Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Jurnal de bord Renault Megane Prima 1,5 dCi 85 CP
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
megane_prima
Buna dimineata!
Proaspat posesor de Renault Megane Prima 1,5 dCi 85 CP euro4. Cumparata acum 4 zile. La ora actuala are deja la bord 1.200 km. O sa incerc sa ating cat mai multe din topicurile dezbatute pe acest forum pentru a veni in intampinarea intrebarilor unor eventual viitori posesori de Prima.
Masina este derivata din varianta Authentique de la care s-au eliminat airbagurile laterale, tetierele spate si radio-CD-ul (masina vine echipata cu radiocasetofon, eu am ales optional radio-CD cu satelit de comanda pe volan). I s-a pus in plus fata de varianta Authentique aerul conditionat. Are oglinzile laterale de culoare neagra, reglabile manual. Bandourile laterale de protectie sunt de culoare neagra si nu au inscriptionate pe partea anterioara emblema "dCi". Spatarul banchetei din spate se rabateaza integral. Scaunele din fata nu sunt reglabile pe inaltime (nici macar al soferului). Clantele exterioare si interioare ale usilor sunt din plastic negru. Fara cotiera. Fara spatiile de depozitare din usi acoperite cu capac. Doua spatii de depozitare in podea, sub presurile pasagerilor din fata. Doua boxe in usile din fata si 2 tweeter-e in bord (montate odata cu trecerea la varianta radio-CD). Geamuri fata electrice. Oglinzi in ambele parasolare. Un singur spot pentru iluminat interior, in fata. 6 km la bord si 1,5 (din spusele mecanicilor) litri de motorina in rezervor la iesirea din reprezentanta. Cauciucuri BRIDGESTONE. Jante de tabla cu capace de plastic.

Plusuri:

- motorul: elastic, silentios (afara, in infernul din Bucuresti, stai langa masina si nu zici ca are motorul pornit), se infinge mult mai bine decat ma asteptam (termenele de comparatie sunt Golf IV 1,9 TDI si Astra 2,0 DTI ambele de 101 CP) mai ales la startul de pe loc (nu va speriati, nu sunt vitezoman, ba dimpotriva...nu am depasit pana acum 2500 rot/min, nici macar in depasiri).
- cutia de viteze: bine etajata dar la mine agata in primele doua trepte de viteza...sper sa-si de-a drumul mai incolo.
- directia: foarte usoara, un pic prea mult asistata (dupa parerea mea) la viteze mici insa isi scoate parleala la viteze mari (se intareste progresiv); volanul reglabil pe inaltime si adancime.
- sistemul de franare: frane puternice, necesita adaptare (aveti grija si de cei care merg in spatele vostru), pedala tine foarte sus, nu are o cursa progresiva; pedala de ambreiaj cupleaza cam la jumatatea cursei.
- interiorul: iluminatul bordului m-a lasat masca (foarte reusita combinatia de alb (cifrele, casetofonul) cu rosu (acele indicatoarelor), mult peste portocaliul de pe Astra sau ros-albastrul de pe Golf), rafinata si pornirea cu ajutorul cartelei si a butonului START/STOP, suficient spatiu in spate pentru persoane inalte, portbagaj capitonat si incapator (desi accesul nu este foarte facil)
- inalta si foarte utila pentru drumurile accidentate.
- nu vreau sa vorbesc de consum (si motorul inca nu s-a asezat)

Minusuri:

- zgomot destul de mare la rulare (mai ales pe asfaltul-criblura cu care stiu specialistii sa asfalteze strazile noastre, in special cele din tara); cred ca mai scade si daca o sa-i schimb tipul de cauciucuri
- zgomot relativ mare la frecarea cu aerul (nu am depasit insa 110 km/h dar a si batut vantul cam 90% din timp) dar care a ramas constant intre 70-110 km/h
- greieras cumplit de mare in bord, sesizabil imediat dupa ce am strabatut Colentina de la Obor la Doamna Ghica...a disparut dupa vreo jumatate de ora dar mai apare din cand in cand.
- foarte mult plastic, ieftin si nu foarte bine finisat (nu se ridica la nivelul Golf-ului sau al Astrei)
- nu foarte fericita alegerea modului de trecere de la faza scurta la faza lunga (daca tragi usor de maneta spre tine dai doar un flash scurt)
- vizibilitatea in spate atunci cand folosesti oglinda interioara este comparabila cu a unui Matiz (ma gandesc cum ar fi daca as fi avut si tetiere in spate)
- gurile de ventilatie au unghiurile de reglare foarte mici (aveti grija, nu trageti prea tare de ele crezand ca sunt blocate pentru ca riscati sa le rupeti)

Restul...la proxima intalnire.

Final: daca vreti o masina destul de spatioasa, confortabila, care sa nu treaca de 12.500 euro (cu toate taxele incluse) si care, din punct de vedere a consumului...dar mai bine las asta pentru urmatorul post...Megane Prima 1,5 dCi 85 CP nu are concurenta pe piata autohtona.
O zi buna si drum bun.

megane_prima
Impresii noi:
- masina este mult mai "calda" (dpdv al designului) decat Astra sau Golf-ul cu care faceam comparatie in post-ul de mai sus (se vad influentele latine, total diferite de cele germanice)
- nu am lumina in portbagaj
- datorita pozitiei relativ inalte de conducere, am o mare problema (aviz persoanelor mai inalte de 1,85 m): cand conduc cu fata spre soare, aproape de rasaritul sau apusul sau (doar in zona de ses, cand nu ai obstacole gen munti in fata) daca vreau sa las parasolarul jos sa nu-mi mai bata lumina in ochi imi obtureaza absolut toata vederea (am patit ceva de genul maxim 5 metri in fata masinii)...nu mi-a venit sa cred; a trebuit sa opresc sa-mi cumpar ochelari de soare (nu-i suport) pentru a merge mai departe; e o chestie care nu dureaza foarte mult (in aceasta perioada a anului soarele se ridica foarte repede iar in celelalte luni nu este foarte puternic in pozitia respectiva) dar care este destul de suparatoare
- Bucuresti-Suceava si retur, aer conditionat reglat la pozitia 1, 60 km/h maxim in localitate, 110km/h maxim in afara localitatii, nu am depasit sub nici o forma 2500 de rot/min...consum la pompa 4.51 l/100km
SmokeOnTheWater
@megane_prima
nasoala faza cu parasolarul, eu n-am avut inca ocazia sa il folosesc, insa am in jur de 185 si fac adesea tulcea(constanta)-bucuresti duminica seara pe la apusul soarelui, deci voi constata cat de curand daca se aplica si la mine

ai lumina in torpedou? (deja ma obsedeaza chestia asta).
la mine in masina singura sursa de lumina noaptea e un bec (cam chior) in tavan deasupra oglinzii retrovizoare interioare. nu se vede nimic in torpedou, pe scaunele din spate sau si mai rau in portbagaj
Bacu
torpedoul nu este refrigerat, la nicio varianta. mie nu imi raceste absolut deloc, am intrebat la service si mi-au spus ca exista o conducta prin care ar trebui teoretic sa intre aer rece, insa practic nu intra nimic, cica traseul e aiurea, putere ventilator prea mica, etc...
M i h a i
Bacu>>ei vorbesc de lumina...chiar nu este lumina in torpedo? wacko.gif (bacu-este o gaurica mica k sa zic asa biggrin.gif prin care vine acelasi aer care vine si prin aeratoare)si chiar vine...nu raceste dar vine...daca ai o stilca de suc si AC setat pe 15 C eu cred ca o tine destul de ok..oricum refrigerat este o gluma..... icon_mrgreen.gif
mefmef
Problema asta cu iluminarea este probabil doar la Prima.
La versiunile superioare ai lumina in torpedou, in portbagaj, plafonirea si in fata si in partea din spate, ai lumini si in usi, in partea de jos.
In torpedou intra aer la aceiasi temperatura la care ai setata climatizarea sau aerul conditionat. Nu raceste extraordinar, dar oricum este acceptabil.
M i h a i
Totusi ma mira...o fi ea mai ''fara dotari asa'' dar fara lumina in torpedou... wacko.gif .ps : macar se poate pune un bec?
DragosP
Torpedoul trebuie să fie luminat, are el o problemă.
andrei_2006
Torpedoul la 1,5 dci este iluminat si cu refrigerare.
SmokeOnTheWater
la mine in torpedou sufla o tentativa de aer rece dintr-o gaurica de undeva din peretele din stanga, langa usa si e orientata spre usa (ma gandesc ca daca ar fi fost orientata spre mijlocul compartimentului ar fi fost mai eficient). nu am capac la acest orificiu
bec nu e
ma gandeam ca o fi ars, am luat o lanterna si am aruncat o privire dar nu am putut localiza nici un orificiu pentru asa ceva.
pe unde ar trebui sa fie becul asta?
andrei_2006
Becul se aprinde numai daca ai cel putin pozitiile aprinse, voi asa ati verificat?
SmokeOnTheWater
eu circul cu faza scurta tot timpul, deci asa am verificat
DragosP
Măi, o dau și eu în offtopic, da' la manajeru' meu, becul (care este chiar în dreptul mânerului de deschidere al torpedoului) se aprinde indiferent dacă am sau nu luminile aprinse.
paulica
Stimati confrati cu Megane Prima, va rog lamuriti-ma cu o chestie, are sau nu are filtru habitaclu? Pe site la serus am vazut la Manager ca scrie clar "filtru habitaclu" iar la Prima nu zice nimic.
Si inca o intrebare, ar merge pe Megane "gume" 225/45R17?
Multam fain
prody
QUOTE(DragosP @ 23 Jul 2007, 10:50)
Măi, o dau și eu în offtopic, da' la manajeru' meu, becul (care este chiar în dreptul mânerului de deschidere al torpedoului) se aprinde indiferent dacă am sau nu luminile aprinse.
*


Ciudat, in mod normal se considera ca daca nu ai farurile aprinse inseamna ca afara e lumina, deci nu ai nevoie sa se aprinda lampa din torpedou cand deschizi usita.
paulica
Mda ieri am umblat dupa cai verzi pe pereti pe la dealerul Dacia si printre altele am aflat ca Megane Sedan Prima n-are filtru habitaclu. Deci e ca Golanu' , trebuie sa punem noi.
Bafta.
gotty
ca tot veni vorba de lumini...poate ma ajuta si pe mine cineva:stiti de cand si de ce s au scos luminile din usi la privilege?

multumesc!
formula_unu
@megane_prima
Ti-ai vandut meganu??
Ca vaz ca nu ai mai scris nik despre el.
Razvione
poze
scllipici
si eu am megane sedan prima, 1.4 100 CP si nu am nici eu lumina in torpedo si nici in portbagaj. nu poate cineva sa puna poze sa vedem unde sunt becurile? poate montam ceva aftermarket. multumesc
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.