Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Upgrade frane - de la simplu la dublu circuit
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
floryyn
Salutari, tovarasi de bucurii si suferinte biggrin.gif
Cu franele astea la Dacia, as zice mai degraba suferinte...
Mai oameni, treaba sta asa...pompa mea simplu circuit crapa...curge pe la tija dinspre pedala. Ma sucii, ma-nvartii, citii cam tot ce e despre frane de pe forum...

Unii ca sa-i schimb garniturile la asta a mea, altii ca sa iau noua, simplu circuit (in Targu Jiu nu gasii decat ASAM Conex unsure.gif ), in fine altii ca sa trec la dublu circuit ca asa cere ITP-ul mai nou. Nshpe mii de pareri!

Deci, care-i adevarul? Eu trebuie sa-i fac ITP in aprilie anul viitor, ce sa fac, sa sparg niste banuti si sa trec pe dublu circuit (asta banuiesc ca trece de 2 milioane, cu servo, si ce-o mai fi de facut) sau sa stau calm si s-o schimb/repar pe asta?

Apropo de pompe, cautand in stanga si in dreapta, am intrat si la un magazin de piese de import. Erau acolo 2 baieti simpatici si amabili, le-am zis de pompa frana de R12...Se uita ei acolo in computer...da! exista, va aducem! Eu, wow, minunat, cam cat ma costa?...Ei, pai, zice...avem aici pompa frana dublu circuit de Renault 12, marca Bosh la...8 milioane, dar sunt si mai ieftine, pe la 4 - 5 mil.

Acum sa nu ziceti ca-s nebun, as lasa la o parte planetarele, ca bat ele un pic saracele dar mai merg, si as investi maxim 5 mil. intr-o pompa din aia...dar daca inafara-i vopsit gardu si-nauntru leopardul?
C a t a l i n
La ITP trebuie să ai sistemul de frânare standard al mașinii, în parametrii...

Orice modificare trebuie omologată pentru a trece...

Nu cred că are sens să te legi la cap cu dublu circuit, implică prea multe modificări și RAR-ul nu cred că va fi de acord...
alinushy
pai si cam ce modificari trebuiesc facute ???? dry.gif (adaugat conducta, schimbat repartitor)
C a t a l i n
pompă de servo...
alinushy
evident...
argon
schimbat/modificat galerie ati uitat?

Nu-ti lua pompa cu nustiu cate milioane, cele de Satu Mare sunt foarte bune. Cu servo cu tot ajunge la 160-200 Ron.
ceaki
nu-ti schimba pompa. daca sistemul pe masina e simplu circuit din fabrica atunci si la itp acelasi sistem tre sa fie. daca tu pui dublu or sa te respinga. asa sta treaba. tre sa-ti omologhezi daca faci modificare. cica asa sta treaba si cu carburatoarele.
brigada_diverse
am si eu o intebare...ca tot e legat topicu de frane...din poza atasata...ce tip de pompa de frana am? (are 3 conducte, una din ele nu prea se vede) e cumva Servofrana?
iulian.bisty
QUOTE(cristitranca @ 15 Jul 2007, 12:20)
am si eu o intebare...ca tot e legat topicu de frane...din poza atasata...ce tip de pompa de frana am? (are 3 conducte, una din ele nu prea se vede) e cumva Servofrana?
*


ai pompa cu dublu circuit , servofrana este oala din spatele pompei ( are un furtun care face legatura cu galeria )
C a t a l i n
E cu 3 conducte... Ești sigur că e dublu circuit?
iulian.bisty
QUOTE(Catalin Marinarul @ 15 Jul 2007, 12:34)
E cu 3 conducte... Ești sigur că e dublu circuit?
*


sunt f sigur nu stiu de ce nu vrea sa-mi primeasca documentatia
argon
QUOTE(cristitranca @ 15 Jul 2007, 11:20)
am si eu o intebare...ca tot e legat topicu de frane...din poza atasata...ce tip de pompa de frana am? (are 3 conducte, una din ele nu prea se vede) e cumva Servofrana?
*




Ai pompa simplu circuit cu servo.


QUOTE(iulian.bisty @ 15 Jul 2007, 11:31)
ai pompa cu dublu circuit
*




cum asa?
brigada_diverse
dupa parerea voastra, pompa asta simpla cu servo e buna? isi face treaba?
argon
asta tu trebuie sa stii cel mai bine...daca nu merge o repari/schimbi..
einstein1984
Ok, pentru cei ce nu stiu care e diferenta, pompa cu dublu circuit e mai sigura pentru ca in caz de rupere a unei conducte hidraulice, mai ai inca frane pe 2 roti (ori cele ale uneia din punti daca sistemul e in H, ori pe 2 roti in diagonala daca e in X). La simpu circuit, daca se pierde lichid de frana pe undeva mai mult decat e in rezervor (extrem de rara situatie), nu mai ai decat frana de mana.
Eficacitatea si distantele de franare vor fi identice la 2 masini care au aceleasi discuri si tamburi de frane (evident, 2 Dacii identice din restul punctelor de vedere), indiferent daca pompa e dublu sau simplu circuit.
Kruger
QUOTE(argon @ 15 Jul 2007, 12:32)
Ai pompa  simplu circuit cu servo.



Corect, asa am si eu.
alinushy
singura problema la ITP pe care am avut-o a fost ca am avut pompa scurta (din aia galbena) si m-au pus s-o schimb, tot simplu circuit dar lunga
nambanidealtceva
aia e pompa cu dublu circuit, fara bypass.. modelul vechi.. are pana si borcan compartimentat... gresesc cumva?
mircea.a
Vad ca unii fac comfuzie. Pompa aceea lunga cu trei conducte este tot dublu circuit fiindca are doua pistoane care actioneaza separat frana fata si frana spate. Dupa parerea mea (si am ceva experienta practica) pompa dublu-circuit cu trei conducte este mai fiabila decat cea cu patru conducte.
alinushy
are pana si borcan compartimentat...
corect,
pompa dublu-circuit cu trei conducte este mai fiabila decat cea cu patru conducte
e bine de stiut
diaconuliviu
QUOTE(cristitranca @ 15 Jul 2007, 11:20)
am si eu o intebare...ca tot e legat topicu de frane...din poza atasata...ce tip de pompa de frana am? (are 3 conducte, una din ele nu prea se vede) e cumva Servofrana?

Pompa ta e dublucircuit cu 3 conducte fara circuit de bypass, cum ti s-a mai spus.

Acuma pentru cei cu pareri despre ITP: La masina trebuie sa ai MINIM dotarea din fabrica pe masina, adica, daca a avut simplucircuit, trebuie sa ai minim simplucircuit, daca a avut dublu, dublucircuit.
Daca faci UPGRADE la sistem (servo si dublucircuit pe cea cu simplu sau pompa cu bypass in loc de pompa dublucircuit fara bypass) NU se leaga nimeni la ITP de voi; se comsidera MODERNIZARE (pentru ca sistemul a fost montat pe dacii, in sensul de imbunatatire). Daca insa faceti DOWNGRADE, adica pompa simplucircuit pe instalatii dubucircuit, veti fi respinsi.
brigada_diverse
deci am dublucircuit..asta inseamna ca daca plesneste un frutun de la frana fata ea inca poate sa mai franeze la alte roti(configuratie X sau H)?
a patit taicamiu lucru asta si nu mai putea sa puna frana...dar atunci de schimbase cineva cu simplucircuit...si la prima ITP ne-au pus sa schimbam iar pompa de frana

Edit moderator: Lasa-ne linistiti, fara IRC!!!!
diaconuliviu
Visezi cu X si H. E cu doua circuite: fata si spate. Crapa fata, ramine spatele (desi nu stiu in ce masura, spatele oricum are pondere 30%). Invers, crapa spatele, ramine fata, ceva mai bine dar tot slab. Se merge la limita de siguranta pina la service.
argon
doar spatele e vax, ca sa vedeti cat de bine franeaza numai spatele, incercati cu frana de mana, si o sa observati ca opreste mult mai repede in frana de motor.
floryyn
Am dat jos pompa de pe masina (la cat de intepenite erau suruburile alea de prindere pe tablier, nu m-as mira sa fie pompa originala a masinii...).
Am desfacut-o bucati...toate alea pareau ok, garniturile nu erau ciupite sau deformate, arculetul bine mersi...totusi, la controlul "ginecologic" (al pompei icon_mrgreen.gif ) am simtit o zona mai rugoasa. Probabil rugina. Faza nasoala de altfel pentru ca speram sa scap ieftin, garniturile fiind 20 de mii iar kit-ul de reparatii 95 de mii. Nenea mecanicu mi-a zis ca nu se merita reparata pentru ca probabil va ceda din nou, repede.
Nu stiu ce sa fac, aici nu se gasesc decat ASAM-uri...am cautat de Autonova dar n-am gasit pe niciunde. Oricum, din site-ul lor s-ar parea ca nu produc decat dublu circuit si nu am bani acum de asta.
In paranteza fie spus, duminica, in targul de masini, am vazut o adevarata abundenta de pompe de frana...ciudat, pentru ca stiam ca nu e permisa comercializarea de elemente ale sistemului de franare second hand...
Ar fi totusi o solutie -temporara, pana fac rost de parale- combinatia intre un corp de pompa second-hand cu interiorul ok, si un kit de reparatie?
Poza din atachement e de pe site-ul celor din Satu Mare, care din pompele alea merge pe 1300?
argon
NU lua de conex, nu se poate sa nu gasesti altceva, ca Tg. Jiu nu e sat.
Adrian_Boy
Inainte sa ajung cu masina la ITP, de unde stiu eu ca asa era din fabrica sistemul de franare (simplu, dublu, etc.), scrie undeva ???

Eu am simplu circuit, masina e cea din semnatura si asa am cumparat-o.
psihoursu
am un vecin care are o dacie prevazuta cu pompa simpla din fabrica si cand a fost la itp l-au pus sa isi monteze pompa dublu circuit
mar10may
nu vreau sa contrazic pe nimeni din cei care au postat in acest topic dar eu am auzit la mai multi prieteni care au avut dacii mai vechi ca atunci cand au fost la itp le au cerut dublu circuit.ma refer la judetul ialomita.stiu un vecin care a trebuit sa faca lucrul asta,iar cineva spunea ca un amic de al sau si a schimbat cu dublu circuit,a facut itp ul si apoi a dus inapoi de unde luase si a montat ce avea inainte,cu simplu circuit,dupa ce luase itp ul unde ii facuse poza:))))))))).romanul e inventiv.
D.J. B.K.LY
QUOTE(diaconuliviu @ 16 Jul 2007, 10:57)
Pompa ta e dublucircuit cu 3 conducte fara circuit de bypass, cum ti s-a mai spus.

Acuma pentru cei cu pareri despre ITP: La masina trebuie sa ai MINIM dotarea din fabrica pe masina, adica, daca a avut simplucircuit, trebuie sa ai minim simplucircuit, daca a avut dublu, dublucircuit.
Daca faci UPGRADE la sistem (servo si dublucircuit pe cea cu simplu sau pompa cu bypass in loc de pompa dublucircuit fara bypass) NU se leaga nimeni la ITP de voi; se comsidera MODERNIZARE (pentru ca sistemul a  fost montat pe dacii, in sensul de imbunatatire). Daca insa faceti DOWNGRADE, adica pompa simplucircuit pe instalatii dubucircuit, veti fi respinsi.
*




Am fost si eu sa intreb despre problema asta deoarece restaurez o dacie si vroiam sa fiu sigur in legatura cu treaba asta. Am intrebat la o statie itp de pe uverturii si niste baieti foarte amabili mi-au zis exact aceeasi chestie, cum zice diaconuliviu. Cand ma voi duce la itp(tot la ei) sper sa nu se razgandeasca desi am luat pompa noua cu dublu circuit + servo.
SSilent
QUOTE
daca se pierde lichid de frana pe undeva mai mult decat e in rezervor (extrem de rara situatie), nu mai ai decat frana de mana

si cat de rara e situatia am patit-o radmasa.gif si pe atunci nu aveam nici frana de mana rolleyes.gif si eram si in plina vara in mamaia in trafic biggrin.gif ....noroc ca aveam claxon si avarii
autom
QUOTE(cristitranca @ 15 Jul 2007, 11:20)
am si eu o intebare...ca tot e legat topicu de frane...din poza atasata...ce tip de pompa de frana am? (are 3 conducte, una din ele nu prea se vede) e cumva Servofrana?
*



Modelul asta mi l-au impus cand am omologat artizanal remrca de Aro cu doua axe. Dublu circuit fara retur. Sunt pompe simple si eficiente.

QUOTE(nambanidealtceva @ 16 Jul 2007, 10:01)
aia e pompa cu dublu circuit, fara bypass.. modelul vechi.. are pana si borcan compartimentat... gresesc cumva?
*



CORECT!!
adyss
din cate stiu eu,la dacia lu babacu meu(care e fab.'82 si e trecuta in acte ca tipul 1300)nu a fost necesara pompa cu dublu circuit la itp(dar masina are servo),facut acum 5 zile.dar un vecin care o are trecuta tip 1310 in acte (avea cu simplu pompa de frana)a trebiut sa monteze pompa cu dublu circuit+servo.
asa ca eu cred ca asta e in functie de tipul masini(1300 sau 1310,....etc)ori anul de fabricatie. (sau de depinde de statiile de itp: blink.gif )
Minel
QUOTE(adyss @ 26 May 2008, 22:11)

asa ca eu cred ca asta e in functie de tipul masini(1300 sau 1310,....etc)ori anul de fabricatie. (sau de depinde  de statiile de itp: blink.gif  )
*




Din cate stiu eu ,depinde de tipul masinii , la 1300 am vazut montate din fabrica doar pompe simplu circuit , iar la 1310 dublu circuit , acum ma refer la masinile stoc din fabrica ,nu la modificarile facute de posesor ulterior .
ydaniel
QUOTE(D.J. B.K.LY @ 24 May 2008, 21:42)
Am fost si eu sa intreb despre problema asta deoarece restaurez o dacie si vroiam sa fiu sigur in legatura cu treaba asta. Am intrebat la o statie itp de pe uverturii si niste baieti foarte amabili mi-au zis exact aceeasi chestie, cum zice diaconuliviu. Cand ma voi duce la itp(tot la ei) sper sa nu se razgandeasca desi am luat pompa noua cu dublu circuit + servo.
*


ai fost la sc leonard srl?

pai pompa de frana dublu circuit in tandem(cea cu 3 conducte) -am gasit numai de asam 65lei si comefin pitesti(de fapt costesti) la 110lei
pompa de frana dublu circuit cu by pass si indicator de cadere de presiune-4 conducte -am gasit si de autonova satu mare:in ambalaj de autonova:105lei in ambalaj de uzina 120lei.
Adrian_Boy
Se poate schimba usor de la simplu circuit la unul in tandem cu 3 si servo ???

Se mai umbla pe la altceva, in afara de pompa ?
D.J. B.K.LY
Nu mai stiu cum ii zice. Eu mi-am cumparat aproape toate piesele de dacie de la Pitesti, mai exact din Mioveni. Sunt n magazine pe langa fabrica si sunt mult mai ieftine. Pompa dubla cu 3 conducte am gasit pe la noi la 110 lei iar acolo am luat-o cu numai 40 lei si in ambele cazuri era de Scornicesti. Pentru a schimba pompa de la simplu circuit cu 3 conducte la dublu circuit cu 3 conducte trebuiesc schimbate conductele de frana. Cele de la pompa cu simplu circuit au filetele in ambele capete de 10 insa la cea cu dublu circuit trebuie un filet de 10(la etriere/repartitor) si unul de 11(noua pompa dubla). Pentru servo trebuie shimbata galeria deoarece aceasta trebuie sa aiba un stut de unde se racordeaza un furtun catre servo. Un prieten imi zicea ca el a schimbat pompa si nu a facut nici o modificare la conducte, ca le-a pus asa cum erau si a mers insa eu am testat filetele si intr-adevar la pompa dubla este de 11. Eu oricum am schimbat toata instalatia de franare de la cap la coada pentru a nu avea probleme.
ydaniel
scornicesti nu fac pompe de frana.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.