Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Moare bateria in mers
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
brigada_diverse
Am mers acum cateva zile la Caranda Bateries pentru verificarea acumulatorului(are 1 an) de 65Ah. Verifica ala pe acolo tensiunea fara contact, cu contact, si in turatie. Surpriza: in turatie avea vreo 15,5V pe acumulator cu faza de drum(faza lunga) pornita.

S-a gandit omu sa mai relgeze releele de incarcare. Acum cu mers la relanti da vreo 13,5 iar in turatie vreo 14,3.
Am avut ocazia sa merg noaptea cu masina. Si am asteptat la un stop cu motorul la relanti si cu faza de intalnire pornita. In mers, la ceasul bateriei acul era pe mijloc, in intersectie, dupa vreo 30 sec ajunsese la minim si se aprinsese becu de pe bord(ala cu bateria). S-a intamplat intr-o intersectie sa moara motoru(banuiesc ca de la baterie), dar am avut noroc ca am dat de un vecin ca mi-a dat curent sa o pornesc. cand am ajuns acasa "ochiul magic" al bateriei indica starea : necesita incarcare. inainte de reglajul releelor mergea perfect. acum descarca orice acumulator in mers(am mai probat 1 acumualtor pe masina).


mentionez ca am facut prostia sa scot +-ul de pe baterie inainte sa opresc motorul ziua.

e posibil sa se fi ars vreo dioda din cauza asta? sau releele de incarcare?
argon
Da, foarte posibil. Nu mai ai incarcare, si de aia se descarca.
brigada_diverse
si pe unde se afla diodele?


culmea e ca ziua(fara alte luni pornite) ea se incarca, dar noaptea moare....
mircea.a
Nu cred ca este problema de diode. Schimba releul. Nu mai scoate niciodata borna in timpul mersului. Daca sunt diode impuscate alternatorul trebuie sa scoata un zgomot ca un geamat si care dispare cand scoti firul merge la carbuni.
PH-06-BOA
Cand are dioda strapunsa ,incalzeste ,si cand e intrerupta nu incarca la sarcini mari. Regleaza-i releul din nou, cum trebuie.
brigada_diverse
QUOTE(PH-06-BOA @ 18 Jul 2007, 16:15)
nu incarca la sarcini mari. Regleaza-i releul din nou, cum trebuie.
*


sarcina mare se considera faza de drum? in rest, dac anu-i arpinsa merge bine
CriSTI68
vezi ca problema asemanatoare am eu, numai ca la mine este de la papucul firului de la demaror care vine pe baterie smile.gif
bygy007
QUOTE(cristitranca @ 18 Jul 2007, 08:46)
Am mers acum cateva zile la Caranda Bateries pentru verificarea acumulatorului(are 1 an) de 65Ah. Verifica ala pe acolo tensiunea fara contact, cu contact, si in turatie. Surpriza: in turatie avea vreo 15,5V pe acumulator cu faza de drum(faza lunga) pornita.

S-a gandit omu sa mai relgeze releele de incarcare. Acum cu mers la relanti da vreo 13,5 iar in turatie vreo 14,3.
Am avut ocazia sa merg noaptea cu masina. Si am asteptat la un stop cu motorul la relanti si cu faza de intalnire pornita. In mers, la ceasul bateriei acul era pe mijloc, in intersectie, dupa vreo 30 sec ajunsese la minim si se aprinsese becu de pe bord(ala cu bateria). S-a intamplat intr-o intersectie sa moara motoru(banuiesc ca de la baterie), dar am avut noroc ca am dat de un vecin ca mi-a dat curent sa o pornesc. cand am ajuns acasa "ochiul magic" al bateriei indica starea : necesita incarcare. inainte de reglajul releelor mergea perfect. acum descarca orice acumulator in mers(am mai probat 1 acumualtor pe masina).
mentionez ca am facut prostia sa scot +-ul de pe baterie inainte sa opresc motorul ziua.

e posibil sa se fi ars vreo dioda din cauza asta? sau releele de incarcare?
*




poti incepe verivicarile si sa urmezi pasii descrisi de mine


http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=496492
olarusergiu
1.Verifica carbunii de la alternator sa impinga cat mai mult arculetele alea...
2.Verifica cu un aparat de masura releul de incarcare(astea mici si negre care sunt acuma is cele mai rele ..la cel mai mic scurt se arde tranzistorul din interior...cauta unu dinala mai vechi cu rezistente de nichelina)
3.Diodele de la alternator
4,Verifica si densitatea din baterie a acidului ( 1,28)
5.in momentul in care pui borna de + la baterie vezi sa nu faca scanteie ....daca face inseamna ca ai consumatori
6.Bafta la rezolvat problema
Bullix
QUOTE(olarusergiu @ 13 Aug 2007, 20:14)
5.in momentul in care pui borna de + la baterie vezi sa nu faca scanteie ....daca face inseamna ca ai consumatori
*



Napsa atunci. Inseamna ca am si eu ceva probleme. Care e chestia de fapt: cu motor oprit, lumini stinse, tot, tot, nu semnalizare lasata aprinsa, nu avarie, nu casetofon, nu plafoniere, nu NIMIC... daca iau/pun borna de plus ori de minus de pe/pe baterie, o mica scanteie tot face, inclusiv o pocnitura mica.
E ceva dus pe la cablaraie, instalatie electrica? sad.gif
Merced
De inceput sa verifici cat electrolit a mai ramas in baterie, ca daca iti baga 15 volti jumate in ea cu siguranta s-a dus naibii. Am patit si eu. Vezi ca nu e normal sa-ti supraincarce cu consumatori porniti, si eu intampin problema asta dar momentan nu am timp sa caut.
Bullix
Naspa moment rolleyes.gif hai ca verific maine si va zic...
olarusergiu
odata ce face o scanteie inseamna ca undeva e un consumator....alarma auto,IC-ul....sau daca nu e o problema pe instalatie sau la un bec pe undeva sau fedurile din bord alea pt a mentine bateria,desi alea consuma fff putin alea face cate un impuls la baterie sa nu se descarce cand sta nefolosita
kalyyyyyy
verifica-ti incarcare(alternator si mai ales releu) si mai fa o chestie:scoate cheia din contact si cu un multimetru verifica tensiunea intre borna scoasa din baterie si baterie(toti consumatorii opriti),Daca exista tensiune s-ar putea sa ai o problema asemanatoare cu a mea,ceva care sa consume bateria cat masina sta.La mine din fericire nu a fost nici un scurt,a fost casetofonul prost.Succes!
Bullix
Pana la urma se pare ca e grupul acela de led-uri rosu/verde clipitor din bord, dar parca imi aduc aminte ca imi facea scanteie bateria si inainte de a avea conectat acel led. Cand am luat masina, majoritatea chestiilor luminoase din bord (martori, jucaria asta cu led-uri, iluminarea scrumiera/bricheta/ceasuri etc) erau pur si simplu neconectate. Inca nici bricheta n-am avut rabdare s-o cuplez (sa-i prind un fir).

Poate "Gicu" care mi-a dat masina a avut aceeasi problema despre care vorbesc eu acum si - intr-un acces de nebunie probabil - le-o fi taiat pe toate de nervi radmasa.gif
bygy007
toate masinile care au alarma sa casetofon este posibil sa faca scinteie datorita condesatorilor din dispozitivele respective
masurarea curentului de repaos se face asa cu totul oprit se desface borna se pune aparatul pe cea mai mare valoare A sau mA o tasta a apatului se pune pe baterie iar alta pe borna care a fost desfacuta acel curent nu trebuie sa depaseasca 50mA sau 0,05A
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.