Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Modificare Suspensie Supernova
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Imbunatatiri - Dacia SuperNova
Pages: 1, 2, 3, 4
BogdanF
Din tot ce am citit eu pe acest forum nu am gasit nimic despre modificarea suspensiei la Supernova. Prin modificare ma refer la scaderea garzii la sol lucru care ar duce la imbunatatirea stabilitatii si a vitezei. A facut cineva asa ceva ? Exista oare vreun producator care sa faca suspensii sport care sa se potriveasca si la supernova? Daca aveti informatii spune-ti-mi si mie.
AG 17 XLX
eu am pus amortizoare de slz si se comporta mai bine, adica nu mai este asa de rigida
dar tre sa schimb arcurile pe spate ca sunt mai tari alea de slz...
Sony
Un tip de la mine de la serviciu si-a coborat garda la sol la DSN si i-a pus jante Alessio. Se pare ca procesul este reversibil. Cand s-a hotarat sa o vanda i-a ridicat garda si a vandut jantele separat.
GeorgeB
suspensiile trebuie sa fie TARI pentru o mai buna stabilitate. suspensiile la supernova mi se par prea moi pe fata ! la o plecare mai in forta se ridica de bot sad.gif
BogdanF
QUOTE(Sony_ @ 16 Oct 2004, 15:12)
Un tip de la mine de la serviciu si-a coborat garda la sol la DSN si i-a pus jante Alessio. Se pare ca procesul este reversibil. Cand s-a hotarat sa o vanda i-a ridicat garda si a vandut jantele separat.
*



Si ai idee cum si-a coborat garda la sol? Sau poti sa aflii?
Tudorica
QUOTE(BogdanF @ 15 Oct 2004, 00:44)
Din tot ce am citit  eu pe acest forum nu am gasit nimic despre modificarea suspensiei la Supernova. Prin modificare ma refer la scaderea garzii la sol lucru care ar duce la imbunatatirea stabilitatii si a vitezei.  A facut cineva asa ceva ? Exista oare vreun producator care sa faca suspensii sport care sa se potriveasca si la supernova? Daca aveti informatii spune-ti-mi si mie.
*




hai sa iti povestesc ce am facut eu: i-am scazut garga la sol cu aprox 7 cm arin modificarea arcurilor , am schimbat amortizoarele , urmeaza sa schimb bucshile de la bascule cu unele mai putin elastice de preferinta scoda sau renault 19 shi multe chestii daca vrei detalii email tudorciuhan@yahoo.com

aaa shi jante de la un ursulet vechi ca sunt un pic iesite in afara
Tudorica
QUOTE(AG 17 XLX @ 15 Oct 2004, 09:13)
eu am pus amortizoare de slz si se comporta mai bine, adica nu mai este asa de rigida
dar tre sa schimb arcurile pe spate ca sunt mai tari alea de slz...
*



amortizoarele de slz sunt la fel cu cele de nova shi dsn daca vrei suspensii mai tari iti recomand servisul din floreasca unde au forja shi calesc arcurile cat despre amotizoare Bilstein pe gaz pt fata shi boge sport pe sapte de renaul 19 s
Tudorica
QUOTE(BogdanF @ 17 Oct 2004, 18:58)
Si ai idee cum si-a coborat garda la sol? Sau poti sa aflii?
*



simplu cum am facut shi eu ,am taiat o spira pe fata shi una pe spate shi intaresti arcurile la servisul din floreasca 400/ arc ca altfel lveshi cu baia ca face balans
Liviu
Tudorica draga smile.gif ..

Te rog sa nu mai postezi consecutiv (toate cele trei mesaje ale tale incapeau intr-un singur "post".

Si inca ceva .. foloseste "si" ca lumea intelege .. nu trebuie sa "vorbesti" pe forum .. adica incearca sa renunti la "shi" .

Merci mult!
Sony
QUOTE(Tudorica @ 17 Oct 2004, 20:52)
simplu cum am facut shi eu ,am taiat o spira pe fata shi una pe spate shi intaresti arcurile la servisul din floreasca 400/ arc ca altfel lveshi cu baia ca face balans
*


La colegul meu procesul a fost reversibil. La tine nu este. Sau vei suda acea spira la loc?
BogdanF
Pai poate i-a pus arcuri normale inainte sa o vanda. Nu cred eu ca dc ii sudezi spira taiata la loc tine pentru ca e totusi ceva mobil.
zzero
Nu e vorba neaparat de taiat o spira sau de sudat.Se folosesc niste cleme cu care se prind spirele si astfel arcul se mai scurteaza.Daca vrei le poti scoate pe urma.
BogdanF
Am vreo cateva intrebari: cam cat costa clemele alea, unde pot gasi asa ceva, mai trebuie sa intaresc arcurile si ultima intrebare e daca trebuie neaparat sa schimb amortizoarele sau merge sa pun clemele sa scad garda la sol si sa pastrez amortizoarele originale?
zzero
Nu as putea sa iti raspund la intrebari.Eu am vorbit cu cineva de la Brasov care facuse chestia asta pe Nova.Pastrase amortizoarele originale dar le-a intarit.Exista in Brasov cineva care reconditioneaza astfel amortizoarele.Adica le schimba supape, ulei si alte chestii, nu prea stiu exact.Sunt amortizoare de Cupa Nova.Cert e ca eu am vazut astfel de amortizoare montate pe o berlina.Are 2 ani cu ele si functioneaza perfect.Nici cea mai mica prob. cu ele.
cristidb
Masina nu poate fi coborata cu 7 cm. Se strica geometria. Maxim 4 cm se poate cobora. Poate inlocuind basculele s-ar putea cobora mai mult de 4 cm. Altfel unghiul de cadere e afectat destul de mult. Din cate stiu eu nova are cam 13cm garda la sol. Cu 6cm garda nu se poate merge in Romania.
Chestia cu prinsul arcurilor cu cleme mi se pare complet deplasata.
GeorgeB
si sa mai puna si jante pe 17" pe ea , nu ?

eu de abia ma descurc cu actuala garda la sol in bucuresti. ma intreb cum sunt drumurile in alte parti ale tarii.
BogdanF
In Bucuresti sunt bune drumurile prin centru. Pe stradute este insa problema. Prin alte parti ale tarii nu cred ca ai vrea sa sti cum sunt asa ca bucura-te de cum sunt cele din buc. Iti spun de cele din Arad ca am trecut anul trecut pe acolo ca sunt ca schweitzer-ul. smile.gif Traiasca Basescu! tongue.gif
zzero
Veniti la Cta daca vreti sa vedeti drumuri adevarate.Traiasca Mazare !!!
Chiar nu stiu ce sa zic de faza cu clemele.Baietii sunt fosti piloti de raliu in Cupa Nova.Or sti ei ceva mai multe....dar nu mi-au dat prea multe detalii la tel.Eu am vb cu unu care vinde masina dar vrea sa vanda puntea spate cu discuri+arcuri+amortizoare intarite pt Cupa Nova separat si sa puna una originala, ca altfel nu isi scoate banii pe ele.
MMihai
daca vreti tuning adevarat puneti-va suspensie koni sau bildstein .. arcuri. sa stiti ca garda nu se coboara din spoilere cum mai zic unii smile.gif) . Frumos e sa le ai pe ambele in asa fel incat sa stergi asfaltul cu spolerul la viraje stranse si in forata
fred
de obicei garda se coboara prin scurtarea arcurilor si intarirea amortizoarelor;
scurtarea arcurilor: tai din spire sau faci rost de arcuri sport de pe renault; se pot adapta arcuri si de pe alte masini, insa trebuie realizate alte talere;
amortizoarele trebuie neaparat intarite; se pot si scurta amortizoarele; pentru asta la Brasov se face treaba exelenta;
pentru cei care fac cele scrise mai sus sa nu uite sa-si puna tampoane de soc atat pe fata cat si pe spate, deoarece altfel risti ca la denivelari mai mari sa loveasca tija amortizorului in fundul carcasei lui;

atasez o poza in care garda masinii am coborat-o atat prin arcuri mai scurte cat si prin amortizoare mai scurte;

fata: amortizoare reglabile dar setate la echivalentul celor de strada -3cm, adica cele de strada trebuie scurtate 3cm;
arcuri scurtate cu 2 spire fata de cele de fabrica;
2 tampoane de soc suprapuse

spate: amortizoare intarite si scurtate cu 2cm;
arcuri scurtate cu 3 spire fata de cele de fabrica;
montat tampon soc de Aro 10 in interiorul arcului in partea inferioara; in partea superioara exista tampon de soc montat din fabrica;
cristi_21us
fred unde zici ca se pot scurta amortizoarele la Brasov.eu sunt din brasov si as vrea sa imi umblu un pic la stabilitate
zzero
QUOTE(cristi_21us @ 29 Oct 2004, 00:54)
fred unde zici ca se pot scurta amortizoarele la Brasov.eu sunt din brasov si as vrea sa imi umblu un pic la stabilitate
*


Vezi ca sunt scumpi rau baietii de acolo.Un amortizor intarit ajunge in jurul a 100 $.Daca vrei iti dau un nr. de tel unde poti sa te interesezi mai bine.
fred
0722-465135 Popa Dumitru
SC Carla CO SRL
str. Cpt. I. Birt. 25 (intrarea din str. V. Saftu)
Brasov
tel atelier: 0268-513864
orar: 11-15

manopera este 1mil lei/amortizor (cel putin atat a fost in vara)
face lucru de calitate;
pentru berlina are niste amortizoare cu camera de gaz la care le poti regla taria adevarate de tot... la astea probabil ca e 100$/buc daca ti le vinde, insa pt modif amortizoarelor tale pretul este ~cum am scris mai sus;

daca treci pe la el spune-i ca ai adresa lui si nr de tel de la baiatul ala de la Cluj cu amortizoarele de Nova... asa ca o vb buna pt mine ca i-am promis ca-i fac reclama smile.gif
dudy
e foarte simplu cu suspensia la nova sau sn schimba arcurile si amortizoarele . se folosesc aceleasi amortizoare dar tre putin intarite, si ca arcuri se fol cele de camioneta de fata taiate 1, 5 sau 2 spire depinde ce roti are masina. sta impecabil apoi. daca vrei informatii suna-ma la 0722586894, sau mail la dud99pgt@yahoo.com

Antrax
Fred stiu nova aia. Acum este in TM iar acum si-a pus jenti ca le avea pe cele originale de tabla si si-a pus jenti pe 15 si cauciucuri pe 205\50 spate si 195\50 fata iar cand si le-a montat ii frecau rotile pe spate. Eu aveam cumparate tampoane de aro 10 pentru mine si i-am dat lui 4 sa-si bage intre spire pe spate. Si-a bagat doua si tot ii mai freca dupa care i-am mai dat doua dar inca nu si-lea pus.
Oricum este o masina frumoasa. Nu stiu cine a facuto dar m-am indragostit de ea wink.gif
Antrax
Apropo: Am sa-i fac niste poze si am sa o pun aici sa vezi cum arata acum
zzero
Daca vb de nova postata de fred......aia este sau a fost a lui.E facuta de el.
La un moment dat era de vanzare ca vroia sa plece in State.....
B-XX-WRC
Este super tare DSN postata de Fred...Felicitari!...da'....totusi am o intrebare nu mai foloseste usile din spate, ca le-a cam astupat clantele.??
BogdanF
Pai daca o foloseste doar pt curse. Daca te uiti si-a scos si geamurile pe spate si a pus ceva de plastic.
Antrax
Daca a fost facuta de el personal tot respectu... arata super. Da a fost de vanzare si a cumparat-o un prieten din tm. Usile de spate se pot deschide dar din interior iar geamurile din spate erau din plestic, iar acum sunt geamuri normale. Jentile au mai fost schimbate pe ea si cam atat. Oricum arata foarta bine doar ca ar mai trebui reconditionate unele lucruri la ea in stadiu de fata
Antrax
Cam asa arata fosta masina a lui Fred acum
fred
hehe... ce misto sa-mi vad fosta masina;

referitor la roti: eu foloseam pe jante de 15'' cauciucuri de 205/45 si erau la limita cat sa nu frece; pe spate, in interiorul arcului aveam montate tampoane de Aro 10; sunt ideale pt asa ceva deoarece au si surubul respectiv cu care poti sa prinzi tamponul de punte ca sa stea in pozitie fixa;
pe spate au ramas amortizoarele facute la Brasov, mai tari si mai scurte decat cele de fabrica; le-am facut asa deoarece spatele masinii era foarte usor (masina era goala, fara banceta si alte alea) si se pierdea controlul foarte usor in curba la viteze mari (am patit-o de cateva ori - pt cei din cj => la urcare pe calea turzii - si nu e placut);
pe fata am dat masina cu Bilstein noi-noute; aveam biltstein de cupa reglabile dar am avut ceva probelme cu ele, le-am dat jos si urma sa le reconditionez, dar intre timp am plecat;
in rest masina mergea bine si tragea excelent pt o dacie, oricum daca nu plecam era deja cumparat un motor 16V de renault care urma sa fie pus pe masina; dar nah, daca mai ajung in Ro am alte planuri pt o dacie smile.gif

LiviuN
QUOTE(BogdanF @ 14 Oct 2004, 22:44)
Din tot ce am citit  eu pe acest forum nu am gasit nimic despre modificarea suspensiei la Supernova. Prin modificare ma refer la scaderea garzii la sol lucru care ar duce la imbunatatirea stabilitatii si a vitezei.  A facut cineva asa ceva ? Exista oare vreun producator care sa faca suspensii sport care sa se potriveasca si la supernova? Daca aveti informatii spune-ti-mi si mie.
*



Exista amortizoare reglabile pe inaltime de fata super tari.Sunt de nova Gr N ex cupa nova . Iar pe spate se pot taia arcurile.Problema este ca drumurile sunt infecte si daca mai ai si jante pe 14" si cauciucuri cu talon mic se zguduie masina rau wacko.gif Dar cu cauciucuri normale este destul de ok
Stefan_B
Cand modificati inaltimea suspensiei, planetarele stau inclinate tot timpul. Din proiectare, suspensia e gandita in asa incat planetarele sa fie orizontale la sarcina tipica - 2 persoane x 80Kg.
Dupa ce faceti "imbunatatirea" axele planetare se vor uza mai repede. Desigur ca celor care prepara o masina nu le pasa, vorba aia - material de sacrificiu - dar celor care nu scot bani din curse s-ar putea sa le pese.
Antrax
Daca iti faci o masina, sa o lasi mai jos, sa-i modifici motoru etc., nu prea mai conteaza daca se uzeaza mai repede. Daca masina se tine mai bine asa si arata si mai frumos nu te mai gandesti la consecinte.
motorsport_2005
baieti niste arcuri de cobra stiti de unde imi pot lua?
merg bine pe spate.
amortizoare am unde sa le fac si de costat... e o nimica toata
sau poate stiti pe cineva care face bari stabilizatoare, ca eu am auzit de cineva si am pierdut nr. lui de tel.
poate ma puteti ajuta...
multumesc
Antrax
Si pe mine m-ar interesa o bara stabilizatoare. Ma poate ajuta cineva?? De unde o pot lua si cu CAT o pot lua??
Mersi
motorsport_2005
QUOTE(Antrax @ 18 Apr 2005, 13:26)
Si pe mine m-ar interesa o bara stabilizatoare. Ma poate ajuta cineva?? De unde o pot lua si cu CAT o pot lua??
Mersi
*



gasesti noua de origine la magazin
nu cred ca exista la vreun model auto ceva la fel ca la sn dar mult mai gros...
poate o fi dar eu nu stiu...
cauta pe cineva sa o faca mai groasa...(fara conotatii, nu rade! ohmy.gif )
thunder
Eventual un struts-bar intre amortizoare, daca stie cineva unde se poate gasi asa ceva pt. un DNS as fi si eu interesat.
motorsport_2005
daca e supernova, trebuie sa scoti mai intai capsula cu filtru de aer...
daca nu o faci din bucati...si stramba...nu are loc, decat daca i scoti prin capota...
una noua e usor de facut... cauta niste inox spre exemplu... de sudat sunt multi care sa ti-o faca
fanel
Eu as vrea sa-mi pun bara in spate .
Vad ca discutiile sunt destul de vechi aici ... acum am descoperit si eu forumul acesta .... si as dori sa imi fac daciea mea DSN mai sport. Azi ma duc cu ea la cip tunning. As vrea sa ii pun niste amortizoare sport si o bara de rigidizare. Au mai apaut magazine de specialitate sau serviceuri ceva care se ocupa de astea ? Sau cel mai bine e sa iti confectionazi singur totul ?

Multumesc
Maff_77
7 milioane ajung amortizoarele alea nu 100$ sau euro.am eu facute de 1 an jumate.poate fred stie pe altcineva acolo.eu un nene care facea amortizoare pt titi aur.si automat daca pui astfel de amortizoare pe fata trebuie taiata cel putin o spira din arc pt ca rotile vor sta cas.treaba nasoala e ca la gropi va trebui sa reduci mult chiar sa opresti,si pana se vor lasa cat de cat adica cca 3,4 luni iti vor clantanii dintii in gura.in rest sunt super multumit de amortizoare.daca mai pui si un 195/50/15 stai mai bine in curbe decat un bmw.o alta parte proasta e ca trebuie sa tai si de pe spate cel putin o spira sa lasi masina mai jos ca sa nu fuga de spate.dar daca tai o spira si ai gume late ating in aripa pe curbe luate mai in forta si chiar daca ai 2 persoane in spate.cu 3 e jale.
melomanuu
totusi stie cineva sa-mi zica sigur ce arcuri, de pe ce masina se potrivesc pe SN care sa si coboare garda la sol dar sa fie si mai rigida?? ideea de a taia arcurile, sa bag tampoane si asa mai departe, nu-mi prea surade
melomanuu
daca tot nu stie nimeni ce fel de arcuri se potrivesc pe SN imi poate spune cineva unde imi pot comprima arcurile la cald pe undeva pe laga timisoara???
lancerEvo
am de vanzare 2 amortizoare fata reglabile pe inaltime + 2 arcuri fata & 2 arcuri spate!
p.s. fosta suspensie de pe nova lui fred recent reviziuita la sibiu!
lancerEvo
poze cu suspensia
melomanuu
La ce pret le dai?? As fi foarte interesat
lancerEvo
ti-am lasat un PM
melomanuu
Da am vazut, mersi mult. Deocamdata nu-ti pot da nici un raspuns daca le iau sau nu pentru ca masina implineste 90 000 si ar fi cam multe cheltuieli, inclusiv distributia care in momentul de fata ii mai prioritara.
puma_gods
am si eu o intrebare ...daca tai 1 spira din arcurile de pe fata....masina mai sta la fel de bine ps sosea...si cum spunea cineva mai sus..daca nu le intaresc intra in balans si atinge baia...vreau sa ma lamuresca si pe mine cineva... excl.gif excl.gif

VA MULTUMESC!!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.