multe (break din 89). la ora 11 ma duc frumos s-o pornesc (cu socul impins) porneste imediat dar la fel de imediat moare. mai incerc o data... de data asta incerc sa-i dau si niste spritzuri dupa ce o ia, dar degeaba ii dadeam ca se ineca, deci turatia nu crestea in niciun caz ci scadea. a murit iar. buuunn...zic hai sa trag socu. pleaca ea cu socu tras dar tot se mai ineaca la spritzuri...intr-adevar nu ca atunci cand este impins socu dar...

tin sa mentionez ca relantiul este bun cand motorul este incalzit, sta pe la 900 si nu galopeaza (mi-au reglat-o chiar aseara niste mesteri manole) dar se pare ca atunci cand e rece nu se mai respecta nimic... sad.gif am aprinderea pusa la punct...

cum sa-i dau de cap? help pls...as vrea totusi sa nu plec asa cu socu vara...mi se pare putin anormal...plus ca suna ca naiba cu el zici ca e tractor...
ceaki
pai normal se porneste si vara cu socul tras dar numai la jumate. cel putin asa scrie si in carte. tragel numai jumate si dupa un minut impingel la loc vezi cum e atunci
driverx
DA' cine te-a prostit ca nu trebuie pornit cu socul vara?
bdp007ro
ok deci am inteles...plec cu socul la jumate. si totusi, de ce cand accelerez, mai intai se ineaca pt o secunda si dupa aia accelereaza? nu dati cu pietre sunt si eu curios si in acelasi timp incepator..

a si va rog nu-mi spuneti chestii de genu: E NORMAL! CE TE ASTEPTI CAND E MOTORU RECE? pt ca eu stiu ca pana acum o perioada buna de timp a mers perfect...o dusesem la un mecanic care aparent si-a facut treaba bine
ceaki
incearca sa destrangi putin jiglerul de amestec , iiala de jos cu un arculet pe el....da prima data sa incerci cum merge cu socul la jumate smile.gif
Muttley
Am sa-ti explic ca sa intelegi, zici ca esti incepator...

Socul practic face urmatorul lucru: gatuieste (choke ~ soc) traseul aerului catre motor. Motorul vrea in continuare sa traga ceva, si cum aer nu mai are de unde trage benzina in loc. Astfel se obtine o imbogatire a amestecului carburant, necesara bunei functionari a motorului rece.

DAR... Imbogatirea amestecului se poate face (accidental ce-i drept) si-ntr-un alt mod, si anume prin existenta unui nivel ridicat de benzina in carburator, mai exact in camera de nivel constant. Aceasta situatie e determinata de defectarea cuiului poantou, de spargerea plutitorului sau dereglarea acestuia. Cand acest lucru se intampla, repet, amestecul carburant este imbogatit, iar motorul se alimenteaza in mod similar cazului in care socul este usor tras. Situatie-n care, trebuie spus, motorul trage bine, nu da in nas, merge excelent, dar si consuma si polueaza.

Ceea ce ti-a facut mecanicul a fost sa regleze in mod corect nivelul in CNC. Apropo, cu consumul cum stai dupa interventia asta? Si da, este normal ca o dacie cu socu-mpins sa dea-n nas cand o accelerezi brusc si are motorul rece.
Solutia - nu se bruscheaza acceleratia in perioada de incalzire.
Atentie! - nu inseamna ca e bine sa mergi cu socul tras. Acum, vara, il folosesti ca s-o pornesti si dup-aia-l impingi la loc.
driverx
Hai ma, ca a mea mergea perfect cu socul. Inca era mai sprintena. Si avea nivelul corect. Doar la 38 grade dupa ce s-a copt bine sub soare pornea relativ usor fara soc (dar doar pornea si mergea ok, nu avea si capabilitati de tras conserva)
Muttley
Si io ce am scris uai drac?!? tongue.gif
driverx
Damn, cand am citit postul tau la faza cu socu-mpins am luat-o pe aratura. Sorry biggrin.gif tongue.gif
costinasd.
Eu pe caldurile astea o pornesc cam asa si o simt ca e ok: doua pedale (sprituri), trag socu' aproape de jumate si cheie(fara sa o turez, desigur). Dupa ce am facut ~500m cu ea, il ''bag'' la loc si servus.
razvan_3asy
Cine l-a prostit, hmm nu stiu de ce zici asa, ca unele dacii fara soc nu pornesc, de exemplu dacia mea nu o ia fara soc, nici vara, daca ii dau fara soc, trebuie sa o iau la sprituri, de aceea prefer sa trag putin socu smile.gif.
bdp007ro
multumesc pt solutii biggrin.gif am tras socu la jumate si intr-adevar sta la relanti. daca o calc mai tare se ineaca, cum iau picioru de pe acc isi revine...deci acum am inteles ideea...fara forja cand e rece.
EUROPE_
Solutia era simpla. A mea porneste fara soc si fara sprituri, cateodata se mai si opreste...

Sa va povestesc o intamplare cu dacia mea. De vreo 2 saptamani am strans cotul de aer ce face legatura dintre carburator si filtru, cu un colier pentru ca mereu imi sarea de pe teava carburatorului.
Tot cam de 2 saptamani motorul a inceput sa traga bine fara niciun motiv ( m-am gandit la spusele lui @diaconuliviu, ca un motor care incepe sa traga mai bine inseamna ca se da la ulei ). La rece motorul mergea rotund, nu-mi dadea in nas.
Ieri, dupa ce am facut un drum prin Craiova, m-am uitat la teava de esapament pentru ca mi se parea ca scoate fum, si cand ma uit fum negru la accelerari... Pe moment am zis ca s-a dus setul motor, dupa aceea am verificat carburatorul, am zis sa-l desfac sa vad daca nu cumva e nivelul prea mare, dar n-am ajuns sa verific nivelul pentru ca clapeta de soc era la jumatate din cursa, cablul s-a slabit din surubul de fixare...
Am reglat si am rezolvat problema... acum stau si ma gandesc, 2 saptamani de mers cu socul tras la jumatate cam ce consum am avut, nici nu vreau sa ma gandesc, trebuie sa verific si uleiul, pentru linistea mea doar.
ceaki
ar trebui sa schimbi uleiul ala dry.gif
cosm!n
QUOTE(costinasd. @ 27 Jun 2007, 16:39)
Eu pe caldurile astea o pornesc cam asa si o simt ca e ok: doua pedale (sprituri), trag socu' aproape de jumate si cheie(fara sa o turez, desigur). Dupa ce am facut ~500m cu ea, il ''bag'' la loc si servus.
*




la fel o pornesc si io...
costinasd.
bdp007ro: in mod normal n-ar trebui sa isi ''dea in bot'' cu socu' tras la jumate (motor rece) pe caldurile astea. De forjat sa nu o forjezi ca nu-i bine (cand e rece), dar de tras, ar trebui sa traga bine...Ia mai baga-ti mainile pe la avans, la carburici...
bdp007ro
uleiul e schimbat acum 4 zile
rusu_i
salut si eu am problema asta. dimineata cand plec la lucru porneste cu socul tras si stau cam 1 minut cu ea pe loc pana isi revine, ca daca plec imediat ba se ineaca si moare sau moare direct motoru. apoi plec frumos, fara sa forjez motorul cat e cald, ca dupa ce sa incalzit trage de nici nu zici ca e dacie smile.gif)
porneste cu socul tras la jumate si n-o sa mai ai probleme, doar ce te costa biggrin.gif
brigada_diverse
conform principiilor de la termodinamica, motorul cu ardere interna lucreaza cel mai bine la o temperatura mai mare, deci, pana nu ajunge la temperatura de lucru el nu poate sa genereze putere mare.

referitor la pornirea cu soc: eu bag 2 pedale de acceleratie, trag socu(la max sau mijloc, in functie de cat de cald e afara), dau la cheie si cand se aude demaroru apas pe aceleratie. masina nu a refuzat niciodata sa porneasca cu metoda asta.. o tin turata din acceleratiea la 2000rpm cam 20 sec-40sec cu socu tras, apoi imping total socu si o mai tin utrata 30 sec la 2500rpm. las picioru de pe acceleratie.daca vad ca vrea sa se opreasca o mai turez putin. si asa face si caldura in masina iarna mai repede, si nu mi s-a oprit niciodata
Alexu7
dap si eu o gadil cu socu cand o pornesc si dupa ce ies din parcare si fac cativa metri il imping la loc!
metoda garantata !! icon_mrgreen.gif
valentin_carlan
"o tin turata din acceleratiea la 2000rpm cam 20 sec-40sec cu socu tras, apoi imping total socu si o mai tin utrata 30 sec la 2500rpm
"
nu prea ii faci bine ca o tii turata la 2500 rpm cand e rece. pana in maxim 1600-1700 rpm e de ajuns .

metoda cu dat o peda si apoi tras socul in functie de cat de cald e afara e cea mai buna pentru a porni o dacie fara sa innebunesti electromotorul sau sa o inneci sau sa fortezi motorul. eu dau o peda, dau la cheie si o reglez din soc la 1100-1200 rpm pun fata la casetofon ma joc putin pe la el, reglez oglinzile(ca sunt ogramada de kinderi la mine in fata bloc), dupa 30-40sec imping socul si apoi plec fara probleme asta chiar daca nu am mai pornito de o zi sau o saptamana.
socul rulez si iarna si vara!
aalinte
degeaba le porniti cu socu tras daca le dati sprituri dupa pornire sau le tineti turate la 2000 si de ture. ce faceti voi este exact moarte curata motorului. mai bine il pornesti fara soc tras fara sa il accelerezi si astepti sa isi ia ulei . oricum fiecare face cum stie dar masina mea cu acest tratament a rezistat din 1978 pana in zilele noastre .
PH-06-BOA
Ficare masina are particularitatile ei. Este importanta reglarea socului.
Clapeta acceleratiei este legata de soc printr-o sarma in forma de "Z".Cu un patent se re regleaza din sarma ,ca atunci cand clapeta de soc este inchisa la maxim (fara a fi fost fortat arcul spiralat aflat pe pe axul clapetei de soc) motorul sa nu aive turatie prea mare(1500 ture). Tragand socul la maxim niciodata motorul nu se va tura prea tare iar la pornire clapeta socului ,se deschide ( datorita acelui arc ) sa dea atat aer atat cat este necesar pt. turatia stabilita. Niciodata 2 masini nu vor porni la fel. Nu amestecati pornirea pe GAZ cu cea pe benzina ( la rece benzina intra lichida in camera de ardere si ia foc mai greu). NU porniti cu soc pe gaz. Reglati cursa acceleratiei din acea sarma in forma de Z. Daca este ceva ne clar mai intrebati.
CriSTI68
luati de aici, ce sa trag socul vara, se trage automat tongue.gif
Ovidiu Comănescu
Asa e, fiecare masina cu fitele ei, nici eu nu o pornesc acum, mai ales pe caldurile astea cu shocul tras, sta in 5-600 de ture fara probleme, dar o tin la 8-900(la ureche ca nu am turometru) din acceleratie si merge fara probleme si tocmai ca nu da in nas daca plec asa cu ea, ce-i drept decand am cumparat carburatorul de 2 ani nu am umblat in el, inca e sigilat si nici nu consuma sau sa scoata fum negru la pornire, am reglat totul foarte bine, pornesc cu socul cand temperatura este mai jos de 25 de grade, in rest toate bune.
brigada_diverse
vara o pronesc de obicei dimineata pe la 6-7 cand am treaba...daca e pe la 11 cand e caldura nu mai folosesc socul, sau il folosesc la jumate
deci o tin la 2000 cu socul tras.oricat am apasat ep acceleratie mai mult de 2100 nu a urcat cand era socul tras. am luat piciorul de pe pedala si a aramas la 2000rpm. de ce s-a intamplat acest lucru?(dupa ce am imprins socu a cazut la 1000-relanti)

dupa ce impring socul si inca am picioru pe acceleratie creste la 3000rpm
mircea.a
Eu personal n-am vazut doua Dacii care sa functioneze la fel cu socul tras, deoarece mersul motorului este influentat de mai multe componente care pot fi reglate diferit sau au uzuri diferite.
Teoretic, chiar si vara pe caldura mare, un motor ar trebui sa porneasca cu socul tras la maxim. Daca porneste fara soc inseamna ca are amestecul bogat si consuma benzina mai multa.
Daca masina cu socul tras la acceleratie tinde sa se opreasca inseamna ca motorul este rece sau sunt probleme cu pompa de repriza. Asta insemnand ca nu baga suficienta benzina pentru a imbogati amestecul suficient. Asta inseamna gunoi in jiglerul cu cioc sau jiglerele cu bila nu mai etanseaza si benzina este impinsa inapoi in CNC.
Kruger
Da, nu sunt 2 dacii la fel din punctul asta de vedere. La mine porneste si merge vara fara soc, dar nici nu consuma. Iarna in schimb, il tin tras si dupa ce plec cu el, inca cateva minute.


O alta faza ciudata e urmatoarea. De cand am masina asta (3 ani) scoate fum albastru la pornire. Clar ca papa ceva ulei (cu toate ca intre schimburi 5000km, nu completez de obicei, ca nu scade). Daca in schimb pornesc cu socul tras, nu mai scoate nici un fum.

mircea.a
Incalzirea motorului se face in mod normal in trafic, nu pe loc si se impinge socul treptat astfel incat motorul sa functioneze rotund pana cand acesta ajunge la temperatura de lucru. Astfel nu va merge inecat si nici nu va consuma benzina inutil.

@Kruger
La tine s-ar putea sa ai uzura la semeringurile de supape (daca chiuloasa are asa ceva) sau la ghidurile de supapa. Explicatia ar fi urmatoarea: datorita uzurii ghidurilor sau semeringurilor uleiul se prelinge pe supape in camera de ardere, ceea ce provoaca fumul de la pornire. Cantitatea de ulei care se prelinge in mers este neglijabila si de aceea nu mai scoate fum in timpul mersului.
papamuntz991
eu se pare ca fac pe socu...ii dau la cheie si cand aud ca a luat-o...apas usor acceleratia si o mentin asa max 1 min.apoi plec usor si merg foarte incet pana ajunge la temperatura optima(de obicei pana ies din cartier)...o sa icnerc metoda cu socu..dar e posibil ca al meu sa nu functioneze bine...iarna....trageam socu..o porneam apoi o tineam eu din acceleratie caci socul nu prea isi facea treaba...o sa vad daca pe caldura merge socul...
Minel
Eu de cand am masina nu am pornit-o niciodata cu socul tras ,nielul CNC este ok,aprinderea la fel si de consum nu pot sa spun nimic de rau cu 16 litri fac Resita Timisoara dus intors (cam vreo 260 km) si invartit prin Timisoara si Resita ,deci dupa cum au spus si altii nici o dacie nu seamana cu cealalta .Eu o pornesc in felul urmator ,dau o singura data sprit apoi dau cheie si o ia la sfert ,o las vreo 3-4 secunde si o opresc eu sau extrem de rar se opreste ia ,o las vreo 10 secunde si o pornesc din nou si o tin din acceleratie pe la 1200- 1300 rpm vreo 45 de secunde si apoi pleaca fara probleme ,bineinteles primii km facuti nu turez vitezele si pana acum cum functioneaza masina tot as vrea sa functioneze tongue.gif !!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.