Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Elicea atinge traversa!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
nambanidealtceva
O problema care a aparut brusc, dupa ce m-am intors in seara asta de la tara, pe niste drumuri de sa-ti bati copiii..
Cum am intrat in Bucuresti, BRUSC a inceput sa atinga elicea traversa dintre lonjeroane (la mine e ceva mai dusa in spate, dupa o buseala nu cine stie ce..), mai intai in frana de motor si apoi tot timpul. Banuiesc ca de vina e vreun suport de la motor, nu prea pot sa imi dau seama pentru ca nu vad la ora asta.. Aveti idee ce ar putea fi?
paulca
Aoleu , la tine cred ca numai cutia si esapamentul tin motorul pe loc. Vezi sa nu se strice si altceva! Mult noroc.
omegabear
...dar radiatorul? Ca doar sta pe traversa aia si banuiesc ca elice ar atinge mai intai in el. Daca e doar indoita (traversa dintre lonjeroane) se rezolva cu cateva ciocane, numai sa nu fi afectat distanta dintre lonjeroane.
nambanidealtceva
radiatorul sta pe traversa, dar mai in fata, mai sunt vreo 2-3 cm pana la radiator.. in schimb elicea sta cumva deasupra traversei, si o atinge cu varful palelor (practic de sus in jos, nu din spate in fata). lonjeroanele nu au absolut nimic, geometria e brici etc.. stiu ca as putea-o rezolva cu cateva ciocane, dar pe mine ma ingrijoreaza faptul ca a inceput brusc sa atinga traversa, deci ceva s-a intamplat.. vorba lui paulca, sa nu las motorul pe drum..
driverx
NU mai folosi masina. Schimba TOATE tampoanele si cele de la motor si cele de la cutie.
yo9hrb
Vezi jugul de la cutie, inclusiv prinderea acestuia pe CV.
Bogdan 1300
Cred ca la prinderea cutiei de traversa nu mai ai nici-un surub(sau poate 1 si ala f slab) iar la tampoanele motor e posibil sa fi pierdut si p-acolo un surub,doua..cred ca pe o parte nu mai ai nici-unu.
Verifica repede care-i treaba ca-ti pierzi GMP-ul pe drum..
Spor la treaba 053.gif
nambanidealtceva
Multumesc pentru sfaturi.
Deci buba este urmatoarea: suportul de la motor din partea dreapta s-a rupt in partea dinspre motor.

Intrebarea mea (evidenta, dealtfel) este: cum il schimb? Mi-a zis cineva sa scot electromotorul, dar nu prea imi convine, pentru ca stiu ca se scoate greu.. mi-ar fi mai usor sa dau jos scutul.. pot sa o rezolv asa?
mircea.a
Suportul ala e cam slab. Au patit-o si altii. Se rupe si este greu de depistat. Se schimba astfel:
1. SCOTI BORNELE DE LA BATERIE. ( PRIMA DATA BORNA - ).
2. Dai scutul jos.
3. Dai jos scutul termic de deasupra electromotorului.
4. Dai jos electromotorul. 04.gif (Altfel nu se poate).
5. Bagi cricul sub motor ca sa il sustii si ca sa reglezi inaltimea lui cand demontezi suportul rupt si montezi suportul bun.
6. Demontezi suportul defect.
mircea.a
Ai cumva cutie in 5 trepte si jug din doua bucati? Trebuie vazute si tampoanele si jugul cutiei. Ca dupa cum zici tu parca e motorul cam in fata.

Succes!! Si bere la rece. drunksinging.gif
yo9hrb
QUOTE(mircea.a @ 24 Jul 2007, 15:32)
Ai cumva cutie in 5 trepte si jug din doua bucati? Trebuie vazute si tampoanele si jugul cutiei. Ca dupa cum zici tu parca e motorul cam in fata.

  Succes!! Si bere la rece. drunksinging.gif
*


Nu vad cum ar fi motorul mai in fata. Decat daca se rup toate 4 tampoanele pe care sta (2 pe bloc, 2 pe cutie).
mircea.a
QUOTE(yo9hrb @ 24 Jul 2007, 23:25)
Nu vad cum ar fi motorul mai in fata. Decat daca se rup toate 4 tampoanele pe care sta (2 pe bloc, 2 pe cutie).
*




@yo9hrb

Pai stai sa-mi dezvolt ideea...
La inceputurile cutiilor in 5 trepte sau montat tampoanele de sustinere spre inainte si s-au folosit juguri din doua bucati. Inconvenientele au aparut imediat: tampoanele erau solicitate mai mult deoarece asupra lor se exercita o forta de smulgere nu de compresie ca la sistemul clasic (orientate inapoi), iar jugurile se slabeau foarte repede si se mai si rupeau urechile de prindere. De aceea, la acest tip de prindere, grupul motopropulsor se deplaseaza spre inainte daca apar nereguli la prinderea cutiei de viteze. Daca aici se mai adauga si suportul de la motor rupt, iti dai seama de ce am pus acea intrebare. Eu am vazut cateva cazuri din acestea si de aceea am putut sa-mi fac o parere.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.