Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pneuri Logan
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76
vi_escu
cine frate?
Victorine
S-au schimbat datele problemei, ajutati-ma va rog sa ma decid intre Viking city tech 2 si Matador MP44 Elite 3, ambele la 180 lei/buc, montaj si echilibrat gratuit in Timisoara. Profil asemanator, putine pareri exprimate on-line, fiind model nou. De preferat daca ati avut experiente cu astea, nu pareri de genul "am avut pe Solenza alt model de la Viking/ Matador si sunt varza". Multumesc!
DR.M
Nu cred ca vei primi pareri obiective despre aceste modele, relativ noi, cum zici si tu. La pretul lor, cu montaj/echilibrare inclus, alege modelul care iti este mai "simpatic" sau al carui profil iti sugereaza mai multa incredere. Daca as avea nevoie de anvelopa de vara acum, asa as proceda.
tribunul
QUOTE(uragan @ 4 Jun 2012, 08:59)
Michelin (Compagnie Générale des Établissements Michelin) este un fabricant de anvelope din Franța. Michelin este cel mai mare producător de anvelope pe plan mondial, deținând aproximativ 20% din piață. Firma are sediul în Clermont-Ferrand în regiunea Auvergne. Grupul Michelin produce și comercializează anvelope pentru orice tip de vehicul, de la autoturisme până la avioane și de la biciclete și motociclete la utilaje de teren, escavatoare de mare tonaj, camioane și navete spațiale .
*


Deci, tu sustii ca mislin produce mai multe cauciuce decat Lego? dry.gif
DR.M
Dar ce "roti" face Lego?
Si eu asa stiu ca Bridgestone, Continental, Goodyear-Dunlop si Michelin impart primele 4 locuri in clasamentul producatorilor de anvelope/cauciucuri (ca si volum). Acest clasament poate varia de la an la an. Urmeaza Pirelli, Hankook, Kumho.
tribunul
QUOTE(DR.M @ 6 Jun 2012, 19:02)
Dar ce "roti" face Lego?

De toate categoriile: turisme, camioane, elicoptere, motociclete, biciclete....etc. dry.gif
DR.M
Sub ce denumire comerciala le gasim pe piata? Eventual o bibliografie, un link, ceva de unde te-ai inspirat...
BZN
Hai mai. Jucarii... ce naiba.
YRX
Tribunule tu de care Lego ai pe masina? Au aderenta pe ud?
Se fac plastice dupa 2 ani? Sau sunt de plastic din fabrica?
Spune-ne si cat te-au dus si de unde le-ai luat.
Victorine
Am luat azi Matador MP44 Elite 3 cu 180 bucata, umflat cu azot, montat si echilibrat din partea casei, DOT 1912 fabricate in Slovacia, 4 bucati. Ce ma incanta fata de cele vechi: adancimea benzii de rulare e vizibil mai mare (evident, ma refer la gumele de noi, tin minte ca atnci cand am luat vechile Sigura am fost dezamagit chiar de adancimea mica a profilului, bine ca s-au tocit greu, asta e alta discutie) si canalele largi de drenaj, cel exterior are vreo 12mm latime, celelalte doua cam 10mm. Materialul e sensibil mai moale. Pe flanc sunt la fel de subtiri, sunt confortabile, dar ma tem de galme de la gropi... La modul subiectiv, parca se lipesc mai bine de asfalt, insa celelalte erau deja tari ca plasticul. Am ales Matador facute in Slovacia fata de Viking city tech 2 facute in Germania (acelasi pret) pentru ca avea canalele de drenaj mai largi si banda exterioara are o portiune continua mai lata, in genul Conti Eco Contact 3-5. La viking aia era mai mult de design, la astea pare functionala, sper sa se simta la stabilitatea in viraje. Gata.
Mai pun niste link-uri pentru comparatie intre cele doua alternative, poate se intelege mai bine ce am scris mai sus:
Matador: http://www.matador.sk/index.cfm?module=Act...=WebPage&s=MP44

Viking: http://www.viking-tyres.com/summer-tyres/c...itytech-ii.html
andreig1982
sa te duca cu bine peste tot smile.gif
Victorine
Multumesc la fel. Oricum, conduceti cu grija, nu va lasati viata la mila gumelor, aderenta depinde de multi factori, dar cel mai important e ala de la volan...
Ampt
Să le "învârți" sănătos ! smile.gif
Victorine
Dupa o tura de vreo 2 ore alergand cu treaba prin orasul relativ liber de sambata dimineata trebuie sa revin si sa spun ca sunt in continuare foarte incantat de noile gume, si cred ca acum dupa cca. 200 km s-au rodat. Franare eficienta, stabilitate laterala foarte OK, pur si simplu am senzatia ca am anvelope mai late, masina e mult mai stabila. Sa vedem cum e pe ploaia de maine si poimaine, revin cu impresii. La 180 lei bucata cu montat si echilibrat inclus, consider ca Matadoarele astea sunt o optiune de luat in calcul.
bobo77
Sunt si noi si este normal oarecum sa se comporte bine.
Victorine
Intentia era mai mult sa subliniez diferenta fata de alea dinainte.
Pioul
QUOTE(Victorine @ 9 Jun 2012, 10:50)
...Sa vedem cum e pe ploaia de maine si poimaine, revin cu impresii....
*



cum a fost pe ploaie pana la urma? te intreb pentru ca mi se pare ca profilul se aseamana cu Michelin-urile mele, iar eu sunt foarte dezamagot de cum se comporta pe carosabil ud
AnveloShop
QUOTE(Kostica @ 23 Jun 2006, 10:15)
Supapa presiune (tub depresiune) de la servofrina. Schimbata de doua ori - vinovata de zgomotul de "diesel" la decelerare, in zona turatiei 1500 r/m. Prima data mi-au pus una "made in turkey" care a fost silentioasa numai o luna. A doua oara, "renault-made in france", se cunoaste diferenta. Inginerul de service stia problema si ma anuntat prompt cind au avut in stock supape originale si am inlocuit-o.

Am uitat.
Prima data a fost la 3300 km, apoi la 10000 km.

O situatie stranie. Am avut explozie pe doua cauciucuri Montana 185/65/15, ambele montate pe spate, ambele la acelasi numar de kilometri rulati - 7000 km - ambele cu spartura verticala, pe interior, ambele pe drum drept, asfaltat, ambele la viteze mici - 40 km/h. Primul cauciuc a explodat atunci cind mai aveam doar trei zile si expirau cele 6 luni de garantie a anvelopei. Nu am reusit sa obtin schimbarea pe garantie cu tot scandalul facut. Concluzia lor : eroare de exploatare. Mi-a fost ciuda pt. ca eu conduc foarte linistit, cu grija la linia de tramvai , nu sar si nu o pocnesc de borduri sau alte elemente cu pericol pt. anvelope. Frine bruste nici atit (la 15000 km aveam uzura placute 20%). Unul din cauciucuri a fost reparat la vulcanizare prin aplicarea pe interior a unui petic special, apoi umflat la 3 atm. Il tin pe rezerva. Credeti ca-l mai pot folosi, macar la viteze mici?
Ma gindesc sa le dau pe amindoua cuiva cu vreo caruta, remorca - fara genti, am genti de aluminiu - Stiti pe careva?

Scuze pentru postul lung.
*



RECOMAND la dimensiunea asta DEBICA PASSIO 185/65R15 88T , Montana sunt productie romaneasca au fost preluati de catre Michelin dar sincer nu am auzit pe cineva sa fie incantat de brandu asta Montana adica raport calitate pret sa merite in schimb galmele sau eu mai stiu ce depinde foarte mult si de stilul de condus , gropi borduri lovite sau eu mai stiu ce .. ideea e ca toate pot avea probleme iar din acel moment mergi pe riscul tau recomandat este sa le schimbi cat se poate de repede si dupa 10.000 km sa le schimbi intre ele fata - spate .
bobo77
Pai ce mai exista "brandul" Montana?
Victorine
@Pioul: Am condus pe o ploaie torentiala, insa doar in oras, la 40-50 km/h, asa ca nu cred ca pot sa trag vreo concluzie... E drept, am incercat cateva frane mai agresive si nu rup aderenta, in aceleasi conditii vechile gume provocau grav ABS-ul, dar alea aveau o adancime a profilului de vreo 3mm, pe cand astea au vreo 8, poate chiar 10mm. O sa vad saptamana viitoare, am de facut niste drumuri mai lungi pe-afara si poate prind ploaie, dupa cat de galbena dau unii harta...
Tweak
Ce anvelope all-season recomandati pe 185/65/R15? Anul asta ar trebui sa schimb ambele seturi, deci prefer sa iau all season decat sa dau aproape dublu pe 8 cauciucuri si nici nu-mi mai bat capul cu schimbatul/depozitatul. Iarna oricum circul 80-90% in Bucuresti deci niste all-season bune mi-ar fi arhisuficiente. Bugetul ar fi 250-300 lei/anvelopa.
vijelie
La 10-15 mii km/an, mai ales facuti in Bucuresti, recomand exclusiv anvelope de iarna tot anul. Cele mai ieftine, profilul conteaza.
TWK
QUOTE(vijelie @ 3 Jul 2012, 18:02)
La 10-15 mii km/an, mai ales facuti in Bucuresti, recomand exclusiv anvelope de iarna tot anul. Cele mai ieftine, profilul conteaza.
*



Fac cam 20-25 mii/an, majoritatea mersul zilnic la munca in Bucuresti + vreo 7-8 mii pe afara, din care cei mai multi se fac vara. Chiar si la mersul prin Bucuresti, nu cred ca e indicat sa merg zilnic vara la 40 grade cu cauciucuri de iarna, s-ar toci destul de repede. Plus ca daca merg cu geamurile deschise ma streseaza maxim huruitul de la cauciucurile de iarna, iarna nu se aude asa tare smile.gif
vijelie
Statistic vorbind, in Bucuresti se inregistreaza 2 luni cu temperaturi medii de 30C si 6 luni cu temperaturi <7C.
Nu uita de zapada.
Sir Andrew
Cum sa mergi cu anvelope de iarna vara la temperaturi de 45-50 grade. Cam atat are asfaltul, poate chiar mai mult. Le arunci la gunoi pana in iarna. Compozitia anvelopei de iarna este una care tine cauciucul moale pe temperaturi foarte scazute, pentru aderenta. Mergi tu pe un asfalt de 50 grade cu acele anvelope, pana si traficul de camioane in unele tari este oprit in anumite ore pentru a nu distruge asfaltul.
Cum sa recomanzi tot anul sa mearga cu anvelope de iarna.... blink.gif
Iulikk
Am o gramada de prieteni care muta vara rotile de iarna pe spate... si nu se tocesc atat de tare... daca e sa ma intrebi pe mine, mie mi se pare ca nu se tocesc deloc...
fuzzzy
Se tocesc mult mai repede decat anvelopele de vara... si aderenta e foarte scazuta...
Sir Andrew
Directia masinii e cam nesigura cu anvelopele de iarna la viteze mari. Proprietatile nu sunt aceleasi, ca la o anvelopa de vara, pe temperaturi inalte.
fuzzzy
Vazusem chiar aici pe forum niste filmulete care demonstrau clar proprietatile negative ale anvelopelor de iarna folosite vara. Dimpotriva, sunt cam un pericol de uzat vara in loc de iarna, invers fiind la fel de valabil.

Nu mai zic de cum simteam masina in timpul verii cu gumele de iarna si pe fata si pe spate....
TWK
Putem sa revenim la subiect? Oricum imi iau all-season, nu de iarna.

Din ce am cautat pe net, mi se par destul de tentante astea http://www.vreau-anvelope.ro/anvelope/debi...gator__88t.html, ca pret cel putin. In reviewuri cel mai bine par sa stea Vredstein Quatrac 3, dar nu stiu daca chiar merita diferenta de 120 lei in plus/anvelopa.
Sir Andrew
Mai bine deloc decat all season. Proaste vara, proaste rau iarna.
vijelie
"Asigura performante ridicate pe carosabil umed, acoperit de zapada si gheata, precum si pe carosabil uscat."

S-a gasit reteta succesului, la 40 euro bucata.
DR.M
In poza este Debica Navigator, modelul vechi (are mult peste 10 ani profilul respectiv). Noua Debica Navigator exista si ea de vreo 3 ani si este identic ca si profil cu Sava Adapto, ca doar sunt rude. Sava Adapto, anvelopa all season la ultimul test ADAC(toamna lui 2011) care a vizat 5 anvelope all season s-a clasat in fata lui Vredestein Quatrac3 si al lui Kleber. Cele mai bune anvelope all season la are Goodyear, conform altor teste de specialitate. Eu mai bine ma bazez pe testele efectuate de diverse reviste sau organizatii automobilistice, decat pe review-uri. Primele sunt efectuate in conditii identice pt fiecare guma in parte, iar masuratorile facute cu aparate, pe cand review-urile se bazeaza pe parerea mai mult sau mai putin subiectiva a celor care utilizeaza anvelopa, poate in moduri si conditii total diferite. In alta ordine de idei parerea multor specialisti este ca, e mai bine sa circuli vara cu anvelope de iarna, decat iarna cu anvelope de vara.
Mihai_67
Sal,doresc un sfat peste doua saptamani plec in concediu spre litoral ,delta si retur cu fam, logan din 2006 aprilie 36000 km anvelopele originale Michelin problema care ma chinuie ce sa fac sa le schimb avand peste 6 ani si au aparut o sumedenie de fisuri pe flancuri sau sa merg pana la toamna cu ele, de pierdut azot din ele nu pierd ce ma sfatuiti sa fac,,la revizie in service au recomandat schimbarea lor sad.gif
blackout
Cat mai au pana la martorul de uzura?
Cati km intentionezi sa mai faci pana la toamna?
6 ani nu sunt un capat de tara, din punctul asta de vedere mai merg. Fisuri pe flancuri apar la unele anvelope si dupa un an, acu' depinde cat de mari sunt cele de pe anvelopele pe care le ai...
Decizia de a mai merge sau nu cu ele iti apartine in totalitate...
dandobre
La revizie, in service, ti se va recomanda intotdeauna schimbarea piesei, din motive lesne de inteles.
Eu am pe una din masini anvelope din 2003-2004 si merg fara probleme. E adevarat ca folosesc masina in cauza destul de rar si doar drumuri scurte in oras.
Mihai_67
QUOTE(blackout @ 5 Aug 2012, 08:14)
Cat mai au pana la martorul de uzura?
Cati km intentionezi sa mai faci pana la toamna?
6 ani nu sunt un capat de tara, din punctul asta de vedere mai merg. Fisuri pe flancuri apar la unele anvelope si dupa un an, acu' depinde cat de mari sunt cele de pe anvelopele pe care le ai...
Decizia de a mai merge sau nu cu ele  iti apartine in totalitate...
*


1-Despre martorul de uzura nici nu poate fi vorba este intact cred ca ar trebui sa m-ai merg 10 ani sa ajung la el, dupa masuratoarea celor din service uzura benzi de rulare este de 20%,,.
2-Pana la toamna estimez un 2500km+\- concediu [litoral ,delta si in weekend cate o partida de pescuit cu familia],,..
3-Fisurile sunt pe flancuri multe si maruntele de pierdut nu pierd presiune din anvelope,de cand le-am montat in primavara la revizie am facut pana acuma 600km si cu ce o fi in concediu si dupa pana in toamna ma duc undeva la 3000km +\- singura problema cu semnul ? este ca in concediu o sa fie ceva bagaj pt mare si delta si o sa ies pe A1siA2 si nu pot sa merg ca ochiul mortului trebuie sai dau macar 100km\h aicea ar fi problema sad.gif
CGDBZ
Daca iti permiti acum inlocuiestele. Un cauciuc inbatranit este aproape la fel de "bun" ca unul uzat chiar daca are "carne". Ideal ar fi sa-ti cumperi anvelope intermediare deoarece nu faci multi km si poate le uzezi pana in 5-6 ani.
Mihai_67
Multumesc pt sfaturi de maine caut sa vedem de care gasesc m-am orientat catre unele low-cost la cati km fac anual sa numi para rau peste vreo 5ani,din ce am vazut pana acuma ar fi -American LA 866, Viking ,Matador Elite, Motrio Inpulsion, parca as merge pe Motrio daca gasesc la Dacia am Motrio si de iarna si am fost foarte multumit asta iarna cu ele,, sa vedem ce gasesc,,.. sad.gif
IRONICK
Faptul ca sunt crapate excesiv, este ceva specific Michelin. Ele mai merg o perioada, fara sa patesti ceva cu ele. Asta daca nu agati cuie sau cine mai stie ce. O sa ai parte doar de o aderenta mai slaba. La cati km mergi tu pe an, acum la jumatatea sezonului ... este alegerea ta daca incepi anul viitor cu unele noi sau de anul asta.
BZN
Eu le-as lasa p-astea.
Victorine
Eu sunt multumit de Matador MP44 elite 3. Vezi postul 3210 in care am scris de ce am ales astea vs. Viking Citytech . As mai adauga ca fata de Viking (care in linkul pe care l-am pus are niste chestii mai mult de marketing, mai ales in ceea ce priveste rezistenta la acvaplanare unde de fapt canalele largi de drenaj fac treaba) Matador are o nervura exterioara mai solida de cca 8mm fata de firul ala de la Viking, blocurile exterioare par astfel mai rigide si ca urmare ma astept sa aiba un comportament mai bun in ceea ce priveste stabilitatea in viraje. Oricum astea-s aprecieri pe care mi le dicteaza bunul simt si nu vreo pregatire speciala in domeniu. Incerc sa explic de ce am ales un profil si nu altul, ambele fiind facute sub licenta Continental ale mele in Slovacia, viking in Germania, acelasi pret foarte bun atunci de 180 lei/buc cu azot si echilibrat montat incluse. Acum le-au scumpit la 190 tot acolo, adica la ralsianvelope Timisoara. Adevarul este ca daca as fi in locul tau le-as schimba in primavara, adica la inceputul noului sezon estival, nu acum. Dar as conduce constient de vechimea lor. Oricum, cred ca e afectata doar aderenta, rezistenta mecanica mai putin.
IRONICK
QUOTE(BZN @ 5 Aug 2012, 22:47)
Eu le-as lasa p-astea.
*
QUOTE(Victorine @ 5 Aug 2012, 23:02)
Adevarul este ca daca as fi in locul tau le-as schimba in primavara, adica la inceputul noului sezon estival, nu acum. Dar as conduce constient de vechimea lor. Oricum, cred ca e afectata doar aderenta, rezistenta mecanica mai putin.
*
Eu am fost mai subtil. smile.gif
bobo77
QUOTE(BZN @ 5 Aug 2012, 22:47)
Eu le-as lasa p-astea.
*


si eu, dar cu prudenta.
Mihai_67
De condus prudent conduc de fel, masinuta asta nu a vazut m-ai mult de 100km\h in toti ani ei mers numai pe asfalt conduc cat se poate de legal dar starea exterioara a pneurilor m-a pus pe ganduri,de asta am apelat la sfaturile voastre asa mi-am propus in prima faza sa le schimb la primavara dar,,.. sad.gif astazi am luat legatura cu dealerul Dacia si avea anvelope Motrio la 210 ron buc, fara montaj si achilibrat cele din urma plus azot inca 80 ron ,programare pt sambata pana atunci pot sa m-ai reflectez ,,...
Multumesc inca o data pt sfaturi..
DR.M
Lasa Michelinurile pe masina in acest sezon, din iarna pune cele de iarna si nu le mai schimba pana nu se uzeaza. La kilometrajul amintit si la stilul de condus descris si pe anvelopele de iarna utilizate chiar tot anul vor aparea mult mai devreme crapaturile, decat sa se toceasca la 4mm sau la martorii de uzura. Mai socoteste cat costa un set de pneuri, cat te costa montatul si echilibratul de doua ori pe an, etc. Orice vulcanizare care se respecta ofera montarea si echilibrarea gratuita a anvelopelor (fie si second-hand) cumparate de la ei.
Mihai_67
Pana sambata ma gandesc foarte serios daca le schimb sau le tarai pana la toamna,pt fiecare set de anvelope iarna\vara am genti separate,cele de iarna odihnesc la hotelul celor de la service dacia cu tot cu gentile de tabla luate si montate de service cele de vara sunt pe gentile de aliaj,asa sunt eu nu prea imi place sa amestec lucrurile cele de iarna sa fie de iarna, iar cele de vara sa fie de vara ,chiar daca nu sunt de super firma vreau sa am o siguranta in trafic si pt mine si pt cei din jur, rolleyes.gif
Am primit deja o oferta de pe okazii de 4 anvelope Motrio noi cu un dot f bun cu 120 ron m-ai mic decat in retaua dacia acuma o analizez, smile.gif
bobo77
Eu zic sa-ti cumperi la primavara, blochezi banii degeaba.
Marius 77
Pentru ca se apropie sezonul rece, am cumparat recent un set complet (nou) de roti pentru iarna.
Anvelopele sint Firestone Winterhawk 2 Evo, cumparate de la un magazin de piese auto cu 250 lei/buc.
Jentile sint Conex, cumparate din Selgros cu 115 lei/buc. Pentru montarea anvelopelor pe jenti si echilibrare, am platit 40 lei. Suma totala 1.500 lei.
Pentru a nu incepe un sir lung si inutil de discutii si dezbateri aprinse de genul "se gasesc mai ieftine" sau " Firestone nu sint bune, erau mai bune x,y,z" sau " jentile de Conex sint jafuri, gunoaie, etc." , va spun din start ca stiu exact ce am cumparat iar pentru necesarul meu sint tocmai ce imi trebuia (cu Loganul circul putin, am o alta masina de servici).
Am postat aici doar pentru ai ajuta sa se orienteze in privinta preturilor, pe cei care doresc sa isi cumpere in aceasta perioada anvelope sau jenti noi.
Sa speram ca vom trece cu totii peste iarna ce urmeaza fara evenimente rutiere.
Ampt
QUOTE(Marius 77 @ 13 Oct 2012, 23:41)
"... jentile de Conex sint jafuri, gunoaie, etc." , va spun din start ca stiu exact ce am cumparat iar pentru necesarul meu sint tocmai ce imi trebuia (cu Loganul circul putin, am o alta masina de servici).
Am postat aici doar pentru ai ajuta sa se orienteze in privinta preturilor, pe cei care doresc sa isi cumpere in aceasta perioada anvelope sau jenti noi.
Sa speram ca vom trece cu totii peste iarna ce urmeaza fara evenimente rutiere.
*


Alții poate circulă cu Loganul zilnic, așa că este păcat să oferi detalii despre petardele de jenți de la Conex, oricât de bine intenționat ai fi și oricât de mic ar fi prețul la ele !

Nu de alta, dar citește cineva mai în diagonală, vede doar prețul la jenți și zice că a făcut afacerea vieții ! wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.