Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Tije Culbutori Strambe
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
bodel
Salutare am si eu o mare problema s-au strambat tijele de la culbutori si nu prea cunosc cauza am cautat in carti nimic ,am intrebat pe unu pe altul si mi-au zis ca au batut pistoanele in supape ceace nu prea cred.
Asi dori si eu o explicatie logica !
RIon
ce o sa faci cu explicatia? inlocuieste sau repara. Succese.
OCEBE
QUOTE(bodel @ 16 Oct 2004, 04:19)
Salutare am si eu o mare problema s-au strambat tijele de la culbutori si nu prea cunosc cauza am cautat in carti nimic ,am intrebat pe unu pe altul si mi-au zis ca au batut pistoanele in supape ceace nu prea cred.
  Asi dori si eu o explicatie logica !
*



Acu' depinde si cat de strambe sunt tijele! Daca masina e mai veche, nu-i nimic anormal ca tijele sa nu mai fie perfect drepte; daca sunt strambe rau, verifica daca supapele se misca usor in ghidajul lor (ai grija ca pistonul sa fie jos);
oricum, daca distributia e pusa la punct, este imposibil ca tijele sa se strambe pe motiv ca a batut pistonul in supape!
Slider
Nu prea cred ca se poate sa bata pistonul in supapa...mai curind au fost reglati culbutorii prost. Fara joc.
Parerea mea...acu' daca nu ii asa sa zica cine se pricepe cum ii.
BV99
QUOTE(RIon @ 16 Oct 2004, 07:55)
ce o sa faci cu explicatia? inlocuieste sau repara. Succese.
*


bine zici, asa poate le strica si pe alea noi!
Ducu1
In general se stramba de la talpa! biggrin.gif Eu le schimbam ca pe ciorapi cand aveam berlina ! Stai linistit ca am vz si rampa de culbutori rupta si problema ! In general eu le inlocuiam la fiecare reglare de tacheti ptr ca isi cam lua talpi de-alea grele Dacia mea !
Slider
Corect BV99! Trebuie descoperita cauza care a determinat indoirea. Asa am vazut pe cineva care a schimbat de trei ori un integrat la un TV....si culmea ca dadea pe calitatea proasta a piesei....
bodel
ma 63 de mii de km facutii cu masina si daca ziceti ca de la talpa pai atunci asta e sigur cauza biggrin.gif
Dyda
bodel Pentru a depista cauza pleci de la cel mai elementar control -
verifici sa nu atinga capacul culbutori de acestia, adica sa nu fi strins ff mult acest capac , se deformeaza si atinge culbutori care la rindu-i deformeaza tijele. Prin '88 la prima masina am patit acest lucru fara sa-mi dau seama decauza incidentului. Binentele ca am aflat cauza de la un meserias mai calit decit mine
daniM
Nu se mai gasesc tije de cumparat blink.gif ;am fost la trei magazine si au zis ca nu se mai fabrica.Unde as putea gasi asa ceva on-line,ma gandesc,si cam cat ar costa?
didosdoru
Nici eu nu am gasit noi, erau ceva dar de o calitate foarte indoielnica. Am preferat sa ma duc la dezmembrari si sa-mi aleg tije de acolo ,mi-am luat 2 seturi cu 5 ron.
tzepesch
cum le verificati sa fie perfect drepte?

pe un geam?

unde se indoaie? la mijloc sau mai spre capete? si eu suspectez cateva d-ale mele usor indoite, abia vizibil.


eu stau pe iancului, peste drum de mine, e un magazinash la care nea'caisa are tije. parca 7lei bucatapareau destul de zdravene. nu stiu de cine-s facute, dar parca nu erau de srl.
ydaniel
se gasesc si in ambalaj de uzina:) cam 10lei/buc.
djasu82
pai cand reglati culbutorii dupa aceea invartiti si tijele ... pe rand si inainte de reglaj si dupa , daca nu se rotesc atunci pot apare tensionari mari si se pot indoi oricum e sistemul prost...
G I M
Am si eu o intrebare...suruburile si piulitele alea din care reglezi distanta la culbutori se gasesc de cumparat? Ca eu le-am cam stricat hexagonul si filetul la cate metode am incercat...dar am invatat sa reglez culbutorii peacefingers.gif
djasu82
pai vezi si tu ca e piulita de 10 cred ca se da cu tijele daca cumperi tije noi.
payty
se gasesc separat suruburile alea de care invarti ca sa reglezi si piulita aferenta. nu incercati alte piulite de la bricostore de exemplu ca au alt filet, plus ca probabil astea sunt cat de cat tratate.

diaconuliviu
QUOTE(djasu82 @ 18 Dec 2008, 22:55)
pai vezi si tu ca e piulita de 10 cred ca se da cu tijele daca cumperi tije noi.

Nu se dau cu tijele la set.
Suruburile de reglaj ca si piulitele sint M7!!!!!! deci nu e filet uzual, chiar daca au hexagonul de 10. Si sint din material bun, tratate. Asta e si motivul pentru care s-a ales dimensiune "atipica", sa nu poata fi inlocuite cu suruburi de uz general, mult mai slabe.
djasu82
ma rog ... nu mai sunt tratate.
G I M
O sa intreb sa vad ce gasesc pe la magazine ...Va multumesc
brigada_diverse
am intrebat si eu de tije...si a spus...se indreapta.....nu se mai fabrica de mult..sau se fac la strung
daniM
Am gasit la Dacia Service 5,2 ron buc.
tzepesch
de asam probabil.

la pretu ala mai bine ti le indrepti singur cu ciocanu pe menghina si multa rabdare
mar10may
QUOTE(bodel @ 16 Oct 2004, 03:19)
Salutare am si eu o mare problema s-au strambat tijele de la culbutori si nu prea cunosc cauza am cautat in carti nimic ,am intrebat pe unu pe altul si mi-au zis ca au batut pistoanele in supape ceace nu prea cred.
  Asi dori si eu o explicatie logica !
*


nu cred ca initiatorul topicului va mai citi acest mesaj dar daca tot s a mai continuat acest topic vreau sa va spun ca si eu am avut aceasta problema cu indoitul tijelor.aveam in 2005 un papuc pe gpl.puneam benzina numai cate 5 sau 6 litri pentru a porni pe gaz dimineata.dar cand am gasit la lukoil promotia cu o sticla de vin la nu stiu cati litri am bagat de 2 ori intr o zi.odata la slobozia si odata la calarasi.am zis ca nu strica doua sticle de vin pe degeaba.si asa am cam facut plinul de benzina de am zis ca imi va ajunge mai bine de 1 an.dar nu prea a fost asa.masina a mers bine vreo 3 luni de zile dupa care intr o dimineata au aparut ceva probleme la pornire,mergea cam rau pe benzina dupa care la vreo 2 zile nu a mai vrut sa porneasca deloc.inainte cu o zi ca masina sa nu mai porneasca am mers pe benzina cativa km pentru ca nu mai aveam gaz.a doua zi masina nu a mai pornit iar cand a venit mecanicul sa vada ce are tijele erau varza.zici ca erau spirale nicidecum drepte.acesta mi a confirmat faptul ca s au deteriorat din cauza carburantului naspa.nu am mai auzuit la nimeni pana acum sa se deterioreze in timp carburantul dar cand a desfacut capacul de la rezervor pe unde se baga pompa electrica de benzina mirosea numai a diluant.nicidecum a benzina.dupa ce am scos toata benzina din rezervor masina a mers ok.
brigada_diverse
dragi coforumisti...care e legatura intre indoitul tijelor si carburant? nu gasesc logica...
tijele alea, saracele de ele pun umaru la treaba sa deschida supapele....ma rog..sa comprime arcu....
supapele nu sunt miscate in timpul compresiei ca sa spui ca si au motiv sa lucreze cu forta prea mare...
intr-adevar in cazul evacuarii supapa trebuie tinuta deschisa...dar nu se exercita cine stie ce forte f mari....
pana acum am vazut rampe de culbutori rupte....tije indoite..dar doar putin si au fost intreptate cu ciocanu....
kog
macar de bagau apa... scapai oarecum mai usor. Am patit si io de astea, am curatat filtre reglat carburator, etc si can am decis sa curat rezervorul de gunoi am gasit o juma de litru de apa, bine macar ca aia nu strica motorul (eventual rugineste biggrin.gif )
brigada_diverse
fiecare cu pataniile lui...pana acum am mers cu 4 plinuri de la lukoil si nu am avut probleme...2 de la iesire din buc spre A2 si 2 de la un lukoil dintre alexandria si caracal...sau buc si alexandria....oricum nu prea sunt multe statii....si nu am avut probleme....
p.s. dar putea benzina..numai a benzina nu....dar mergea bine...
mar10may
QUOTE(cristitranca @ 20 Dec 2008, 12:15)
dragi coforumisti...care e legatura intre indoitul tijelor si carburant? nu gasesc logica...
tijele alea, saracele de ele pun umaru la treaba sa deschida supapele....ma rog..sa comprime arcu....
supapele nu sunt miscate in timpul compresiei ca sa spui ca si au motiv sa lucreze cu forta prea mare...
intr-adevar in cazul evacuarii supapa trebuie tinuta deschisa...dar nu se exercita cine stie ce forte f mari....
pana acum am vazut rampe de culbutori rupte....tije indoite..dar doar putin si au fost intreptate cu ciocanu....
*


in momentul in care mergeam pe benzina se auzea un tacanit in treapta a 4 si a 5 a nu mai zic.nu aveam curaj sa merg cu a 5 a.cand acceleram se auzeau batai de ziceai ca era picamer.lucru ce pe gpl nu se intampla.nu vreau sa spun ca benzina de la lukoil e proasta,am bagat de acolo de cateva ori si nu am avut probleme dar atunci acea benzina a stat mult timp in rezervor.
Cryss88
am si eu o nelamurire..si la mine porneste mai greu masina(am o dacie din 1988) si face urat la relantiu pana se incalzeste motorul...care sunt cubultorii? si care sunt pozitiile de admisie si evacuare?
brigada_diverse
pozitiile? adica care din supape e admisia care evacuarea?

din orice parte te apuci sa le numeri sunt in ordinea: EAAE EAAE
unde E e evacuare si A Admisie
baranga
QUOTE(cristitranca @ 20 Dec 2008, 12:15)
dragi coforumisti...care e legatura intre indoitul tijelor si carburant? nu gasesc logica...
tijele alea, saracele de ele pun umaru la treaba sa deschida supapele....ma rog..sa comprime arcu....
supapele nu sunt miscate in timpul compresiei ca sa spui ca si au motiv sa lucreze cu forta prea mare...
intr-adevar in cazul evacuarii supapa trebuie tinuta deschisa...dar nu se exercita cine stie ce forte f mari....
pana acum am vazut rampe de culbutori rupte....tije indoite..dar doar putin si au fost intreptate cu ciocanu....
*



dar de detonatiile care le provoaca carburantul??? sau de avansul marit??? ce zici,le face bine la tije???
in mod normal tijele se stramba cand mergi cu culbutorii mari wink.gif
brigada_diverse
culbutorii mari...banuiesc ca vrei sa zici distantele la culbutori mari....

pai daca e bine reglat nu are detonatii.....daca merge detonat tijele sunt ultima grija...sa vezi ce se duce esapamentul si motorul.....

eu am presupus toate chestile reglate bine si distantele la culbutori....cand am zis ca nu are legatura combustibilul cu tijele....
Cryss88
si unde sunt culbutorii?
brigada_diverse
sub capacu ala negru care are busonu de la ulei pe el
asa arata:
user posted image

lamelele sunt lere pt reglaj
tija din mijloc e axa culbutorilor
chestiile alea care seamana cu balansoarele de stau pe axa sunt culbutorii
iar distanta se fixeaza cu lera si se inlesneste cu suruburile diametral opuse partei cu lere fata de axa culbutorilor(alea mai mici...alea mari tin axa pe chiulasa)....lamurit? icon_mrgreen.gif
Cryss88
multumesc...sa zicem ca pentru moment sunt lamurita tongue.gif;)....o sa ma uit maine dimineata si daca mai sunt probleme,te intreb......dar acele lere le are orice masina?...k eu n-am vazut asa ceva pana acum
brigada_diverse
lera e o scula ca sa zic asa
user posted image

sunt diferite lamele etalonate de la 0,015 la 1mm...ceva de genu pentru a regla diferite distante

sunt puse o lamela de 0,1 si una de 0,05 pentru a face distanta de 0,15 pt supape de admisie(la dacie) si de 0,2 pt evacuari

e si o cheie cu tot speciala pt strans piulitele de reglaj..dar mai des de foloseste patentul si o cheie de 10 parca

s-a mai scris cum se face reglajul...dar se poate recapitula un pic....se aduce pistonul care ne intereseaza in compresie(niciuna din supape nu e atacata)
se desfac piulitele de 10(notate cu 4 in poze)
de baga lera intre coada supapei si culbutor cum se evde in figura si se regleaza din suruburile mentionate(5) pana se ajunge la pozitia in care lerele/lera se atinge si de coada supapei si de culbutor...adica nu trece fara sa le atinga, dar nu intra nici greu acolo... . se tine cu patentul de surub(5) sa nu se modifice pozitia si se strange piulita cu cheia de 10(piulita notata cu 4)....




user posted image
acum o sa sara unii ca nu e buna metoda de reglaj..dar asta e doar o metoda....si fiecare regleaza dupa bunul plac...


sfat: pt suruburile care tin capacul ala negru ca garnituri intre piulita si capac se poate pune o bucata de furtun de benzina taiat (cam 2 mm sau cat consideri)
Cryss88
multumesc pentru ajutor
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.