Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pompa de Benzina
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
CriSTI68
nu stiu de ce desfac capota si pute groaznic a benzina, ma uiot la pompa UDA toata, acum nu stiu sa fie de la furtune sau de la capac ? in jurul la capac este umezeala mai pronuntata, pornesc motor numai este uda, acum care sunt pasii care trebuie sa ii fac sa o dau jos ? ca daca scot furtunele curge benzina biggrin.gif, si ce ar trebuii schimbat
mirceas
benzina poate curge pe la clopot, pe la furtune sau chiar pe la tevustile in care intra furtunele. eu am patit cu tevusca in care intra turul, se misca asa de tare incat a iesit doar trasa cu mana. normal ca pe acolo imi pierdea benzina...

eu as recomanda sa schimbi corpul superior de pompa, e posibil sa nu mai etanseze bine pe la sita/clopot. unul nou e cam 10 ron. eventual si sita daca e perforata (mai rar). ai doar 6 suruburi de desfacut, nu are sens sa dai toata pompa jos de pe motor. scoti clopotul de pe corpul vechi, atentie ca are un arc pe interior. pui inapoi sita, apoi colopotul pe corpul nou si strangi totul la loc. preventiv poti pune putin silicon pe buza clopotului ca sa ai garantia etansarii.

asta e o ocazie buna sa scapi si de mizeria acumulata in pompa care se intoarce prin retur si poate provoca obturatii, automat consum marit. verifica si furtunele, de la coliere se mai taie si poate scapa si pe acolo.
ageana
Am patit si eu acelasi lucru acum vreo 2 saptamani. Am avut si bafta de a parca masina pe o panta cu fata in jos, rezervorul fiind mai sus decat motorul si am pierdut o gramada de benzina.
Rezolvare:
1.parcheaza masina astfel incat sa ai pompa de benzina mai sus decat rezervorul;
2. desfa surubul de sus al pompei, da capacul jos (ai grija sa nu pierzi arcul de pe surub), curata acea sita, si verifica in ce stare e aceasta pe margini;
3. strange capacul la loc, nu foarte tare (sa nu se duca filetul din corpul pompei) dar nici incet. Il strangi cat sa nu mai piarda benzina pe langa capac cand dai la pompa.
SAU, varianta scurta:
Strande surubul de la capacul pompei de benzina biggrin.gif


Verifica sa nu ai returul infundat - si asta e o posibila cauza ce duce la crearea unei presiuni mai mari in pompa si implicit la pierderi.


sobolan
ia o cheie de 10 si strange surubul din partea de sus a pompei(capacul ala)...nu strange prea tare sa nu cumva sa faci vreo fisura in corpul pompei wink.gif
Minel
Adrianno,avand atata umezeala acolo,ii clar ca ceva nu este etans acolo ,eu banuiesc clopotul pompei care nu etanseaza ,incearca sa ii cureti marginile si schimba sita,strangi atat cat sa etanseze nu tare ca saa iti etalezi muschii biggrin.gif si apropo mergand asa cu masina nu intrerupea ??? huh.gif
CriSTI68
am schimbat alea de la clopot acum o saptamana cu unele noi si azi minune sa stricat iar si am pierdu 20 de litrii de benzina 251.gif

10 Jul 2007, 19:38:
022.gif 251.gif ii dau foc cum dracu plec de acasa cu rezervor jumate si ma intorc dupa 40 km cu el gol mad.gif
ageana
Poate s-a dus filetul din corpul pompei si nu mai strage bine, sau scapa.
Vezi... d-asta merg eu cu maxim 20 litri in ea 04.gif macar daca se intampla o chestie d-asta nu pierd prea mult.
CriSTI68
pai gata o parchez pana ii bag inima noua smile.gif , si dupa fac disectie la cea veche sa vad ce are mad.gif
ageana
Da` s-o parchezi cu botul in sus (sa fie pompa mai sus decat rezervorul wink.gif )
mircea.a
Inainte sa dai banii pe un capac nou, verifica daca surubul de strangere are garnitura. Asta trebuie sa fie din piele sau klingherit. Oricum, ceva moale care sa se muleze pe capacul rotund. Bafta!
CriSTI68
ce sa verific ce capac ? am schimbat pompa cu totul icon_mrgreen.gif
CriSTI68
ce sa aleg Pompa clasica sau pompa electrica ?
valo
Am postat aici pentru a nu mai deschide un alt topic. Si la mine mai miroase din cand in cand a benzina in masina. Am deschis capota si la motor nu miroase nimic. Nici in portbagaj nu pare sa se simta ceva. Miroase ca dupa o alimentare. E normal sau pierd benzina? Nu am observat lipsuri.
argon
iti miroase din rezervor, si in special cand deschizi geamul. Vezi garnitura de la sonda daca mai etanseaza.
Merced
Ca sa nu mai deschid un nou topic. Treaba sta in felul urmator, pe langa clopotul ud, vad ca pierd picaturi foarte marunte cand motorul functioneaza pe la garnitura de mai jos, deci nu cea de la clopot. Am o pompa de benzina pe acasa care din cate stiu eu e functionala si as vrea s-o schimb. Tot asteptam un vecin care mi-a zis ca ma ajuta, dar vad ca nu se arata si as vrea sa fac treaba asta singur pana la urma. E ceva dificil? Ca el mi-a zis ca e o smecherie de facut cand se pune pompa. Sau sa fie mai usor sa schimb garniturile alea? Mentionez ca pompa merge, dar parca mi-e frica sa nu ajunga sa-mi bage si in motor benzina, ca oricum uleiul are un miros destul de puternic de asa ceva, desi nu se aprinde. Vreau sa schimb uleiul si intai sa scap de beleaua asta cu pompa de benzina.
Sfaturi?
argon
desfaci suruburile alea 2 , si cand montezi cea noua pune si garnituri noi, de grosime standard.
Merced
Done. Schimbat cam pompa cu totul, desi la inceput aveam retineri. Mai aveam prin casa o pompa cu retur fara membrana in stare relativ buna, si una nou nouta complet functionala dar model fara retur. Mi-a explicat un vecin ca daca vroiam s-o pun p-aia imi trebuia un T undeva. In fine, am vrut sa pastrez baza de la cea veche dar era dezastru. Plina de mizerie. Am improvizat si din celelalte doua pompe am facut una complet functionala cu retur, cum o aveam pe cea veche. Membrana cele noi parea intacta, si prin faptul ca nu pierde pe nicaieri benzina mi se confirma treaba asta. Clopotul l-am strans ceva, desi p-aici zicea ca nu se recomanda, ca initial scapa putina benzina si pe acolo. Acum e ok, uscata peste tot. Mi-a mancat zilele surubul din drepta de pe motor, ca n-aveam loc sa-l strang mai deloc, dadeam peste ambreiaj, a fost ceva chin dar din cate am vazut l-am strans bine. Cu ocazia asta am pus si alt decantator ca in ala vechi era chin. Pe fundul lui era jale, niste apa si mizerii cat cuprinde. Acum e ok, vad si eu cand am apa in benzina mai usor. smile.gif
Multumesc argon pentru sfatul concis dar plin de inteles! icon_mrgreen.gif
Acum sa vad ce ulei bag in ea, maine vreau sa fac si treaba asta. La Petrom am gasit rahatul ala care a aparut acum, turcesc. Costa si cam mult si nici macar nu am mai vazut 20W40, sau aveau ceva dar nu scria asta pe el, ci ulei de vara sau ceva de genul asta si costa suspect de putin 15 lei 4 litri. Deja jenant.
Pana la urma sa iau Valvoline 15W40 la 43 de lei bidonul de 4 litri sau gasesc ceva mai ieftin si la fel de bun? Imi lauda un var uleiul de la Lubrifin, ca taica-sau numai d-ala baga in Aro 10 si merge motorul tun. Am condus si eu masina respectiva si intr-adevar, mergea foarte frumos, dar parca am retineri.
argon
ziceam de garnituri, ca daca e prea groasa nu baga suficient, si daca e prea subtire risti sa se rupa membrana.
PaulT
post-336-1110552475.gif --Merced--De ce nu ii pui ulei semisintetic?Adica un 10w40.E mult mai bun decat 20w40,care,oricum,mai este si mineral.Si nu e prea scump,mai ales avand in vedere ca va creste intervalul dintre schimburi.Scuze de off topic. biggrin.gif
Merced
Dupa cum bine spunea cineva care stia ce vorbea, intervalul n-ar cam trebui sa scada, nu din cauza uleiului, ci din cauza motorului care e de conceptie veche. Adica tu daca bagi sintetic nu cred ca-l schimbi la 10.000km ca la Logan, ca nu faci nicio branza.
Nu bag pentru ca:
1) Mi-l mananca. In aproape 5000km si doua luni de cand am uleiul asta am completat un litru. Acum se apropie iar de minim pe joja.
2) Daca mi-l mananca consider ca nu merita sa dau dublu pe el, si daca intervalul intre schimburi ar fi crescut teoretic, la mine nu era mare diferenta, daca-l papa. Acum am 50 de lei pentru filtru si ulei, si am pus ochii pe un Valvoline 15W40 care cred ca-i mai decent decat noul Petrom.
3) Masina in 28 de ani de existenta a vazut numai mineral si in general doar 20W40. Rar imi aduc aminte ca am mai avut si Shell 15W40. Nu ma apuc eu sa bag in ea ulei mai scump decat baga maica-mea in Cielo. radmasa.gif
Chiar daca e offtopic, dar o recomandare de 3 litri de ulei decent in 40 de lei are cineva? rolleyes.gif
argon
Nu pune semisintetic la masina de 30 de ani care a mers cu 20w40 pana acum.
PaulT
Il schimb cam la 7000.Dar nu imi manaca ulei.Nici tie nu iti mananca mult.Ideea e ca cel semisintetic isi pastreaza mult mai bine calitatile...mai ales in stilul in care se merge in oras mad.gif .Ramai la Valvoline,e o alegere buna(nu Shell!!!).
P.S.Masina mea are 34 ani...si pana acum 6 ani...tot 20w40 vedea.
CriSTI68
QUOTE(PaulT @ 25 Sep 2007, 19:03)
post-336-1110552475.gif --Merced--De ce nu ii pui ulei semisintetic?Adica un 10w40.E mult mai bun decat 20w40,care,oricum,mai este si mineral.Si nu e prea scump,mai ales avand in vedere ca va creste intervalul dintre schimburi.Scuze de off topic. biggrin.gif
*



iti recomand uleiul pe care merge `98`ul meu de cand este scos din fabrica

Mobil 1 15W40 - Schimb odata la 8000 - 8500 KM eu de la ultima schimbare am facut 10000 km cu ea tongue.gif preiune teapana la ulei, lubrifiere ok semisintetic si inca motorul original tongue.gif de azi cu toate consumabilele noi icon_mrgreen.gif
mad toz
Dar la mine care megrge din 98 de cand e cu mineral are ceva daca pun sintetic? ph34r.gif
PaulT
Scoti uleiul vechi,schimbi filtrul,pui uleiul nou...ce sa aiba?E mai ok ptr motor...in rest,nimic(rau). biggrin.gif
CriSTI68
ba are...rau la buzunare icon_mrgreen.gif
Merced
Pai eu il ascult pe argon, nu pun ca are dreptate. Motorul oricum a fost facut de trei ori in anii astia, ultima oara prin 1997 dar tot 20W40 a vazut. Apropos, Valvoline-ul ala 15W40 pe care l-am gasit la 43 de lei/4 litri e minaral presupun(dupa pret fac presupunerea)?
Shell oricum nu se mai gaseste. biggrin.gif Erau tin minte niste bidoane rosii, ala cred ca era 20W40 si unele galbele care cred ca erau 15W40. Asta se intampla prin 1996 sau ceva de genul asta. icon_mrgreen.gif
ydaniel
55 lei pompa de benzina de scornicesti.10 lei membrane de scornicesti:)
Merced
Pai inseamna ca cu 20 de lei imi iau doua membrane si ma fac cu inca doua pompe de benzina in regula. radmasa.gif
Daca tot eram offtopic, ziceti de ulei. tongue.gif
ydaniel
10 lei ambele membrane si cu tija +piulita;)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.