Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme la sistemu' de franare!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
SSilent
deci....eram in trafic si am observat ca incet incet nu mai tinea frana...am tras pe dreapta shi mam uitat la lichidul de frana care era la jumate....dupa ce il verificasem cu 4 ore inainte ....dupa jumate de ora mi sa scurs tot lichidu.....am parcat ....shi am observat ca sa scurs prin butucu dreapta spate....deci ce sa fac? am inteles ca trebe schimbat pistonu ...dar nu ma pricep si nu am bani de service...imi poate explica cineva cum sal schimb? multumesc anticipat
thedragon
trebuie sa schimbi garnitura atat !daca ai un mosneag pe la bloc iti shimba garniturile wink.gif cu vreo 10 biggrin.gif
nambanidealtceva
mai bine cilindru nou (apr.300 de mii)... cu siguranta pana acum s-a oxidat, murdarit si zgariat cel vechi, iar garniturile noi vor fi doar o solutie de cateva luni.. in plus, trebuie curatate bine cu benzina toate mecanismele (o sa se oxideze rau in cateva zile), trebuie apoi curatati si unsi ca lumea rulmentii.. cu siguranta a intrat lichid de frana peste tot.. curatat ferodoul.. eu as zice sa cumperi piesa si sa suni un prieten care stie cat de cat ce face.. sau mosu' de la bloc, da nu vreun alcoolic care a prins si el din auzite niste chestii si acum se da mecanic.
mircea.a
Daca schimbi cilindrul receptor, eu zic sa-i schimbi si garniturile alea statute de luni sau ani, si care s-au deformat stand. La cat costa un set de garniuri eu zic ca se merita. Am patit-o eu. Cand am scos garniturile erau cilindrice, nu conice. Daca nu ai habar de mecanica, apeleaza totusi la cineva care se pricepe.
SSilent
ok multumesc frumos pt informatii biggrin.gif am cumparat cilindru respectiv....acu vine partea grea smile.gif)
PH-06-BOA
Partea grea e desfacerea conductei. Daca sabotii sunt prea uzati, iti va da din nou garniturile afara, sau daca tamburul e prea mare in diametru.Daca-i asa, cu un ciocan, alungeste-i sabotilor vreo 2mm capetele de sprijin pe piston.
Minel
Problema mea este ca mii se inmoaie pedala de frana si nu imi explic .Am schimbat urmatoarele : etrier fata dreapta si pistonase pe fata cu garnituri noi si placute ,pompa de frana noua ci 4 conducte (din diferite motive),sabotii de 2 luni montati noi,cilindru frana spate stanga nou ,schimbat garnituri spate dreapta ,spalat conducte ,aerisit ca la carte si mirare tine pedala sus ii ok cateva zile si apoi imi scade cursa treptat ,blocheaza toate rotile nu trage in nici o directie cand franez doar se inmoaie pedala ,vreo explicatie aveti ca eu nu ??? huh.gif
diaconuliviu
Parca ti-am mai scris undeva: aeriseste prin cadere din nou; cind ai desfacut aerisitorul priveste bine daca iese aer si abia apoi lichid. Acolo trage aer, la cel la care se intimpla fenomenul.
Minel
Eu mi-am facut un sistem de aerisire format dintr-un furtun de parbriz din acela transparent care este introdus intr-un recipient transparent (borcan de plastic cu capac prevazut cu o gaura si care contine lichid de frana pt amorsare ) si ,purja de aerisire intra la fix in acel furtun si nu se pierde nici un gram de llichid de frana .Aerisesc "la pedala" cu sonda scoasa si tocmai de jos am venit ,se pare ca este aer in instalatie la roata stanga spate unde este cumparat cilindrul de frana nou ,fata este ok fara probleme ,sa schimb garniturile de la cilindrul nou si/sau sa suspectez si purja de aerisire de la cilindru ?? huh.gif cu multumirile de rigoare pt Liviu !!!! tongue.gif
diaconuliviu
La cilindrul ala ai schimbat garniturile? daca nu, schimba-le cu incredere, ai citit pe aici povestea cu ele; isi pierd evazarea.
Minel
La cilindrul asta nou ,l-am desfacut si curatat, pistonasul are garnitura in "o" si nu in trunchi de con ca la celalalt cilindru original de pe masina si nu am gasit nici unde de cumparat asemenea garnituri,o sa incerc prima oara sa schimb purja de aerisire si fac aerisirea si daca revine problema ii clar ca ii de la garnituri si o sa caut din timp si in alte localitati pt orice eventualitate .
diaconuliviu
Tradu "in O". Adica e inel "O"?
Minel
DA, este inel "O" si nu am gasit de cumparat niciunde in Resita ,dar mai fac drumuri pe la Tm si sper ca acolo sa gasesc si o sa cumpar vreo 3 seturi de garnituri biggrin.gif
diaconuliviu
Banuiesc ca acel inel O e montat pe un sant al pistonasului. In capatul lui interior, pistonul e plat? Nu se pot monta garnituri "manseta" ca la sistemul clasic?
Minel
S-ar putea monta garnituri clasice ,cu o mica modificare a pistonasului care ar consta in aplatizarea pistonasului care are o protuberanta de diametrul arcului si ca lungine vreo 1 mm ,dar trebuie pastrate si acle garnituri tip inel in "O" care practic centreaza pistonasul in cilindru !!! Cand o sa am timp o sa incerc sa montez garnituri clasice si cred ca urmeaza schimbarea cilindrului din dreapta ca si acela are urme de uzura destul de mari si din cauze financiare m-am rezumat doar cu o curatare si schimbare garnituri !!! tongue.gif
diaconuliviu
Nu stiu ce natie de cilindru ai tu acolo; pistoanele celui vechi le mai ai? Sint acelasi diametru? daca da, garnituri clasice, pistoanele celui vechi (sau unele noi daca mai gasesti separate) si.. fereste-te de tipul ala ciudat pe viitor.
Minel
Cilindrul nou este de uzina ,si cand l-am cumparat am cerut cilindru spate de break ,(am punte de break pe spate ) ,singura diferenta dintre cilindri consta in construnctia pistonasului care are un canal pe diametru pt garnitura inel si o protuberanta pt fixarea arcului din interior atat .
diaconuliviu
Eu zic sa schimbi si pistoanele si garniturile, sa "revii" la solutia clasica, cu evazare. Daca mai ai cilindrul vechi, masoara diametrele interioare la el si la cel nou sa fii sigur ca se poate face direct revenirea.
Minel
De acord cu tine Diaconuliviu si iti multumesc pt sfaturile acordate ,o zi buna si cu frane "beton" la toata lumea !!! biggrin.gif
Am facut rapid o schema rapida in Autocad sa iti dai seama despre ce vorbesc Liviu si sper ca am fost destul de clar ,ma repet cilindru nu difera ca si constructie sau forma cu cel original doar pistonasele prevazute cu garnitura "O" .
diaconuliviu
Nu ma refeream la forma si constructie ci la DIAMETRUL INTERIOR. Daca se pastreaza ca la orice alt cilindru (ca la cel vechi, de exemplu), atunci se pot monta fara frica garniturile clasice si pistoanele clasice, daca nu, nu, caz in care e tare neplacut, va trebui sa iei un alt cilindru dar cu garnituri clasice.

Ca exemplu paralel, pompa 3 conducte dubla si pompa 4 conducte au aceeasi prindere, etc, dar diametre interioare diferite.

In desenul al doilea, ala BMP, scrii garnitura O si desenezi garnitura trapez, profilata. E O sau e trapez?
Minel
Diametrul interior al cilindrului este identic cu cel clasic si al pistonasului la fel ,identic cu cel clasic ,eu ma gandeam sa polizez locul acela unde vine arcul sa il aduc la acelasi nivel ,pastrand garnitura "O" si pe langa sa montez o garnitura clasica pt cilindru de break si atunci sigur nu cred ca ar mai fi probleme .Apropo pistonasele vechi de pe cilindrul normal sunt ruginite si a disparut luciul acela si sunt si zgaraiate .
S-a strecurat o greseala la desen,imi cer scuze !!!
Garnitura este in "O" dar are un profil foarte putin vizibil in trapez .
diaconuliviu
Bun, incearca sa polizezi.
MECCA
De ceva timp incoace am observat o problema la masina mea, pedala de frana nu este tare cum trebuie sa fie, este elastica, e ca si cum as apasa cu piciorul pe o bucata de cauciuc, sper sa intelegeti.Frana este eficienta, blocheaza toate 4 rotile, singura problema fiind elasticitatea pedalei.Am pompa dubla cu 3 tevi si servofrana.De la ce ar putea sa fie??Este posibil sa fie de la repartitorul de frana?sau este alta cauza??
Minel
Deja ii SF ce se intampla la mine : schimbat urmatoarele : etrier fata dreapta si pistonase pe fata cu garnituri noi si placute ,pompa de frana noua cu 4 conducte (din diferite motive),sabotii de 2 luni montati noi,cilindru frana spate stanga si dreapta noisi curatate si spalate ,,spalat conducte ,aerisit ca la carte si mirare tine pedala sus ok cateva zile si apoi mai degraba ieri am fost la drum lung aveam frane de invidiat si azi cand am pornit-o sa plec frana tinea foarte jos ,blocheaza toate rotile nu trage in nici o directie ,vreo explicatie aveti ca eu nu mai am huh.gif
Tocmai am avut un drum rapid pana in oras si dupa o franare "civilizata" sa evit un caine pe langa faptul ca prindea jos mi s-a aprins si becul de la avarie pompa (!).Am oprit masina si apoi dupa o stationare de 10 minute (aveam treaba) am pornit-o si becul ramanea aprins ,am mers asa pana acasa ! vinerea trecuta am verificat toata instalatia de franare si era ok pana azi ,am expus mai sus !!! va multumesc !!
diaconuliviu
Pompa nu intra in avarie decit cind exista o diferenta de presiune intre cele doua circuite; ca urmare, pe unul din ele ai aer.
Cum ti-am mai zis, aerisire prin cadere pe toate rotile si deduci la care e aer.
Poate fi si pompa, garniturile pe un circuit sa nu mai asigure etansare sau vreo supapa din capetele pistoanelor pompei sa nu mai inchida.

La aerisire dupa ce scoti pompa din avarie nu uita de aerisirea conductei bypass.
Minel
O sa verific azi "problema" franelor la mine ,o sa iau fiecare roata in parte la o aerisire ,si daca va fi pe spate ii clar ca cilindri receptori cumparati de mine lasa de dorit si o sa fiu nevoit sa fac ce am descris la postul 21 ,daca ii de la pompa o sa ii inlocuiesc garniturile care nu au nici 6 luni ,probabil ca,conducta de by-pass cand am schimbat cilindrul de pe spate-dreapta nu am aerisit-o destul,va multumesc inca o data !!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.