Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme relanti
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
Georginho
De vreo 2 saptamani nu sta deloc la relanti! Trebuie sa o forjezi pana la 3000-4000 turatii si s-o tii asa, altfel moare. Care jigler sau ce anume tre schimbat? Mentionez ca am facut carbotest acum 2-3 luni, pompa de benzina este curata, la fel si carburatorul, ambele curatate in decanol.
$$ilvviu
carb dublu, nu?
Georginho
Da, 1599cmc, fara injectie.
C a t a l i n
...adică 1557 cmc... cool.gif
Georginho
In fine...
Deci care e problema?
tucurel_day
eu zic ca e de la buji am aceiasi problema ma duc si eu sa le curat /schimb smile.gif
Georginho
La mine sigur nu e. Am schimbat fisele, bujiile si capacul de delcou... deci...
Alta parere?
C a t a l i n
Poate fi problemă de aprindere (scânteie, deci bujii, fișe, delcou), de carburator (reglaj, curățare) sau aer fals (verifică talpa carburatorului, furtunele din zonă, mai ales cel care duce la servofrână, împreună cu acea supapă de pe oala servofrânei).
Georginho
Problemele amintite de tine la "aprindere" sau "carburator" nu sunt. E posibil "aer fals". Cum se verifica toate asta? Altceva ce ar mai putea fi?
gabi1
Verifica alimentarea electrovalvei de la carburator,se mai intampla de sare papucul si nu mai ai ralanti decat cu socul tras(cam 1500rot).
Georginho
Am verificat papucul si nu e sarit. Jiglerul ala din varf este curat (adica l-am curatat!), este posibil sa fie o problema de electrica la electrovalva? Daca scot firul nu se intampla absolut nimic. Am inteles ca in mod normal tre sa se cunoasca atunci cand scoti firul...

9 Jul 2007, 12:21:
Fratilor, am schimbat electrovalva (72 lei) si aproape tot la fel face, diferenta e ca nu se mai opreste motorul instantaneu. Are fluctuatii mari relantiul, daca las socul prea mult tot se opreste. Posibil trebuie reglat relantiul pt ca l-am dat mai mare atunci cand se oprea motorul (am ramas cu ea in strada si trebuia sa incerc ceva...). Electroventilul trebuie si el reglat? Am observat ca garnitura celui nou e mult mai groasa decat la cel vechi. Era foarte subtire si imbatranita la celalalt. Spuneti-mi si mie cum reglez relantiul si electrovalva pt a merge bine.
$$ilvviu
Cu 72 lei schimbai carburatorul cu unul mono si chiar obtineai rezultate vizibile.
Georginho
Posibil...
Revenim... deci cum reglez astea?

10 Jul 2007, 13:07:
Imi raspunde si mie cineva???
C a t a l i n
Ai încercat să cauți pe forum? Probabil rezolvai până acum...

http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=75096&hl=relanti


Dă SEARCH în secțiunea NOVA după cuvintele "relanti", "ralanti".
Mircea977
Eu am avut o problema asemanatoare ,am fost la mecanic si mi-a gasit plutitorul spart, si atunci nu se mai alimenta cum trebuie se inneca ,nu mai pornea ramaneam cu ea in toate intersectiile de ma injura toata lumea,l-am schimbat si acum nu mai am nici o problema.Verifica poate cine stie. smile.gif
Georginho
Posibil. Ms mult Mircea!
mike1410
dak e pe carburatie vezi k e posibil sa fie aer fals la carb dak mai da si in nas e mai mult ca sigur sau vezi k are un furtun d vaccum de la carb la galerie sau p acolo si are o duza bagata pe furtun si aia dak se ifunda nu mai mere la relanti vezi p acolo
Georginho
Nici pana acum n-am rezolvat-o. Am citit toate posibilitatile si am pus in practica... degeaba! 183.gif post-336-1110552439.gif furios.gif
Chiar nu stiu ce sa mai verific si sa schimb.
C a t a l i n
...în ultimă instanță...mașina... sad.gif
cris2dum
Sau du-te si fa iar carbotestul.Te scuteste : de nervi , timp pierdut , bataie de cap si bani biggrin.gif . Dar mai bine renunta la dublucorp!!Numai probleme fac . Parerea mea drunksinging.gif
apollo
Deci , eu inainte aveam relanti instabil din cauza unor filtre de benzina.Decantoare cica erau dar sita care se infileta pe el, obtura canalul de tur.
Pana sa aflu ca e acea panarama de sita a trebuit sa desfac : carburator,pompa benzina,delcou-platforma,filtru aer + multe altele schimbate si suflat turul si returul de benzina.

Am desfacut carburatorul complet si l-am spalat si suflat.

Inainte,se mai inampla sa-mi faca figuri din cauza carburatorului.Ceva infundat se gasea mereu prin el.

Acea electrovalva,cand pui contactul si pui firul pe ea, trebuie sa faca un "tzac".

Verifica carburatorul si pompa de benzina totusi.Sufla turul si returul de la benzina.

Verifica si garnitura din carburator.Nu cea care etanseaza cu galeria ci cea care vine intre corpul de jos si cel de sus al carburatorului.
mihai0070
da jiclorul de relanti din carburator l-ai curatat ca poate s-a infundat ... la carburatoarele de 1.6 jiclorul de relanti este sub capac deci trebuie desfacut capacul si verificat daca este sau nu infundat ... daca moare la relanti dar in turatie merge clar este din carburator nici aprindere nici bujii sau alre chestii gen filtre ... recomandarea de mai sus este buna ... schimba carburatorul de 1.6 cu unul de 1.4 si o sa fii super incantat ....
Georginho
Apollo am fct tot ce ai zis. Doar ca atunci cand pun papucul pe electrovalva nu face "tzac". De ce?
mihai0070
Daca nu face tac ... ori nu ai masa la carb ori este arsa ... testeaza-o pe baterie cu doua fire ... direct pe borna ... daca nici asa nu face tac atunci schimb-o ...


aaaaaaaaaaa am uitat trebuie sa pui contactul ... ca papucul ala este prin + contact ...
niq
pana la urma ce sa fie..ca si eu am aceias problema... relantiu imi joaca de pe la 800 pana la 1100 cam asa..
nu prea rau.. dar e vizibil..sad.gif
mihai0070
CARBURATOR de 1600 = varza ... baga unul de 1400 si o sa vezi diferenta zici ca ai injectie la cat de stabila este rolleyes.gif
niq
da.. dar nu mai pot sa mai fac formula 1 smile.gif Prin oras dupa aia smile.gif)))
mihai0070
EEE nu ma supara ca iti arat eu viteze cu carburatorul de 1400 ... de iti pica fata ... si astea pe GPL nu pe benzon ... daca ai masina bine pusa la punct o sa fuga fffoarte bine si cu asta de 1400... ba chiar o sa fii surprins de rezultat ...
niq
e greu mihai.. pana la urma.. ia zii..care e problema cu relantiu.. si cum desfund jigleru de relanti..
cris2dum
Pentru carburatorul 28/30 DCI:
- nu se actioneaza asupra surubului de progresiune 3 si asupra surubului de actionare 4 alclapetei de admisie a corpului treapta II, pentru ca aceasta poate duce la decalibrarea grava a carburatorului cu o crestere a consumului de benzina pana la 15%
- reglarea progresiunii si surubului de actionare a clapetei de admisie a corpului II precum si inlocuirea oricarui jiclor al carburatorului se face de catre personal calificat si cu dotare corespunzatoare(Stand de reglare dozaje carburator 28/30 DCI 301)." Carburatorul asta are cateva probleme. In primul rand jiglerul de benzina de pe treapta 1 e mai mic decat ar trebui sa fie. O schimbare de la 112,5 la 125(se gasesc seturi cu cel de 125) creshte puterea shi mototrul merge mai bine.
A doua problema este ca nu are destul aer la relanti, din cauza asta pentru a regla relanti-ul la 900-950 ture clapeta de acceleratzie trece de prima gaura de progresiune, reglajul shurubului de progresiune afectand mersul in gol.
Eu am dat o gaura de 1mm diametru in clapeta de acceleratzie, aproape de marginea din spate, in felul asta nu mai trage la relanti benzina din circuitul de progresiune, clapeta fiind mai inchisa la relanti.
Shurubul din talpa este echivalentul celui de la monocorp. Imbogatzeshte amestecul prin desfacere.
Shurubul de progresiune afecteaza consumul mult. El e de obicei desfacut cam o tura shi 3/4. Prin deschidere saraceshte amestecul la progresiune.
Nivelul se masoara intre centrul plutitoarelor shi capac, cu garnitura, tzinand capacul cu plutitorul in sus shi trebuie sa fie de 18mm, spre deosebire de oltcit unde e de 17mm.
Furtunul dintre capacul colbutorilor shi filtrul de aer are o ramificatzie care duce in talpa carburatorului. Este echivalentul furtunului cu duza de la monocorp. Din fabrica vine infundat cu un dop (nu shtiu de ce shi nu shtiu daca la toate) care trebuie scos.
Daca s-au inversat jiglere nu va merge bine niciodata. Asta daca va mai merge.
Reglajul se face asha:
Motorul incalzit, aprinderea reglata bine.
Se regleaza shurubul de progresiune la 1 tura shi 3/4, cel din talpa la 2,5- 3 ture, relanti-ul la 900
se regleaza shurubul din talpa pana merge bine. De obicei pe la 4 ture deschis se obtzine un mers rotund. In acelashi timp se readuce relani-ul la 900 ture daca acesta creshte. Procedura e aceeashi ca la monocorp. Surubul din talpa trebuie sa se deschida pana cand motorul merge rotund(nu mai tusheshte shi nu mai trepideaza). Deschizandu-l in continuare turatzia va creshte dar nu e bine. Va merge prost cu shocul tras.
Reglajul shurubului de progresiune este mult mai fin. Se poate deschide sau inchide ushor(cate un sfert de tura, poate chiar mai putzin). Daca la plecare de pe loc incet(motorul la 1000 ture) trepideaza sau la accelereri ushoare de la turatzii mici motorul tusheshte sau da in nas atunci mai trebuie strans putzin, amestecul fiind prea sarac. Se deschide pana se obtzin simptomele de mai sus shi apoi se inchide pana dispar.
Dupa reglajul progresiunii se mai poate regla inca o data shurubul de dozaj la relanti, daca turatzia de relanti s-a modificat cu mai mult de 50 ture.
Daca nu a umblat nimeni la shurubul de progresiune ar fi bine sa retzinetzi pozitzia la care a fost initzial, ianinte sa va jucatzi cu el. S-ar putea sa fie reglajul corect.
O alta cauza pentru care consumul poate creshte este infundarea canalului prin care este comandat economizorul(chestia triunghiulara din stanga care seamana cu o pompa de shpritz). Se desfunda cu o sarma foarte subtzire. Canalul leaga partea dinspre capac a mombranei cu galeria de admisie, depresiunea tzinand inchis circuitul de imbogatzire. La aceeleratzii puternice depresiunea scade shi economizorul intra in functziune, in paralel cu jiglerul de benzina al treptei 1.
Langa shurubul de jos al capacului economizorului e o chestie de cupru. Prin ea trece canalul despre care am vorbit.
Nu se umbla la shurubul de reglaj al clapetei corpului 2. Trebuie sa fie inchisa, sa nu se vada lumina prin corpul2. Reglajul e un sfert de tura din momentul in care shurubul atinge parghia. Daca shurubul nu atinge parghia se blocheaza clapeta cand se incalzeshte carburatorul.
Cam asta e cu reglajul carburatorului dublu......

18 Jul 2007, 21:43:
Netestat de mine , testat de cineva care a intalnit problema . Succes !!!
Georginho
Am rezolvat problema dupa lupte seculare care au durat aproape 2 luni! tongue.gif Deja nu o mai suportam cand o vedeam in parcare! mad.gif

In prima faza am facut ce ati zis voi pe acest topic, am suflat jiglerul de relanti, am schimbat electrovalva si am verificat tot! ABSOLUT TOT!

Ieri ce mi-a venit sa desfac carburatorul (eram sigur ca dereglez jiglerele), l-am scos pe cel de relanti si... surpriza! excl.gif ERA INFUNDAT! 022.gif Il suflasem degeaba cu pompa... L-am desfundat frumos cu un bold si l-am pus la loc. Merge perfect. (Inainte de a-l scoate, dadusem semn pe corupul carburatorului unde cade taietura si l-am pus in aceeasi pozitie).

Multumesc pt sfaturi!

Misiune indeplinita! happy.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.