Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Electromotor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
miki_stan
Salut , am si eu o problema care ma cam streseaza: daca las masina mai mult de 2 zi in parcare si vreau sa o pornesc nu da nici un semn adica: nu invarte electromotoru, nu fac tac,nimic,.... am auzit ca el are si un starter acolo dar nu siu cum arata; va rog frumos cine stie sa-mi spuna din ce e alcatuit electromotoru.

ps: acum o luna jumate am fost la service si aia cica era statoru defect unsure.gif , l-am inlocuit ,dar tot cu unul sh si tot la fel imi face pana in prezent. dar daca am pornit-o dupa aia nu mai face deloc ,abea dupa 2 zile de stat biggrin.gif face la fel; mentionez ca imi porneste la sfert : am schimbat bujii, platina , fise, capac delco, dar nu prea au aste importanta. o intrebare daca e sa fie bendixu , cum imi dau seama ?? ca la mine nici un zgomot nu scoate electromotoru( parca doarme pe el )

Va salut , cu respect daciaclub.
C a t a l i n
Bateria e bună?
YR-ZBG
salut.
daca bendixu' ar fi de vina ai auzi cum se invatre si eventual caraie ceva acolo.
electromotorul are doua parti principale.
cea de forta care invarte efectiv motorul si un fel de releu.
deoarece electromotorul este un mare consumator contactul electric trebe sa fie f ferm. deci cand tu "dai la cheie" dai curent unei bobine (un electromagnet) care face contactul ferm pentru alimentarea rotorului electromotorului.

deci daca te uiti la electromotor o sa vezi clar doua parti (doi cilindri) unu mare si gros care are axul tangent la volanta(asta e electromotorul propriu zis) si un cilindru micut (care e releul asta).

vezi ca la electromotor vine o sufa groasa izolata (plusul pt rotor) si un firicel subtire (plusul pt electromagnet-actionat din cheia de contact).

90% la tine de vina este contactul electric al acelui fir subtire. scoate papucul curata-l si dai bice.

astept vesti sau intrebari daca nu am fost explicit.
miki_stan
Salut YR-ZBG, am scos eu dimineata papucul ala dar nu l-am curatat sad.gif , ma mai gandeam sa nu fie si contactu de cheie dry.gif ca la mine e urmatoarea problema : daca dau cheia pana la capat nu merge, trebuie sa dau un pic altfel trece de portinunea aia unde porneste si se sting becurile de la bord apoi dau cheia inapoi , numai la sfert porneste ,nu vrea cu cheia pana la capat. multumesc mult pt. sfat . te salut.
YR-ZBG
salutari si tie colegu'...din cate spui poate fi problema de contact, dar ca sa te convingi posa sa o lasi pe liber, iei un fir de la plus si dai cu el direct pe mufa unde intra papucul cu firul subtire. ar trebui sa invarta motorul. nu o sa porneasca (pt ca n-ai contactul pus si n-ai curent la bujii).

daca merge sigur e contactul de vina.

daca faci proba asta ATENTIE MARITA sa nu atingi cu firul ala de plus undeva la masa ca face urat.
Ralphy
Ar mai fi o varianta la problema ta.Incearca sa lovesti cu ciocanul sau ceva de fier(nu f tare) in electromotor.Daca apoi porneste , s-ar putea sa fie carbunii dusi.
bygy007
cea mai simpla verificare iei firul subtire care se duce la electromotor si pui la + baterie si vezi daca se invirte daca se invitre atunci problema este din contactul electric de cheie daca nu atunci este din electromotor ssi ar trebui demontat pentru reparatii http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=874874
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.