Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: cand pun frana
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
BV07DEF
am neintelegere.la viteze de peste 60 de km/h cand pun frana parca am roata de pe dreapata fata patrata.franeaza sacadat si bate super super tare.dati-mi si mie sfaturi ce as putea sa schimb sau ce ar putea avea.
alinushy
discul de frana ovalizat...
iulian.bisty
verifica suruburile de prindere a etrierului
BV07DEF
cine spunea ca si din cauza jocului din bucsi.sa schimb toata bucsaraia?
driverx
Discul. Nu bucsile. Eventual bucsile amplifica discomfortul si zgomotul, dar nu ele sunt sursa. Next time sa nu te mai iei dupa sfaturile acelei persoane.
nelu_1985
disc sau poate etrier- nu iti lucreaza bine pistonasul e intepenit in etrier si nu are cursa intreaga si scapa...intelegi ce vreau sa zic
mircea.a
Nu inteleg. La mai putin de 60km/h nu face? Ma mir.
Daca nu ai etrierul slabit atunci poate s-a tocit o placuta de frana pana la fier si a cazut si franezi direct cu pistonul sau etrierul. Am vazut si d'astea.
Merced
Nu mai mergeau franele daca-i cadea placuta. Crede-ma ca am patit asta cu masina unui coleg si poate la 3-4 pedale sa tina un pic. Eu tind sa cred ca este etrierul slabit. A patit si un var de-al meu chestia asta, am desfacut-o noi doi "priceputi" si am reusit sa-l punem la loc cum trebuie. Se misca bine de tot, si la fel, la frana facea urat. Discuri ovalizate ca discuri ovalizate, am mers si cu masini d-astea, dar cat de praf sa ajunga discurile sa se dea un asemenea comportament? blush.gif
brigada_diverse
eu am masina cu discul de frana ovalizat...am mers cu frana de mana aproape toata constanta...pana mi-am dat seama....si inca franeaza bine...posibil sa fie etrieru...
Merced
Ce treaba are s**a cu prefectura? biggrin.gif Frana de mana blocheaza tamburii de pe spate, de ovalizat discul din cauza asta nu are cum sa se intample.
brigada_diverse
de disc ovalizat mi s-a spus la service cand au schimbat sistemu de franare fara sa le spun ce am facut m-au anuntat ca e discu ovalizat, dar au zis ca o sa mearga fara probleme
PH-06-BOA
Esti sigur ca-i fata? Cum a aparut simtomul, treptat sau instantaneu? Mai repede se ovalizeaza tamburul , fata de ondularea discului. Se strunjeste discul pe ambele fete dintr-o singura prindere, daca zici ca-i fata, sau , acasa, ridici pe cric roata banuita, demontezi roata , pornesti motorul , bagi a-2-a(la ralanti) si cu un flex care are disc de fi 125 sa cuprinda toata suprafata de frecare a placutei, rectifici si pe o parte si pe alta, tinand flexul in asa fel ca toata suprafata discului abraziv sa fie in contact cu discul de frana. Succes!
Minel
Parerea mea decat sa faci asemenea manareli si sa te trezesti ca polizezi aiurea si cu un asemenea disc de fi 125 ii si riscant blink.gif ,discul pilizor ii casant si doamne fereste, popa.gif ,mai bine ori la strung ,ori la masina de rectificat plana ,asta cu conditia ca ai cunoaste sau ai avea posibilitatea sa cunosti pe cineva dintr-o fabrica sau unitate dotata cu asemenea scule ,bafta !!! biggrin.gif cu franele nu-i de joaca fratilor !!! sofer5.gif
iuly82
este posibil ca discul de frana sa fie ovalizat. dar ca sa te verifici faci in felul urmator: ridici masina pe crik astfel incat anvelopa sa nu atinga solul shi invarti de ea. daca observi ca undeva agata shi se infraneaza e clar...... discul de frana e ovalizat, unul nou de uzina e vrea 70 de lei in magazin...........
daca nu dai roata jos shi verifici etrierul, prinderea lui shi placutele de frana...
se considera ca anvelopa nu este sub gradul de uzura min shi roata este deasemenea nelovita shi echilibrata recent......
Kruger
Metoda nu e asa de sigura la disc. Din proprie experienta iti spun ca aveam discurile PRAF, mai ales dreapta, si la orice fel de test vizual (invartita, ridicata, pipaita, tot ce vrei) parea ok. Pana ajungeai la 50 la ora si puneai frana...iti smulgea volanul din maini.
nambanidealtceva
bai oameni buni.. e discul stramb.. nu e clar? chestia cu "ovalizatul" e vorba populara care se raspandeste ca telefonul fara fir, fara sa inteleaga nimeni sensul.. la prietenul nostru forumist discul are un joc in lateral (se poate verifica usor tinand un reper fix si observand cum discul se apropie si se departeaza de acel reper lateral la fiecare rotatie, sau cum mai se spunea pe forum, misti roata cu mana si va exista mereu un punct unde intampina rezistenta..) Cand oscilatia asta depaseste cateva zecimi de mm discul TREBUIE SCHIMBAT.
Kruger
Dar asta spuneam si eu, ca o deviatie foarte mica, probabil insesizabila cu ochiul liber, se simte la franare.
BV07DEF
am rezolvat treaba azi.de unde sa stiu ca poate sa mai fie si tirantul slabit?am strans tirantul ,am schimbat discul si bucsi brat inferior si gata.
dar acuma se aude ceva pe spate tot la franare violenta.
maine ma voi baga si pe spate sa vad ce are.
multumesc tuturor ptr ajutor si sfaturi.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.