Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: distributie dacia nova
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
Dilimanu'
vreau sa-mi spuneti si mie cate ceva de distributie ca se aud tacaneli de la motor,parca e diesel! masina merge bine,dar de la 3500 ture parca n u mai urca cum trebuie,are set motor nou si carburator 1400.ma puteti ajuta?!
C a t a l i n
Fă rost de manualul de reparații... e bun și unul de berlină...
apollo
tacane?!culbutorii?
gti98
Teoria spune ca marirea jocurilor mareste si zgomotul (piesele intra in contact cu viteze mai mari) si inrautateste umplerea cilindrilor (diagrama distributiei "coboara", supapele se deschid mai tarziu, se ridica mai putin, se inchid mai devreme). Totusi, aceasta reducere nu e de asteptat sa produca asemenea efecte dramatice ( mai curand e o dereglare sau murdarire (infundare) a carburatorului, efectul temperaturii ridicate (aerul cald are densitatea mai mica si contribuie si el la inrautatirea umplerii cilindrilor).
Distributia poate fi zgomotoasa (la turatie mica) si din cauza lipsei de intindere a lantului, dar cum e vorba de turatie ridicata....Oarecum indirect, presiunea insuficienta a uleiului (tot pe fond de temperatura ridicata) e insotita de functionare mai zgomotoasa...
In fine, in sarcina, orice neetanseitate a esapamentului se "aude", iar esapamentele Daciilor nu exceleaza, iar acum le auzim mai bine prin geamurile deschise... Experienta mea imi spune ca e posibil sa fie si altceva (de ex. calitatea benzinei: daca are putere calorica redusa (atentie, e altceva decat cifra octanica!), masina e "puturoasa", "lenesa"; dupa o alimentare cu combustibil mai bun, isi revine "miraculos"); de asemeni exista si o doza de subiectivism in aprecierea noastra. Imi amintesc ca dupa o "revizie", cu reglat jocurile culbutorilor, inlocuit sau cel putin reglat bujii, platina si avans, inlocuit filtru de aer si curatat si reglat carburator, parca era alta masina, mai sprintena...
Bafta!!
PS Nu cred ca e cazul acum, dar altadata, folosind o benzina cu cifra octanica redusa (sub 88-90) detonatiile (favorizate de temperaturile ridicate) se auzeau ca un "tacanit", maxim la apasarea "adanca" a acceleratiei, mai ales la turatii mici...
Idem.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.