Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Scade lent in turatie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
StefanT
De ceva timp se manifesta urmatoartea ciudatenie pe masina mea: (GPL)

Relanti la 1400 rpm instabil (1300-1400) + trepidatii

La 50 kmph am 2000 RPM. O las pe liber scade la 1800, si usor-usor pana opresc la semafor scade la 1400 cum am zis.
Frana de motor practic in treapta a IV-a nici nu mai am smile.gif

Am reglat relantiul la 900 rpm (de la dracia aia de gaz care se infierbanta, nu stiu cum ii zice)

Buuuun, plec merg ce merg si scade frumoscum trebuie, relantiul sta pe la 1000 rpm insa cand opresc de tot la semafor moare motorul. Peste 20 kmph sta binisor.

PE BENZINA SE MANIFESTA EXACT LA FEL !
Am pus de mai multe ori gaz, nu e prost.

Sa nu uit sa mentionez ca inainte sa umblu la relanti, cand era motorul era cald pornea ffff greu, invartea o grada de iesea si fum din electromotor, si de multe ori apareau detonatii in carburator (?!) si iese fum mult urat mirositor, trebuia sa scot gatul de la filtrul de aer sa las sa iasa tot fumul din filtru si abia apoi pornea f usor.
Problema se manifesta doar cu motorul cald, la rece pornea relativ bine.

Azi am schimbat fisele + capac delcou ca erau putin defectuoase si GPL-ul are cifra octanica mai mica deci se aprinde mai greu, prin urmare e mai pretentios la aprindere, corect?


Sfaturi va rog sad.gif


ATM
Problemem de relanti, din cate mai stiu si eu:
bujii afumate/ancrasate?
reglaj defectuos al amestecului/emulsiei aer/combustibil din carburator? (eventual jiglerul infundat partial?)
avans dereglat?
Zic si io, nu dau cu parul...
PaulT
GPL-ul are cifra octanica mai mare decat benzina.Din cauza asta suporta si avans mai mare,fara sa detoneze.-Si raport de compresie mai mare.Daca ai aceleasi simptome pe ambele(gaz,benzina),verifica f bine aprinderea.
unikat45
QUOTE(PaulT @ 7 Jul 2007, 13:44)
GPL-ul are cifra octanica mai mare decat benzina.Din cauza asta suporta si avans mai mare,fara sa detoneze.-Si raport de compresie mai mare.Daca ai aceleasi simptome pe ambele(gaz,benzina),verifica f bine aprinderea.
*


eu zic ca teoretic da, ar trebui sa fie mai mare...dar din pacate depinde mult de compozitie.. practic GPL auto e un amestec de propan, butan si alte gaze.. cifra octanica minima e intr-adevar 89 asa cum scrie si aici: http://www.petrom.com/romana/produsepdfro/GPL%20AUTO.pdf

daca mergi la o statie gpl roaga baietii de acolo sa iti arate o copie dupa buletinul de analize.....iti spun din experienta ca, am gasit si cu 90 dar si cu 95, 98 etc..
bygy007
nu cumva doza aia mica de plastic care vine in furtunul dintre galeria de admisie si carburator nu mai este daca face si pe gpl si pe benzina la fe problema este la carburator sau la aprindere distanta platinei condesatoul (din proprie experienta motorul merge bine dar cind accelerezi si il bagi in sarcina tinde sa se opreasca si ai senzatia ca nu trage) sau trage aer fals pe undeva
KidTx
cand accelerezi usor dupa 1500 rpm motorul trepideaza?
ambreajul patineaza?
cand accelerezi progresiv in sarcina da in nas?

normal pe gaz relantiul sta la 900 rpm
dracia de care zici tu ca se incalzeste rau este plamanul...este normal sa se incalzeasca deoarece este conectat la instalatia de apa a masini

nu mai da fff mult la automat ca il paradesti



StefanT
QUOTE(bygy007 @ 8 Jul 2007, 01:32)
nu cumva doza aia mica de plastic care vine in furtunul dintre galeria de admisie si carburator nu mai este daca face si pe gpl si pe benzina la fe problema este la carburator sau la aprindere distanta platinei condesatoul (din proprie experienta motorul merge bine dar cind accelerezi si il bagi in sarcina tinde sa se opreasca si ai senzatia ca nu trage) sau trage aer fals pe undeva
*



DOza am verificat-o prima data si este in stare buna. Cu platina nu cred ca am aprindere electronica swi nu am umblat la ea de ani de zile (poate ar fi un motiv bun totusi sa o verific).
Aici s-a inteles gresit, in sarcina motorul trage bine, nu da in nas. Probleme sunt doar la relanti si cand o las pe liber in mers.


QUOTE(KidTx @ 8 Jul 2007, 01:39)
cand accelerezi usor dupa 1500 rpm motorul trepideaza?

NU

ambreajul patineaza?

NU, E ABIA SCHIMBAT DE VREO 7000-8000 km

cand accelerezi progresiv in sarcina da in nas?

DELOC, MERGE PERFECT


normal pe gaz relantiul sta la 900 rpm
dracia de care  zici tu ca se incalzeste rau este plamanul...este normal sa se incalzeasca deoarece este conectat la instalatia de apa a masini

STIU biggrin.gif


nu mai da fff mult la automat ca il paradesti

STIU biggrin.gif


*




Multumesc mult baieti, hai poate o scoatem la capat. smile.gif

O seara buna!
bygy007
ok si eu aveam aprindere electronica cind s-a intimplat buba si pina mi-am dat seama am mers 2-3 zile si 500 km pina m-am prins ca era condesatorul C-E de la tranzistorul final
StefanT
M-ai luat prea tare cu tranzistori & stuff smile.gif

Poate am exagerat cand am zis ca am aprindere electronica, e de aia tranzistoriala, rosie cu led verde, e cam impropriu spus aprindere electronica. Am zis ca o sa incerc maine sau poimaine sa merg fara aceasta aprindere, clasic, sa vad daca tot asa face unsure.gif
mircea.a
Daca motorul merge neregulat in ralanti poate sa traga aer fals pe la garniturile de sub carburator sau pe langa cea de la galeria de admisie-evacuare. Daca merge bine in sarcina inseamna ca nu trage prea mult aer fals. Cand accelerezi intra destula benzina sau gaz astfel incat motorul sa nu mai "observe" aerul fals.
Daca motorul porneste greu verifica urmatoarele:
1. Distanta la platina. S-ar putea sa se fi tocit piciorusul de la platina mobila si sa se fi modficat distanta. (Aprinderea electronica nu il protejeaza si pe el 04.gif )
2. Verifica bujiile. S-ar putea una sau mai multe sa nu dea scanteie mereu. Asta se verifica daca pui bujia direct in capatul fisei centrale si la o masa (atinsa undeva pe motor), iar cu o surubelnita misti de contactul platinei (cu contactul pus). Ar trebui la fiecare atingere de platina sa vezi scanteie la bujie. Daca nu...arunc-o.
3. In ultima instanta verifica si compresia in cilindri ca nu se stie. popa.gif

9 Jul 2007, 15:25:
Mi-a mai venit o idee. Verifica etansarea la instalatia servofranei. Daca exista asa ceva. Sa nu fie furtunul crapat sau sa traga aer fals pe la supapa. Mult noroc!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.