Am montat de vreo trei ani o instalatie de aprindere cumparata din comert. Este din aceea cu cutie de culoare neagra, fara led. Am scos din circuit condensatorul de pe delco, si am facut noile reglaje la aprindere si la turatia la ralanti. Specific ca am montat pe dacie si o instalatie de gpl(nu eu, o firma autorizata). A mers bine si frumos totul pana acum o saptamana cand mi-a murit masina in mijlocul intersectiei pe o caldura infernala. Un prieten care era cu mine s-a oferit sa ma ajute si mi-a adus o bobina de schimb, fiind sigur ca cea veche s-a dus naiba,avand in vedere ca frigea rau. A montat insa gresit firul de la delco, la plusul de la bobina. Aiesit putin fum pe acolo si a trebuit sa schim firul si platina.Mi-a cauzat insa distrugerea instalatiei de aprindere,pentru ca nu a mai vrut sa porneasca decat cu ea scoasa din circuit. Am inlocuit un tranzistor si acum sper sa ma mai tina ceva timp.Problema este alta: se incalzeste rau bobina cand merg mai mult timp cu masina, iar alternatorul da si el semne de incalzire, lucru care nu se intampla inainte.
Daca este cineva care a avut rabdare sa citeasca mesajul meu pana la sfarsit si stie despre ce e vorba, il rog sa imi dea si mie un sfat-sau mai multe cu posibilele cauze pentru care se incalzesc cele doua si daca este posibil ca arderea instalatiei de aprindere sa se fi datorat incalzirii excesive a bobinei sau scurtului intre delco si plusul de la bobina ?