Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema semnalizare
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
quinn
Va salut!
Am probleme cu semnalizarea la dacie (1973) mai precis am incercat sa
inlocuiesc releul de semnalizare si observ ca acum nu mai functioneaza semnalizarea.L-am conectat si pe cel vechi si la fel.Semnalizatorul de pozitii realizeaza contactele la acea mufa.
Avariile functioneaza si acei papuci sunt conectati pe contactul avariilor.
Va rog sa ma ajutati eventual cu o schema daca se poate.
Va multumesc!
floryyn
Schemele electrice la Dacia 1300 pana in 1973 si dupa 1973 pentru nou venitul forumist quinn si o intrebare pentru veterani...pe care o pun aici ca sa nu mai deschid un nou topic.

Deci, dupa 2 zile de ploaie torentiala, m-am trezit cu urmatoarea problema la lumini: semnalizarea pe stanga cand merge, cand nu merge; cand merge, becul stanga spate abia palpaie, si se inroseste usor si filamentul de la becul de pozitie stanga; daca aprind pozitiile becul de semnalizare se stinge de tot in schimb palpaie pozitia pe stanga sad.gif ; celelalte lumini merg ok. Aveti idee careva ce-ar putea fi, si ce sa-i fac? Maine am de mers cu ea, posibil sa ma prinda noaptea la volan, si e nasol fara semnalizare stanga...
ceaki
s-ar putea sa ai siguranta arsa sau vre-un fir iesit de la contactul de avarii. treaba cu semnalizarea care abia merge si se aprinde si pozitia e problema de masa. becul de semnalizare nu face masa si asa el face masa prin becul de pozitie. trage-i o masa de undeva de pe caroserie si sa vezi ca o sa mearga.
quinn
Va multumesc pt raspuns dar
1.In aceste scheme nu gasesc comutatorul de avarii prin care se alimenteaza
cu + releul de semnalizare.
2. Sigurantele-s ok adica exista continuitate pe suportii metalici ai sig.
Am specificat ca papucii-s conectati pe avarii.
tibip
releul tau de semnalizare pare bun. Pe mod de avarii primeste plus direct de pe plusul general, prin comutatorul de avarii. Pe semnalizare normala, primeste plus de dupa contact. Verifica sa ai plus pe el, cu motorul pornit. Daca nu ai, e normal sa nu-ti mearga semnalizarea.

a, am uitat: la daciile din anii 72-73 este o siguranta dedicata pt protectia releului de semnalizare, e bagat undeva sub bord. Pun pariu ca siguranta aia l-ai ars din greseala cu ceva scurtcircuit...
floryyn
QUOTE(ceaki @ 3 Aug 2007, 18:11)
s-ar putea sa ai siguranta arsa sau vre-un fir iesit de la contactul de avarii. treaba cu semnalizarea care abia merge si se aprinde si pozitia e problema de masa. becul de semnalizare nu face masa si asa el face masa prin becul de pozitie. trage-i o masa de undeva de pe caroserie si sa vezi ca o sa mearga.
*



Ceaki, multam de sfat, asa a fost, intr-adevar. Surubul care fixeaza lamela aia care face masa, era ruginit, masa ioc! Dupa ce m-am chinuit o ora sa-l desfac, am dat cu smirghel, pus surub si piulita noi, montat si merge brici biggrin.gif Problema e ca garnitura aia de cauciuc de la tripla e coapta, si de cate ori ploua tare, intra apa...
quinn
Mersi Tibip cam asa e cum ai zis tu ,deocamdata am tras un strap de pe plusul avariilor si am acum semnalizare si fara contact.
Am vrut sa leg un semnalizator electr., a mers initial dar ulterrior a refuzat
sa mai functioneze.Ce inseamna R si C de pe releu?
Oricum am o schema de semnalizator electronic cu mosfet pe care vreau sa o construiesc.
Nu poti sa-mi indici mai precis locul acela cu siguranta?
bygy007
butonul de avarie este cam asa [attachmentid=62044] la cele vechi semnalizarea era printr-un releu cu bimetal la cele noi sint electronice pinii la cele doua sint asezati la fel singura diferenta este ca daca inlocuiesti unul cu bimetal cu unul electronic trebuie tras un fir de minus de la releu la masa
B31AYZ
Salut ,

Am si eu o problema cu semnalizarea .Nu merge de loc .Am verificat firele care vin la releu si sunt cam asa :

1 - verde vine de la maneta semnalizare

2 - maro (cred) vine de pe instalatie - e un manuchi mare

3 - vine de la grila de alimenare cu + dupa contact

Am alimentat releul cum e pe schema lui .E releu cu masa pe caroserie (vechi) .
(+) de dupa contact e pus pe piciorul (49) al releului .Pe cel de-al doilea picior (49) am pus firul de pe instalatie si pe , piciorul © am pus firul verde.

Cand pun contactul nu se aude nimic , nu palpaie nimic .Am pozitii pe spate si fata. Masina e din '73 si nu are masa de pe instalatie .La becuri nu vin decat fire alimentate (+) .Cand dau semnal cu , contactul pus nu am curent pe instalatie la becurile de semnalizare . Nu inteleg de ce .E posibil sa fie defecta maneta de semnalizare ? Initial acel fir verde de la maneta era scos din releu . Nu inteleg de ce . Cum pot sa fac o verificare amanuntita ? Cum verific maneta ?

Multumesc
ceaki
incearca sa atingi firul de plus cu cel verde. daca semnalizezi ar trebui sa ti se aprinda becurile de semnalizare si sa ramana aprinse continu. daca atingi plusul cu firul maro care vine la releu ar trebui sa ti se aprinda becul semnalizare din bord. incearca asa si daca ti se aprind becurile inseamna ca maneta e buna. vezi culorile care vin la releu daca is bune. pe 49 tre sa ai plus, pe 49a vine firul care merge la semnalizare, iar la c vine firul din bord.
ydaniel
aveti mare grija releele sunt f slabe calitativ.
B31AYZ
Salut ,

Multumesc pentru sfaturi .Am reusit sa fac semnalizarea .Tot nu m-am prins de ce nu mergea .Am verificat intai sigurantele .Dupa aceea am pus contact si am datsemnal dreapta si se auzea un tacanit .De aici ma rezolvat .Schimbat becuri , curatat rugina la contactele becului si schimbat releu (cand se aprindea cand nu se aprindea martorul din bord , tacanitul era constant nu sacadat ) .In sfarsit am rezolvat .Masina e din '73 si vreau sa o duc la tara sa-i fac motorul si ambreiajul tractat si nu am buton avarii .Avand in vedere ca vreau sa plec noaptea e foarte util .Am citit o groaza de topicuri si nu m-am prins .Toti se leaga de butonul de avarii .Dar pana la el ? Cum se trag firele si de unde pana la buton . In topic-uri totul se reduce la a monta firele deja trase la buton . Eu nu am ajuns acolo. Cum interconectez releul de semnalizare cu butonul .Ce fac cu firul verde de la releu care duce la maneta semnalizare ? Ramane pe loc si se jongleaza doar cu alimentarea releului si marorul bord ? De unde iau firele semnal stanga-dreapta ? E instalatie deja facuta sau se adapteaza ? Situatia e urgenta ca vreau sa plec w/e si timpul e scurt .Lucrez pana pe la 19.30 . Trebuie sa stiu exact ce si cum sa fac .

Multumesc.
ceaki
fa cum iti spun eu si atunci o sa ai avarie cat sa duci masina la tara. iei un fir si faci legatura intre semnalizarea stanga si cea dreapta. cel mai bine faci legatura la semnalizarile de pe spate in portbagaj. dupa aceasta semnalizezi stanga sau dreapta iar tie iti vor merge oricum toate patru becurile de semnalizare. cam asta ar fi pe moment solutia cea mai rapida, zic eu tongue.gif

19 Aug 2007, 19:25:
asa nu mai ai nevoie de buton de avarii, insa atentie ca nu o sa ai semnalizare separata atata timp cat e legat firul intre semnalizarea din stanga si cea din dreapta.
Bullix
COMUTATORUL DE AVARII e cea mai mare panarama de componenta electrica pe care o are Dacia. Si e principala sursa de probleme de semnalizare, motiv pentru care multa lume isi arunca releele la gunoi si constata ca nici cu cele noi nu s-a rezolvat problema.
Rezolvare: scoti comutatorul, il demontezi si IL SPELI! Exact asa cum se-aude, IL SPELI! Cu ce vrei tu, doar in acid sulfuric sau clorura ferica sa nu-l bagi, ca are contactele din cupru icon_mrgreen.gif il lasi la uscat, apoi il re-montezi (vezi ca e mare chin cu rotitele alea doua sa le asezi cum trebuie) si-l pui inapoi pe masina. Drum bun!

PS: poti sa te duci la magazin si sa cumperi unul nou. E vreo 5 lei. Stii ce poti sa faci cu el? Sa-l arunci la WC si sa tragi apa. Valabil si pentru comutatorul de stergatoare.
quinn
Mare dreptate ai Bullix cu comutatorul de stergatoare ,tragi de el pana iese
din locas si tot nu comuta.L-am spalat cu alcool,spray contact ,ulei si ....sufletul
lui Aram Iancu.
Bullix
Comutatorul de stergatoare are o problema de fabricatie, in ultimele loturi care s-au scos: ori il inchizi si ramane pornit, ori face scurt direct si-ti iese fum din el, ori pur si simplu se rupe un chitibus nenorocit din plastic si nu mai muta lamelele de contact din interior cum trebuie. Asta doar din cauza ca RESORTUL ESTE PREA PUTERNIC si atunci miscarea lui e prea rigida si, de aici, predispozitia de a se rupe acel chitibus foarte usor.
Sunt variante: prinse cu nituri si prinse cu suruburi. Daca ai noroc si gasesti unul cu suruburi, pui mana frumos, il desfaci, scoti arcul acela si ii tai exact o spira din totalul sau. Dupa ce-l remontezi, vei vedea ca e mult mai moale si va tine mai mult si va functiona mai bine. Si mai costa si 8 lei dupa ce ca e facut din bataie de joc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.