Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: alternatorul
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
crocodil
Sal!
Am si eu o mare nelamurire , de ceva vreme nu mai face fata alternatorul la mersul pe tim de noapte , am schimbat releul acum 4 luni avind aceeasi problema dar numai ca acum dupa ce merg cu masina daca pun mina pe alternator e incins rau de toot (aproape te frige), am coborit cu un aparat de masura la masina si am masurat la bornele alternatorului la relanti are 12.9 si in turatie 13.4 ,ne mai avind capacul de plastic de la diode am masurat la intrarea in puntea de diode cit are si surpriza 15 v mentionez ca am masurat cu aparatul pus pe scala de alternativ .Acum intrebarea mea este ce o fi defect diodele sau releul ca na vb aia punte diode 800-900 si releu cam 500 ,cam multi bani sa o iau pe incercate
va multumesc
diaconuliviu
Nu asa se masoara, dar aproape sigur ai diode impuscate, daca spui ca se incinge. Are bigy un topic in care explica verificare alternator. Cel mai simplu, scoate bornele bateriei (minusul primul), apoi desfaci si firele alternatorului si masori pe ohmetru intre + alternator si una din intrarile de la stator in punde in ambele sensuri, apoi si intre intrare si - alternator. daca iti conduce in ambele sensuri, ai MINIM o dioda strapunsa.
crocodil
bine eu am masurat asa ca erm acolo linga si am zi hai sa vedem ce si cum ,dar si eu zic ca e vb de diode ca altfel nu gasesc pe unde dispar cam 3 volti ,si inca o treaba dimineata pe racoare dupa ce pornesc motorul sta acul pe centrul cadranulu cam 4-5 minute dupa aia trage la (-) ma gindesc ca dupa ce se incing ale ape acolo adio randament .
Daca am spus prosti scuzati .
bygy007
fa verificarile asa cum am spus aici http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=496492
Bullix
Legat de alternator in raport cu bateria, o mica intrebare: practic daca am o baterie de 60Ah si pe alternator scrie 36A (curent maxim debitat banuiesc) , inseamna ca dupa o consumare in prealabil a bateriei "pe uscat" coborand pana la circa 36A ai ei, apoi nici ca mi-o va mai incarca cineva vreodata mai sus de valoarea aceea, nu? Deci, ideea principala: baterie mai "mare" decat alternatoru', intr-un anume timp se strica "afacerea", nu?
bygy007
si eu am baterie de 60 A si o am de 5 ani puterea alternatorului esre data de tipul de infasurare a statorului , rotorului si puntii de diode

60 Ah reprezinta capacitatea bateriei adica ea poate sa debiteze un curent de 60A intr-o ora dupa care moare

incarcarea bateriei se face de catre alternator si releul de incarcare bateria cu plumb incarcarea se face limitind tensiunea la o anumita valoare spre deosebire de cele tip nichel cadmiu care se face limitarea curentului

rolul bateriei pe masina este cel de tampon si pornire adica ajuta la pornirea motorului cu ajutorul electromotorului apoi alternatorul incepe sa debiteze , ce debiteaza se duce la eventualii consumatori care sint alimentati in acel moment restul ducindu-se in baterie cu cit sint mai multi consumatori alimentati cu atit se duce mai putin in baterie

in mod normal la imediat ce a pornit motorul curentul luat de incarcarea bateriei este undeva de 4-7A care dupa ceva timp scade la 1,5 - 2,5A in cazul in care consumul depaseste puterea alternatorului (in cazul nostru 32A cam 450W) este luat din baterie si bateria nu se mai incarca ci debiteaza spre consumatori restul de cit este nevoie pentru consumatori


alternatorul debiteaza cei 32 A la o turatie a motorului de peste 2000 de ture
nh1980ro
Huh? Pai daca ai telefon mobil tu ai vazut cat scrie pe incarcator? Scrie vreo 300-400mA. Tu crezi ca acumulatorul de la mobil se incarca cu 400mA?
La fel e si la acumulatorul de la masina.
Problema e ca daca ai bateria mai mare se incarca intr-un timp mai mare la capacitate maxima.
Eu stiu ca o baterie de 50-55Ah e cea mai potrivita.
Bullix
Da, stiu, dar ma intrebam: un alternator mai mic decat bateria o poate "urca" inapoi pana la "full"-ul ei? Nu prea cred unsure.gif

Later edit: gata, m-am prins. Normal. Incarcare "de la egal la egal" se face la timp de incarcare(1) = autonomie acumulator(2). Daca (1) mai mare ca (2), avem de-a face cu o incarcare lenta, de regula cea mai sanatoasa.

Stiu. Am 950mAh la mobil si chargeru' vreo 2-3 sute icon_mrgreen.gif

M-am tampit. Insa multi avem tendinta sa incurcam Amperul cu AMPER-HEURE, fiind doua marimi fizice diferite, cea din urma masurand capacitatea, fir-ar mama ei odata... bateria de 60Ah poa' sa debiteze si 100A daca vrea muschiu' ei... insa pentru mai putin de 1h...
bygy007
QUOTE(Bullix @ 13 Jul 2007, 00:16)
Da, stiu, dar ma intrebam: un alternator mai mic decat bateria o poate "urca" inapoi pana la "full"-ul ei? Nu prea cred  unsure.gif
*




raspunsul este DA dar intr-un timp mai mare adica mergind mai mult sau tinind motorul pornit mai mult


<span class='edit'>13 Jul 2007, 00:24:</span>
QUOTE(Bullix @ 13 Jul 2007, 00:16)
Da, stiu, dar ma intrebam: un alternator mai mic decat bateria o poate "urca" inapoi pana la "full"-ul ei? Nu prea cred  unsure.gif

Later edit: gata, m-am prins. Normal. Incarcare "de la egal la egal" se face la timp de incarcare(1) = autonomie acumulator(2). Daca (1) mai mare ca (2), avem de-a face cu o incarcare lenta, de regula cea mai sanatoasa.

Stiu. Am 950mAh la mobil si chargeru' vreo 2-3 sute  icon_mrgreen.gif

M-am tampit. Insa multi avem tendinta sa incurcam Amperul cu AMPER-HEURE, fiind doua marimi fizice diferite, cea din urma masurand capacitatea, fir-ar mama ei odata... bateria de 60Ah poa' sa debiteze si 100A daca vrea muschiu' ei... insa pentru mai putin de 1h...
*


chiar si 500 A pentru citeva zeci de secunde
nh1980ro
Daca mergi mult in oras nu prea. Daca mergi in afara orasului sigur. Doar nu-ti inchipui ca toti cei 36A din alternator se duc in baterie. In baterie ajung vreo cativa dintre ei.
Incarcarea bateriei nu se face ca umflarea unui cauciuc, adica cu cat e mai mare presiunea cu atat e mai greu sa bagi aer in el.

Altternatorul baga cativa amperi in baterie si restul ii foloseste la motor. Deci ca sa incarci o baterie mai mare ai nevoie de mai mult timp, atat.

De exemplu un redresor bun baga cam 5-6A in 10 ore la o baterie de 60Ah.
map3tz2003
toate ca toate dar nu i s-a raspuns omului la intrebare. ideea e in felul urmator: cu cat ai

o baterie de mai multi Ah cu atat porneste masina mai usor la demaror de aceea la

ajung bateriile si la 100 Ah. in ceea ce priveste problema ta cred ca ar trebui sa te duci

la un electrician pentru ca ar putea sa nu fie de la releu mai ales daca e releu electronic

(daca nu e iti reocmand sa folosesti unul electronic) si nici de la puntea cu diode care se

poate verifica usor. Ar putea sa fie de la rulmenti poate sau sa ai un contact intre rotor

si stator daca zici ca se incinge....parerea mea wacko.gif
bygy007
daca urmareste pasii descrisi de mine mai sus il poate repara singur am scris in asa fel incit si cineva care nu stie nimic despre alternator si electrica sa poata repara singur
nh1980ro
@map3tz2003 Baterii mai mari se pun pe masini cu consumatori mai mari si cu alternatoare mai puternice. Altfel e inutila pentu ca in majoritatea timpului bateria va sta descarcata (daca mergi mult prin oras de exemplu). Trebuie facut un compromis si d-aia ziceam eu ca o baterie de 50-55Ah e cea mai potrivita.
Bullix
Deci pana si cu redresorul, o incarc acasa cateva zile bune in continuu, nu? Am si o baterie de 12Ah care cred ca era ori de la un scuter, ori de la un ATV electric pentru copii mici. Am luat-o de la un mosh la pret de pomana si vreau s-o incarc pentru mers la munte. Sa fie "bateria de cort" icon_mrgreen.gif si ma gandeam din lenea mea sa ma scarpin invers, cum se zice... sa pornesc masina, sa scot bateria si s-o cuplez pe aia, chestie pe care s-o fac cu ocazia unui drum pana la padure si retur biggrin.gif
bygy007
nu te complica bag-o pe un rederesor in functie de tipul bateriei incarcarea se face diferit la Pb se face prin limitarea tensiunii la 2,5 pe element iar la Ni Cd se face prin limitarea la 10% din curentul debitat de acumulator daca scoti bornele de la baterie in timpul functionarii este posibil din cauza tensiunilor tranzitorii sa sttrici cm tot ce este electronic pe masina
nh1980ro
@Bullix Un redresor serios baga cam 5-6 A, deci incarcarea se face in 10-12 ore in functie de capacitatea bateriei.

La o baterie de 12 Ah nu prea merge sa folosesti un redresor atat de mare (5A) pentru ca teoretic incarcarea s-ar face in 2-3 ore, dar bateria s-ar putea sa-ti fiarba si sa o strici (asta daca e cu Pb). Cel mai bine folosesti un redresor cu incarcare la 2-3A maxim.
crocodil
sal!
Am si eu o intrebare poate pare stupida dar na unde sa intreb. Schimband diodele de la alternator (era una starapunsa) am constatat cu stupoare ca la cuplarea firului de excitatie la alternator face flama ,masurind cu contactul pus firul acela are 12 v ceeace nu mi-se pare a fi normal. Intrebare a este sint eu prost sau releul ?
daca nu de la ce ar putea fi ?
diaconuliviu
Tu si, acuma, dupa ce ai facut flame, posibil si releul. Firul de excitatie, mai ales daca ai releu electronic, nu se cupleaza si nu se decupleaza cu contactul pus, trebuie evitata flama.
Ovidiu Comănescu
Curentul de incarcare la un acumulator cu Pb se face Q/10, iar la NiCd Q/16, Q=capacitetea impartita la ore, adica 66/10=6,6A pentru Pb, asta este curentul corect de incarcare.
Incarcarea la ambele tipuri de acumulatori se face atat in tensiune cat si in curent, in functie de reglajul redresorului, daca este un redresor prevazut cu astfel de reglaje.
bygy007
QUOTE(Ovidiu Comănescu @ 16 Jul 2007, 19:23)
Curentul de incarcare la un acumulator cu Pb se face Q/10, iar la NiCd Q/16, Q=capacitetea impartita la ore, adica 66/10=6,6A pentru Pb, asta este curentul corect de incarcare.
Incarcarea la ambele tipuri de acumulatori se face atat in tensiune cat si in curent, in functie de reglajul redresorului, daca este un redresor prevazut cu astfel de reglaje.
*


nu sint in total de acord cu tine
la masina nu limitezi curentul ci tensiunea ,curentul este cit vrea el sa fie daca limitezi curentul la un acumulator pe pb si ii dai tensiune peste 15 V exista posibilitatea de a-l strica tensiunea pe el tinzind spre valori foarte mari

la Ni - Cd limitarea se face la curent si nu la tensiune ptind fi incarcat si la 220Vcc dar cu respectarea curentului de incarcare inscris pe el iar daca nu se cunoaste cu 10% din curentul dat de el (X Ah )
Ovidiu Comănescu
QUOTE
nu sint in total de acord cu tine
la masina nu limitezi curentul ci tensiunea ,curentul este cit vrea el sa fie daca limitezi curentul la un acumulator pe pb si ii dai tensiune peste 15 V exista posibilitatea de a-l strica tensiunea pe el tinzind spre valori foarte mari


Eu vorbeam numai la incarcarea pe redresor si da la masina limitezi tensiunea, dar montand un alternator foarte puternic risti totusi sa treaca si curentul peste o anumita valoare si astfel elementii vor incepe sa "fiarba" mai consistent, deci la montarea unui alternator trebuie un calcul foarte atent.

QUOTE
la Ni - Cd limitarea se face la curent si nu la tensiune ptind fi incarcat si la 220Vcc dar cu respectarea curentului de incarcare inscris pe el iar daca nu se cunoaste cu 10% din curentul dat de el (X Ah )


Pune tu un NiCd la 220 chiar si la curent foarte mic si sa vezi cum iti face poc in fata, pe un element de NiCd nu trebuie sa depaseasca 1,5-1.6 maxim, iar u minim 1,1 la decarcare, nu te lua dupa ce scrie pe acumulator la incarcare rapida, ca nu are viata lunga, eu am acumulatori pe NiCd si de acum 10 ani si merg fara probleme si acum, deoarece am respectat atat curentul cat si tensiunea la valorile de incarcare spuse de mine mai sus.
Nu ma contrazice te rog, am lucrat la o statie de incarcat acumulatoare la o unitate militara, dovada ca am cativa dinti lipsa si o gramada de vapori de acid sulfuric si hidrat de potasiu inhalati in plamani timp de 1 an mai mult nu am mai vrut tin la sanatate.
diaconuliviu
QUOTE(bygy007 @ 16 Jul 2007, 22:29)
nu sint in total de acord cu tine
la masina nu limitezi curentul ci tensiunea  ,curentul este cit vrea el sa fie daca limitezi curentul la un acumulator pe pb si ii dai tensiune peste 15 V exista posibilitatea de a-l strica tensiunea pe el tinzind spre valori foarte mari
[...]


Limitezi tot.
In prima faza a incarcarii, densitate mica, acumulator descarcat, tensiune mica) se foloseste curent mic, cam 1/20*Ca (Ca=capacitate ac.)
Dupa care (nu stiu pe de rost plajele de tensiune) se trece la regimul I=1/10 Ca ( asa se si numeste: regimul de 10 ore). Dupa care, la peste 14,4 V se limiteaza liniar descrescator curentul pina pe la 16,...V.
Asta pe redresoare. La alternatoare se limiteaza tensiunea iar curent isi trage singur, ma rog, se pare ca e si alt regim. Din cauza asta se si recomanda incarcarea pe redresor la o anume perioada.
Acuma, mai exista si regimul "pulsant" unde se folosesc curenti mari dar cu semnal dreptunghiular. O "semiperioada" e + cu a anumita durata, alta e - cu alta durata, asa incit rezultanta sa fie +.
bygy007
am cautat pe forum si am gasit asta http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=392335
diaconuliviu
Acolo unde spui e alt link:
http://www.stab.ro/desprebaterii.htm

"Etapa de incarcare , atunci cand curentul de incarcare este constant si tensiunea bateriei creste, pana la 80% din procesul de reincarcare. Poti furniza bateriei atat curent cat permite , atata timp cat nu depaseste 20% din 20 ore ( C/20 ) amperi ora (Ah) sau 8% din rata RC si depaseste 51.50C."

Aia cu "nu depaseste 20% din 20 ore(C/20)" mi se pare incomprehensibila. Adica un acumulator de 66Ah va putea fi incarcat cu max 20% din 66/20=20% din 3,3 A, adica 0,66 A? Aberant.

In fine, al meu profesor de echipamente electrice ne-a facut teoria incarcarii destul de "bogat". Am spus, nu mai stiu intervalele de tensiune, trebuie sa le caut, dar, incarcarea se face cu cei trei curenti: I=C/20 pina pe la 12,8 V parca, apoi I=C/10 pina la acea etapa de egalizare, dupa care scade liniar pina la 0.

Ma rog, s-a mai evoluat de acum 19 ani, dar ce scrie pe site-ul ala ori e scris de un necunoscator, ori e o traducere nefericita a vreunui articol.

Tot acolo am citit si asta:

"5. In zilele foarte friguroase aprindeti farurile pentru a "incalzi" bateria inaintea pornirii motorului.

In timp ce nu exista indoiala ca aprinderea farurilor va creste circuitul in cadrul bateriei, cu siguranta va diminua capacitatea necesara pentru pornirea unui motor rece. De aceea NU este recomandata aceasta actiune.

Ei bine, acel NU scris de ei iarasi mi se pare aberant. Prin aprinderea farurilor pe timp friguros se realizeaza o difuzie mai buna a acidului in placi, lucru care e benefic la temperatura aia, cind reactiile si difuzia sint mici. Actionind demarorul direct, pe timp rece, va incepe o difuzie fortata dar care va accelera procesul de desprindere a pastei de pe placi.

Acuma, la un acumulator care abia isi mai face treaba, farurile nu mai sint necesare, capacitatea lui fiind oricum prea mica si el insusi compromis. Insa la un acumulator nou sau bun, merita, ii prelungeste viata. In plus, acea aprindere de faruri nu ii poate scadea capacitatea atit incit sa nu porneasca masina.
PH-06-BOA
M-ati facut sa-mi tremure si picioarele.... Daca tensiunea pe element e de 2,2 v, cum puteti voi sa bagati 100.... de volti in element , fara sa-i creasca curentul si sa sara usile din balamale? Un acumulator are doua inscriptii pe el: ex. 55 Ah= asigura 55 de A timp de o ora , dupa care incepe sa scada, pana la epuizare, si, 550 A= poate asigura instantaneu,550 de A,pentru cateva secunde, dupa care bubuie ,daca te incapatanezi sa continui.
O cheie data = cu 60 de Km de parcurs (timp de regenerare).
Acum. se incarca cu 10% din capacitate( cei 55 Ah) adica 5,5 A. Cu cat mai putin cu atat mai bine ,dar se va mari si timpul ,corespunzator.
Cu cat bagi mai mult, cu atat crapa mai repede.
Revenind la alternator, cand se incalzeste ,are diode (cel putin una) in scurt. Cand nu incarca si nu se incalzeste, are diode intrerupte sau rotorul nu este excitat( carbuni uzati, bobina rotoare intrerupta, releu defect....) Masurare: se deconecteaza borna ( + ) de la bat. , se desface piulita de M6 de la alternator, se pune o borna a aparatului de masura pe una din cele trei intrari in punte, iar cealalta ,pe rand, pe (+),care e surubul de M6, dupa aceea pe (-). Pe una trebuie sa arate cam 80% din maxim, iar pe cealalta nimic. se repeta faza si cu celelalte doua intrari si se trage concluzia. Strapunse daca indicatia aparatului e maxima in ambele sensuri, sau intrerupte daca nu indica nimic in niciun sens. Acelasi lucru se poate face si bateria si un bec de pozitie sau semnalizare, dar bat. sa fie cu ambele borne desfacute.
Releul mecanic se poate regla sa incarce la orice turatie,cu orice sarcina, 14,1V. Cine spune altfel, e numai parerea lui.

18 Jul 2007, 16:05:
Adaug ca atunci cand pui aparatul de masura cu o borna pe intrarea in puntea de diode si cealalta pe (+) puntii (surubul de M6) se masoara o dioda, iar cand se comuta pe (-) si aceeasi intrare, se masoara cealalta dioda din aceeasi grupa.
bygy007
QUOTE(PH-06-BOA @ 18 Jul 2007, 16:55)
M-ati facut sa-mi tremure si picioarele.... Daca tensiunea pe element e de 2,2 v, cum puteti voi sa bagati 100.... de volti in element , fara sa-i creasca curentul si sa sara usile din balamale? Un acumulator are doua inscriptii pe el: ex. 55 Ah= asigura 55 de A timp de o ora , dupa care incepe sa scada, pana la epuizare, si, 550 A= poate asigura instantaneu,550 de A,pentru cateva secunde, dupa care bubuie ,daca te incapatanezi sa continui.
       O cheie data = cu 60 de Km de parcurs (timp de regenerare).
   Acum. se incarca cu 10% din capacitate( cei 55 Ah) adica 5,5 A. Cu cat mai putin cu atat mai bine ,dar se va mari si timpul ,corespunzator.
Cu cat bagi mai mult, cu atat crapa mai repede.
   Revenind la alternator, cand se incalzeste ,are diode (cel putin una) in scurt. Cand nu incarca si nu se incalzeste, are diode intrerupte sau rotorul nu este excitat( carbuni uzati, bobina rotoare intrerupta, releu defect....) Masurare: se deconecteaza borna ( + ) de la bat. , se desface piulita de M6 de la alternator, se pune o borna a aparatului de masura pe una din cele trei intrari in punte, iar cealalta ,pe rand, pe (+),care e surubul de M6, dupa aceea pe (-). Pe una trebuie sa arate cam 80% din maxim, iar pe cealalta nimic. se repeta faza si cu celelalte doua intrari si se trage concluzia. Strapunse daca indicatia aparatului e maxima in ambele sensuri, sau intrerupte daca nu indica nimic in niciun sens. Acelasi lucru se poate face si bateria si un bec de pozitie sau semnalizare, dar bat. sa fie cu ambele borne desfacute.
   Releul mecanic se poate regla sa incarce la orice turatie,cu orice sarcina, 14,1V. Cine spune altfel, e numai parerea lui.

<span class='edit'>18 Jul 2007, 16:05:</span>
Adaug ca atunci cand pui aparatul  de masura cu o borna pe intrarea in puntea de diode si cealalta pe (+) puntii (surubul de M6) se masoara o dioda, iar cand se comuta pe (-) si aceeasi intrare, se masoara cealalta dioda din aceeasi grupa.
*


cu mentiunea ca la masurarea puntii de diode se desfac cele 3 (6) fire ale statorului si + si masa de la el

cum am mai spus mai sus http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=979733
diaconuliviu
QUOTE(PH-06-BOA @ 18 Jul 2007, 15:55)
[...]
  1. Acum. se incarca cu 10% din capacitate( cei 55 Ah) adica 5,5 A. Cu cat mai putin cu atat mai bine ,dar se va mari si timpul ,corespunzator.
2. Cu cat bagi mai mult, cu atat crapa mai repede.
  [...]
  3. Releul mecanic se poate regla sa incarce la orice turatie,cu orice sarcina, 14,1V. Cine spune altfel, e numai parerea lui.
[...]


1. Incorect, nici prea putin nu-i OK, provoaca sulfatare.
2. Corect.
3. Mai greu sa facu asta, avind doua trepte, elemente in miscare; problema e ca sint si foarte scumpe in comparatie cu electronicele si sint si greoi de reparat la o adica (cazul intreruperii acelor rezistente bobinate, al "arderii" pastilelor argintate, etc. Si nici asa fiabile nu mai sint, plus ca-s cam depasite moral.

Aici vei spune ca rezista mai mult decit unul electronic. Depinde de unde privesti: nea gica pe care l-a invatat ne-a ion sa faca flame la el ca sa verifice incarcarea? Pai l-a invatat gresit. Pe mine ma tin cu anii releele, din alea "indoielnice", de 15 ron. Pe cel vechi l-am schimbat din motivul "ca nu era cu fir", dupa care l-am modernizat si pe el la versiunea cu fir. Dar nici flame nu fac, ci masor, imi asigur mase si trasee ferme, izolate cit trebuie si ma mai uit pe la motor periodic, nu cind deja e namol acolo.
nh1980ro
Mai partea teoretica, ca partea teoretica. Practic nu prea sunt multe redresoare pe care sa poti fixa tu curentul de incarcare sau sunt foarte scumpe.

Majoritatea redresoarelor bune si mai ieftine incarca pe la 5-6A.
Deci va cumparatai baterii intre 50-60Ah si le incarcati pe redresor 10 ore maxim. Daca aveti baterii cu intretinere e bine sa le scoateti capacele cand le incarcati pe redresor.
diaconuliviu
Si asta e corect, redresoare "adevarate" mai rar.
bygy007
QUOTE(nh1980ro @ 19 Jul 2007, 11:29)
Mai partea teoretica, ca partea teoretica. Practic nu prea sunt multe redresoare pe care sa poti fixa tu curentul de incarcare sau sunt foarte scumpe.

Majoritatea redresoarelor bune si mai ieftine incarca pe la 5-6A.
Deci va cumparatai baterii intre 50-60Ah si le incarcati pe redresor 10 ore maxim. Daca aveti baterii cu intretinere e bine sa le scoateti capacele cand le incarcati pe redresor.
*


oricum o baterie ia curent mare la inceputul incarcarii daca bateria este descarcata si se poate scade curentul micsorind tensiunea data de redresor pina scade la 2-3A apoi se creste tensiunea dar nu mai mult de 14,6 dar isi revine repede cam in naxim 1h curentul scade aproape la jumatate iar spre sfirsitul ciclului de incarcare scade la 2-3 A daca este mai mare atunci e o problema
PH-06-BOA
Nu stiu de ce s-ar arde rezistentele, contactele etc. daca totul este intretinut cum trebuie, si ,nu ajungeti pe la vreun service unde "specialistu' " nu-l stie pe Murfi, care a zis "nu repara ce merge...." Iti bate cauciucu' si el regleaza releul-produce vibratii. Pentru cine a facut zeci, sute de masuratori, nu-i nevoie sa deslege decat borna(+)de la bat. Mie imi trebuie aproape o ora sa reglez cum trebuie un releu mecanic. N-am spus ca un ac. auto se poate incarca si cu incarcatorul de la tel.(daca are 12 V). Eu va descriu operatii ce le puteti face singuri , fara bani dati degeaba, si cu cele mai putine resurse si utilaje, in ideea ca sunteti rezonabili,modesti la buzunar(si la cap-adica fara prea mari pretentii). Prea intrati in amanunte de care nici constructorul nu tine seama.
diaconuliviu
Ma mai leg de un aspect: acea expresie "Pentru cine a facut zeci, sute de masuratori, nu-i nevoie sa deslege decat borna(+)de la bat".
Eu insist pe scoaterea bornelor in ordinea "PRIMA DATA SE SCOATE BORNA MINUS"; oricite masuratori ai facut, poti avea sansa sa atingi cu cheia sasiul. In plus, gindeste ca aici sint citiva cu palmares bogat la masuratori, majoritatea au probleme si le vor rezolvarea, deci nu au experienta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.