Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Berlina injectie - cateva probleme !
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
scooby
Salutare. Detin o Dacie Berlina pe injectie decembrie 2003 facuta (cred ca printre ultimele fabricate inainte sa iasa din productie).Masina are 29.000 km la bord,eu am avut-o de noua.Acum am cateva probleme care cred ca unele din ele v-ati lovit si voi poate puteti sa imi dati ceva sugestii.

1. In weekend am fost la mare si i-am facut un consum , a iesit 6,9 l /100 km.Mie mi se pare cam mare in regim de mers extraurban ( asta insemnand mers in medie cu 110-120km/h pe autostrada soarelui , 90-100 pe drum national si cam 55-70 in sate - toate pe parcursul catre mare).Am mers 462 km cu 32 litri.Precizari : am fost singur in masina,bagaj doar 1 geanta usoara cu haine , geamurile inchise - doar aeratoarele din cand in cand deschise. Voua cum vi se pare,ce ziceti ?
Eu am inteles de la altii cu berline injectie ca un consum normal ar fi 5,5-5,7 l /100 km de mers in conditii lejere asa cum am mers eu drumul asta.

2. Imi tremura volanul si schimbatorul de viteze atat la relanti cat si la viteze > 100 km/h, la 115 aproximativ are un loc foarte discret in care nu tremura asa de tare, in timp ce la viteze incepand cu 120 tremuratul este chiar deranjant. (trepideaza tare doar volanul si schimbatorul).
Mentionez ca am schimbat cauciucurile intre ele ,pe cele din fata leam trecut pe spate si invers ,si am facut si echilibrare la rotile din fata)

3. Cand am multa benzina in rezervor si merg cu geamul deschis miroase a benzina in masina,daca inchid geamul e ok.Alta chestie ,cand am benzina putina in rezervor si e cald afara ,se aude asa cateodata (cam des) numai la relanti si la viteze ff mici (in viteza 1a cand sunt) un zgomot asa ca un muget de vaca ce dureaza cateva secunde.Ca sa scap de el trebuie sa desfac busonul de la benzina si atunci face un fasait puternic ,se creeaza presiune in rezervor).
Este normala treaba asta ? Daca nu cum se poate remedia ?

Pentru inceput va rog sa imi raspundeti la astea care v-ati lovit de ele sau stiti rezolvarea,si o sa mai intreb pe parcurs .

Multumesc anticipat !
C a t a l i n
Caută pe forum cuvântul "muget". smile.gif
Merced
1. Consumul nu cred ca este exagerat, sa scoti 5.x% cu masini d-astea e greu, fara niste modificari si un stil de condus adecvat.
2. Mergi si controleaza si unghiurile, si echilibreaza si tu toate rotile. Faza cu inversatul cauciucurilor nu prea mai are rost in ziua de azi, dar ma rog, ai facut cum ai crezut tu de cuviinta.
3. Cu problema mugetului, nu stiu ce sa zic. Dar presiunea care e observabila la desfacerea busonului e perfect normala. Ca-ti miroase a benzina cand bagi mai mult inseamna ca scapa pe undeva. Sigur ai rezervorul intact?
scooby
ok,merci pt sugestii astept mai multe pareri de la detinatorii de dacii sau de la cei care s-au confruntat cu asa ceva.
In special la punctele 2 si 3 ?

17 Jul 2007, 09:16:
nimeni nu are idee ce pot face la puncul 2. ca sa rezolv situatia ?
scooby
Nimeni nu mai stie nimic ? sad.gif
Ov
ai primit deja sfaturi pt pct 2, si anume verifica si fa unghiurile
annem
Am o Dacia break din Ianuarie 2003 pe care este montata si o instalatie GPL.

1. Am parcurs Bucuresti-Constanta-Mangalia-Ostrov-Calarasi-Bucuresti + circulat prin Mangalia si imprejurimi. In total 710 km. Benzina de 95 de la Petrom (am o cota lunara de consumat). Mers similar cu ce ai descris. Eram singur + aproximativ 100 kg (butelia de gaz cam jumate si ceva bagaj). Consumul a fost de 43.4l (aproximativ 6.1l/100km). Cred ca berlina ar trebui sa consume mai putin decit break-ul.

2. Este interesant tremuratul simultan al motorului si a manetei de viteze, atit la relanti cit si la viteza. Am patit acest lucru, o data de la buji, si alta data de la placa sau rulmentul de presiune. Mecanicul a tras concluzia ca tremuratul este de la ambreiaj, iar eu l-am ascultat si am schimbat tot ansamblul: disc ambreiaj, rulment si placa de presiune. Cred ca daca placa crapa de tot nici nu mai puteam sa bag in viteza. Dupa schimbare nu mai recunosteam masina. Intra in viteze foarte usor, tragea mult mai bine si era parca mai putin zgomotoasa. Desi nu am masurat, cred ca aceste probleme au dus si la un consum mai mare de benzina.

3. La break cind merg cu geamul deschis si este benzina peste 3 sferturi in rezervor miroase a benzina. La break am inteles ca este o problema generala. Am schimbat 3 break-uri din 1996 pina acum si toate aveau problema asta. Am ajuns chiar sa ma gindesc la defectiuni daca nu simt miros de benzina. Am primit o explicatie de la cineva, dar nu m-am obosit sa tin minte. S-ar putea sa fie de la busonul de benzina. Am avut si berline pina in 2003 dar nu erau pe injectie si nu am simtit miros de benzina cind aveam rezervorul plin si geamul deschis.

Am avut si eu acel muget in rezervor. Sau parca era un scrisnet de metal, sau zgomot de circular, nici nu stiu cum sa-l descriu. Se intimpla cind rezervorul era sub jumatate. Mecanicul a scos pompa de benzina din rezervor si am observat ca sita de la sorb era rupta iar pompa era plina cu rugina si mizerie, probabil trase din rezervor. S-a inlocuit sita, s-a curatat pompa, am inlocuit si filtrul de benzina care parca era plin de noroi, si nu a mai fost nici un muget. Nu mai tin minte daca motorul tremura sau aveam probleme la viteza sau demaraj. Oricum, putea sa se strice pompa de benzina. Nu am verificat atunci daca se facea presiune in rezervor.

O presiune mare in rezervor si un mers neregulat pot fi generate de sistemul de colectare a vaporilor de benzina, daca acesta functioneaza prost.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.