Jucarioara mi-am luat-o in iunie 2005. Au trecut 2 ani plini de atunci asa ca pot face (cred) un mic istoric al masinii.
Configuratie/nivel de dotari: Confort expression, climatronic, scaune incalzite, esp.
Sa incepem cu lucrurile bune:
- cele 6 airbaguri imi ofera o liniste din punct de vedere al sigurantei
- scaunele incalzite si-au facut treaba cu brio in cele 2 ierni prin care am trecut cu ele
- ESP-ul si-a facut treaba cu varf si indesat o singura data si ma felicit ca l-am ales caci altfel acum eram probabil in alte locuri, unde nu exista masini(a fost o combinatie de neatentie a mea si inconstienta a celui din fata => testul elanului la 80Km/h .. masina a stat perfect pe traiectorie).
- clima este un lucru obligatoriu la orice masina. Te scuteste de reglaje permanente ale aerului conditionat si iti ofera un confort termic OK. Pana si pe caldurile groaznice din Bucuresti din vara asta face fata cu brio.
- fiind o caroserie de tip break ofera un spatiu foarte generos atat pentru pasageri (habitaclul e cu 6 cm mai lung decat versiunea hatch-back de exemplu, prin asta marindu-se confortul pasagerilor din spate) cat si pentru bagaje (nu neaparat trebuie sa intre MULT .. dar ideea e ca poate sa intre VOLUMINOS si aici as da ca exemplu: bicicleta lu' ala micu', patutul lui, bagajele noastre si inca ceva pe langa )
- motorul este unul foarte silentios iar cuplul oferit pe o plaja larga de turatii ofera o senzatie foarte placuta la condus.
- sonorizarea stock poate lasa cu o profunda dezamagire un adevarat meloman care asculta acasa muzica la 200W pe boxe Bose sau mai stiu eu ce minuni... dar pentru mine e un nivel excelent in masina (atat ca volum cat si ca(,) calitate).
- perdelutele din geamurile laterale spate sunt extraordinare ca functionalitate. Pe luneta eu nu am nevoie caci soarele nu ajunge decat cel mult pe planseul portbagajului.
- o multime de spatii de depozitare .. sunt extraordinar de utile.
- suspensia este foarte placuta, oferind un confort ridicat in drumurile romanesti.
- servodirectia este un vis in oras si e foarte silentioasa.
- antifonarea e foarte buna oferind un confort acustic placut. in conditii de viteze legale nu am ce sa ii reprosez antifonarii .
Si acum lucrurile negative:
- bordul fiind jos ca pozitionare pe verticala da impresia de o pozitie inalta la condus. Dar e doar o impresie .. pozitia fiind suficient de confortabila cat sa nu ridice probleme.
- consumul urban in conditii de Bucuresti este cam mare (eu am ajuns la 14.5% ... altii poate au mai putin).
- pe calduri foarte mari, compresorul de AC se aude clar cum huruie cand intra in regim de compresie ridicata.
- am schimbat la 30.000 Km un set de bielete de directie (pe banii mei) si urmeaza inca unul la urmatoarea revizie, cea de 60.000.
- am schimbat fulia defazoare la revizia de 45.000 Km (garantie).
- am schimbat catalizatorul la 50.000 Km ca se sparsese fagurele si zdranganea (cred la trecerea printr-o balta sau ceva de genul .. schimbarea s-a facut pe garantie)
- tinuta de drum e acceptabila nici prea prea nici foarte foarte. sa nu uitam ca e o masina de familie. In nici un caz nu i se poate cere un comportament sportiv fara un tuning adecvat (si prin tuning adecvat NU ma refer la oua kinder in antena, cd-uri in parbriz si/sau eleron de 2mp).
- din cauza suspensiei moi, stabilitatea in curbe are de suferit dar nu e nimic ingrijorator (doar daca nu vrei sa te iei la intrecere cu masini sport ... .. oricum, aici intervine ESP in caz de urgente.
- din aceeasi cauza pentru care servodirectia e un vis in oras, e mai putin un vis in afara localitatii. Multi conducatori de alte masini compacte spun ca directia la megane e suprasistata si la viteze mari e periculoasa. Nu e chiar asa, problema aparand de fapt de la lipsa "feedback-ului" soselei. Servodirectia e variabila si se intareste la viteze mari (adica incepand de pe la 40-60Km/h se simte ca volanul se invarte mai greu).
- zgomotul in habitaclu (adica din nou, antifonarea): desi este placut in oras, avand o antifonare decenta, lipsa unui factor aerodinamic favorabil isi face simtita prezenta la cca 130Km/h si mai sus, zgomotul motorului fiind acoperit de zgomotul aerodinamic al caroseriei si al trenului de rulare (mai ales daca ai niste cauciucuri galagioase). Banuiesc ca asta e pretul platit pentru o compacta ... daca era "premium" s-ar fi putut ridica pretentii de antifonaj mai serios.
Modificari si imbunatatiri aduse:
- I-am schimbat toata iluminarea interioara din portocaliul original in alb-neon (cam cum e la face-lift numai ca eu am facut asta inainte de a apare face-lift-ul )
- I-am pus cruise control, un lucru care nu trebuie sa lipseasca nici unei masini cu care te deplasezi la drum lung.
- Am uitat il lista de mai sus sa adaug oglinda electrocrom si lumina de ambianta ... foarte utile.
- De asemenea la momentul scrierii jurnalului aveam montati si senzori de parcare. Este un lucru absolut necesar oricarei masini.
- I-am mai pus de curand un dvd player cu ecran robotizat in fata(cu fata detasabila pe care o iau in casa) si un monitor atasat pe tetiera din dreapta pe care sa poata privi juniorul desene animate in drum spre gradinita (si la drum lung .. dar asta inca nu s-a intamplat de cand i-am pus multimedia pe masina).
- I-am mai adaugat (din cauza ecranului cu multe intrari de la dvd player) un TV tuner digital (DVB-T) cu care prind in Bucuresti 6 programe la o calitate exceptionala (din pacate in zona de est, sud-est si sud nu prea este semnal, emitatorul fiind in piata Chibrit).
- Din aceleasi cauze ca mai sus, doar pentru distractie i-am adaugat o camera de marche-arriere. Camera asta am pus-o doar pentru ca s-a putut .. nu am folosit-o decat o singura data pentru scopul de a parca .
Incidente avute:
- un cauciuc sfasiat intr-un T culcat intr-o parcare
- am fost "mangaiat" pe hayon de un Roman diesel umplut cu pamant ... rezultatul: luneta noua, hayon nou, spoiler spate nou, aripa stanga spate usor indreptata.
Concluzii generale:
Mi-a placut masinuta asta din clipa cand am facut testdrive cu ea si, culmea, inca imi place foarte mult. Dupa cei 2 ani si 53.000 Km petrecuti impreuna pot spune ca inca nu am cu ce sa o schimb din clasa compacta de azi, in aceeasi gama de pret (poate doar cu Astra H break ... dar inca nu se merita facut pasul asta avand deja ceva echivalent).
Cam asta e micul meu jurnal de bord ... il voi "updata" dupa cum vor apare informatii sau evenimente noi.
Later edit: adaugiri in alta culoare
Later later edit: adaugiri in verde