Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme alternator
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
airimia13
Am probleme cu alternatorul de la daciuta mea. De ceva vreme imi toceste carbunii, unul ramane aproape intreg iar celalalt ajunge la jumatate. Deja in 3 luni am schimbat 3 "seturi" de carbuni. Acum i-am schimbat de 500 km si deja vad ca incepand de la 3500 rot/min incepe sa se duca acul de la baterie pe rosu din nou, deci in curand trebuie sa-i schimb si pe acestia .
Daca merg mai mult cu acul de la baterie pe rosu, pot ramane fara baterie (alternatorul incarca si cu carbunii tociti dar nu cum trebuie)?
Cum pot rezolva problema fara sa cumpar alt alternator si cat m-ar costa acst lucru?

Multumesc anticipat.
Merced
Din cate stiu eu un alternator nou nu sare de 100 de lei. Cred ca e indicat sa-l schimbi, mai ales ca tot schimband carbuni la el, nici nu rezolvi decat pe termen scurt si poti baga destui bani degeaba.
Normal ca daca mergi cu bateria fara sa o incarce o vei termina cu timpul. Numai pornirile cat o solicita, si mai sunt si alte chestii, cum ar fi faruri, stergatoare, aeroterma, etc.
bygy007
uita-te atent la cele doua inele si vezi daca au aceeasi dimensiune si daca pe circumferinta lui apar rigozitati sau inelele au gropi suprafata lor trebuie sa fie perfect neteda iar diferenta nu trebuie sa depaseasca 2-3 mm eventual strunjeste-l


http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=496492
cristu
QUOTE
Din cate stiu eu un alternator nou nu sare de 100 de lei. Cred ca e indicat sa-l schimbi, mai ales ca tot schimband carbuni la el, nici nu rezolvi decat pe termen scurt si poti baga destui bani degeaba.
Normal ca daca mergi cu bateria fara sa o incarce o vei termina cu timpul. Numai pornirile cat o solicita, si mai sunt si alte chestii, cum ar fi faruri, stergatoare, aeroterma, etc.

Un aternator nou de (50A) e in jur de 300-350 RON.

Am inteles ca nu se mai fac de 36A
Abia am gasit unul de 36A in targ Vitan si abia l-am scos la 220 RON de la 250 RON (era singurul). Bine, cand am ajuns acasa si am vrut sa-l montez pe masina am observat ca urechea care culiseaza pe arcul metalic nu cadea pe gaura arcului din cauza ca, capacul alternatatorului avea urechile de prindere dispuse pe aceeasi linie fata de alternatorul meu vechi care are o ureche de prindere pozitionata diferit + ca fulia era mai mare
Pana la urma l-am dus inapoi si am luat un rotor la 90 RON si l-a mmontat ep alternatorul vechi
Problema mea era ca s-a stricat filetul care prinde fulia din cauza ca un "pseudo-mecanic" nu a strans suficient piulita care fixeaza saiba si fulia pe alternator si in mers a sarit si s-a tocit filetul si a trebuit sa schimb rotorul.

airimia13 schimba rotorul cu totul daca ai inelele tocite sau sunt tocite inegal. Nu uita sa pui putina vaselina pe rulmentul care intra in fundul capacului
airimia13
Multumesc pentru informatii.

Inteleg ca ma paste schimbatul rotorului (e destul de mult 90 ron), dar fiind nou macar-asta e. Daca trebuie, ii dau si pe astia.
diaconuliviu
Poate mai gasesti (eu n-am reusit) ansamblul inel colector si-l schimbi. Nou n-am mai vazut, am gasit insa inele neuzate pe rotoare aruncate.
Asta daca nu ai cumva spire in scurt prin rotorul tau.
whitecar
Incearca sa intri in dialog cu cel ce are nick-ul """ electric "" aici pe sait ,cred ca el te poate ajuta ,eu am avut o problema si a reusit sa -o rezolve ,eventual ii dai un PM .
Apoi ne spui si noua ce sa gasit defectiune si care a fost remedierea .
Minel
La mine cateodata se aude un suierat ca sunt aproape convins ca vine de la alternator ,oare ce poate fi ??? huh.gif ati mai intalnit si voi problema asta ???? blink.gif (alternatorul isi face treaba chiar bine incarca imediat si este ok ) biggrin.gif
diaconuliviu
Rulmentii, de regula cel dinspre fulie.
Gheorghedracu
Inelele cu pricina ar trebui sa fie egale. In plus trebuie verificat daca nu cumva e ceva care apasa unul din carbuni mai puternic pe inel decit trebuie. Probabil ca piesa aceea in care intra carbunii merita schimbata inainte de altceva, daca arata suspect.
bygy007
chiar sa fie asa dificil sa te uiti la 2 inele sa vezi daca nu sint perfect rotunde sau egale sa dai eventual cu smirghel sau sa strunjesti inelele decit sa dai 90 roni pe un rotor mai bine il faci pe ala cu maxim 20 (presupunind si strunjirea ) bineinteles daca se mai poate face
airimia13
Gata, am rezolvat problema.

Am inlocuit colectorul de la altenator cu altul si dupa aproximativ 600 de km e ok incarcarea. Sper sa nu mai am probleme cu el.

Multumesc tututor de ajutor.

Se poate inchide.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.