Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: vreau sa scot gpl-ul
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
8429kyd
Va salut.Luna viitoare o persoana care o sa plece afara vrea sa imi lase mie dacia.(berlina an '85).Persoana respectiva are montata pe ea instalatie gpl.Eu as vrea sa renunt la instalatie.Intrebarea mea e daca o sa afecteze cu ceva functionarea motorului.Ma refer la tot ce a trebuit modificat pt montarea instalatiei.(tevi,furtunuri,gauri,etc)

Multumesc.

1 Aug 2007, 09:41:
Mii de scuze am vrut sa postez la diverse.Daca e moderatorul sa il mute.Mii se scuze inca o data.
driverx
De ce doresti sa renunti?
ageana
Eu nu inteleg de ce s-o dai jos blink.gif O lasi acolo si n-o folosesti... nu e mai simplu asa?
mircea.a
Daca ai nevoie de spatiu in portbagaj scoti doar butelia. Restul pieselor nu cred ca te incurca cu ceva. Nu se stie, poate iti vor folosi vreodata.
$$ilvviu
Subscriu la parerea celorlalti colegi.
Nu are rost sa dai toata instalatia jos, eventual doar butelia.
Totusi mai gandeste-te inainte de a renunta la ea, gazul e 1.6 lei.
aalinte
daca vrei sa demontezi instalatia trebuie sa faci urmatoarele:
- scos stutul din carburator si astupata gaura cu un dop filetat;
- dat plamanul jos;
- pus stuturi in locul t-urilor din furtunele de tur respectiv retur ce incalzeau plamanul;
- demonat instalatia electrica a instalatie de gpl : firele de pe bobina scos siguranta suplimentara dat jos comutatorul scos electrovalva de benzina si refacut circuitul la pompa de benzina;
- dat jos coloana de gaz de la butelie pana la motor asta inseamna sa ramai cu gauri in podea sau in lonjeroane asa ca umplele bine cu vaselina daca nu vrei rugina;
-dat jos butelia . aici sunt probleme pentru ca o sa ramai cu patru gauri de suruburi si inca doua gauri mari in podea in partea din dreapta si cel mai inestetic gaura din aripa dreapta spate unde venea gura de alimentare.
Pune in balanta pretul gazului si cum o sa arate masina dupa demontarea instalatiei si poate te razgandesti.
PH-06-BOA
Altii ar vrea sa aiva(si nu putini).
ageana
Ce sa faca? blink.gif Ar vrea sa ce?
8429kyd
In primul rand vreau spatiul din portbagaj si al doilea nu stiu poate o mica nesiguranta.Cu estetica nu ar fi mare problema ca se mai astupa se mai retuseaza etc.In principiu daca o scot se poate aduce masina la starea initiala.Multumesc de raspunsuri
ageana
Si n-o vinzi daca tot o dai jos?
8429kyd
Momentn ceva ma indeamna sa il las pe masina asa cum e si sa nu il folosesc dar luna viitoare cand ma pun in fata faptului o sa decid ce o sa fac!Multumesc de ajutor!
KidTx
1.GPL-ul este mai ieftin biggrin.gif
2.ardere uscata.....distruge motorul sad.gif
3.butelia ocupa loc in porbagaj sad.gif
4.arata urat cu gaura aia in aripa spate sad.gif
5.doamne fereste poate si scapari de gaze sad.gif
6.nu mai are acelasi demaraj sad.gif
7.consuma cu 1 L mai mult GPL decat benzina la 100Km sad.gif

da-o jos
nu merita

cand vei vedea adevaratul consum pe benzina ...o sa-ti vina sa razi biggrin.gif


argon
daca e asa bun GPL-ul de ce in zeci de mii de km facuti de mine prin tara ce-i cu Dacii indiferent de care abia sa taraie si incurca circulatia fiind depasiti de toti? a...pardon...poate merg la consum. Sa nu mai vorbim de mirosul infect ce-l lasa in urma...in 80 % din cazuri pe langa mirosul de GPL ars se mai adauga si un nor de fum albastru de la motorul facut varza. O fi bun gepeleul, dar la motoare proiectate pentru el, nu la Dacie.
bygy007
in primul rind butelia este mai sigura decit rezetvorul de benzina ca este amplasata destul de departe de partea din spate chiar si la o lovitura din spate mai puternica primul crapa rezervorul de benzina si mai ai si avantajul pretului (parere personala)

cu banii pe 10 litri de benzina bagi 20 de gaz si faci cu aproximativ 80% mai mult decit benzina

am facut testele de noxe dupa 30 000 km rulati numai pe gaz la rar (a trebuit ca nu aveam gazul trecut in carte ) si a iesit bine si pe benzina si pe gaz cei care mai scot si fum albastru au sigur motorul praf si depinde si cum il ingrijesti

in afara in momentul de fata sint mult mai multe masini pe gpl decit pe la noi

si este considerat EURO 2 la masinile pe carburatie ca nivel de noxe


acuma ete alegerea ta dar sa nu regreti mai tirziu
8429kyd
Pt kidtx eu am deja o dacie din 97 pe carburatie doar benzina si ia cam 10 in oras si 8 in afara.Nu stiu de ce dar nu prea am incredere in gaz in plus de asta am mai auzit pareri ca scurteaza viata motorului.La aripa spate nu e problema ca pot lasa supapa si nu ramane gaura in aripa,celelalate gauri se pot astupa sau "ascunde" cu mocheta etc depinde de zona.Nu prea iau in calcule pretul benzinei fata de cel al gazului atat cat ma intereseaza mai mult spatiul si siguranta la drum.Plus ca am un amic cu o dacie din 1991 care si-a facut-o de nota 10 [vopsita frumos,interior schimbat tot ce era rupt,grila fata modificata un pic si la faruri la fel mici modificari(ce o sa zica aia de la ITP biggrin.gif),si alte chestii ] si cam asta vreau si eu sa fac:sa arate bine, sa mearga bine,sa nu fie o "troaca" pe gaz.Oricum deja stiu ce am de facut.Cand o sa o vad in fata usii atunci o sa dau verdictul daca scot instalatia gaz(poate are vreo chichita ceva si sa nu am probleme daca o scot). O zi buna!
diaconuliviu
Din cite stiu, o instalatie de gaz destinata motorului (capacitate, putere, etc) si reglata BINE, nu scurteaza semnificativ viata motorului. Cele cu scotch sau capace de sprai pe filtru, reglate "taximetric", la consum (gituite in draci), etc, posibil, pentru ca dupa ce GPL e mai slab caloric, il mai si gitui, e normal sa bata motorul, sa se incinga, sa arda supapele.
Si, de ce nu, un gaz de calitate ajuta mult.
DoubleG
Nu va certati. Fiecare are dreptate in felul lui. O sa fac un sumar cu care va fi de acord oricine care are ceva cunostinte in domeniu:

1. Ca pret, GPL-ul e la jumatate de pret fata de benzina.

2. La capitolul siguranta ambele stau bine, cu conditia de a verifica periodic atat instalatia pentru alimentare cu benzina, cat si instalatia GPL. In caz de accident sa zicem ca sansele de a lua foc sunt egale, sansele de explozie tot egale. Am vazut destule masini arse complet din cauza benzinei, dar si din cauza GPL-ului.

3. Gazele rezultate din arderea GPL-ului, au un miros mai urat decat la benzina dar asta nu inseamna ca sunt mai poluante.

4. Motorul merge mai regulat si mai constant pe benzina. Are si un plus de putere. La motoarele cu injectie, diferenta de putere nu prea se observa. GPL-ul nu distruge motorul. E o parere gresita si nefondata.

5. La capitolul calitate sa zicem ca avem sanse egale de a alimenta cu benzina de proasta calitate, dar si cu GPL de proasta calitate.

Exista avantaje si dezavantaje, fiecare foloseste ceea ce considera. Sa nu uitam nici faptul ca producatorii de masini, au si modele cu intalatii GPL montate din fabrica, testate indelung si reglate ca la carte.
sefu_alx
QUOTE(argon @ 1 Aug 2007, 19:43)
daca e asa bun GPL-ul de ce in zeci de mii de km facuti de mine prin tara ce-i cu Dacii indiferent de care abia sa taraie si incurca circulatia fiind depasiti de toti?  a...pardon...poate merg la consum.  Sa nu mai vorbim de mirosul infect ce-l lasa in urma...in 80 % din cazuri pe langa mirosul de GPL ars se mai adauga si un nor de fum albastru de la motorul facut varza.  O fi bun gepeleul, dar la motoare proiectate pentru el, nu la Dacie.
*



te gandesti ca unii mai si respecta viteza legala? te lauzi ca mergi cu 120 constant, crezi ca una pe gpl nu poate? e si incredibila viteza...daca vrei iti fac si film si am motor de 1289..ce sa spun incurc circulatia ca merg cu 80-90 radmasa.gif

la cealalalta problema..nu stiu daca benzina arsa miroase mai bine dar fiecare cu ale lui...cat despre poluare nu mai are rost sa zic nu?

motor facut varza? singurele lucruri care *se strica* sunt scaunele de la supape care se schimba cu pana in 100 ron in rest nu are absolut nimic motorul( utilizat normal )

cat despre siguranta la accident tot gpl-ul e mai sigur.
brigada_diverse
vorbim doar de motor pe carburatie

ca tot discutati despre GPL am si eu cateva intrebari:
1. Din rezervorul de benzina , carburantul pleaca prin conducte de cupru pana la motor, deci daca trec peste un foc nu e problema.
La GPL cum e trasnportat gazul? prin furtune sau prin conducte?
In situatia spusa mai sus,sansele de explozie sunt egale?

2. Iarna, trebuie pornit mai intai pe benzina, dupaia cuplat pe GPL?(si de ce?) daca vreau sa pornesc pe GPL are vreun efect Socu(la pornirea la rece)?

3. CU GPL se poate atinge viteza maxima la fel ca la benzina?(macar 140km/h)

GPL-ul este transportat prin conducte/furtune cu presiune mare, sau la fel ca benzina?
DoubleG
Si in cazul GPL-ului tot prin conducte de cupru se face transportul pana in compartimentul motorului. Gazul e transportat in stare lichida de la butelie si pana in compartimentul motorului, mai exact pana la vaporizator. Transportul e face tot prin intermediul unei conducte de cupru. Presiunea din butelie impinge gazul din butelie si pana la vaporizator. De la vaporizator si pana la carburator gazul, care acum e in stare gazoasa, e transportat prin furtune de cauciuc cu insertie metalica sau insertie de panza (furtune de presiune). Daca treci prin foc sansele de explozie sunt nule pentru ca nici benzina in stare lichida si nici GPL-ul in stare lichida nu ard. Ard doar vaporii de benzina si vaporii de GPL. Exista deci riscuri egale ca in cazul in care conductele sunt fisurate, putinii vapori rezultati sa ia foc. Daca nu exista fisuri, atunci se elimina si posibilitatea de a lua foc, atat in cazul benzinei cat si in cazul GPL-ului.

Atat iarna cat si vara e recomandata pornirea si incalzirea motorului pe benzina si apoi trecerea GPL. In vaporizator GPL-ul trece din stare lichida in stare gazoasa. Atunci cand vaporizarea se face rapid (si in cazul GPL-ului se face), se absoarbe o mare cantitate de caldura. Cu alte cuvinte vaporizatorul pur si simplu ingheata, membrana lui ingheata si ea si se poate sparge sau fisura. Prin vaporizator circula antigelul dar motorul fiind rece, nu ajuta la nimic circulatia lui. Daca trecerea pe GPL se face atunci cand motorul este cald, atunci antigelul impiedica inghetarea vaporizatorului sau a membranei. Daca pornesti cu socul tras atunci amestecul e mai bogat si motorul porneste mai repede dar riscul ca membrana sa inghete si sa se sparga ramane la fel de mare.

Eu nu am testat viteza maxima nici pe GPL si nici pe benzina pentru ca nu imi place sa omor motorul pe teste, dar daca puterea e mai mica, atunci si viteza maxima va fi mai mica. Eu ajung fara probleme la 110 Km/h in depasiri si cred ca as ajunge fara probleme si la 130 de Km/h (circuland pe GPL). Am motor de 1289 si cutie in 4 trepte.

Cine vrea viteza nu circula cu dacia, indiferent daca e pe GPL sau benzina. Sa ne amintim totusi ca vorbim de o masina proiectata in 1966 si comparatie cu masinile care se fabrica azi. Deci nu GPL-ul e de vina, ci motorul in sine, aerodinamica masinii, sistemul de directie, sistemul de amortizare si altele care fac ca masina sa fie foarte instabila si sa aiba o tinuta de drum nesigura si cu risc crescut de a pierde control asupra directiei de deplasare. Sistemul de franare nu este unul eficient... Masina e proiectata bine pentru vremurile alea. Viteza de drum cam 90 Km/h, ofera masinii destula stabilitate, e manevrabila, se poate frana brusc in conditii de maxima necesitate, nu se simt vibratii riscante. Pentru vremurile apuse, eu zic ca era mai mult decat suficient. Astazi viteza de drum este undeva intre 120-140 Km/h dar si asta acolo unde exista siguranta.
brigada_diverse
intrebam de viteza sa stiu ca o poate atinge pe cea maxima admisa pe autostrada(macar ata sa poata) pentru eventual depasiri.

se poate opri iesirea gazului din butelie?(robinet ceva, in caz de scapari de gaze)

motorul se incinge mai rau?
poluarea este mai mica pe gpl?

se strica mai repede motorul?(desi nu gasesc motivul)
ydaniel
de unde scoateti ca dacia cu gpl e euro 2;)?
adrianne
@ argon:
merg cu 150 pe A2, iar aseara am venit pe A1 cu 140 lejer...

nu as scoate GPL, desi am 30.000 km cu el si bag benzina 1 plin pe an
ydaniel
smile.gif multi se plang ca dacia nu mai merge bine dupa montajul GPL-ului
Bullix
Mai mult sau mai putin off-topic: in unele tari europene, pe litoral sau la munte este permisa circulatia NUMAI masinilor echipate cu GPL. Strict interzis benzina (poate la cele cu motoare mai vechi) si diesel de orice fel. In altele, totul se rezuma la taxa de intrare in statiunea respectiva, si ar fi ceva de genul: daca esti pe benzina platesti de te razgandesti si nu mai intri, iar daca esti pe GPL, pretul este pur si simplu cel normal. Din auzite si citite.
Astept acuze grave la ce-am zis mai sus, deci ma apuc sa pregatesc dovezi...
sefu_alx
a mea a mers mai bine de cand am pus gpl
porneste mai bine , nu mai da in nas la accelerare(in niciun fel de sitatie )
bine..aveam si ceva mici probleme cu carburatorul tongue.gif
adrianne
poluarea GPL este mult mai mica decat benzina a.i. un motor non-euro pe gaz emite noxe cat un euro2 pe benzina

aia nu e masina, e altceva, sau e reglata la colt de strada
brigada_diverse
aha., am inteles

deci cam cat e o instalatie GPL?

montarea de obicei e gratuita?
voi va pricepeti la GPL?

cele de la Remat merita?
adrianne
700 lei instalatie+montaj+garantie+acte necesare la RAR, 100 lei taxa RAR, 200 lei alte cheltuieli, per total 1.000 lei. Eu unul nu as lua de la Remat din n motive.
idnounout
QUOTE(ydaniel @ 26 Aug 2007, 12:14)
smile.gif multi se plang ca dacia nu mai merge bine dupa montajul GPL-ului
*




De curand am pus o instalatie de gaz Marini pe dacie 1310 '89 4 viteze. Parerea mea la un circulat normal (nu chinui masina) este ca merge mai bine pe gpl...si demaraj si constaneitate...etc. SUNT FOARTE MULTUMIT
Pe undeva scria ca e mai bine sa pornesti pe benzina dupa care sa treci pe gaz, dar eu va intreb ce se poate intampla daca pornesc doar pe gpl?
ionutctn
Ca sa nu iscam aici un scandal aiurea: pentru toti care nu au GPL: NU va mai dati cu parerea. Este ca si cum m-as da eu cu parerea despre cum e sa pilotezi un avion. Daca n-ati avut, nu mai vorbiti. Faza cu am vazut eu masini cu GPL depasite de toti etc. etc. lasati folclorul. Problema cu GPL-ul e foarte simpla: instalatie buna, aprindere brici (recomand renuntarea la platina), reglaj corect al instalatiei si vorbim pe urma. Ceea ce se vede pe strazi este rezultatul faptului ca majoritatea romanilor inteleg ca daca si-au pus instalatie si merg ieftin, atunci trebuie sa isi bata joc si de motor sau sa lase masina sa cada sau hai sa pun uleiuri proaste. Instalatia GPL este doar un mod de a merge economic. Intretinerea motorului ramane aceeasi ba din experienta va pot spune ca e mai pretentioasa cel putin la partea de aprindere. Mai sunt unii care le mergea prost motorul si pe benzina, automat si pe gaz daca motorul e dus.
Tocmai economia realizata prin pretul carburantului iti permite o intretinere mai facila a motorului. Eu nu am de ce sa ma laud dar ca dezavantaje intr-adevar:
- mai puturoasa - apreciez pierderea de putere undeva la 20%;
- consum mai mare;
- spatiul din portbagaj;
Avantaje: pret redus la combustibil; nu mai regelezi des la ea mai nimic.
unikat45
Salut! ceea ce risti teoretic la o pornire direct pe gaz este spargerea membranei "plamanului" care de fapt este vaporizator - tranforma gpl din faza lichida in faza de gaz, care trece in carburator de unde este aspirat impreuna cu aerul sub forma de amestec carburant- riscul nu stiu cat de mare este la transpunerea in practica... depinde in mare parte de vaporizator in sine adica de materialul din care este confectionata membrana..... si de conditiile de mediu....
din experienta acumulata pana acum de mers pe gpl>>> pornire mai grea pe timp rece, dar relativ usoara pe timp de primavara vara.... depinde si de tipul de bujii folosit, de starea in care se afla motorul si de aprindere

de curand am reparat motorul care avea vreo 100.000 km din care mers pe gaz cam 75 %, impreuna cu cineva care mai reparase ceva motoare de dacie dar nici una care sa fi mers pe gaz.. din experienta persoanei respective si analiza pieselor de pe chiuloasa si a setului vechi am constat ca povestile despre faptul ca gpl strica motorul sunt in mare parte false.... spre exemplu depunerile de pe supape erau normale, chiar mai mici decat la un motor care a functionat cu benzina
poate mai degraba conteaza modul de exploatare al masinii si de intretinerea motorului-calitatea uleiului folosit si cat de des este schimbat....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.