Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: fir deslipit de pe ccontactul senzorului de benzina
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
tatuci
Salut

de data asta mi-am facut-o singurel...m-a apucat harnicia shi profitand de prezenta unei anumite domnisoar eprin preajma am zis sa scot tot ce-i prin portbagaj la curatat...

toate bune si frumoase, berica la rece, micii pe gratar...dar cand am dat sa scot presul din portbagaj s-a desprins unul din firele care duc pe borna senzorului d enivel din portbagaj. (ast apt c ain realabil cineva aruncase cartonul care trebuia sa acopere bornele pt ca...arata urat (femeile...ce sa le faci)

am curatat cu peria de sarma si spray deruginol zona..arata superb...acum vie intrebarea...se poate intampla ceva daca lipesc la loc firul respectiv cu ciocanul electric d elipit (ciocan da 60W...nu alta grozavie) ? ca parca n-as vrea sa cant la harpa prin nori d'acuma smile.gif

ma gandeam sa refac lipiturile alea doua si sa le izolez cu un strop de silicon topit (cu glue-gun-ul) ca sa nu mai rugineasca prostiile. ar fi ok?
Danny_bb
Stai linistit ca nu te apuci acum sa dai din harpa. In primul rand benzina nu ajunge pana la capacul sondei. Si in al doilea rand... dureaza cateva secunde sa lipesti un fir... cat poate sa se incalzeasca tabla rezervorului ? . in niciun caz suficient pentru a face bum.
Si poti sa le izolezi. Nu vad nicio problema
sorin1983
ca sa lipesti cu letconul obisnuit trebuie decapata ca lumea borna respectiva! daca n`ai sacaz incearca cu o aspirina obisnuita. oricum trebuie incalzit ca lumea locul de lipit pentru ca se disipa foarte repede caldura si un letcon de normal e cam ineficient. e o idee buna cu batoanele de silicon.
$$ilvviu
Scoti sonda, iar lipitura o faci cu un pistol de lipit cu ansa mai groasa sau ciocan de 100 W. Em am reusit o astfel de lipitura, dar trebuie insistat bine cu ap de lipit, pt ca e un nit gros de cupru care are nevoie de multa caldura.
Bullix
Taticule, deasupra rezervorului oricarei Dacii exista "stafia ucigasa"... ma refer la vapori de benzina. Scapa pe la sonda, chiar daca e suficient de bine etansata cu garnitura aceea, cat sa nu balboteze benzina p'afara, din mers... Una e sa nu poata iesi un lichid, si alta e un gaz... eu zic totusi sa scoti benzina pe la pompa, s-o lasi in sticle puse bine pana lucrezi, cand faci orice cu CALD, indiferent cat de "putin cald"... nu-i de glumit, parerea mea... iar cat despre ciocanu' de lipit... ca sa poti lucra cat mai din scurt cu el, pune in prealabil o bucatica de sacaz pe borna si topeste-o doar un pic... astepti sa se raceasca borna... apoi vii cu ciocanu' cu cositor proaspat pus pe cui, si intinzi pana incepe sa prinda cositoru' de borna... iar astepti... apoi cu firul dinainte sacazit+cositorit, vii cu el il lipesti repede si gata... nici o miscare sa nu dureze mai mult de 5-maxim 10 secunde...
Pont: borna aia e din alama si e a dreaq conductoare termica si-n plus, pe partea ai'lalta se prelungeste direct cu banda metalica ce merge pana la mijlocul sondei. So... sa nu ne jucam cu pielea... ca viata n-o pierzi dintr-un BUM, da' desfigurat tot ramai...
Deci te misti repede, scurt, finutz si cu pauze dese. Exact cum paseste un hot cand iti goleste casa cu tine acasa icon_mrgreen.gif
diaconuliviu
Eu am lipit cu pistol de lipit, saciz si fludor, PE LOC, fara a scoate sonda. Daca folosesti pasta decapanta (e acida) lipitura e mai rapida dar trebuie apoi sa speli locul.
mircea.a
1. Daca lipesti cu un pistol de lipit electric nu este nici o problema. Poti sa lipesti pe loc. Benzina se aprinde numai de la foc (scanteie) nu si de la caldura. O sa lucrezi cu portbagajul deschis, deci nu se pune problema sa ai acumulari de gaze biggrin.gif .
2. Inainte sa te apuci de lipit curata bine cu smirghel suprafetele care trebuiesc cositorite. Daca nu, te vei chinui foarte mult si nu va face priza pe toata suprafata.
3. Poti sa folosesti fludor nu neaparat cositor.
4. Tine pistolul de lipit mai mult timp in contact chiar si dupa ce s-a topit fludorul pentru ca suprafetele in contact sa aiba aceeasi temperatura.
5. Dupa ce iei pistolul tii firul nemiscat 15-20 secunde pana se intareste lipitura. (Se vede la ochi, fludorul devine mat).
6. Succes!
Bullix
Daca tii mult pistolul de lipit si apoi mai vrei sa-l tii si 15-20 de secunde dupa, m-as indoi sa te tina degetelele icon_mrgreen.gif mai bine zis tii 10 secunde sufland si apoi mai sufli inca 10 secunde. Chiar conteaza. Se intareste ceva mai repede. Si da, la fludor ma refeream, desi dpdv tehnic este vborba de aceeasi substanta fludor/cositor, insa cu concentratii de staniu/plumb diferite.
Succes si totusi, nu incerca sa vezi cat de suparacioasa e benzina. E o bestie, ti-o spun eu icon_mrgreen.gif asa ca misca-te repede wink.gif
diaconuliviu
Nu trebuie sa tii firul dezizolat de la 1 cm de lipitura, se poate tine de la 5 cm si nu mai arde la degete.
Bullix
Sonda de Oltcit de potriveste la Dacie? Daca imi aduc bine aminte, parca era verticala si avea cursa mult mai exacta, sarma reostatului era dispusa concentric de sus pana jos, astfel incat la o deplasare verticala X a plutitorului, acesta parcurgea mai multe spire, pe rand, si de-aici, zic eu, o precizie mai mare a tensiunii colectate la capatul reostatului.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.