Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: cum se regleaza farurile?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
mariacchi
As dori un mic ajutor din partea unor persoane binevoitoare, sa-mi indice si mie cum functioneaza cele trei suruburi de reglare a farurilor, ca eu invart de ele si nu vad nici o schimbare-Dacia break 1996



Multumesc frumos si anticipat!
irinel75
salutaare..presupun ca farurile sunt bine intepenite in suportii lor...daca da, atunci ori merg suruburile in gol, ori iti scapa ceva..toeretic, cel din stinga sus actioneaza asupra farului pt al da spre centrul soselei sau sper exterior..
toate trei suruburile prin actionerea lor, modifica prezenta fascicolului farului
tase
QUOTE(mariacchi @ 19 Oct 2004, 13:22)
As dori un mic ajutor din partea unor persoane binevoitoare, sa-mi indice si mie cum functioneaza cele trei suruburi de reglare a farurilor, ca eu invart de ele si nu vad nici o schimbare-Dacia break 1996
Multumesc frumos si anticipat!
*


daca zici ca ai trei suruburi presupun ca ai model cu 4 proiectoare?

in mod normal cele doua suruburi de pe proiectoare le utilizezi ca sa reglezi spotul pe o directie diagonala (singa-jos dreapta-sus parca dar se poate sa fie si
cealalta) iar ala dintre proiectoare il utilizez ca sa reglezi inaltimea spoturilor, cit de in fata bat. daca dai de ele si nu se intimpla nimic e posibil sa fie defect filetul, sa fie la capat de cursa sau pur si simplu nu sesizezi schimbarile.

la modele cu 2 proiectoare ar trebui sa fie ceva similar in sensul cite un surub pentru faza lunga/scurta si altul pentru reglatul in bloc.

in mod normal farurile se regleaza in service astfel incit sa creeze o pata luminoasa de dimensiuni si forme exacte pe un panou la x metri de masina sau astia mai noi au un fotodetector care masoara intensitatea luminoasa pe diferite directii prestabilite. avind in vedere ca ai dacie iti recomand ca initial sa aduci ambele blocuri optice la aceleasi setari, sa bata amindoua la fel cu ambele faze. apoi aprinzi luminile de intilnire si reglind din surubul care controleaza inclinatia blocului optic (ala din mijloc) setezi farul din stinga sa bata pe drum la vreo 15-20 de metri in fata iar ala din dreapta la vreo 30 si un pic in lateral (pentru asta dai putin si de surubul de la proiector sa urci spotul in sus si la dreapta). ideea este ca stind in fata masinii la vreo 25 de metri si putin inspre stinga ei sa nu fi orbit de faruri iar din masina sa ai luminata decent marginea din dreapta a drumuli unde pindeste biciclistul mort de beat sa se arunce pe capota. dupa aia aprinzi lumina de drum si reglezi proiectoarele de faza lunga (alea din interior la dacia cu patru ochi) sa bata in fata la vreo 50 de metri). evident n-o sa le poti regla sa fie perfect paralele si sa bata drept in fata dar asta nu e asa importat cit faptul ca trebuie sa ai drumul luminat in fata. daca mai bat si pe laturi nu e asa problema, oricum cind vine unul schimbi faza.

daca ai un perete alb in garaj ca mine, dupa ce reusesti un reglaj multumitor la faruri poti marca pe el maximul de la spoturile luminoase si cind ai din nou de reglat farurile nu mai trebuie sa cauti un drum pustiu noaptea ca sa te apuci de treaba, le potrivesti direct peste semne.

evident asta-i reglaj la ureche facut acasa si daca vrei sa fii ok si legal si pentru colegii de condus nocturn mergi la unii cu scule pentru reglaj sau macar sa-ti confirme ca iti bat farurile bine daca esti convins ca ai facut o treaba buna.

ideea de baza insa este ca faza scurta trebuie sa bata scurt si drept in fata pe stinga si mai lung si putin in exterior pe dreapta iar faza lunga egal la vreo 50-75 de metri drept in fata. directia exacta conteaza mai putin la faza lunga ca oricum acopera tot drumul si laturile.
Dyda
Totusi un reglaj mai bun decit mestereala noastra se faca la un service dotat cu scula speciala ptr asa ceva
mariacchi
Multumesc frumos, m-am uitat cu atentie si am vazut ca sunt iesite clemele alea care tin loc de sigurante, pe cate unul din suruburile de la fiecare far, deci farurile mele se tin de fapt in doar doua suruburi. E si normal sa bata fix in ochii celor care vin de pe contrasens, numai pe drum nu. Oricum, multumesc, ma mai chinui un pic pana reusesc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.