Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Presiune foarte scazuta circuit frana fata
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
viperfox
din seria "un litru de benzina si ii dau foc":

am schimbat placutele de frana, si cand le`am pus pe alea noi evident a trebuit sa apas pistonu ca sa incapa etrieru (chestie care am mai facuto de multe ori pana acu cu success); toate bune si frumoase, montat tot la loc, cand ma sui sa fac o tura, pedala de frana la podea; dau pedale, degeaba, tot la podea; primu gand, curge pe undeva: ma uit pe peste tot nimic nici o urma; nivelul in vas neschimbat; mai dau 20 de pedale, nici o schimbare; chem pe cineva sa apese pe frana, nu tinea deloc, cu pedala la fund invarteam roata cu mana

bun zic, aerisire; zis si facut, astfel:
cateva pedale, dupa care tinut apasat, slabit surubu de aerisire (cu un furtun in capu lui, care ducea intr'o sticla cu lichid, ca sa nu il dau pe jos), a iesit lichid, s'a oprit, am strans la loc; iar pedale iar tinut apasat iar desfacut, venit lichid, strans, iar pedale etc; repetat de vreo 5 ori procedura, nici un efect, pedala tot la fund, tot nu tine de loc

fac acelasi lucru si pt roata din dreapta, la fel, nici un rezultat;

ma duc la pompa, aerisesc si acolo dupa acelasi procedeu, iarasi, nici un rezultat
precizez ca frana pe spate merge normal;

sa rezum pana aici: lichid ajunge la etrier, cu pedala apasata si desfac surubu, curge lichid un pic; in rest nu pierde lichid instalatia pe nicaieri


pasu 2: naucit total de ce se intampla, si ne stiind ce sa mai fac, ca omu care se plictiseste, cu pedala libera, pun cheia pe surub si slabesc: ce se intampla? trage (aspira) aer pe acolo; strang la loc, cand dau pedale iar, surpriza, pedala s'a intarit putin iar frana tine (la mana); eu constiincios, zic, bun,dar totusi a tras aer acum, hai sa il scoatem, zis si facut: aerisire: pedala apasata, slabesc, iese ceva aer si porma vine lichid, bun, strang la loc, dau pedale, iar pedala la podea, frana zero;
ce imi vine mie in minte, umplu furtunu cu lichid, il pun la surub, pedala libera, slabesc, trage lichid de data asta, trage ce trage si se opreste; strang la loc, pedale, pedala tine cam la jumate, frana tine (la mana); repet procedeul de mai sus cu furtunu cu lichid, dupa 3 repetari, cand desurubez nu mai trage lichid (pedala libera ci iese lichid dar f lent si constant, probabil prin cadere; repet procedeu si la cealata roata; la pompa in schimb daca desfac surubu cu pedala libera nu iese nu trage;

rezumat pana aici: desfac surubu cu pedala apasata: vine lichid (cu presiune si porma se opreste) fara aer, dar frana nu tine deloc, pedala la podea; desfac surubu cu pedala libera: aspira lichid de 2-3ori dupa care iese lichid lent, probabil prin cadere;

am lasat-o asa ca a venit noaptea, strans tot, dau o tura, rezultat: pedala tine foarte jos (merge in gol 3/4 cursa) iar restu actioneaza frana si tine cat de cat dar nu am unde sa apas mai tare ca sa franeze mai tare ca sunt la podea;


explicatii? ce'i fac? intelege cineva ceva? sunt plin de draci, ajutor va rog ca iau litru ala de benzina
ATM
Daca masina este cea din avatar, presupun ca ai pompa cu 4 conducte. Nu prea ma pricep, desi eu am asa ceva pe a mea, insa inteleg ca ai facut aerisire cu pedala, pe cand la modelul asta asta se face doar prin cadere libera - nu cumva a intrat in avarie pompa si directioneaza presiunea doar pe circuitul spate? Vezi ca explica pe undeva diaconuliviu tare amanuntit cum o scoti din avarie, ceva cu demontarea ICP-ului etc. Incearc-o si pe asta...
Minel
La tine sigur a intrat pompa in avarie.Totdeauna la aerisirea pompei cu 4 conducte se scoate sonda Icp si apoi se face aerisirea ,astfel pompa nu intra in avarie si poti sa faci aerisirea "la pedala".
Cum faca eu "pompa cu 4 tevi ,masina este cea din avatar :scot sonda Icp ,apoi dau vreo 4 pedale puternice ,pt orice eventualitate si incep aerisirea la pedala la roata spate stanga,spate dreapta,fata dreapta apoi stanga fata si la urma aerisesc circuitul de by-pass dde la pompa si se monteaza sonda la loc biggrin.gif .La mine da tot timpul rezulate ,pedala tine sus ,frane am beton si iti urez multa bafta si spor la munca !!! smile.gif
ceaki
care e sonda icp.? habar n-am. am si eu modelul asta de pompa si vreau sa stiu cand o s-o aerisesc.
Minel
Sonda Icp este un manocontact in partea stanga a pompei si se desface cu o cheie de 22 ,normal are un fir conectat la ea care te avertizeaza cand ai probele cu circuitul de franare pe fata se aprinde in bord un bec (!) . wink.gif
ATM
Da, cam asa. Cu o mica intrebare, firul de la ICP-ul meu are inca un fir (tot negru) pe langa el, ce sta degeaba si caruia nu ii gasesc utilitatea; alta chestie care sa zici ca ar fi cuplata la circuitul electric nu e pe acolo; nu e o improvizatie...la ce ar putea folosi?
C a t a l i n
Probabil nu ai capac cu martor de nivel la rezervorul de lichid de pe pompă...
Minel
Sincer sa fiu aici mai bagat si pe mine in ceata cu intrebarea ta huh.gif ,la mine este la fel ,daca ai cumparata masina de la o alta persoana si nu o ai direct cumparata de la vreo reprezentanta Dacia probabil daca nu sigur avea legatura cu capacul de la rezervorul de lichid de frana si probabil ca a fost schimbat capacul ca si la mine blink.gif ,??? probabil o sa ne lamureasca Liviu !! biggrin.gif
diaconuliviu
Sint doua fire, unul "cald" si o masa. La pompele cu 3 conducte cu sonda de nivel pe capac se leaga ambele fire, la pompele cu ICP se leaga numai cel cald, adica cel care, cu motorul PORNIT, provoaca aprinderea becului (!) si/sau BRAKE la atingerea lui de masa.
Minel
Inseamna ca unul din fire ,daca cel cald se conecteaza la manocontact (ma refer strict la pompele cu 4 tevi),celalalt unde ?? huh.gif sau cablajul electric masinilor echipate cu pompe frana cu 3 conducte este la fel ca si cel a celor cu 4 conducte si in cazul celor cu 4 se foloseste doar firul"cald " si la cele cu 3 amandoua la rezervorul de lichid de pe pompă ??? blink.gif alta explicatie mai exista ?? unsure.gif daca nu inseamna ca la cele cu 4 conducte acel fir care repreznta masa ar fi cam " de forma " rolleyes.gif
diaconuliviu
Da, instalatiile au ramas cu ambele fire legate. Unul e masa, nu te incurca cu nimic daca atirna, eventual il fixezi peste restul cablajului cu banda.
viperfox
1) da, masina este cea din avatar, am pompa cu 4 conducte si sonda de avarie (becul s-a aprins decand cu povestea asta)
2)ok, deci am inteles ca:
- trebuie sa scot sonda de avarie, fac aerisirea complet, si abia la final o montez la loc
intrebare: pana la urma cum fac aerisirea? la pedala sau prin cadere?
C a t a l i n
Scoate sonda, fă câteva pedale zdravene, apoi monteaz-o la loc... Doar dacă nu își revine, fă iar aerisirea...
viperfox
m`am intors, am procedat dupa indicatii, si totu merge bine acum...ma rog, ca inainte;

intrebarea mea este: acum am cursa la pedala ca inainte, adica jumade de cursa merge in gol ca sa zic asa, si de la jumate incolo e tare, si prinde frana, si daca apesti franeaza bine; cum pot sa micsorez cursa moarta la pedala? (nu am aer pe traseu, verificat)
Fizz
Sigur mai ai aer in instalatie!
Cel mai probabil pe traseul de spate.Pe spate nu se face aerisire din 2-3 pedale.
Lasa lichidul sa curga cam 10 min. prin cadere,dupa care aeriseste si returul(a 4-a teava)pe la pompa.Vei observa schimbari!
Alta cauza ar putea fi urmatoarea:ferodouri uzate sau sistemul cu clicheti nefunctional.Pentru verificare trage frana de mana,daca pedala e teapana ,sunt ferodourile sau clichetii daca e la fel de moale ,aerisire!succes! smile.gif
viperfox
deci pe spate sa las sa curca prin cadere 10min stanga 10min dreapta....si care e returul? ca acel surub de la pompa parca era pt bypass?

cu frana de mana trasa pedala e la fel

alta intrebare: azi la una din probe la o frana mai puternica (am franat pana la oprire totala a masinii) s'a aprins becu de presiune la ulei (motorul era la relanti pt ca nu mai eram cu picioru pe accel) iar dupa ce masina s'a oprit din deplasare s'a stins in cca 2 sec (motor la relanti); explicatie?
Fizz
La urma aeriseste pe la bypass.
Daca franarea a fost mai lunga ,posibil sa fie nivelul mic la ulei.
Daca nu, sunt o multitudine de cauze;ulei de proasta calitate;uzat;probleme pompa;relanti prea mic;uzura motor,etc......
Minel
Sper sa ma incadrez in acest topic cu intrebarea mea care este : cilindri de frana de pe spate la o punte de break sunt identici cel din stanga cu cel din dreapta ??? huh.gif ca as dori sa-l schimb ca m-a lasat in drum mad.gif si imi curge lichid pe la roata stanga spate dar totusi inca mai prinde frana putin si am ajuns acasa 04.gif (masina este cea din avatar cu punte spate break si saboti cu autoreglare) va multumesc !!!
diaconuliviu
La puntea "break" (cu tamburi mari) cilindrii is identici, la puntea "berlina" (cu tamburi mici) cilindrii sint "simetrici", "in oglinda".
Diferenta principala consta in pozitionarea orificiilor pentru conducte: la "break" sint perpendiculare pe axa cilindrului, la "berlina" sint inclinate.

Minel
Iti multumesc Liviu ,intr-adevar eu am punte de break cu tamburi mari biggrin.gif ,si acum stiu ce sa cumpar fara sa mai desfac piesa si sa ma duc cu ea in mana rolleyes.gif ,multumesc pt raspunsul concret !! tongue.gif azi atunci este zi de cumparaturi ,apropo ica o intrebare daca sunt tot in domeniul franelor ce placute de frana accesibile sa cumpar,ceva sa nu scartaie ???huh.gif trebuiesc si alea schimbate din pacate ,uzura cam mare !!
diaconuliviu
La mine numai cele fara insertii metalice nu scirtiie. Si mai ales NU SAPA in disc.
Sau cu insertiile ca o pulbere, nu ca niste firisoare.
Ultima oara am avut ceva "nemtesc" cu garnitura neagra, a carei pulbere se depunea pe janta de culoare roscata. Mai moi dar ramine discul neted.
Cauta ceva din gama "ecologic"
ydaniel
ferodo premier;)sau target:)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.