Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Renault Megane Sedan Manager
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
DragosP
Hai să încep eu să scriu în această nouă secțiune.
Acum fix o săptămână (11.07.2007) mi-am ridicat de la dealer (Apan-Prisma Brăila) "jucăria" nouă, de culoare albă.
Echiparea se poate vedea aici, sau, dacă pagina va dispare, un copy&paste e mai jos:

QUOTE
Seria Limitata Mégane Sedan MANAGER
Motorizari : 1,4 16V / 1,6 16V / 1,5 dCi 85CP / 1,5 dCi 105CP
Echipamente standard

Pachet "Drumuri dificile"
A.B.S. cu repartitor electronic de franare E.B.V.+ A.F.U. (Asistenta la Franarea de Urgenta)
Aprinderea automata a luminilor de avarie in cazul unei franari de urgenta
Airbag-uri frontale adaptabile pentru sofer si pasager (cu posibilitate de deconectare manuala a airbag-ului frontal si lateral pentru pasager)
Airbag-uri laterale torace pentru locurile din fata
Airbag-uri laterale cap pentru locurile din fata si din spate
Centuri fata in 3 puncte, cu reglare pe inaltime, pretensionare si limitator de efort
Centuri laterale spate in 3 puncte, cu pretensionare si limitator de efort
Centura centrala spate in 3 puncte, cu limitator de efort
Sistem Isofix de prindere a scaunului copil pentru locul pasagerului din fata si cele laterale spate
Tetiere fata reglabile pe inaltime
Imobilizator electronic codat
C.A.R. (Inchiderea automata a usilor, portbagajului si a trapei pentru carburant la demaraj)
Directie asistata electric variabila
Volan reglabil pe inaltime si in profunzime
Computer de bord cu 6 functii: distanta parcursa, viteza medie, autonomia de carburant, consum total/mediu/instantaneu
Semnal sonor pentru uitarea stingerii farurilor, centurii de siguranta, nivelul minim de carburant, alerte rosii
Faruri dublu optice reglabile pe inaltime cu ajutorul comenzii plasate pe tabloul de bord
Stergatoare parbriz cu 2 viteze si cadenta variabila
Functia "Follow me home"
Inchidere centralizata si demaraj cu card
Geamuri electrice fata impulsionale
Geamuri si parbriz cu tenta
Bare de protectie si oglinzi in ton cu caroseria
Parasolar pentru sofer si pasager cu oglinda pentru machiaj
Scrumiera mobila (cu posibilitatea de plasare pe consola, in panourile usilor)
Trapa pentru carburant cu deschidere integrata
Scaun sofer cu reglare pe inaltime
Bancheta spate rabatabila si fractionabila 1/3-2/3
Trape sub locurile din fata
Spatiu de depozitare deschis in partea centrala din fata
Aer conditionat manual, filtru habitaclu
Torpedou (17 litri) iluminat si cu refrigerare
Radio cu mono CD 4X15W RDS codat, cu afisaj separat si satelit de comanda la volan
Proiectoare de ceata
Baghete laterale si insertii in barele de protectie in ton cu caroseria (doar pentru lansarile cu vopsea metalizata)

Până acum sunt mulțumit, n-a început încă să scârțâie sau să zdrăngăne nimic, tongue.gif
Aștept cartea de identitate pentru a o înmatricula definitiv.
LemonDemon
DragosP , cum se comporta masina? Poti sa faci o descriere?
DragosP
QUOTE(driverx @ 18 Jul 2007, 08:12)
Alb ti-ai luat si tu? Parca nu ii sta bine in culoarea asta

Ba-i stă, cel puțin asta-i părerea mea! smile.gif La Logan nu prea pică bine albul, da' Manajeru' meu e mișto alb.
Cum se comportă mașina? Excelent aș putea spune: cei 110 căluți se simt binișor, mașina n-are decât 1200kg, ceea ce o face destul de "nervoasă". Față de DSN nu există termen de comparație, iar Nubira este și ea în urmă rău.
Consumul pare în regulă până acum: la drum întins (110..120km/h, a/c cuplat, fără vânt) CB îmi arată între 5,5..5,9 l/100km. În oraș, am o medie de 8,5 l/100km, dar evident, datele încă nu sunt concludente, având de abia 290km. Peste vreo 3000...4000km mai vedem.
Una peste alta, sunt mulțumit!
2dor
Sa il stapanesti sanatos, super culoarea alba, si eu as fi luat tot alb Lancer-ul dar nu se aduc.
2dor
Dragos nu era clima optional? Sau nu te interesa, eu personal fara clima nu discut la o masina, nici nu exista masina aia pentru mine.
DragosP
Nu, nu există. Lista de opționale se vede în link-ul din primul post. Puteam să aleg un alt sedan, da' nu mă mai bucuram de reducerea generoasă de 1.845 E. Așa, cu reducere am plătit 13.200E, cu tot cu pachetul legislativ.
DragosP
Mă, încetați cu offtopicul că vă ia mama lu' Aghiuță, ați înțeles? tongue.gif
@Sorin: Am optat pentru benzină din următoarele motive:
-îmi place motorul pe benzină și nu mă omor după cel diesel;
-la bugetul alocat (cumpărat cash, nu credit/leasing sau altceva) îmi puteam permite cel mult un diesel de 80 cai, ceea ce-i cam puțin pentru mașinuța asta;
-la câți km fac eu pe an, chiar nu se justifică la mine diferența de preț.
Așa că, bani de benzină să fie!
C a t a l i n
Cum se simte direcția asistată electric variabilă?

Știu principiul de funcționare, mă interesează cum se simte la drum... smile.gif

S-o conduci sănătos! cool.gif
prody
Eu am auzit ca asta de 1.6 consuma mult mai mult, daca iti ia 12l in oras, sa fii fericit, nu se compara cu dci-ul.
Mie pe configuratorul celor de la Serus, un Sedan Manager 1.5 dci 85CP euro4 imi apare la pretul de 13 499 DDP, au o reducere de 2200 euro la el. De ce zici ca nu iti ajungeau banii pentru DCI ?

L.E. : Felicitari, oricum, si sa o stapanesti sanatos, am si uitat sa iti urez ... blush.gif biggrin.gif
DragosP
@Catalin:
Direcția e mișto: foarte ușor manevrabilă la viteze mici sau pe loc, rezonabilă la viteze mari.

@prody:
Depinde de oraș. În Brăila ăsta e consumul.
Iar acei 13.499E sunt după aplicarea reducerii, nu înaintea ei! Ori eu atât mi-am propus să cheltui, încă vreo 400..500 n-am fost dispus să dau pentru un motor mai răsărit.
miki
S-o stapinesti sanatos!
daca mai ai cev abani... fa-i repejor un tratament cu ceara sintetica ( paint sealant)
N-o sa regreti!
Daca nu cumva au schimbat calitatea ( grosimea lavului)... ets posibil sa ai probleme cu gainatul!
Ale dracu pasari...parca-s mutante si au gainat radioactiv!
La mine in 3 ore au reusit s-o exfolieze !
Ce-i drept a mea este ceva mai batrina si are alta culoare!
DragosP
Am făcut ieri și azi primul drum mai lung cu Manajeru'. Brăila-București și retur (sâmbătă dus, azi întors). Per total au fost ~420km și CB indică un consum mediu de 6,6l/100km cu o medie a vitezei de 75,5km/h.
Cum am mai spus, sunt mulțumit de mașină, din toate punctele de vedere.
sorin_f39
Cat te-a ajuns Casco?

Un coleg de-al meu si-a luat, saptamana trecuta, Renault Megane Sedan 1.6 16V 110CP; a mai pus pe masina, optional, trapa electrica, vopsea metalizata, comenzi pe volan, tapiterie din piele si parca spunea ca si airbag -uri laterale spate torace (pentru acestea din urma nu sunt sigur). Apoi si-a montat si alarma.

Casco, full, il ajunge 4200 lei/an.

Anormal de mult.........
DragosP
Vezi in topicul respectiv de la asigurari. Depinde de valoarea masinii, la mine este ~3400 RON/an (284RON/luna x 12 luni).
DragosP
Am mai făcut azi un drum Brăila-Otopeni și retur, via Buzău, Ploiești. La dus, numai eu în mașină, 6,5l/100km. La întors, trei adulți, un copil și portbagajul full de bagaje, 6,7l/100km, mers în principiu în același stil și viteză. Am depășit mia de km și deja a început un "greieraș" undeva prin bord. blush.gif
miki
Stai linistit. era de mult acolo... dar aveai auzul adaptat la DSN!
DragosP
Ieri mi-am găsit și eu timp în sfârșit să fac demersurile pentru înmatricularea definitivă a Managerului meu.
Iată costurile (în ordinea efectuării plăților):
-cerere de înmatriculare și fișa de înmatriculare (la un birou de copiat acte): 10 RON;
-impozit auto (pentru 6 luni, plătit la bugetul local): 27 RON;
-taxă înmatriculare (bugetul local): 52 RON;
-taxă certificat înmatriculare (CEC): 30 RON;
-taxa de prima înmatriculare (trezorerie sau, cel puțin în Brăila se poate plăti și la poliție): 648 RON;
-numere preferențiale (direct la ghișeu unde se depun actele): 85 RON. Ar fi fost 40 RON pentru numere la rând.
În două zile voi avea talonul și numerele.
DragosP
Am pus și poze în galeria foto.
Pentru cei care vor să-i dezumfle roțile, nu-l căutați după numerele roșii, că de ieri e înmariculat definitiv! tongue.gif
sorin_f39
Am auzit ceva interesant ieri.
La orice model de Megane cumparat acum, reviziile se fac la 15.000 km la benzina si la 10.000 km la motorina.
Un prieten care are Megane Bicorp Diesel din 2004 face reviziile la fiecare 15.000 km.

DE CE acum la motorina se fac la 10.000 km?
ady85btz
posibil s-au orientat dupa modelul dacia tongue.gif
diesel_power
De la 1 ianuarie 2006, la dci se fac reviziile din 10.000 in 10.000km, insa nu stiu de ce.
Mi se pare aberant, se duce naibii tot avantajul de a avea diesel.
sorin_f39
Sa fie oare din cauza motorinei ceva mai proaste calitativ de la noi, comparativ cu alte tari? Varianta asta (motorina mai proasta) am auzit-o de nenumarate ori.
Eu inclin sa cred ca este si ceva comercial la mijloc.

De alti constructori ce stiti?
AlexC
Eu merg vineri la a treia revizie (am 30k km) si nu pot zice ca te cocoseaza sau ca iti omoara bugetul. Am avut consum mediu de 5,5% pe 30k km adica 1500 EUR. Cu revizia de vineri voi fi dat pe revizii 470+715+470=1615 RON = 500 EUR. Cost total = 2000 EUR.

Pe benzina as fi dat 8,5% pe 30k km adica 2550 EUR. Cu 2 revizii de 400 RON se mai adauga 250 EUR si ajunge la 2800 EUR.

Eu zic ca daca intr-un an am amortizat diferenta de la benzina la diesel si de acum merg in castig nu prea sta in picioare faza cu pierderea avantajului de a avea diesel, nu?
sorin_f39
Nu, nu prea iti amortizezi diferenta intr-un an.
Intre doua versiuni similare, spre exemplu, 1.5dCi 105CP si 1.6i 110CP e o diferenta de 1500 euro. Apoi Casco este mai scump la motorina decat la benzina (180 lei/luna la benzina fata de 220lei/luna la motorina).
Tie ti-a iesit un castig de 800 euro/an la motorina. Deci, daca ai face 30.000 km/an, ti-ai amortiza diferenta in 2 ani.
diesel_power
Poate am exagerat cand am spus ca dispare avantajul de a avea diesel, dar oricum se diminueaza.

AlexC , tu ai avut consum mediu 5.5%. Pt 1.5dCi asta ar fi consumul urban declarat de producator. Atunci as zice ca daca ai fi avut 1.6 16v ai fi avut un consum de 10.5%, fiindca asta e consumul urban declarat pentru respectivul motor.
șoferistul
Mai refă calculul de două ori, deoarece consumul mediu declarat la benzină e mai mic cu aproape 2 litri. La un logan prestige , după 10.000 km, calculat adunind cantitățile din bonurile de benzină , a ieșit de 7,8 %, pentru perioada verii, cu mult aer condiționat, concedii.
Andy_ACS
suntem total off topic, oricum ideea era ca daca 1.5 dci a consumat 5.5 % in 30K, inseamna ca a fost folosit preponderent urban (deoarece din date de catalog 1.5 dci consuma 5.5 urban). De aici ar rezulta ca si un motor pe benzina folosit intr-un fel similar(urban) ar consuma cat scrie producatorul in foaia de catalog, adica 10.5. Asta asa ca sa se inteleaga ce au zis cei de mai sus.

Ideea e ca 1.6 16v e un motor care imi place, la cati mai multi km fara pb
@DragosP - am si eu o curiozitate personala - in marchearriere se aprind ambele becuri (stanga dreapta) sau numai cel din dreapta?
Bafta!
prody
Cred ca a mai spus o data pe la inceput:Braila nu e un oras aglomerat, poti obtine un consum mediu mult mai mic.
Christu
Manager - 6500 km - juma afara, juma in...Bucuresti sad.gif(

Multumit - greierasi o gramada (dar de!!!), resimti din plin lipsa cotierei, motor de 1.4 un pic prea mic - dar a mers cu 200 pe ceas (bagi aeru' conditionat si se simte destul de rau...).
In rest mai sunt unele "nimicuri" care uneori ne mananca viata dar e o masina ok...la 13000 eur...

Nu cred ca as alege alta masina dupa 3 luni si acesti kilometri - poate doar un Luxe Privilege daca as fi avut bani atunci!

C@talin
QUOTE(prody @ 21 Sep 2007, 18:14)
Cred ca a mai spus o data pe la inceput:Braila nu e un oras aglomerat, poti obtine un consum mediu mult mai mic.
*


Nu prea e,dar incepe sa fie smile.gif .Dimineatza prin si de 3 ori un semafor tongue.gif
kum
QUOTE
Acum fix o săptămână (11.07.2007) mi-am ridicat de la dealer (Apan-Prisma Brăila) "jucăria" nouă, de culoare albă.

S-o stapanesti sanatos domnu' si la cati mai multi Km fara probleme! smile.gif
Auzi? Da' am si io o nelamurire : cum pana lu' Stefan ce Mare (de la palarie) dai tu Casco 3400 RON/an la o valoare de 13.200E euro? Nu se aplica la valoarea masinii?
La Loganul meu (cca. 7?00 euro, ca nu mai tin minte, deci cca. 1/2 din masina ta) dau 8,5 milioane/an cu fransiza 100 Euro. Ca celelalte aspecte cum ar fi vechime ca sofer&shit nu cred ca au influientat prea tare acest aspect, avand in vedere ca nu conduci de ieri de azi.
DragosP
Se aplică la valoarea de pe factură a mașinii, înainte de aplicarea promoțiilor de care am beneficiat!
Și e logic de altfel să fie așa.
Franșiza e zero, așa am vrut.
roty
La asirom la un moment dat pentru masinile de productie autohtona casco reprezenta 3.5% din valoarea masinii, iar pentru masinile de import 5%. Nu stiu daca este si acum asa, dar ar putea fi explicatia...
DragosP
Așa cum am mai spus, eu am la A.T.
burliu
Buna seara!
Vreau sa stiu si eu o impresie despre Estate Manager 1,5dCi 85 CP ma bate gindu sa iau asa ceva zilele astea si nu am gasit pe la nici un dealer sa fac un test , am gasit alte versiuni dar asta nu...
DragosP
Bună să-ți fie inima, da' poate n-ai prins ideea a ce înseamnă jurnal de bord!
Cu atât mai mult cu cât Megane-ul meu nu e dCi.
dragos.plopeanu
Salutare eu mi-am luat pe 18 Iunie 2007 un Megane Sedan Manager 1.5 dci 85 cp. Pretul de achizitie a fost de 13808 E DDP. Ce ma surprinde DragosP este valoarea CASCO-ului la tine. Pe mine desi masina m-a costat mai mult CASCO pe an ma ajunge 2800 RON. S-ar putea ca cei de la asigurari sa nu fi fost tocmai corecti cu tine, deoarece si la mine s-au aplicat discount-uri si pe factura a aparut pretul dupa discount adica 13808, valoare la care s-a calculat masina, deoarece asta este de fapt valoarea masinii pana la urma. Nu cred ca exista vreo firma de asigurari careia sa-i convina, in caz de dauna totala sa iti returneze mai mult decat ai dat tu pe masina.

Oricum... sa dea Dumnezeu ca asta sa fie singura ta problema si in rest sa te bucuri din plin de masina.

Apropo si eu sunt tot din Braila dar masina am luat-o din Bucuresti de la Meridian deoarece locuiesc in Buc. Masina circula pe la Braila insa, deoarece am luat-o ptr a o face cadou parintilor mei care locuiesc la Br.
Intrebare: cum sunt cei de la Apan Br, deoarece as vrea sa fac acolo reviziile (dar am auzit ca-s cam tzepari la service)? Iar partea cu consumul in Br la motorul tau s-ar putea sa se apropie de adevar (desi parca e cam putin) deoarece cat am tinut masina in Buc am avut o medie de 6,5% iar acum de curand a venit tata cu ea in Buc si el dupa vreo 6000 de km mare parte facuti in oras (Br) cu ac deschis de cate ori a fost nevoie are o medie de 4,9%.
DragosP
QUOTE(dragos.plopeanu @ 3 Oct 2007, 00:03)
...Nu cred ca exista vreo firma de asigurari careia sa-i convina, in caz de dauna totala sa iti returneze mai mult decat ai dat tu pe masina.

Bun, și dacă de mâine nu mai e promoția (care btw, nu trebuie să-l intereseze pe asigurator) și trebuie să-mi dea daună totală, eu ce fac?

QUOTE
Intrebare: cum sunt cei de la Apan Br, deoarece as vrea sa fac acolo reviziile (dar am auzit ca-s cam tzepari la service)?

Ca meseriași, așa și așa, cel puțin pe partea de Dacia unde-i cunosc bine. Însă au niște prețuri de te doare mintea! Eu am de gând să fac așa cum fac și unii din cunoscuții mei: se duc la Focșani, oricum se compensează costurile cu combustibilul.
dragos.plopeanu
Pai indiferent de promotie, pentru tine dauna totala ar insemna exact suma pe care ai dat-o pe masina, nu cat ar fi valorat ea daca ti-ar fi cerut mai mult vanzatorul. Adica daca ai dat 10000 de euro, si atata ai pe factura, ei atat vor considera ca valoreaza masina si atat despagubesc (Doamne fereste sa fie vreodata nevoie). Cel mai sigur cred ca ar fi sa le faci o intrebare. Eu personal o sa scotocesc putin prin hartii sa vad ce si cum zic ei pe acolo si eventual sa revin cu cifre si date exacte.
DRAGOSAKEAVI
Inclin sa cred ca dauna totala nu poate fi mai mare decat valoarea facturata de dealer, iar cat despre Renault fara promotii, nu cred sa vedem prea curand. wink.gif
DragosP
Vorbim discuții dragii mei. Bineînțeles că am întrebat.
Să facem următorul raționament (forțat, e drept): dacă eu câștig mașina la vreo promoție, sau o primesc cadou (asta e puțin probabil tongue.gif ) înseamnă că nu voi da nici un ban pe casco, nu? Îl am pur și simplu...
Tudor
Asigurarea se face la pretul fara discount, din urmatoarele considerente:
- discounturile nu sunt constante, luna asta sunt mai mari, luna viitoare sunt mai mici si tot asa, valoarea cu discount nu este stabila pe parcursul a cel putin 1 an, deci nu poate fi luata referinta
- regula in asigurari este ca masinile se evalueaza dupa cataloage de preturi (ex: schwacke, eurotax), unde masinile sunt listate la preturile fara discount; stabilirea valorii dupa factura reprezinta exceptia
- daca ai obtinut un discount de (sa zicem) 5% la pretul de nou al masinii, asta nu inseamna ca si la toate piesele necesare pentru viitoarele reparatii vei obtine automat acelasi discount, in realitate nu vei obtine nici un discount, asa ca asiguratorul ar pierde.
- daca vrei o suma asigurata in caz de dauna totala mai mica decat valoare de catalog, dar apropiata de valoarea reala de piata, solutia nu este o alta suma asigurata, ci o fransiza la dauna totala

Acum este adevarat ca exista multi agenti si asiguratori care pentru a atrage clienti incheie asigurari luand in calcul ca suma asigurata pretul cu discount, dar asta nu inseamna ca e corect. Orice inspector nebinevoitor (nu neaparat rau) poate la o dauna sa decida despagubire partiala pro-rata pe motiv de subevaluare a masinii ...si are acoperire legala si contractuala sa faca asta. Agentii care nu se intereseaza de proprii clienti risca si vand asa (cu SA=pretul cu discount), daca apoi clientul are probleme nu ii priveste, ei si-au luat comisionul. Agentii care vor sa fie corecti fata de clienti, nu lasa acest aspect la voia sortii, daca se nimereste un inspector binevoitor care ignora subevaluarea sau daca se nimereste unul mai scrupulos sau chiar rau. In asigurari trebuie sa pui tot raul inainte, ca de aia dai bani, ca sa te feresti de risc.
bulan
Domnul DragosP la volanul albiturii sale?Un manager la patrat!Anul asta e la moda albul si va mai ramane la moda cativa ani.
AlexC
Eu nu am auzit de masina noua care sa aiba CASCO incheiat la altceva decat valoarea de pe factura, unde NU apare nici un discount, apare direct pretul final pe care il scoate din buzunar cumparatorul.

Off-topic: Nu e loc de comparat procente de CASCO, insa 3400 RON la o masina de 40.000 RON este foarte mult, ce sa mai vorbim de 4200 RON (probabil Allianz).
aphophis
dragos ceva poze cu interioru? biggrin.gif saru mana
DragosP
N-am făcut încă. Da' dacă mă rogi așa frumos, poate oi face zilele astea...
b76bgaarh
poze ca poze...da noutati???????
DragosP
O noutate ar fi că încă funcționează, în ciuda faptului că e reno! biggrin.gif
Am cu ea circa 6200km, îmi place cum se mișcă, motorul se pare că s-a așezat și din punct de vedere al consumului cât și al performanțelor.
Săptămâna trecută, pe un drum Brăila-Moeciu-învârtit prin Brașov, Predeal și Sinaia-retur, am scos un consum mediu de 6,1l/100km, indicat de cb. Două persoane adulte-n mașină, bagaje în limita bunului simț.
Am un greieraș în bord care apare când vrea el, nu știu încă de unde să-l apuc, dar nici nu mă stresează prea tare. Mai scârțâie și geamul de la șofer când e ridicat după ce a fost coborât la maxim, dar cred că-i din cauza chederului, pentru că după 1..2 minute ori mă obișnuiesc eu cu el, ori nu mai face. smile.gif
Una peste alta, sunt mulțumit, mai puțin beep-ul enervant pe care-l face semnalizarea, da' toate reno-urile fac același beep insipid. Problema e că s-ar putea s-o mărit, din considerente legate de trecerea la o Octavia 2 diesel cu cutie automată. Și cu două mașini mari, plus Nubira (de servici), chiar că n-am ce face.
xcss
Interesant... la mine nu face beep semnalizarea, mai degraba un "clic" destul de discret...
DragosP
Mă rog, "clic"-ul ăla de 2 lei (vechi).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.