gyony19
9 Jul 2007, 17:03
Salut. Am si eu o dacie si cam imi face probleme. cand pun mana pe surubul de se prinde platina mobila in delcou curenteaza, si avansul este dat foarte mult in dreapta aproape ca vine in paralel cu motorul. daca stie cineva ce sa ii fac. daca este novoie am sa pun si poze. Multumesc!
bygy007
9 Jul 2007, 20:13
este normal sa curenteze daca ai contactul pus , la inchiderea si descchiderea unui circuit inductiv apare o tensiune de autoinductie(chestii de fizica de clasa a 11 a)
gyony19
10 Jul 2007, 13:30
multumesc pt informatie. dar am vazut ca la alte masini nu curenteaza si de aceea am postat aici. si in final este bine sau nu? Eu ma gandeam ca pe acolo fura curent ca dupa ce merg cu ea un timp mai mult de 100 km/h incepe sa tremure si sa se reduca viteza ba chiar mai da si niste rateuri. De asta ce mai ziceti???
Cat timp e contactul pus curenteaza la orice masina.
gyony19
11 Jul 2007, 10:05
merci! dar de ce incepe sa tremure cand trec de 90-100 km/h si chiar daca nu iau piciorul de pe acelaratie ia tot scade viteza, iar daca nu il iau incepe sa dea rateuri sub capacul pe unde se pune ulei. stie cineva de ce???
diaconuliviu
11 Jul 2007, 10:22
Adica rateu in baie. Asta arata ca ai vapori de amestec in baia de ulei, ca urmare verifica POMPA de ALIMENTARE (membrana fisurata?) si daca e in ordine, intreaba-te citi km ai cu setul ala, posibil scapari de compresie MARI. Nu-ti creste nivelul uleiului in baie? daca da, suspectezi pompa, daca nu, setul (segmenti, camasi, pistoane).
Sper sa fii norocos si sa fie membrana de la pompa de benzina.Daca da,ar trebui sa ai si nivelul la ulei crescut.Dar totusi,cati km ai cu motorul?Si cat ulei consuma?
gyony19
11 Jul 2007, 12:13
sunt mai multe probleme. eu am si instalatie de GPL pe masina. motorul cara l-am avut pe masina avea cam 170mii de km. cand a fost sa il segmentez sa fisurat blocu motor iar cel care il facea avea el altul acasa care a zis ca are doar 50mii de km. l-am montat pe acela. am mers cu el pe benzina cam 150 de km pana. am ajuns acasa ca sa il reglez pe GPL. Si acum daca il dau pe benzina merge bine pana la 100 de km/h pe urma incepe iar sa faca chestia aia. cel mai mult merg pe GPL ca na cu pretul de la benzina nu prea imi convine. acest motor are compresia buna. presiunea la ulei la rece este de 6 iar cand se incalzeste acul sa intre 3 si 4 la relantiu. si cam aceasi probleme imi facea si acel motor al iei.
Ce ar trebui sa verific mai intai???
multumesc pt ajutor!
diaconuliviu
11 Jul 2007, 13:01
Cit ulei consuma?
Si se mai spunea ceva pe aici: pe GPL, pompa de benzina va livra numai pe retur, o gaurica mica, deci va fi mai solicitata. Joja nu pute a benzina?
gyony19
11 Jul 2007, 13:19
chia acum am verifica uleiul si era cam sub nivel putin. l-am completat dar am sa ii fac schimbul saptamana asta. in general imi cansuma ulei cand merg cu viteza (cand vrea ea sa mearga cu viteza). uleiul miroase a gaze arse si nici decum a benzina.
diaconuliviu
11 Jul 2007, 13:34
Inca una: vara, la caldura, se mai pot acumula gaze in carter de la un amestec BOGAT, dar si asta tot cu un set uzat. Esti sigur ca rateul ala e in carter si nu e in carburator sau in toba? Sare joja de la locul ei atunci cind ai acel rateu? Ca daca nu si e in toba, posibil aprindere, bobina, amestec sarac...se schimba povestea.
bygy007
11 Jul 2007, 23:18
QUOTE(gyony19 @ 11 Jul 2007, 13:13)
sunt mai multe probleme. eu am si instalatie de GPL pe masina. motorul cara l-am avut pe masina avea cam 170mii de km. cand a fost sa il segmentez sa fisurat blocu motor iar cel care il facea avea el altul acasa care a zis ca are doar 50mii de km. l-am montat pe acela. am mers cu el pe benzina cam 150 de km pana. am ajuns acasa ca sa il reglez pe GPL. Si acum daca il dau pe benzina merge bine pana la 100 de km/h pe urma incepe iar sa faca chestia aia. cel mai mult merg pe GPL ca na cu pretul de la benzina nu prea imi convine. acest motor are compresia buna. presiunea la ulei la rece este de 6 iar cand se incalzeste acul sa intre 3 si 4 la relantiu. si cam aceasi probleme imi facea si acel motor al iei.
Ce ar trebui sa verific mai intai???
multumesc pt ajutor!
iti spun 100% sigur ca explozia in carter este in primul rind de la jocurile din delco care sint mari si in al doilea rind din avans prea mare sau joc mare in pinionul ala care ivirte pompa de ulei si delcoul , am avut si eu probleme mari cind am bagat GPL de 2-3 ori am pierdut doza aia din furtunul dintre carburator si galerie odata mi s-a strimbat capacul de la tacheti si pierdea ulei pe acolo si multe multe alte probleme pn prima faza am scos furtunul ala din capacul de tacheti si apoi am facut delcoul ca m-am prins destul de tirziu
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=742914
mircea.a
13 Jul 2007, 10:29
Pozitia delcoului este data si de pozitia pinionului de antrenare fata de axa cu came. Sigur nu este pus in pozitia corecta. Pozitionarea delcoului pentru a da scanteia la momentul optim este o problema de precizie, ca si distanta la platina. Toate astea pot influenta bunul mers al motorului.
In ce priveste faptul ca te curenteaza acel surub, nu stiu ce sa zic, n-am lucrat niciodata cu contactul pus. Totusi, schimba condensatorul, rau nu faci. Este foarte important in protectia platinei.
Daca esti din Bucuresti poate te rezolv eu.
Daca vrei sa o faci singur mai cere-mi amanunte.
gyony19
19 Jul 2007, 14:59
am gasit buba pe care o avea atunci cant treceam de o suta si incepea sa tremure. dupa ce i-am schimbat uleiul nu a mai vrut sa porneasca sub nici o forma. am verificat aproape tot si din instinc am tras fisa centrala sa vd daca da schanteie si atunci am vazut ca nu dadea nimik. am cumparat alta si acum merge. am facut 700km cu ea si merge bine. am mers circa 10km cu 120 si nu a schitat nimik sa se reduca viteza sau altceva. problema acum este pozitia la delcou ca este foatre mult in dreapta. adica cum ar fii avansul prea mare. in pozitie normala nu merge deloc se opreste.
ce trebuie sa fac?
trebuie sa desfac motorul?
mircea.a
19 Jul 2007, 15:34
Pentru asta nu este nevoie sa demontezi motorul. Invarte motorul pana ajunge pistonul 1 la aprindere si semnul de pe volanta sa fie in dreptul semnului de pa carterul ambreajului. Pistonul afli cand este la aprindere scotand capacul delcoului si urmarind luleaua incotro este indreptata. Dupa aceea scoti delcoul de pe masina. Pinionul de angrenare are o fanta, care daca te uiti mai atent o sa observi ca nu este chiar pe mijloc. In pozitia asta fanta din pinion trebuie sa fie perpendicular pe axul longitudinal al masinii. Daca nu, inseamna ca a fost montat cu un dinte sau doi gresit. Cu un surub M12/1,5 sau cu o penseta se scoate pinionul si se monteaza cu fanta perpendiculara pe axul motorului (cu bucla mai mare spre volanta). Dupa aceea se poate munta delcoul si regla din nou pozitia acestuia.
Succes!!
Gheorghedracu
19 Jul 2007, 17:14
Asta e si sugestia mea. Dar nimeni nu ti-a spus ca de fapt n-are nici o importanta daca pui pinionul bine sau nu. De fapt nu exista "bine" ca atare. Conteaza doar ca delcoul sa fie introdus corect in pinion. Restul e doar o recomandare, caci delcoul face aceeasi treaba. De fapt tu in mod sigur nu ai avansul prea mare, ci pinionul pus "inainte" citiva dinti. Tu verifica scinteia cu o lampa stroboscopica si vezi daca miscind delcoul scinteia avanseaza sau retardeaza in limitele posibile (doar ca sa vezi daca ai "cursa" de rglaj intreaga). Daca o ai, n-ai nici o problema. Regleaza-i aprinderea cu stroboscopul si gata, las-o in pace. Singura problema care poate exista e sa nu aiba loc delcoul in motor ca lumea din cauza capsulei care poate sa atinga de ceva si sa nu-ti permita sa reglezi ca lumea aprinderea. Nu mai stiu exact daca asta e posibil la dacie.
PH-06-BOA
20 Jul 2007, 13:15
Cum sa nu ai pinionul pus ca toata lumea?Scoate-l si pune-l cum ti-a zis mircea,pentru a avea plaja de reglaj si stanga si dreapta - e singurul dezavantaj. Avansul(am mai zis) il pati regla (de unde lampa str.), turand motorul la 3000, blochezi acceleratia acolo cu o surubelnita , si fixezi delcoul in locul unde turatia e maxima,fara ezitari sau alte balbaieli. Simplu,si cat se poate de corect, cu dotarile si banii nostri.
mircea.a
20 Jul 2007, 14:01
Eu am lampa stroboscopica. Daca esti din Bucuresti poti sa ma cauti. Dar hai sa te invat o metoda prin care poti sa iesi din necaz la nevoie.
1. Slabesti delcoul.
2. Scoti fisa centrala din capacul delcoului si o apropii la circa 5 mm de motor sau cel mai bine de alternator ca e mai aproape.
3. Misti delcoul cat mai mult spre stanga.
4. Pui contactul.
5. Invarti foarte usor spre dreapta pana cand face scanteie la fisa centrala.
(Optional poti sa mai dai spre dreapta 1-2 mm, vei obtine un avans mai mare dar va fi mersul mai stabil).
6. Intrerupi contactul.
7. Strangi delcoul in noua pozitie.
8. Pui fisa centrala la loc in delcou.
Nu are voie sa nu mearga.
PH-06-BOA
21 Jul 2007, 21:43
Asa e, mircea, dar incearca inca un reglaj la o turatie ridicata, si pozitia delcoului va fi alta.Eu nu merg la relanti pe drum, ci cu pozitia aia care-amzis eu . Dati-mi motiv sa cred ca nu-i bine.
diaconuliviu
23 Jul 2007, 10:48
Daca delcoul e decalibrat va lucra bine la 3000, cum spui, in rest va lucra prost. Caz in care vei constata ca pacane in toba la relanti sau ca e mai puturoasa la plecare.
Reglaj corect, stroboscopic. Am dat de citeva ori link-ul spre schema cu avans variabil.
gyony19
24 Jul 2007, 13:12
multumesc! am pus si eu delcoul ca toata lumea dar acum iar a inceput masina sa nu mai treaca de 100 de km/h. incepe sa tremure si scade viteza. ce poate sa aiba???
PH-06-BOA
24 Jul 2007, 13:33
Nu se alimenteaza corect, condensatorul nu mai are capacitatea normala, distanta mare la platina( n-are timp suf. sa se incarce cond.), poate sa fie si bobina,avansul nu e reglat corect...
mircea.a
24 Jul 2007, 13:46
Regleaza distanta la platina la 0,4 mm cu piciorusul platinei in varful camei. Apoi porneste motorul si pozitioneaza delcoul cum crezi tu ca merge motorul mai bine.
ionut.tanase
24 Jul 2007, 14:15
O intrebare putin off topic: azi am vazut la cineva 2 condensatori pe delcou
; l-am intrebat de ce a pus doi si a zis ca e mai bine asa ... voi ce parere aveti de chestia asta?
mircea.a
24 Jul 2007, 14:24
Rau nu este. Am mers si eu candva asa, dar am renuntat cand am trecut pe aprinderea electronica. Cineva mi-a zis ca daca unul cedeaza tot prost merge, dar nu sunt sigur de informatia asta. Incearca, ca nu se intampla nimic rau.
diaconuliviu
24 Jul 2007, 14:25
E o prostie. O sa scada amplitudinea scinteii. S-au luat unii dupa altii cind au vazut la cineva montajul ala, care probabil a functionat; asta insa din cauza ca vechiul condensator era intrerupt.
ionut.tanase
24 Jul 2007, 14:28
Si daca, sa presupunem, ca ambii condensatori sunt buni .... care este castigul (sau pierderea) ?
diaconuliviu
24 Jul 2007, 14:37
Exact ce am scris: scade amplitudinea scinteii.
gyony19
25 Jul 2007, 16:37
Eu sunt din craiova daca este cineva de prin zona si ma poate ajuta ca eu nu mai stiu ca sa-i mai fac!!!! sau cum pot pune toata aprinderea la punct de la inceput pana la sfarsit. ce trebuie facut????
Poate fi probleme si din cauza releului de incarcare la relantiu arata o tensiune mai mare decat cu motorul turat????? si cu cat turez mai mult cu atat mai mult scade. este invers proportional.
eu cred ca imi fura curent pe undeva ca alfel nu imi explic. bobina e noua are 2 sapt. platina o schimb la luna. fisele am incercat o graoza si tot la fel....
voi ce ziceti?????
La faza cu incarcarea, eu zic ca din cauza curelei care nu e intinsa corect. La turatie mai mare patineaza.
Daca cele doua probleme descrise de tine au legatura, trebuie verificat circuitul platina mobila - capac delcou. Verifica conductoarele care duc de la platina mobila la bobina sa nu fie cu izolatia intrerupta, strapunsa sau carbonizata si sa aiba contact intr-un asemenea loc la masa (inclusiv cel al condensatorului). verifica si izolatorii de la trecerea din peretele delcoului (surubul la care te-ai curentat). Poti afla foarte usor daca ai condensatorul cu curenti de fuga foarte mari sau bobina cu spire in scurt spre masa dupa scanteia pe care o da la fisa centrala spre masa: daca careva este defect, scanteia va fi mai putin pronuntata (daca vezi asa ceva, vei intelege ce vreau sa spun) si de culoare galbena in loc de albastru.
Daca este vorba de doua defecte aparute simultan, atunci pentru mersul neregulat schimba capacul de delcou, verifica inca o data reglajele aprinderii (distanta platini, avans static). Verifica si jocul axului cu came si daca toate sunt OK, vezi daca se cuminteste.
Pentru instrument, in acest din urma caz, ar putea fi explicatia lipsa unui contact spre masa.
gyony19
28 Jul 2007, 09:25
am schimbat condensatorul la delcou si cu fisele si merge mai bine acum. dar am observat ca bobina de inductie este foatre incinsa! este bine???
mircea.a
28 Jul 2007, 13:41
In mod normal bobina nu trebuie sa friga, dar pe caldurile astea s-ar putea sa fie buna si sa se incinga de la caldura motorului. Daca merge bine las-o asa.
PH-06-BOA
29 Jul 2007, 14:11
Punand doua condensatoare se dubleaza capacitatea si scade frecventa ( nu se va mai tura motorul pana la limitele prescrise). Daca un condensator se scurtcircuiteaza si celalalt va fi scos din functie ,daca unul se intrerupe ( isi pierde capacitatea ) va ramane celalalt. Platina se arde des (perleaza) pt. ca nu este bun condesatorul sau bobina ia curent mare ( infasurarea primara este defecta).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.