Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: prnire probleme dupa 3-4 ore de stationare
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
tatuci
salut!

am o problem la conserva mea care ma tot sacaie de ceva timp in coace: masina porneste la a 2-a a 3-a cheie.

inteleg ca dupa o saptamana sa dau putin la pompa pana umple filtrul d benzina ca de...a stationat DAR...chiar si daca merg 5 ore fara intrerupere dupa 3-4 ore de stationare iar tre sa-i dau 2-3 chei pana porneste (iar apoi tre lasata un minut sa se calmeze).

ciudat este ca in mers nu-mi face nicio problema iar daca o opresc si o pornesc imediat merge f frumos.

nu-mi scapa pic de ulei, nu miroase urat, nu scoate fum, nu pocneste, nu trazneste, nu se opreste....ce-ar putea sa aiba?

m-am gandit la pompa de benzina....ca circuitul ar fi gatuit pe undeva..da de ce doar la pornire si doar dupa vreo 3 ore?

idei? comentarii? sfaturi?
ceaki
poate ca nu iti sta benzina in carburator mult timp. verifica jiglerele din interior sau pompa de spritz. poate pierde pe acolo.
Ovidiu Comănescu
sau dop de gaz? Si a mea face la fel si nu i-am dat de cap, benzina in carb are, aprinderea este ok, alimentarea la fel, in timpul mersului este nervoasa, poate are personalitate biggrin.gif , oricum cand o pornesc dupa 1-2-3 ore tin pedala la jumatate si o ia dupa 2 sec, pe urma daca o opresc si o pornesc imediat, numai ii "arat" cheia si porneste fara probleme.
brigada_diverse
ati incercat sa o porniti cu socul tras? eventual 1 pedala inainte de pornire? eu fac asa doar dimineata(inainte de drum). nu am avut ocazia sa o las mai mult de 2 ore si sa o pornesc iar..vara o pornesc cu socu daca motoru a stat oprit mai mult de 3 ore...si iarna la fel..incercati si voi cu socu tras..sunt curios daca o sa mai faca probleme apropo, verificati concentratia amestecului carburant, si sistemu de aprindere sa fie calibrate bine
Ovidiu Comănescu
Totul este pus la punct, am citit pe forum, dar nu mai stiu unde, fenomenul se numeste "vapour look" sau ceva de genul asta, adica dop de gaz, lipsa oxigenului din amestec, nu stiu sa explic bine, rog ce-i ce stiu de asemenea fenomen sa dea detalii. Iarna nu mi se intampla acest fenomen si o pornesc cu shoclu tras, dar vara chiar daca trag shoclu sau nu tot in 2 secunde porneste, dar la pornire apas pedala de acceleratie mai aproape de jumatate ca sa intre amestec in cilindrii si porneste foarte bine.

QUOTE
eventual 1 pedala inainte de pornire?
pedala pentru ce, ca sa imbogatesc si mai mult amestecul sa dau la cheie pana sar carbunii la electromotor nu?
Asa spune si la carte, la pornire pedala de acceleratie la jumtate sau aproximativ la jumatate.
brigada_diverse
asa am rpimit instructiuni de la service...ca benzina se vaporizeaza din carburator...si ca sa aiba cu ce sa porneasca..iarna dau vreo 4 pedale inainte de pornire...
Ovidiu Comănescu
Iarna numai o pedala dau si shoclu tras decat pe jumatate, dar aici e vorba de pornirea la cald si pe caldura mare, asteptam totusi un raspuns din partea celor mai experimentati si daca se gaseste o solutie pentru a combate acest fenomen.
tatuci
in cazul meu vara pornesc cu socul la jumate si dau 2-3 pedale cand n-a mai pornit de 4-5 zile masina.

in rest doar 2-3 pedale inainte cu grija sa nu innec motorul.

fenomenul e f ciudat iar singura varinata pe care am primit-o pana acum a fost...desfacem tot sa vedem de unde e, varinata care nu ma satisface pentru ca masina se comporta f bine la drum
mircea.a
Indiferent de este vara sau iarna, motorul se porneste cu socul tras fara pedale. (Iarna se fac pedale la motoarele care au probleme cu compresia). Daca porneste fara soc inseamna ca are nivelul mare in carburator si merge cu amestec bogat. Daca motorul este cald si porneste greu inseamna ca s-a inecat cu vapori din carburator ceea ce este oarecum normal cand este foarte cald afara. Dar pentru orice eventualitate cerifica si distanta la platina si pozitia decoului.
diaconuliviu
Dar fisele si bobina au fost verificate? Spun din patite.
Apoi, incearca sa dai la coada pompei de citeva ori cind pornesti la cald. Daca porneste imediat, e vorba de evaporare din carburator, daca nu, de inec.
Dar, inca o data, verificati rezistenta fiselor, e posibil ca pornirea la a n-spea cheie sa fie de la ele.

A, la mine porneste fara soc tras si nu are nivel mare.
sobolan
a mea mai face asa....verificat fise tesla,verificat capac delc doduco,verificat rotor delc bosch,verificat bujii renault(bune tare bujiile astea) si tot face....im mers rupe nu alta....e super nervoasa biggrin.gif .....
dupa ce opresc motoru si dau cheie iar dupa 10 min porneste doar cu pedala de acc la jumate.....cand e rece porneste indiferent....doar vara face asa....iarna nu...
am inteles ca e un fenomen explicabil ....ceva cu innec cu vapori....
aaaaa...uitasem sa spun ca am probat-o si cu vreo 4 bobine de inductie si tot la fel face...soarta biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Ovidiu Comănescu
A, da, nivel mare in carb, se poate sa fie de la asta, pana acum de cand am cumparat carburatorul nu l-am desfacut, il am de 2 ani nou din magazin si inca e sigilat, cred ca ar fi timpul sa-l mai desfac sa nu fie ceva namol in cnc si sa-i si verific nivelul, ok mersi.
nelu_1985
ai nivelul prea mare in CNC, si deaceea la cald nu porneste din prima....e incalzit motorul, nivelul mare.......se produc vapori, se ineaca motorul....si deci nu porneste. Sunt in prportie de 99 % sigur ca asta e problema mai ales ca zici ca se si infige bine la drum.
tatuci
nelu_1985: e f posibil sa fie nivelul cam mare, cand mi-am facut motorul relgajele au fost facute pentru anotimpul rece; gasesc pe cineva mai priceput decat mine si voi incerca ajustarea nivelului.

diaconuliviu: fisele sunt ok, chiar m-ai facut curios si am verificat (bine ca am de rezerva); e sigur de la vapori, eu ii dadeam la pompa intotdeauna (maia les ca sta cate 5 zile nepornita in timpul sapt) si o i-a imediat in cazul asta

urmeaza rezultatele acum...dupa publicitate

multam pt sfaturi
mircea.a
@tatuci Daca vrei te ajut eu.
diaconuliviu
Daca spui ca dind la pompa porneste imediat, e vaporizare de benzina. N-ai ce-i face, poate decit pompa electrica, de presiune mica...nu stiu cit de usor gasesti.
tatuci
mircea.a: multam pt ajutor, cred ca pe saptamana viitoare voi deschide capota cand ma intorc din tara, pana atunci bombonica asteapta in parcare rabdatoare

tinand cont ca in rest masina merge f bine ma voi limita la ajustarea nivelului sa vad cum se comporta pe urma
Ovidiu Comănescu
Sal, chiar azi ma intrebat un mecanic daca am tava sub carburator, i-am spus ca nu si el mi-a spus sa-i pun o tava deoarece, toata caldura de la galerie se duce in sus spre carburator si se evapora benzina, punand asa ceva nu mai urca caldura direct si sper sa scap naibii de beleaua asta ca azi am dat vreo 4 sec la cheie de ziceam ca sar carbunii de la electromotor si nu am lasat-o in parcare decat 20 minute firar...ahhhhhhhhh mama ei de canicula.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.