Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: bataie bizara... nu i se da de cap!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
cormoran
Va salut si imi incerc si eu norocul, vazand ca de atata timp multi si-au rezolvat problemele prin topicurile astea (si eu cateva ).
Asadar, DOAR pe drumuri cu gropi -sau doar neregularitati, valuri, mi se aude cam la picioarele mele, sub pedalier, un cloncanit ca si cum as avea o cheie cazuta in scut. mi se pare ca ar avea ceva legatura cu ambreiajul, pentru ca se modifica cloncanitul cand calc pedala sau - am incercat intentionat - se amplifica daca merg subturat.
mi s-au spus si am verificat urmatoarele:
1. fata stanga / dreapta tot (bielete, bucse, pivoti noi etc). tot cloncane.
2. caseta directie daca e fixata bine (e noua oricum si nu stium cum facea inainte). tot cloncane
3. am scos scutul cu totul. tot cloncane....
mi s-au mai sugerat urmatoarele:
1. nu stiu ce ax dintre CV si motor, unde ar fi nu stiu ce bucsa. dar ar trebui dat jos motorul pt asta...
2. telescop in partea de sus ca n-ar avea manshonul de cauciuc. m-am uitat. il are. tot cloncane.
nu mai pot. ultimul mecanic la care am fost mi-a spus in cele din urma ca am o boala psihica si el nu aud nimic si sa dau casetofonul tare ca cica dispare...

si, daca tot sint aici.... vitezometrul imi arata in medie cu 25-30 km mai putin decat normal.... ceasul nu caraie.... ce sa schimb intai? cablul?
va multumesc anticipat!


thedragon
la vitezometru schimba mai intai cablul ! de restul nu ma pot exprima tongue.gif
mad toz
Acel "cloncanit" se aude si la mine la relanti ,daca apas ambreiajul nu se mai aude.
De la placa presiune,disc ambreiaj si rulment de presiune nu e ca leam schimbat pe toate,se auzea si inainte sa le schimb.Am un prieten si lui ii face la fel,deci nu stiu de la ce e, dar sigur e ceva de pe la cutie.
Asa ca astept si eu raspuns.
costinasd.
Dar merge ok masina, nu? Cloncanituri pe drum cu gropi e normal sa auzi, inseamna ca piesele functioneaza biggrin.gif . Acum fara gluma, pot fi multe cauze. Spre ex la mine la franare si la gropi imi batea ceva pe spate...am crezut ca sunt bucsele, ca sa constat ca era teaza de esapament - se rupse suportul. Las-o sa faca mai tare si ai sa depistezi pana la urma ce are...nu e chiar solutia, da' ma rog.
cormoran
Da... pana la urma se pare ca asta ar fi solutia, sa o las sa se amplifice, dar tare ma streseaza.... (unii spun ca am devenit obsesiv blush.gif ). in fine... masina, da, merge ok, dar sper sa n-am vreo surpriza in concediu!
Bine, am uitat sa spun ca am schimat toata evacuarea, inclusiv galeria si toba finala, adica tot traseul... dar oricum se aude pe stanga.


Pana la urma, ce naiba fac cu vitezometrul,ca 4 mecanici mi-au spus asa: 2 ca e ceasul, iar ceilalti 2 au zis ca primii 2 sint prosti si e de fapt pinionul din CV. Mama naibii... nimeni n-a zis nik de cablu.
Cand am 55, indica 40, cand am 90 indica 70 si cand am 105 indica 80 huh.gif .
Scuze de topicul "dublu".


mad toz Acel "cloncanit" se aude si la mine la relanti ,daca apas ambreiajul nu se mai aude.
De la placa presiune,disc ambreiaj si rulment de presiune nu e ca leam schimbat pe toate,se auzea si inainte sa le schimb.Am un prieten si lui ii face la fel,deci nu stiu de la ce e, dar sigur e ceva de pe la cutie.
Asa ca astept si eu raspuns.


In legatura cu asta, cred ca pot sa-ti raspund eu, dupa o lunga conversatie cu mecanicul meu. La mine cloncane pe gropi, nu la relanti. Zice ca la tine ar fi asha: intre cutie si arborele cotit este un ax, o "priza" care are o bucsa ce se uzeaza intr-un an-doi. De obicei, zice el, se baga acolo o bucata de cauciuc. In fine, trebuie schimbata bucsa aia, care, fiin uzata, nu mai tine axul presat si ala joaca. sper sa te ajute cu ceva asta. problema e ca la mine nu e la relanti ci pe denivelari... e altceva....
Buyaka
Priza de la cutia de viteze (axul dintre motor si CV) se fixeaza in volant intr-o bucsa de alama, acea bucsa e uzata, cand ambreiajul e apasat axul nu se mai invarte si deci nu se mai aude cloncanitul.
Aceeasi problema o am si eu, am inlocuit bucsa respectiva iar dupa 500Km a revenit zgomotul si asta datorita "bunei" constructii a cutiei de viteze.

Numai bine!

PS In cazul asta stie mecanicul ceva...cred ca nu se rezolva decat cu muzica data tare... sau realinierea cutiei de viteze cu motorul pe planseta de proiectare sleep.gif .
vyper
cu vitezometru exact asa imi face si mie...la mine tata a zis ca a facut asa de noua...si este testat in paralel cu alta masina...aproximativ aceleasi valori ca la tine wink.gif mi-a zis cineva ca cica ar fi melcul ala sau cum se numeste...pentru ceasuri din alea cu 180 model mai nou...u ai ceas din acela cu 160 pe el?cica s-ar rezolva daca am pune fie un ceas cu 180 fie sa schimbam melcul acela din cutie wink.gif
cormoran
Alinierea cutiei cu motorul... Ajungem de fapt la proiectarea masinii... huh.gif
O sa mai incerc... astept sa-mi vina cheful si vigoarea si ma duc pe rampa si mai fac o verificare la milimetru la tot ce e dedesubt...
oare se poate sa joace putin CV?!?! pentru ca la un moment dat am vazut ca intre marginile traverselro si lonjeroane un mester bagase niste fashii de cauciuc... o fi de acolo?!?!


cat despre vitezometru, da am de ala cu 160...
Bogdan 1300
Ai verificat tampoanele la Cutie? sunt 2 tampoane de cauciuc care fixeaza cutia de viteze in partea din spate de lonjeroane..este unul in stg si unul in dr..posibil ca cel din stg sa fie rupr,uzat sau slabit din suruburile de prindere si de aceea cutia sa vibreze si sa loveasca cu traversa de fixare in lonjeronul stg wink.gif
Incearc-o si p-asta.
cormoran
ehe, maica, asta cu tampoanele a fost prima, ca la alta dacie chiar avusesem problema asta si stiam deja.. nu e de acolo...
Vezi acum de ce am pus titlul pe care l-am pus la topic... chiar nu i se da de cap!!!
mercic oricum
PH-06-BOA
Vezi daca nu cumva lovind scutul sau traversa dintre lonjeroane,acestea sa atinga de "saxofon".La vitezometru, exista in interior un surub de reglaj, care-ti poate rectifica aproape intreaga plaja ,nu-i nevoie sa dai bordul jos,iar la cutie sunt doua rapoarte constructive 1/13 si 1/14.Daca ai cauciucuri mai inalte,iar ai eroare, dar nu atat de mare.
Ovidiu Comănescu
Vin si eu cu o belea, nu cred sa fie si la tine la fel, dar, la mine, am un zgomot ciudat, in sensul ca pe langa acea uzura a bucsei de priza am si un zgomot ciudat in timpul mersului. Am schimbat tot ce se putea schimba, bucsi, etrier, planetara, rulmenti(mentionez ca se manifesta pe dreapta fata) si nici o schimbare, pe stanga nu se aude nimic nici chiar cu masina suita pe cric si invartit de roata. In ultima instanta am dat planetara jos si am invartit de axul planetarei din cutia de viteze si stupoare, axul are joc destul de sesizabil si cand invart in anumite locuri apare o mica blocare a axului. Asa deci si prin urmare, va trebui sa dau cutia jos, cert este ca nu stiu la ce sa ma astept, dar voi vedea mad.gif
PH-06-BOA
E posibil sa ai sateliti sparti.
diaconuliviu
QUOTE(Buyaka @ 2 Jul 2007, 09:42)
Priza de la cutia de viteze (axul dintre motor si CV) se fixeaza in volant intr-o bucsa de alama, acea bucsa e uzata, cand ambreiajul e apasat axul nu se mai invarte si deci nu se mai aude cloncanitul.
Aceeasi problema o am si eu, am inlocuit bucsa respectiva iar dupa 500Km a revenit zgomotul si asta datorita "bunei" constructii a cutiei de viteze.
Numai bine!
PS In cazul asta stie mecanicul ceva...cred ca nu se rezolva decat cu muzica data tare... sau realinierea cutiei de viteze cu motorul pe planseta de proiectare  sleep.gif .


Hai s-o luam altfel: cit timp exista miscare relativa intre priza si acea bucsa din bronz? NUMAI pe perioada debreierilor!!! Prea putin ca acea bucsa sa prinda joc incit sa troncane. A fost o perioada scurta cind si eu "am inghitit hapul asta" aruncat de mecanicii de la service, mai ales pe perioada garantiei.

Problema de fapt e mai spinoasa: ca sa capete joc acolo inseamna ca ori priza se roteste fata de bucsa (nu e cazul, am spus) ori priza sa aiba bataie. Asta se poate intimpla de la: uzura caneluri arbore primar-priza insotit de "inmuierea" acelor stifturi elastice din zona cuplajului, ori bataie in arborele primar.
La cutiile cu 5 trepte rulmentul din partea prizei nu mai e conic ci cu role-ac; insotit si de un ambreiaj de 200 mm (mase in miscare mai mari) se produce mai usor fenomenul.

Mecanicii ori nu gindesc si spun "bucsa" ori gindesc si stiu dar asta implicind demontarea cutiei, mult de munca, etc, prefera sa arunce falsuri.
Ovidiu Comănescu
QUOTE
E posibil sa ai sateliti sparti.
am mentionat mai sus, pe stanga nu se aude nimic, am ridicat masina si pe stanga si am rotit de ax, nu se aude si nu se simte nimic, merge rotund, numai pe dreapta are beleaua.
cormoran
QUOTE
Vezi daca nu cumva lovind scutul sau traversa dintre lonjeroane,acestea sa atinga de "saxofon".La vitezometru, exista in interior un surub de reglaj, care-ti poate rectifica aproape intreaga plaja ,nu-i nevoie sa dai bordul jos,iar la cutie sunt doua rapoarte constructive 1/13 si 1/14.Daca ai cauciucuri mai inalte,iar ai eroare, dar nu atat de mare.



da, bine zici, dar, din pacate, recent am pus distantieri si la traversa si la bara de torsiune, asa ca nu mai atinge nimik in nimik acolo... wacko.gif
O sa vad totusi treaba cu cutia si daca nu cumva se atinge de lonjeroane cu marginile traverselor...
Dupa ce-ati scris voi, mi-a cam "trecut" cu bucsa de priza.,..
In ceea ce priveste vitezometrul... Unde e surubul de reglaj?!?! si incotro il invart daca imi indica mai putin?
diaconuliviu
1. Nu mai scrie IRC (k, sh, tz, `, l, etc).
2. Surubul de reglaj este pe ceas, nu ai acces dinafara, trebuie sa demontezi vitrina cu ceasuri, apoi ceasul de pe ea si... si e mult de munca.
In plus, ceasurile de Sacele au reglaj, Jaeger-ul se pare ca e capsulat si nu are, takosanul nu stiu.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.