Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: PROBLEMA GRAVA
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
marinush99
excl.gif excl.gif Deci prima data mi-a crescut temperatura la 95(am o dacie 1300 din 82 cu radiator mic, consum benzina), am zis ca e radiatorul infundat l-am dus la reparat si l-am curatat..., termostatul scos si tot fierbea, asta in inervalele calduroase si cand aglomeratie e mare.... am schimbat garnitura de chiuluasa(si am pornit motorul in jur de ora 23 cand nu mai e cald).... am plecat si tot imi fierbe... chiar si cu caldura deschisa. Chiar nu stiu ce sa mai fac, se mai aprinde si BECULETUL LA ULEI. Furtunul care vine din dreapta caloriferului e putin maleabil asa... dar nu cred ca acesta ar fii motivul. Ultima varianta ar fi sa se fi calat motorul (marind diametrul pistoanelor ...) si astfel sa se incinga asa rau. Nici macar un prieten care e mecanic nu stie care ar fi cauza. Mi s-a spus ca am radiatorul mic dar alt prieten are radiator mic si mai are si gpl pe ea si nu are probleme. Ma mai gandesc si ca e putin infranata fata si trage mai greu... dar si daca stau pe loc si o turez tot incinde.Sper ca imi puteti da cateva sfaturi
ceaki
eu cred ca nu-ti mai merge pompa de apa, nu-ti mai face sa circule apa prin motor. verifica daca nu-ti patineaza cureaua. deschide unul dintre aerisitoare si tureaza ince motorul , si vezi daca ai jet la apa care iese prin aerisitor. daca nu atunci e pompa de vina dry.gif . parerea mea.
Muttley
M-ai spart cu poza aia radmasa.gif
marinush99
Pompa de apa functioneaza, nici la curea nu am probleme.... da jet de apa la aerisitorul de sus de la calorifer cand o turez, asta am crezut si eu ca e dar nu e sad.gif..... oare daca as cumpara un ventilator electric as avea racirea mai buna ??? Ca acela ar avea si turatia mai mare ca la cel de la pompa de apa. Cam cat costa asa ceva si ce ar mai trebui la montaj
EUROPE_
Eu acum 2 saptamani am dat radiatorul jos ca sa-mi pun electroventilator, dar am renuntat pentru ca am vazut ca mi-ar ocupa cam 3 sferturi din radiator la partea din fata, am facut aerisirea, dupa 2-3 zile a scazut nivelul in borcan, am completat, si gata, din cand in cand mai verific daca apa e la nivel in radiator ( pana la buza busonului de la radiator ).
Nu cred ca ai rezolva ceva cu electroventilatorul, eu am vrut sa il pun din alte motive... dar mi-am dat seama ca il pun degeaba, pentru ca ar trebui sa il pornesc mai tot timpul, ca altfel imi obtureaza aerul ce trece prin radiator.
sefu_alx
cu motor mic (1289),radiator mare nou, martea trecuta cand a fost cea mai mare temperatura si mie mi-a fiert apa
acul s-a ridicat la 3 sferturi iar cand am oprit am observat...
SiloS
Ai detonatii laugh.gif
marinush99
da ce's alea detonatii!!!??? si cum se remediaza... sau faci caterinca. Nu am mai auzit termenul acesta in domeniul mashinilor. In plus de asta chiar acum am mai dat o tura cu ea prin oras si iar se ridicase... nu a apucat sa fiarba :ad sub radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif masa: unsure.gif. Cineva mi-ar mai fi spus sa-i pun termostatul la loc... si nu ar fi o idee rea pt ca eu gandesc... termostatul imi tine apa inchisa in motor la temp de 80 grade si pe urma lasa apa sa iasa putin cate putin .... si s-ar racii. voi ce zice-ti?? icon_mrgreen.gif
RMS
Motor calat inseamna, in principiu, motor blocat, care nu mai functioneaza. Deci e exclus ca si cauza.

Detonatiile sunt explozii ale amestecului combustibil care se produc in special datorita fie presiunii prea mari la care e expus amestecul, fie datorita benzinei cu CO mica fie amandoua cauzele. Apare fara "interventia" bujiei, de obicei inainte de a se da scanteia.
La motoare care functioneaza normal, amestecul arde nu explodeaza.

L.E. Remedierea cred se intelege ce presupune. Daca nu, intreaba si iti spun.
ATM
Bine, daca nu merge cu solutii logice, sa incercam a te ajuta si cu cateva idei mai aiurea la prima vedere, dar care combinate pot duce la o problema cam ca a ta:
1.ai umblat cumva la avans recent? de obicei un avans dereglat poate produce supraincalziri
2. ai schimbat cumva uleiul recent cu ceva ieftin, d-ala de nu inspira incredere? un ulei slab calitativ, mai ales dupa ce se incalzeste nu unge cum trebuie piesele----frecarea este mai pronuntata, sa zic asa----temperatura mai mare
3. oare sa ai vreunul din furtunele care fac legatura cu radiatorul infundate?sau tevile in sine? n-am auzit pana acum, parca sunt destul de mari...
4. poate fi si sonda, in unele cazuri -dar asta insemana sa iti indice eronat atat sonda de temp cat si sonda martor de supraincalzitre (becul)
Si da, termostatul, cat timp functioneaza bine si nu blocheaza, iti tine temp constanta in motor. Deci ar fi recomandat sa mergi cu el instalat, daca nu iti fierbe mai rau.
Dar sa lamurim chestia cu beculetul de ulei: Daca se aprinde concomitent cu martorul de supraincalzire, asa e construit bordul...indica de fapt ca n-are presiune la ulei (are o dioda pe acolo ce face aprinderea asta a 2 becuri). Daca martorul de supraincalzire motor se aprinde singur, fara becul de ulei, abia atunci iti arata ca fierbe. Asta din ce stiu eu.
Deci, cum se aprinde becul de ulei?
YR-ZBG
eu zic ca problema e evidenta...

pune omule termostatul la loc (sau mai bine pune unu nou).

termostatul are un rol fff important. el tine apa in motor pana ajunge spre 90-95° si apoi deschide, apa calda trece in radiator aia din radiator (racita) trece in motor si temp motorului scade spre 80. termostatul inchide si se repeta povestea.
ideea e ca el e cel care face apa sa stationeze in radiator si sa se raceasca, pt ca altfel temp. motorului creste incet si sigur pana fierbe motorul.

daca termostatul functioneaza corect dar motorul tot se supraincalzeste:
1. pompa de apa are paletele uzate, rotor blocat care patineaza pe ax (am vazut cazuri)
2. aeriseste sistemul
3. un avans prost reglat (cu detonatii) supraincalzeste motorul
4. garnitura de chiuloasa ciupita face ca o parte a gazelor arse (imediat dupa scanteie cand pres e max in piston) sa scape in spatiul dintre camasi si blocul motor unde se afla apa. acele gaze au in jur de 1000° si nu e nevoie de scapari mari pt a supraincalzi apa.

si lista poate continua.

deci pune un termostat bun si apoi mai vdm ce si cum.
marinush99
Pompa de pa functioneaza... ne-am uitat la pompa cand am dat chiuloasa jos- nu are nimic si e schimbata de 4 luni. Avansul unsure.gif a fost reglat si el , motorul merge bine adica nu are nici turatie prea mare in relanti si nici trepidatii care ar fi din cauza unui avans mic "merge rotund". Referitor la furtune .... le-am verificat doar pe cele mai mici ca cele cu diametru mare nu erau infundate si imposibil sa se fi infundat. Uleiul l-am schimbat tot marti acum .... odata cu garnitura de chiuluasa si a dat rezultate pt ca nu mi se mai aprinde becul la ulei icon_mrgreen.gif .
Deci, cum se aprinde becul de ulei?..... ajungea apa la 95 ba chiar imi si depasea putin si prima oara doar se aprindea si se stingea (doar becul de la ulei ) iar pe urma statea aprins...... pana ii bagam niste apa rece. Azi o sa ii pun termostatul si va spun cum merge.
$$ilvviu
Cand trece temperatura de 95 radiatorul ar trebui sa friga. Asa se intampla? Sau e cald doar pe jumatate?
marinush99
Pot sa tin mana pe radiator maxim 2 secunde. Frige
YR-ZBG
pune-i termostatul si daca functioneaza normal ar trebui sa vezi clar cum urca temp spre 95 sta un pic scade...iar urca progresiv la 95 iar palier iar scade...etc.

motorul ar trebui sa ajunga la 90 in cateva minute pt ca practic nu iese apa din el pana nu ajunge la 95

repet daca termostatul functioneaza normal.

daca nu isi face treaba temp urca incet si sigur pana fierbe apa.

ps. cand faci probele astea tine caloriferul inchis pt ca altfel apa circula continuu prin el si nu mai vezi la fel de clar palierul la indicatorul de temp.
MECCA
in legatura cu temperatura de 95 de grade.mi-e imi ajunge dupa 95 undeva pe la 97-98 si atunci imi porneste si electroventilatorul.pana acum nu am avut probleme cu fiertul motorului si nici cu garnitura de la chiulasa arsa.la logan la 102 grade porneste electroventilatorul.ce loganul e o masina mai speciala???in legatura cu problema ta vezi daca nu cumva chiulasa are gaurile prin care circula apa infundate de mizerie sau poate garnitura nu are toate gaurile date, mai ales cele din colturi alea mari in forma de dreptunghi.

5 Jul 2007, 13:49:
in legatura cu fiertul apei.intr-un circuit sub presiune apa nu fierbe la 100 grade cum fierbe apa intr-o oala pe aragaz.fierbe pe la 110 grade.de aceea ceasul de temperatura pt apa este gradat pana la 120 grade.
YR-ZBG
fiecare motor are temperatura lui optima de functionare ...dar in genere e in jurul valorii de 95.

acum ca e 93 sau 97 ...variaza din reglajul termostatului din indicator.

skoda s100 deschidea termostatul la 105°, dar sistemul era sub presiune si in aceste conditii apa nu mai fierbe la 100 grade

si la dacii vasul de expansiune nu e atmosferic ci are o supapa in capac care comunica cu atmosfera doar daca pres creste prea mult in rest mentine o suprapresiune in sistemul de racire ceea ce face ca apa sa nu fiarba la 100 ci undeva un pic mai sus.

deci la cei care umbla fara capac la vasul de expansiune si care mai au si un termostat care deschide un pic mai tarziu sansele sa le fiarba motorul sunt mult mai mari.

ps. scuze ca practic in acest post am fost total fara folos initiatorului topicului
$$ilvviu
Daca radiatorul frige pot fi infundate celulele cu noroi. Ai electroventilator?
YR-ZBG
vezi ca in primele post-uri a spus ca a inceput prin a demonta si curata radiatorul, ...apoi a spus ca si-ar pune ventilator electric (deci n'are)...

ps: daca pui apa la 95 de grade intr-o oala pun pariu ca te frige...ce zici e din cauza ca e infundata oala???
$$ilvviu
Daca radiatorul frige posibil sa fie curentul de aer insuficient. Asta din cauza ventilatorului sau radiatorului infundat pe exterior cu noroi.
YR-ZBG
mai omul zice ca l-a curatat.

nu pot sa cred ca il spala interior si il lasa plin de noroi pe afara, dar nu vreau nici sa intru in polemica cu tine nici sa imi iau warn pt ca bat campii...

deci eu nu mai zic nimic pana nu isi pune omul termostatul si ne spune ce si cum.

cu respect.
paulca
Am si eu o problema asemanatoare. In primul rind: am un termometru digital care masoara temperatura chiuolasei ( deci nu al apei ) care are sonda montata in apropierea sondei de temperatura originala. Pina de curind acul din bord era ceva mai sus de jumatatea cursei si termometrul digital arata cam 72-76 grade. Asa am umblat ani de zile. In iarna am facut reparatie capitala si acum acul este la limita zonei rosii si termometrul digital arata cam 83-90 grade chiar si cu termostatul scos. Sint convins ca temperatura de pe termometrul digital nu e reala din cauza contactului termic cu chiulasa care cine stie cum o fi, dar diferenta de temperatura de dinainte si de dupa este semnificativa . Acelasi lucru se observa si pe indicatorul de temperatura default al masiniicare sta constant la marginea zonei rosii. Pentru a lamurii situatia , am pus radiator nou, mare, care nu avea cind sa se infunde pina acum nici pe dinauntru , nici pe dinafara, am pus curea noua si bine intinsa, am pus si capac de pompa de apa nou Ce-i drept nu de fabrica, de Scornicesti. Detonatii nu am!
Problema e la fel si cu termostat nou , verificat si fara termostat.
Intr-un cuvint ma innbebuneste ca nu-i dau de capat. Ma gindesc sa pun ventilator electric dar nu stiu daca va ajuta cu ceva. E posibil oare sa nu fie buna pompa de apa? Sa nu aiba debit, sa fie paletele prea mici si sa nu duca apa? Defect de fabricatie sau marfa proasta facuta de mintuiala?
marinush99
Imi cer scuze ca nu v-am mai raspuns dar nu am mai avut timp sa intru pe net sad.gif . Am refacut o aerisire si nu i-am montat termostatul deorece multi mi-au spus sa nu il pun... nu mai am probleme cu temperatura ridicata, bine cand sunt in aglomeratie creste iar la 95, si deschid caloriferul si scade imediat. In schimb la drum intins ajunge apa sa-mi stea si pe 75 cateodata dar constant e 80.
excl.gif acum ma inebuneste alta belea pe care o sa incerc sa o rezolv maine:: POMPA DE ALIMENTARE....
1. I-am schimbat membrana deoarece imi cam baga benzina in ulei.. cea ce este tare neplacut si pt motor si pt mirosul lasat in urma mea.
2. Nu se alimenteaza.... merge ce merge bine inteles sa nu bag piciorul in ea ca oricum ea tot usureanu merge.... si cand stationez tre sa fie inclinata pe partea din fata ca sa tin benzina pe instalatie. In caz contrar nu mai porneste si tre sa trag sa o amorsez sad.gif si chiar daca o pun pe cama... dabia trage tre sa pun in carburator putin si pe urma sa o pornec. Singura chestie pe care i-as face-o ar fii sa ii schimb furtunele de la rezervor.... s-ar putea sa fie crapate si sa traga aer.
Astept cateva opinii

13 Jul 2007, 01:41:
PAULCA: Mai fa odata aerisirea si strange f bine aerisitoarele pt ca mie imi tragea niste aer pe la ele. Daca nici atunci nu mere... eu zic sa nu te sperii si sa incerci sa eviti agloeratia in zilele calduroase biggrin.gif
Minel
Dupa spusele tale se pare ca pompa nu amorseaza deloc,sa nu iti scape aerul pe la clopot ,incearca sa cureti suprafata de contact al cloputului cu smirghel fin si schimba si garnitura aia cu sita si verifica tevile acelea de la capacul pompei,cele de tur retur si alimentare ca la mine pana acum turul si alimentarea jucau de numa-numa in locasuri si perdeam benzina si prindea si aer ,bafta smile.gif
YR-ZBG
verifica si supapele de la pompa de benzina. sunt un fel de pastilute si la gasesti sub sita aia de plastic.

dai pompa jos si sufli respectiv tragi...vezi daca functioneaza, pt ca altfel la stationare se scurge benzina de la carburator pana la cel mai jos punct, in genere rezervorul (depinde de poz. masinii). Apoi normal ca nu mai amorseaza pompa. Ce nu pricep este de ce ramai fara benzina si in carburator, ca teoretic benzina din camera de nivel ar fi suficienta pt pornire si reamorsarea pompei.

referitor la termostat: ma bucur ca ai rezolvat, dar la iarna ai de gand sa o lasi tot fara termostat??
mircea.a
Am si eu o problema asemanatoare. Concluzia mea este:
Daca ai radiator vechi inseamna ca ai fagurii (sau cum s-or numi) infundati.
Zici ca l-ai dat la curatat, dar eu ma indoiesc ca au facut ceva la el in afara de al spala cu apa inauntru. Daca te uiti la radiator o sa observi ca fagurii sunt foarte ingusti, ceea ce-i face foarte greu de desfundat doar cu jet de apa. Pentru asta ar trebui sa se dezlipeasca unul din bazine (stanga sau dreapta) si sa se introduca o tija subtire pe fiecare in parte, ceea ce ma indoiesc ca a facut cineva si nici nu se merita munca si mai ales banii, doar daca aceasta operatie o faci singur. Pentru asta iti trebuie pricepere si aparat de sudura autogen. Iti recomand sa schimbi radiatorul cu unul nou sau unul care stii sigur ca a mers bine. Eu am radiatorul de cand am masina (1987) si am aceesi problema. Daca inchid caloriferul de caldura motorul merge la aproximativ 100 grade, iar daca il deschid scade la 87-90. Deci este radiatorul infundat. Incearca si tu si vezi ce se intampla.
YR-ZBG
in momentul in care ai luat hotararea sa il schimbi cu unu nou poti sa mai faci o smecherie.
am facut-o eu la batrana mea skodita:
se ia 1l detratant si se dilueaza cu 5l apa.

se demonteaza radiatorul se toarna in el solutia si se lasa 3-5 min (nu mai mult!!) apoi se goleste si se spala din abundenta cu apa...rezultatul e incredibil incepe sa curga piatra din el (sub forma de nisip si cruste de piatra)

DAR si riscurile sunt pe masura...adica daca radiatorul e cam corodat il faci sita.

atentie: aceasta operatiune e recomandat sa o faceti undeva in curte cu apa de la furtun...eu am facut-o in cada acasa la socra-miu si i-am matisat cada cand am golit solutia din radiator.

bafta si repet...datorita riscului de a ciurui radiatorul merita incercat doar dupa ce v-ati decis ca oricum o sa luati unu nou (poate economisiti banii de radiator)
sefu_alx
azi schimbai garnitura la chiulasa (avea o gaurica) pentru ca baga bule de aer in borcan,si tot se incinge.
ce ar mai putea sa aiba?
motor mic 1289 , radiator mare nou, antigel azi pusai, ulei schimbat recent,termostat scos
se ridica acul la 3 sferturi si daca nu opresc fierbe apa
YR-ZBG
termostatul ala nu e pus degeaba..vezi ca am scris mai sus cum functioneaza...am si o animatie cu principiu de racire..dar acu sunt la munca..poate o pun diseara pe forum.

la pompa de apa te-ai uitat?
sefu_alx
m-am uitat la ea..si ea la mine biggrin.gif
la ce anume sa ma uit ? merge de mers..
zici ca e mai bine sa pun termostatul la loc? se incingea si cand il aveam..
marinush99
Si eu ma gandeam sa pun termostatul.... dar gandeste-te daca ti se incalzeste apa in tot sistemul la temperatura de deschidere a termostatului... apa este circulata mai greu prin gaurica de la termostat decat cum ar fi fara- e mai bine fara (stiu ca e logic ce spune yr-zbg dar tre sa te mai gandesti si la cealalta varianta)... aeriseste f bine si vezi sa nu ai cva slab sa traga aer... asa am patit eu.
<<yr-zbg>> problema cu poma de alimentare am rezolvat-o ... aveam suportul ala care tine supapele ... era crapat si nu mai facea circuitul bine, l-am schimbat cu altul dar asta avea filetul sticat unde intra surubul de la clopot si cum aveam nevoie de mashina si lipsa de piesa... i-am pus surub de 10 si cu inca o piulita sa strang mai bine, i-am dat cu niste vopsea pe deasupra sa nu traga aer si acum merge-- nu mai am probleme-- dar tre sa ii iau corpul cu supape nou cat de curand:D. Cu radiatorul sa inteleg ca a fost fericit socrul cand a vazut cada:))smile.gif))smile.gif).
<<mircea.a>> radiatorul a fost dus la unu care i-a dat capacele jos si l-a curatat f bine cu un fel de sarma care intra la fix pe gaurile din radiator.
DACA MAI AM SI ALTE PROBLEME SI NU LE DAU DE CAP O SA VA MAI CER AJUTORUL.... ma astept sa mai cada cva, ca de ... doar e batrana si eu o cam alerg happy.gif
Uitasem... pe la toamna asa ii pun termostatul;)
sefu_alx
asa imi sta acul sad.gif la voi cum sta pe caldurile astea? nu mi se pare normal sa stea asa ridicat tinand cont ca am radiator nou-mare ,termostat scos ,antigel recent pus,garnitura de chiulasa noua,ulei recent schimbat,motor refacut de cativa ani (1289 cmc)

cand merg in afara nu se ridica mai mult de jumate
user posted image
YR-ZBG
salut.
uite mai baieti si animatiile promise.

nu sunt extraordinar de explicite dar suficient cat sa vedeti care e principiu sistemului de racire si care e rolul termostatului(anume de a face apa sa stationeze in radiator pt a se raci)

zic eu ca sunt educative...

ps mai am niste animatii(camera de nivel constant, frana sabot si disc, directie, etc..) dar nu stiu unde ar fi mai bine sa le pun


fisierele sunt avi....sa schimbati voi extensia.
sefu_alx
mersi,stiu si eu cum functioneaza dar nu ma ajuta deloc sa-mi rezolv problema
YR-ZBG
chiar am precizat ca am pus animatiile alea cu titlu informativ pt. cei care NU stiu principiul de functionare.

daca il stii foarte bine, referitor la problema ta am preferat sa las pe altii mai avizati sa te indrume, doar ca s-a nimerit ca postul meu sa fie imediat dupa al tau...

pasarel
problema cu racirea am intimpinat-o si eu zilele acestea la o dacie din 89,radiator mic,termostat scos.
prima problema am plecat pe autostrada a2,la ora 03 dimineata,acul de temp. s-a ridicat la 90 grade,am deschis rob. caloriferului a scazut la 80 si ceva(distanta bucuresti-constanta),am ajuns la destinatie am facut o aerisire,crezind ca am aer in sistem,decind am scos termostatul.
la intoarcere am plecat la ora 10 cind deja era caldura mare,temp. s-a ridicat mult mai repede la 95,am mers cu caldura deschisa pina in bucuresti,temp. a scazut la 90,dar aceasta temp. o obtineam numai la o vit. de 78-80 km pe ora,deja fierbeam si eu in masina.
cauza cred eu ca ar fi,inainte sa plec la mare,i-am reglat avansul si amestecul la carburator si cred ca i-am dat un avans mai mare si un amestec bogat de benzina.
voi care credeti ca ar fi cauza,mentionez ca este prima data cind patesc asa ceva.
paulca
GATA! S-a rezolvat.
Cred ca Daciile noastre au probleme cu debitul de aer care asigura ( sau NU ) tacirea. Am montat un ventilator electric ( 600 RON ) pe radiator dar am lasat si ventilatorul original, cel de pe pompa de apa. Am pus un termostat electronic care cupleaza cam pe la 75 de grade ventilatorul electric. In aceste conditii cu toata canicula de acum rar trece temperatura de 77-80 de grade chiar la deal! Temperaturile sint orientative, a se vedea postul meu de pe pagina precedenta.
Daca las motorul cald oprit citeva minute temperatura urca la vreo 90 de grade , dar pe urma cind porneste ventilatorul electric scade rapid si vizibil de ti-e mai mare dragul sa te uiti la termometru. Venrilatorul este montat pe radiator pe partea dinspre motor si mi-se are ca are debit de aer mai mare decit cel mecanic.
Am pus si termostatul la loc. Daca vreti detalii va pot ajuta cu o descriere completa si cu poze
KeO
QUOTE(paulca @ 19 Jul 2007, 00:28)
GATA!  S-a rezolvat.
Cred ca Daciile noastre au probleme cu debitul de aer care asigura ( sau NU ) tacirea. Am montat un ventilator electric  ( 600 RON )  pe radiator dar am lasat si ventilatorul original, cel de pe pompa de apa.  Am pus un termostat electronic care cupleaza cam pe la 75 de grade ventilatorul electric. In aceste conditii cu toata canicula de acum rar trece temperatura de 77-80 de grade chiar la deal!

intr-adevar,asta e problema...debitul de aer foarte mic in timpul stationarii cu motorul la ralanti.
dar...ce ventilator ai luat,de 6 meleoane? nu e cam scump?
si de unde ai gasit termocupla (nu termostat smile.gif ) electronica? cat a costat? am si eu nevoie de asa ceva.
merci
sefu_alx
6 milioane e o dracie din aia ? ma gandeam sa imi iau si eu dar daca e atat...apropo se poate pune la dacie in fata radiatorului pastrand elicea pe pompa ? sau doar la papuc merge?
madmaxtata
sunteti nebuni fratilor. cum sa fie 6 mil?? e 60 de lei sau gasesti si mai ieftin la dezmembrari. intrati la imbunatatiri si gasiti un topic cu montarea electroventilatorului.

spor la treaba si drum fara probleme biggrin.gif
sefu_alx
probabil a pus un "0" in plus
e lung topicul ala si mi-ar lua mult timp sa gasesc , se poate pune la dacie berlina in fata radatorului sau nu ?
KeO
QUOTE(sefu_alx @ 21 Jul 2007, 12:32)
probabil a pus un "0" in plus
e lung topicul ala si mi-ar lua mult timp sa gasesc , se poate pune la dacie berlina in fata radatorului sau nu ?
*


se poate,dar tre sa cauti elv. de papuc diesel. ca e vb de sensul in care a fost proiectata elicea aia sa se invarta. daca pui in spate,tre sa se gaseasca si de dacia bl. si de nova. in fata,numai papucul diesel are. si asta din cauza de lipsa de spatiu intre motor si radiator.
EUROPE_
Am luat eu din targ ( din Romanesti ) cu 15 ron un electroventilator, are doar 4 pale si e cam destul de maricel, il am de mai bine de o luna, nu l-am pus pentru ca nu am termocupla si nici nu am de gand sa-mi pun, vreau sa-l actionez manual, dar problema mea este ca nu o sa merg cu el tot timpul pornit, in partea din spate de la radiator ( cea dinspre motor ) nu are loc, ma gandeam sa-l pun in partea din fata, dar imi e ca mai mult o sa obtureze trecerea aerului daca nu e pornit. Voi cam ce parere aveti? Sa-l pun sau nu?
Cu racirea nu cred ca am probleme, nu am ceas, mai mult ca sigur am termostat de 89 C.
cannavaro
Cum se face aerisirea? smile.gif
mitu2002
daca zici ca se aprinde bucul la ulei este posibil sa ai nivelul de ulei in motor mult subnivelul minim eu am facut pe data de 17 07 2007 un drum de aprox 50 km cu f multe srepentine si rampecu masina varului meu dacia 95
exact aceleasi probleme a avut si el
dupa 25 de km cind am inceput sa urcam a inceput sa urce temperatura concomitent cu aprinderea becului de presiune uleisi temp atot urcat pina a inceput sa se aprinda becul
urmatorii 25km i-am facut itr-oora cu opiriri f dese si cu caldura deschisa
ajunsi la destinatie am luat 1l de ulei nus ce marca si am turnat jumattate in motordupa 2km iara urca temp dat presiunea la ulei crescuse cit sa nu se aprinda beculam oprit si am turnat si restul de ulei in motor si am plecat mai departe si stupoare a crescut presiunea la ulei la a doua linie si motorul nu s-a mai imcalzit ramind la85-90de grade
a doua zii iam facut schimbul de ulei si stupoare in motor erau 1,7 1,8 litri de ulei radmasa.gif
floryyn
Dupa parerea mea - il intrebai si pe nenea mecanicu meu si el spuse la fel - singurul efect al scoaterii termostatului vara este ca motorul ajunge mai greu la temperatura optima de functionare, si de aici un consum si o uzura ceva mai mare.

Daca termostatul e bun, nu castigi nimic scotandu-l si nu pierzi nimic daca-l lasi acolo sa-si faca treaba...

Am si eu probleme cu supraincalzirea la Dacioara mea si tind sa cred ca e din cauza dereglarii aprinderii. Acum cateva zile pornesc motorul... ohmy.gif ...facea ca un autocamion Roman la ralanti...vine nenea mecanicu, se uita, regleaza, merge super motorasu...A doua zi, idem...iar vine, se uita, concluzia: delco cu joc mare la ax, de aici mers ca dracu, trepidatii si rateuri...Pentru ca n-am avut bani de delco ieri am iesit asa cu ea...in 2 kilometri am avut furnal sub capota...supraincins si motorul, si radiatorul, si conductele alea care intra si ies din caloriferul climatizarii - robinetu e blocat pe la jumatate deci imi circula lichidul si prin calorifer...Nu mi-a fiert apa in borcan, dar nici mult nu mai avea!

Maine ma duc in targ, poate gasesc un delco la mana a doua (se merita un delco second?), si oi vedea daca se rezolva...
razvan_3asy
Aceeasi problema o am si eu, de cand cu "codul rosu" motoru se incinge rau de tot, am venit intr-o seara de la mare, pe la 1 dimineata, imi fierbea apa in borcan, motoru la fel se auzea cum clocote si bateria la fel, fierbea acidu in ea, am fost la service, a scos termostatul si cica pot sa merg asa cu ea pana la iarna, insa motorul tot se incinge sad.gif, garnitura de la chiuloasa a zis ca nu e arsa, atunci ce o fi? :| .
mircea.a
QUOTE(razvan_3asy @ 26 Jul 2007, 08:46)
Aceeasi problema o am si eu, de cand cu "codul rosu" motoru se incinge rau de tot, am venit intr-o seara de la mare, pe la 1 dimineata, imi fierbea apa in borcan, motoru la fel se auzea cum clocote si bateria la fel, fierbea acidu in ea, am fost la service, a scos termostatul si cica pot sa merg asa cu ea pana la iarna, insa motorul tot se incinge sad.gif, garnitura de la chiuloasa a zis ca nu e arsa, atunci ce o fi? :| .
*



In privinta acidului in baterie, acesta fierbe si din cauza tensiunii prea mari date de releul regulator. Verifica-i tensiune la bornele bateriei si daca este prea mare schimba releul ca strici bateria.
Daca apa din motor fierbe aproape imediat dupa ce il pornesti inseamna ca ai garnitura arsa. Asta ar insemna ca motorul sa scoata fum alb si sa mearga prost. Daca fierbe dupa ce ajunge la temperatura de lucru inseamna ca radiatorul si pierdut capacitatea de racire datorita depunerii de rugina in fagurii acestuia. Eu iti recomand sa-l dai jos, sa-l speli cu apa sub presiune, iar apoi sa torni in el detartrant nediluat si sa-l lasi 30 min. Dupa golirea de detartrant se spala iar cu apa. (Pui mai putina apa si il agiti pentru a dizloca eventualele impuritati). Repeti procedura pana cand nu mai iese mizerie din radiator. Eu am facut asa acum o saptamana si sunt multumit de rezultat. Urma sa cumpar un radiator nou, dar m-am razgandit.
O imbunatatire pe care poti sa o faci este sa-i montezi un electroventilator, deoarece debitul de aer este mai mare si la turatii mai mici. S-a mai discutat despre asta pe aici.
razvan_3asy
Am fost azi la service, mi-a spus ca pana la iarna pot sa merg fara termostat ca nui nici o problema, are dreptate?
MECCA
am si eu o problema cu apa asta.dupa ce motorul se incalzeste bine si il opresc apa din borcan aproape ca isi dubleaza volumul fata de cel initial.dupa ce sta vreo 5-10 min nivelul revine la normal.Este o problema grava sau este ceva normal??
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.