Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema directie?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
razvan_3asy
La viteza mare, de 100km/h, daca tin 2 maini pe volan, masina are tendinta de a se impartea in 2 bucati, adica roata din stanga sa zboare in stanga si dreapta in dreapta, daca tin doar o mana pe volan numai se intampla chestia asta, sa fie cumva de la unghiu ala de fuga, cum ii zice? E ciudat sa simti ca masina o ia si in stanga si in dreapta, de parca ar sari rotile .
diaconuliviu
Explicatia ta e aiurita rau; ce dumnezeu, ai volan din doua sectoare?
Da mai multe explicatii, aia cu "o mina versus doua miini" nu e inteligibila.
argon
mda...cum ti-ai dat seama ca se imparte in doua? apare o crapatura pe mijloc? blink.gif

ai cumva gumele fata roase pe interior?
YR-ZBG
salut.
senzatia ca masina o vrea sa o ia si in stg si in dr in acelasi timp apare din directie mai precis din paralelismul rotilor. Se poate regla din capetele de bara.

dar explicatia ta cu o mana sau doua ma face sa te intreb cum tii tu volanu?...pt ca stiu cazuri cand practic cu doua maini pe volan mergeau ca p*****l boului de ziceai ca sunt popey marinarul la carma vasului, dar cu o mana (eventual cu cotu sprijinit) mergeau ata...
Kruger
Ca sa fiu in spiritul pitoresc al formularii coforumistului nostru, ii pot raspunde sa nu tina decat o mana pe volan, si cealalta.... icon_mrgreen.gif pe unde poate.


Cred ca o geometrie temeinica, presupunand ca in rest masina e ok, rezolva orice problema.
razvan_3asy
QUOTE(diaconuliviu @ 11 Jul 2007, 09:19)
Explicatia ta e aiurita rau; ce dumnezeu, ai volan din doua sectoare?
Da mai multe explicatii, aia cu "o mina versus doua miini" nu e inteligibila.
*


Imi cer scuzeca n-am explicat bine si ca nu ati inteles, dar ideea e simpla cand tin volanu cu o mana merge bine, cand tin cu 2 maini de el, desi il tin fix se duce stanga, dreapta, sti cum e senzatia aia de trece un tir pe langa tine si pe balangane? Ceva de genu ala.
diaconuliviu
Deci, ce spui tu acolo e de domeniul fantasticului.
Ma rog, facem abstractie si:
Ridica masina pe cric de partea fata si cauta jocurile posibile (rulmenti, pivoti, eventual bucse bascula sau poate chiar axa basculei slabita; starea bucselor tirantilor, stringerea piulitelor de la planetare....) De asemenea ai putea masura si distanta intre marginile exterioare ale jantelor in fata si in spatele axelor rotiilor. Daca ai diferenta Fata-Spate > 3 mm e cazul sa-ti pui probleme de reglaj.

Sau, cel mai bine, mergi la un centru de geometrii si roaga pe cineva sa-ti spuna ce sa schimbi inainte de a face geometria, daca-s baieti de treaba/seriosi, iti vor spune dupa verificare.
YR-ZBG
asteptam vesti dupa ce ii faci geometria...

vezi ca un service care face treaba buna inainte de a face geometria propriu zis verifica bucsaraie, presiune si stare pneuri, jenti etc...
Gheorghedracu
Ceea ce spui tu aicea suna a "wandering". Problema e ca masina nu tine drumul drept, inteleg eu. Ar trebui sa faci urmatorul test. Mergi undeva pe un teren perfect drept (drumurile sunt inclinate catre exterior, o parcare ar putea fi buna) si ia miinile de pe volan. Masina ar trebui sa mearga perfect inainte, fara ezitari, la orice viteza (nu iti recomand sa incerci o viteza prea mare, vreo 40/h ar fi de ajuns). Daca nu merege drept ci pare ca o ia intr-o parte sau alta, iar la corectia din volan reactioneaza exagerat si pare ca vrea sa o ia in partea cealalta, atunci diagnosticul meu e corect. Ceea ce e curios e ca la Dacie n-ar trebui sa apara defectul asta caci este dat de inclinarea incorecta a axei pivotilor (unghiul de caster, vezi pe internet daca nu stii ce-i ala) care nu e reglabila la Dacie! Motiv pentru care ma gindesc ca trebuie sa fie ceva in neregula ori cu basculele (si cea de sus si cea de jos) pe amindoua partile sau doar pe una, deci trebuie verificata peste tot. Basculele pot fi indoite, nu e neaparat sa fie jocuri. Ar putea fi chiar sasiul indoit, daca masina a fost lovita vreodata. Daca nu si nu, mai poti verifica inaltimea casetei de directie sa fie corect ajustata. Asta nu poti face tu acasa. Si mai pot fi asa cum s-a spus deja unghiurile de fuga care se regleaza tot la atelier. Concluzia este ca trebuie sa ajungi la un atelier. daca nu esti multumit cu rezultatul, trebuie sa intrebi ce au facut si vezi tu daca au acoperit ceea ce am insirat mai sus.

Tocmai imi veni o idee citind alte topicuri. Tu mai ai distantierul ala dintre lonjeroane, paralel cu bara de torsiune? E in stare buna?
PaulT
Dar de ce sa mearga bine cu o mana,totusi??
Bullix
Foarte simplu: doua maini=cuplu de forte. De sens opus. Nu zic inechilibru, dar e o permanenta tendinta ca o mana sa vireze intr-o parte si cealalta in cealalta parte. E adevarat ca "in stil batranesc" pe volan se tin MEREU ambele maini (mi se pare ca scrie si in cod), pentru ca mana dreapta va trage intotdeauna dreapta si stanga spre stanga (reflex natural, care la viteza mare, o evitare de accident sa zicem, e vital). Insa tot mai natural pare a fi mai spre ultimele generatii incoace (tipii pana in 40 de ani, sa zicem), sa conduca doar cu o mana, de regula cu stanga in oras (dreapta pt schimbator) ori cu dreapta la drum lung (stanga se odihneste pe cotiera usii ori direct pe geam (AVIZ: amorteste a dreaq de-abia dupa ce-ai luat-o jos, daca o mai pui si pe volan in locul dreptei... nu ma mai gandesc... wacko.gif )

Evident, gagicile tot cu ambele maini vor conduce mereu, cu mana incolacita pe volan incat unghiile sa intepe podu' palmei), mereu incordate si apoi mira-te ca ciuciu directie...

Asta e altceva, insa de regula la un psihic normal, fiecare mana poate reactiona in oricare directie, deci din comoditate ti-ar cam ajunge doar una. Insa cand iti vezi moartea cu ochii, nu te poti baza nici pe tine insuti, nu stii cand vrei sa faci repede dreapta si tocmai conduceai cu stanga... sad.gif deci e bine ca mereu sa ai "doi gardieni" pe volan.
Kruger
Bulix...no offence man...dar a al dracu de ciudat ce zici tu aci. Imi aduci aminte de un film in care se ia mana unui criminal, si se transplanteaza unui alt tip, ca acesta din urma sa constate ca mana lui are o vointa si putere proprie. Trecand peste latura asta de dubla personalitate pe care o dezvolti tu la volan, e totusi nevoie de o miscare pertinenta a volanului pentru a schimba directia de mers. Faptul ca in orice moment mainile exercita forte diferite asupra volanului (ca nu au cum altfel) diferenta de forte e evident monitorizata si compensata de cortex, ca de aia esti om si nu vrei sa intri in sant si sa mori.

Orice dereglare la nivelul creierului, nervilor, muschilor s.a.m.d, ar putea duce intr-adevar la neputinta de a-ti coordona folosirea mainilor in parametri optimi. However, pentru ca eu nu scriu aci ca sa te fac nebun sau doamne fereste, cred ca problema e de natura tehnica la tine. As verifica geometrie, jocuri, bucsi, caseta de directie, lonjeroane, vezi si tu daca masina e dreapta sau stramba. Iti spune nenea de la geometrie.
diaconuliviu
Off: cind am citit "cind am o mina pe volan nu face, cind le pun pe amindoua se misca stinga - dreapta" am fost tentat sa zic: cind e juma' beat se tine cu o mina si inca merge drept, cind tre' sa se tina de volan cu ambele e beat de tot si si soseaua se clatina".

On: Cum am mai spus, la cei cu geometria, vei afla mai multe.
mircea.a
Verifica daca ai rotile echilibrate. La fiecare schimbare de cauciuc ar trebui facuta aceasta operatie. Teoretic cand faci o pana trebuie sa i grija ca la montaj cauciucul sa fie in aceesi pozitie fata de janta. De asemenea verifica starea amortizoarelor. Din experienta iti spun. Am condus masina unui amic care avea amortizoarele praf pe o parte. Tin sa-ti spun ca la inceput m-am speriat, si am ceva experienta la condus. Aveam senzatia ca merg cu barca pe ocean. In rest, numai bine!
Bullix
Pai intr-un fel sau altul, a tine ambele maini pe volan inseamna sa te sprijini de el, ori sa te impingi, ori sa-l tragi (depinde cum iti tii scaunul), incat cu o mana pe volan, ai libertatea de a te sprijini in cealalta. Eu de multe ori o spanzur pe geam, sau pe cotiera, sau la ceafa, sau ma imping in scaun, fac mereu ceva ca sa ma simt comod, n-am liniste daca tin ambele maini pe volan.
PH-06-BOA
V-a cam pus pe ganduri. Spuneti-i de unghiul de fuga(Liviu) pe care toata lumea (soferilor si-atat) il confunda cu conver genta. Daca ung. de fuga si amortizoarele nu sunt bune(unghiuri mici sau zero)masina merge pe unde vrea ea.
diaconuliviu
Da, corect ce spui, numai ca expresia lui: "tin o mina, e ok, tin doua, trage" e ciudata, eu n-am intilnit asa ceva.
PH-06-BOA
Are o mana mai grea ( unghiile mari). Nu fac misto ,nu-mi sta in caracter , a fost o gluma (sper).

24 Jul 2007, 14:14:
Sper sa fie orientativ.
diaconuliviu
Scrie undeva la tine in cartea aia "acelasi cu caderea", la inclinarea transversala a pivotului. Nu e acelasi lucru, doar ca prin acele "gauri de pivot" de care spui se modifica ambele unghiuri.
Asa e sistemul la dacia.
Intr-o carte mai veche chiar scrie "cadere 1grad30min, inclinare transversala pivot 4 grade", fata de Mondiru sau altele in care scrie ca la tine "egale intre ele...."
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.