Daca si asa ceva trebuie sa faca obiectul unei ordonante de urgenta... E clar...
Trece iarna, nu iese profit
Dincolo de orice alte comentarii, consider necesara folosirea cauciucurilor de iarna.
Si eu o consider necesara, asta nici nu intra in discutie... Si le folosesc fara sa ma oblige cineva.. Dar nu in intreaga perioada pe care vor sa o impuna.. Si nici amenzile nu mi se par ancorate in realitate si normalitate. Iar de modul de aplicare peste noapte mi-e scarba sa mai spun ceva..
In tarile civilizate exista o perioada impusa de lege, mi se pare normal.
Amenzile ar putea fi mai mici, sau sa se rezume la ridicarea talonului si redobandirea lui cand ai masina echipata corespunzator
Desigur mi s-ar parea normal sa te penalizeze si compania de asigurari.
Nu ma refeream la lipsa unei perioade impuse de lege, ci la faptul ca perioada care este in discutie acum nu are nici o legatura cu clima RO. 1 dec - 28 feb sau cu maxima indulgenta 1dec-15 mar ar fi mult mai potrivit.. In rest perfect de acord cu ridicarea talonului si penalizarea din partea companiei de asigurari. Astea sunt lucruri normale, nu amenzile acelea absurde..
Amu'1 decembrie mi se pare cam tarziu, un 1 noiembrie, hai cel tarziu 15 mi s-ar parea normal, de regula cam in noiembrie le montez.
Amenzile sunt asortate cu tara si conducatorii ei
bossake
6 Nov 2010, 23:32
depinde si de zona. Azi in Buc a fost fff cald... eu o sa le montez dupa 1 decembrie.
Prognoza meteo pe 15 zile pentru Bucuresti
Sambata, 6 Noiembrie 2010
Very warm with plenty of sunshine
Temperatura minima: 8 °C
Temperatura maxima: 23 °C
Duminica, 7 Noiembrie 2010
Warm with increasing cloudiness
Temperatura minima: 10 °C
Temperatura maxima: 21 °C
Luni, 8 Noiembrie 2010
Cloudy and mild
Temperatura minima: 9 °C
Temperatura maxima: 19 °C
Pai daca pe 1 dec trebuie sa le ai puse, iti dai seama ca dupa 10nov incepe montarea lor... Chiar daca ai roti si le pui singur nu o sa stai pana in ultima seara
. De asta am mai scris ca practic 1nov-31 mar se traduce de fapt in ceva gen 15oct - 10-15 apr.. Adica 6 luni pe an. La clima Romaniei este penibil.
O fi cald, la fel a fost si aici zilele astea, insa eu am dat de polei acum 2 saptamani, ba chiar si de gheata si zapada acum o saptamana, pe Transfagarasan
Pai acolo dai si in iunie de zapada...
Nu vad problema in a impune termene pe zone. Pentru cine acceseaza drumuri montane se conditioneaza accesul cu prezenta anvelopelor de iarna.. Sau a lanturilor, care isi fac perfect treaba pe zapada in caz de nevoie. Acum, nu ca am avea noi vreun drum de altitudine deschis si curatat iarna..
Ete noh ! Gumele de iarna sunt bune cand afara este in general rece, ca-i +/- 2 saptamani la pus si la scos, mare scofala. Ar trebui baietii sa se uite putin in jur, la tarile din jur si la felul in care aplica de multi ani regula asta.
Este bun pneul de iarna cand este rece, dar, daca vorbim de asfalt uscat prefer sa merg cu anvelope de vara la 0-(-) 2-3 grade Celsius decat cu anvelope de iarna la +15-20 grade Celsius si eventual soare... Repet, daca e uscat. Ma refer la perioadele de tranzitie, cand este doar rece si relativ uscat pe jos.
Andy_ACS
6 Nov 2010, 23:54
Legat de perioada, eu as impune obligativitatea intre 1 Decembrie si 1 martie. Si as face o singura perioada pentru toata tara.
De ce aceasta perioada - unii ar putea argumenta ca poate ninge in noiembrie sau martie. Insa eu zic asa - cine are setul de gume le monteaza si mai devreme daca conditiile meteo o impun, respectiv le pastreaza si mai tarziu daca e cazul.
Insa obligativitatea ar trebui mentinuta doar in cele 3 luni de iarna, unde mai mereu e frig, probabilitate mai mare sa apara zapada.
Bafta!
Exact asa mi se pare si mie normal.... Perioada aflata acum in discutie este potrivita Austriei(care are 1 nov- 15 apr), Germaniei, etc... Tari cu alte conditii climaterice..
Andy, zapada este cel mai mic risc ! Riscul mare este poleiul care nu stii cand si unde apare, mazga semi-inghetata . . .
Cand este drumul acoperit de zapada toata lumea merge incet . . .
In zonele inalte de deal poleiul apare deja de vre-o 2-3 saptamani.
Oricum eu ii salut pe toti cei care isi echipeaza masina cu cauciucuri de iarna, fie ele top sau low-end.
Andy_ACS
7 Nov 2010, 00:08
Doctore, pericole pot sa apara multe pe sosele, e imposibil sa le contracarezi pe toate. Pana la urma legea (teoretic) ar trebui sa duca la cresterea sigurantei pe strazi.
In conditiile in care ar fi obligatorii doar cele 3 luni de iarna eu cred ca multi ar fi dispusi sa renunte la masina in lunile alea, sau la una din masini.
Dar cand te obliga ca jumatate de an sa mergi cucauciucuri de iarna o sa apara 2 fenomene (ambele duc la SCADEREA sigurantei pe sosele)
- unii vor echipa cu anvelope de iarna tot timpul anului
- unii vor cumpara niste navelope de iarna second uzate, de toata jena, numai sa scrie pe ele M+S
Ideea e asa - bun, ma obligi sa folosesc in cele 3 luni de iarna grea, daca am setul si e nevoie il montez mai devreme, dar daca nu e nevooie, cum e acum, de ce sa ma obligi sa montez aiurea? Cu asta nu sunt de acord eu.
Alt aspect - ce s-ar intampla daca de maine ar veni cineva cu ideea creata ca nu mai ai voie sa mergi cu masina fara ABS, ca e periculos si scade siguranta circulatiei. Sau ce s-ar intampla daca ar interzice masinile fara ESP, ca e tot chestie de siguranta. Mie in principiu nu imi plac chestiile fortate, urasc obligatiile de orice natura. Asta ca principiu.
Insa sa zicem ca accept legea cu cauciucurile, cu conditia sa fi fost formulata asta vara si sa prevada obligativitatea numai pe timpul iernii.
P.S. cred ca discutia a deviat destul de rau si ar trebui mutate ultimele posturi in topicul dedicat, probabil ar fi bine sa ne oprim din a dezbate chestiunile astea aici.
Bafta!
Vremea rece tine mai bine de 3 luni, asta in mod sigur, mai precis noiembrie, decembrie, ianuarie, februarie si martie, adica vro' 4 luni +/- 2-3 saptamani, in functie de cum este iarna respectiva. Cam asa vad eu perioada cu pricina. Accidental exista si zile calde in noiembrie si martie.
Toate chestiile bune care se intampla in tarile de soare pline sunt obligatorii, iar nerespectarea legii se sanctioneaza. Deocamdata nu este nimic pus in practica la noi, mai este cale lunga
Nu vad de ce se transforma totul in "eu accept sau nu accept"
Andy_ACS
7 Nov 2010, 00:26
Fiecare cu parerile lui, eu iti accept (ca tot ai mentionat tu treaba asta mai sus
) dar nu sunt de acord. Ti-am expus motivele mele - perioada e prea mare, obligatia asta poate conduce la folosirea anvelopelor de iarna in conditii care nu o impun, ducand la scaderea sigurantei, adica opusul fata de asteptari. O perioada mai scurta de obligativitate (unde e 100% clar ca trebuie anvelope de iarna) ne-ar putea lasa pe noi sa decidem cand sa montam anvelopele de iarna.
P.S. o sa te pun si la bula ca nu numari lunile corect, stiu ca e tarziu dar eu sunt rau si nu scap ocazia
Ma retrag la somn, maine de dimineata plec cu bicicleta (echipata cu anvelope de iarna
)
N-ai cum, editai rapid
Cei 4 mucenici erau doar 3, Luca si Matei
Problema generala in tara este ca se inventeaza noi probleme de cate ori cineva incearca sa faca ceva bun.
In mod sigur nu esti vara mai in pericol cu gume de iarna decat iarna cu gume de vara, asta-ti zic eu sigur ! Acum 2 ani, cand Fuldele EcoControl si-au dat sfarsitul mai devreme cu mai mult de o luna decat prevazut, am pus pe SN Pirelli-urile de iarna si am circulat cu ele inca din octombrie. Am fost inclusiv pe Transfagarasan, BV, Poiana BV, Cheia unde am tras niste raliuri de toata frumusetea. Nu pot spune ca am avut aderenta proasta care sa ma puna in pericol, doar ca s-au uzat probabil mai tare decat daca asfaltul ar fi fost rece
Lunile enumerate sunt 5 nu 4. Faptul ca se raceste vremea nu inseamna ca trebuie instant sa sarim in cauciucuri de iarna. Sa nu exageram. Media anuala in majoritatea tarii nu impune sub nici o forma utilizarea anvelopelor de iarna 5 luni OBLIGATORIU pe an. Iar legea nu ar trebui dimensionata dupa aparitia poleiului in zone inalte(probabil pe la peste 800m, ceea ce nu prea le califica drept dealuri) ... Altfel am vorbi de 7 luni pe an in care este posibil sa.... Cand am fost la Ranca in august erau 6-7 grade noaptea.. Crezi ca pneurile de vara au avut cea mai mica problema? Capcane pe sosea au existat si vor exista intotdeauna, iar cel de la volan este 100% responsabil de aprecierea corecta a situatiei. In caz de polei intr-un viraj abordat "ca pe uscat" diferenta intre un pneu de vara si iarna este fix 0. Toate chestiile in tarile civilizate sunt gandite in asa fel incat sa ofere maximum de rezultate cu un impact negativ minim si tin cont de situatiile reale specifice fiecarei zone. Din punct de vedere siguranta aplicarea intervalului actual nu face decat sa ma oblige ca minim 2 luni pe an sa rulez cu anvelope neadecvate. Utilizarea unui pneu de iarna pe temperaturi mai mari decat recomandat este mai rea decat rularea cu anvelope de vara pe uscat si temperaturi apropiate de zero grade. Utilizarea acestui pneu de iarna pe + 15-20 grade inseamna in plus si consumuri inutile de combustibil si o uzura a anvelopei mult mai mare decat cea normala. Uzura care ma va obliga sa cumpar poate de doua ori mai des decat ar trebui cauciucuri de iarna..
Lunile enumerate de mine sunt valabile cu +/- 2-3 saptamani la inceput si sfarsit, asa-mi pare ca am scris.
Cand stii ca pe jos este polei este una, iar cand dai de el, alta. Diferenta intre o guma de iarna pe polei si una de vara este COLOSALA, evident daca cea de iarna este una cu compozitie buna.
Vom vedea care va fi intervalul cand va deveni efectiva legea cu pricina. Cert este ca-s incaltat de iarna de 2 saptamani si vro' 3000 km, deja.
N-am vazut cand ai editat cu lunile. Scriam si ma si uitam la un film
. Am spus ca diferenta in cazul unui viraj abordat ca pe uscat este egala cu 0. In cazul in care rulezi "ca pe polei" stiind ca e polei, normal ca este o diferenta intre cauciucul de vara si cel de iarna.. Foarte bine ca te-ai incaltat, ca tu mergi pe munte. Si eu daca m-as duce pe Trans m-as echipa de iarna. Stii ce imi place mie? Toti care discutam aici suntem utilizatori de pneuri de iarna..
Mai lipseste Argoneatza
djasu82
7 Nov 2010, 08:10
Ba nu mai vine zapada
cica la astia sa umbli cu lanturi pe cauciuc de la 1 noiembrie pe drumurile publice ... asa e scris in testul de orodonanta cica.
einstein1984
7 Nov 2010, 12:02
QUOTE(Logan_Stepway @ 6 Nov 2010, 16:57)
care-i diferenta intre M801 care se punea pe Logan in 2005 si Kormoran-urile care echipeaza acum gama DACIA?
Acum nu echipeaza nici un kormoran gama logan, sunt motrio, au fost barum brliantis si conti eco contact3. Kormoran au fost mai demult, prin 2005-2006.
zfmflorin
7 Nov 2010, 14:41
cauciucurile uzate, se arunca la container pur si simplu? sau sunt locuri amenajate unde se colecteaza?
Daca ai un pic de bun simt le lasi la o vulcanizare.
De acolo vor fi vandute posesorilor de Woo
Dre daca ai chef de glume, vezi rubrica de bancuri. TU arunci pneurile uzate la container?
einstein1984
7 Nov 2010, 19:32
QUOTE(zfmflorin @ 7 Nov 2010, 15:41)
cauciucurile uzate, se arunca la container pur si simplu? sau sunt locuri amenajate unde se colecteaza?
Vulcanizarile serioase le colecteaxza si ori le vand propietarilor de daewoo sau le recicleaza/valorifica (resapare, combustibil pentru mori de ciment). Importatorii au target pentru cate anvelope vechi trebuie sa colecteze in functie de vanzari.
Aruncatul la container e de departe cea mai proasta solutie (nu au ce cauta in groapa de gunoi)
zfmflorin
7 Nov 2010, 22:00
multumesc pt raspunsuri.
Deci mai bine le las la vulcanizarea unde inlocuiesc cauciucurile cu speranta ca nu le arunca la containerul de langa ei.
Am pus acea intrebare pt ca am vazut in jurul blocului pe la containere si in apropierea orasului pe camp f multe cauciucuri aruncate si m-am intrebat daca cine va le colecteaza. Pana la urma sunt deseuri, dar nu stiu in ce masura sunt reciclabile.
einstein1984
7 Nov 2010, 23:52
Daca e o vulcanizare mai mare/care se respecta au ce face cu ele, stai linistit. Daca vrei sa fii sigur ca nu le vand, poti baga tu un cutit in flancul anvelopei.
tribunul
8 Nov 2010, 14:17
In Bucuresti, sector 4, daca le lasi langa tomberoane ti le ridica cei de la ADP.
Au o echipa care se plimba printre blocuri si ridica tot ce nu-i gunoi menajer.
mykissfm
8 Nov 2010, 17:46
deci mergem in sectorul 4 si lasam acolo caucioacele vechi.
lasand glumele la o parte, tot mai bine e de lasat la o vulcanizare.
Am lasat eu azi doua bucati. Chiar s-au bucurat.
mesterelu
8 Nov 2010, 19:50
Am luat DEBICA FRIGO de la un magazin Uniflor Glass se numeste, este in DEVA la iesire spre ARAD. Au cauciucuri si parbrize. Fiecare dupa buget! Atat am avut, de atat am luat, 860 lei = 4buc., schimbat, montat, echilibrat. Daca aveam mai multi bani, luam altceva, dar atat am putut acum. Pararea mea, este ca sunt bune! Nu recomand la nimeni nici un tip, dar am vazut multi prieteni care stiu ce sa cumpere, ca nu au ezitat la acest tip. Eu nu sunt priceput al testelor la cauciucuri! Mi-as dori ca soselele sa fie curate, intretinute... La cati bani dau (dam) pe rovinieta, mi se pare mic efortul celor de la administratia drumurilor in ceea ce priveste intretinerea lor.
Am raspuns si la utilizatorul "PEDRO", numai de aici ma lasa sa-i raspund.
Le-ai lasat si numarul lui Argon ?
need_alex
8 Nov 2010, 20:12
QUOTE(mesterelu @ 8 Nov 2010, 19:50)
Am luat DEBICA FRIGO. Fiecare dupa buget! Atat am avut, de atat am luat, 860 lei = 4buc., schimbat, montat, echilibrat. Daca aveam mai multi bani, luam altceva, dar atat am putut acum. Pararea mea, este ca sunt bune! Nu recomand la nimeni nici un tip, dar am vazut multi prieteni care stiu ce sa cumpere, ca nu au ezitat la acest tip.
Sunt foarte bune!
Mai ales pe zapada, unde chiar sunt cam la acelasi nivel cu anvelopele premium.
Am vazut azi Barum Polaris 2 la 200 ron / bucata, fabricate in Germania, zic ca merita banii! Tot acolo, manopera, inclusiv echilibrarea, era 20 ron.
Au reusit calificativ "recomandabil" in testul pentru iarna 2010 la ADAC
einstein1984
8 Nov 2010, 20:34
BZN, eu zic sa te grabesti ca acuma vezi ca explodeaza preturile sau nu mai gasesti.
Da, corect. Nu e vorba atat de pret, ci mai degraba ca raman dracu' iar doar nesuferitele de Frigo pe piata, cum am patit in cazul celeilalte masini.
Sa facem monetaru'.
need_alex
8 Nov 2010, 20:42
Si eu zic la fel, grabiti-va sa cumparati acum, ca apoi nu se vor mai gasii, decat marci premium, destul de scumpe. Mai ales ca se pare ca Ordonata va fi data in cel mult 2 saptamani
C a t a l i n
8 Nov 2010, 20:46
Aiurea. Se vor gasi oricand, asta e panică tipic românească. Comandate chiar și în Germania, anvelopele mele au venit în 2 zile, aduse de firmă cu magazin online, cum sunt deja sute în toată țara.
Mesterelu da s-au scumpit rau anvelopele astea Debica frigo! Anul trecut am dat 880lei pe 4buc Pirelli Winter Carving, montaj si echilibrare inclus. Atunci, la aceasi vulcanizare 4 Debica ar fi costat 654lei. Initial vroiam sa cumpar Kormoran Snovpro caci am mai avut si eram multumit de ele. Intr-un magazin de piese auto 4 Kormoran snowpro ar fi costat 780 ron, dar fara montaj si echilibrare. Cum montajul si echilibrarea ma costa inca 50-60lei am optat pentru Pirelli.
BZN, unde ai vazut Barum Polaris 2 cu 200 lei buc ? Sunt din Ploiesti si as cam lua si eu 4 buc .
Multam
Nu numai c-am vazut, am si cumparat. In Bucuresti, pe Energeticienilor, la o vulcanizare. Tot acolo mai aveau Firestone la 240 si Riken la 170. Pentru profil:
[attachmentid=1627671424]
Victorine
10 Nov 2010, 09:24
Riken alea au profil identic cu Tigar Winter1, la prima vedere.
Andy_ACS
10 Nov 2010, 09:32
QUOTE(BZN @ 10 Nov 2010, 08:46)
Nu numai c-am vazut, am si cumparat.
Bine ai venit in club
einstein1984
10 Nov 2010, 10:17
QUOTE(Victorine @ 10 Nov 2010, 10:24)
Riken alea au profil identic cu Tigar Winter1, la prima vedere.
Or fi facute in aceiasi fabrica...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.