Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Masina trepideaza
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
v_razvan_c
Spuneti-mi si mie va rog, care ar putea fi cauzele de masina trepideaza la punctul de lucru al ambreiajului, indiferent de turatie. Si in marche-arriere face tot la fel...
ATM
Discul de ambreiaj are niste arcuri pe el tocmai pentru a preintampina aceasta problema. Daca tu zici ca in orice turatie face la fel (de obicei, la un disc bun, trepidatia nu ar trebui sa se simta daca nu scazi turatia in schimbare sub, sa zicem 1400-1600 rpm) ma bate gandul sa nu ai arcurile alea decalibrate/decalite/sarite etc. Sau, poate, ambreiaj uzat usor neuniform?
v_razvan_c
Ceva de arcuri banuiam si eu, dar speram sa fie altceva totusi, cum ar fi tampoane, nu stiu, orice, numai sa nu desfac cutia sad.gif Deci arcuri decalite cred ca ramane. Poate se calesc singure radmasa.gif

30 Jun 2007, 02:55:
Dar totusi,parca arcurile alea erau pentru a nu patina discul...ma rog smile.gif
driverx
NU arcurile sunt problema, sau nu neaparat. Daca ar fi decalite, ar avea joc, ar prinde ceva mai brusc.

Dar masina ta trepideaza. Asa indica foarte tare ca placa de presiune ar fi deformata, si exact cand incepe sa mearga patinat, calca intr-o parte.

Schimbi placa + disc.
v_razvan_c
Pai din cate vad ar cam trebui sa schimb totul, prinde si brusc... Insa cateodata trepideaza rau, alteori deloc, asta nu inteleg eu.
mirceas
trepideaza doar la plecarea de pe loc sau indiferent de viteza?
v_razvan_c
La plecarea de pe loc, atunci cand ambreiajul se afla in punctul de lucru.
mirceas
eu am mers cu aceleasi simtome mult timp (peste 5000km), poate mai ai rabdare. poate fi de la placa de presiune dar si de la disc sau ambele. pana nu dai jos cutia nu poti stii.

la mine si acum prinde brusc, uneori se aude si un "buf" si ma gandesc sa nu fie de vina iar placa sau furca.

da-i turatia necesara la plecare, o sa vezi ca nu mai trepideaza chiar asa.
v_razvan_c
OK,merci, ma deranjeaza dar asta e... o sa mai am rabdare smile.gif
ydaniel
tampoane rupte:)
v_razvan_c
Asta asteptam sa mi se zica happy.gif

1 Jul 2007, 23:31:
Dar care tampoane, eu le stiu numai pe cele 2 de la motor si una in spatele cutiei de viteze
mirceas
nu e obligatoriu sa fie de la asta, eu nu am avut niciodata tampoanele rupte, in plus traversa in stare excelenta, totul bine fixat.

totusi nu strica sa le verifici... la capatul cutiei spre timonerie, e o traversa/jug care tine si ea cutia, fixata la capete prin doua tampoane. trage de ea, vezi sa nu aibe joc in tampoane, sau sa nu fie uzate.
Buyaka
Ceva pete de ulei sub masina sau in zona gaurii de la volant?
v_razvan_c
OK mirceas, o sa verific, asta cand o sa mai trec pe la o rampa.
Ulei curge de absolut oriunde smile.gif
EUROPE_
Pai am si eu o problema asemanatoare!
Dar la mine imi trepideaza la cuplarea ambreajului doar cand motorul este cald.
Iar daca dau drumul mai repede la ambreaj cupleaza frumos. Auzisem tot pe aici pe undeva ca ar putea din si din cauza platinei, acum nu stiu...
Acum, cel putin la mine, daca ar fi placa sau discul ar trebui sa faca la fel si la cald si la rece, sau nu?
mirceas
nu, pentru ca la cald regimul de lucru al ambreiajului e altul daca uzura e mare.
v_razvan_c
Si la mine cand e cald face rau de tot, cand e rece rar...
PH-06-BOA
Daca s-a intamplat instantaneu, e "soarele" fisurat, daca a aparut treptat, e uzura neuniforma la disc sau chiar se intampla sa zboare o parte din disc,datorita proastei aderente a fibrei de sticla (nu azbest,cum era normal)cu restul componentelor, din care-i facut.
v_razvan_c
Exista posibilitatea sa ma lase in drum, nici in viteza 1 nu intra cand este foarte fierbinte, trebuie sa bag 2, apoi repede 1.
PH-06-BOA
Nu cred sa fie prea mare legatura intre temperatura si modul de anu intra,decat uleiul mai fluid din cutie. CAND VA LASA DISCUL(PATINEAZA) 6 patratele de clingherit cu laturile de 1,5 cm unse cu poxipol si introduse intre ferodouri la disc,cu o surubelnita, prin fereastra de vizitare a semnului de pe volanta, nu numai ca te aduce acasa ,dar te mai duce si inca un an.Am facut-o la multi printre care si un papuc ce cara marfa la magazin, de un an si inca merge. Tot pri acea fereastra vezi si daca discul e faramat(la 1310)
v_razvan_c
"Tot pri acea fereastra vezi si daca discul e faramat(la 1310)"

Parca si a mea are o gaura la disc(1300), sper ca aia e, mi-a bagat cineva benzina pe acolo ca incepuse sa patineze discul din cauza ca intrase ulei...
Oricum, merci pentru idei, sper sa mai tina, poate ii trece si cu tremuratul ala ca ma enerveaza. smile.gif
EUROPE_
Oricum stiu sigur ca placa de presiune este uzata, are ceva canale pe ea de la vechiul disc probabil. Dar inca nu imi patineaza discul, sau cel putin asa cred.
Inca nu stiu cum patineaza un disc, asa ca as dori sa imi explice cineva care a patit asa ceva sau care stie.
v_razvan_c
Pai hai sa-ti zic eu cum patineaza un disc, daca mai sunt completari/corecturi va rog sa o faceti. Pur si simplu in treptele de viteza, atunci cand ambreiajul este sus si accelerezi, se simte cum motorul se tureaza fara ca masina sa ia viteza.

Cat priveste problema mea, mi-a spus cineva ca"s-a inmuiat placa"... smile.gif
PH-06-BOA
Pentru a vedea daca si cum patineaza, trageti putin frana de mana, bagati a-4-a, turati la vreo 3000 de ture si la eliberarea ambreiajului normal. daca discul patineaza ,motorul va scadea putin in turatie ,fara a intampina prea mare rezistenta(atentie, nu-l tineti asa mai mult de 2 secunde ).Daca discul este bun , motorul se opreste imediat ce se cupleaza ambreiajul. NU UITATI de chestia cu penele intre suportul de metal al discului si ferodouri,daca nu sunt rupte. Unul tine ambreiajul apasat ,celalalt infige ,prin fereastra penele unse cu poxipol.
EUROPE_
Deci pot sta linistit, pentru ca motorul nu se tureaza fara a creste turatia.
Multumesc pentru informatii.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.