Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Fum alb la pornirea motorului
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
chaser.ro

Salut . Am o intrebare : din ce cauza la pornirea motorului (dupa ce se raceste ) iese fum alb cateva secunde 2-3 nu mai mult .....dupa ce s-a incalzit motorul nu mai scoate fum ori de cate ori l-as mai porni ?!??!?!



Merced
Ii dai tu probabil sprituri la pornire si o ineci putin.
brandy_tdi
QUOTE(chaser.ro @ 2 Aug 2007, 21:33)
Salut . Am o intrebare : din ce cauza la pornirea motorului (dupa ce se raceste ) iese fum alb cateva secunde 2-3  nu mai mult .....dupa ce s-a incalzit motorul nu mai scoate fum  ori de cate ori l-as mai porni ?!??!?!
*




Pentru ca:

-fum alb=trage mult aer
-fum negru=consuma benzina
-fum albastru=motoru` e praf

Concluzie: regleaza-i calumea amestecu` de carburant...ca iti ia cam mult aer.
thedragon
"fum negru= consuma benzina" da motoru ce vrei sa consume!?apa? si inca ceva daca scoate fum albastru nu trebuie sa fie varza motoru ci sunt varza segmentii lui si segmentii costa vreo 70 roni si cam 150 cu tot cu montat wink.gif
C a t a l i n
Bei...

Fum alb = amestec sărac, sau intră apă în camera de ardere - garnitura de chiulasă arsă
Fum negru = amestec bogat
Fum albastru = consumă ulei

Dacă scoate fum doar la pornire, și nu scade nivelul apei din vasul de expansiune, nu cred că e cazul să îți faci probleme...
thedragon
domnul capitan ! si mie imi scoate fum negru la turatii mari ! cum reglez amestecu ? din carburator ? daca da cum rotesc cuiu ala ? dreapta sau stanga ?
brigada_diverse
intrebare: eu stiu sa reglez amestecul de aer(de la jigleru de la carburator).
logic ar fi : daca ii dau aer mai mult are cu ce sa intretina arderea benzinei
daca e aer la limita, nu ar trebui sa fie nici fum alb nici negru.
daca ar trage aer putin ar da rateuri.

este corect?

de la jigler reglez doar nivelul de aer dinc ate am inteles, dar de unde reglez cata benzina sa ajunga?

cand consuma mai putin? cand are mult aer, mediu sau putin?
cand relantiul este mai mare?

ce rol are reglarea avansului?
$$ilvviu
Benzina n-ai de unde sa reglezi, carburatorul are niste jiclere calibrate.
Aerul il reglezi din surubul de aer, normal. Ala cu arculet.
Daca are aer prea mult sau prea putin va scade turatia la ralanti, motorul va functiona anormal. Daca are aer prea mult amestecul este sarac, va consuma mai putin, fumul alb. Daca aerul este prea putin, amestecul este bogat, consuma mai mult, fum negru.
Avansul determina momentul in care da scanteia, de asemeni fff important. Il poti regla si dupa ureche, la fel sa ai turatia maxima la ralanti.
Dupa toate astea dai ralantiul din surubul de ralanti pe la 900 rot/min.
EUROPE_
Hai ca l-ati cam zapacit pe initiator cu fumul alb, unii zic ca de la amestecul sarac, atii ca are garnitura de chiulasa fisurata.
@chaser.ro, esti sigur ca nu e cumva fum albastru? Eu zic sa pui pe altcineva sa porneasca motorul iar tu sa te uiti mai bine la culoare fumului.
Fumul alb mai poate fi si de la avans prea mic.
C a t a l i n
QUOTE(thedragon @ 3 Aug 2007, 20:37)
domnul capitan...
*



Sorry, nu mă pricep la carburici... Eu, din fericire, am scăpat de această povară, am injecție...

Îți recomand cartea lui Mondiru.
thedragon
Da Sa Traiti ! am Inteles ! Domnu`... smile.gif da pe unde o gasesc ? blink.gif
brigada_diverse
creste turatia la relanti daca avansu e reglat spre pozitia buna?(cand am mutat aiura dadea sa se inecte, senzatia ca se opreste)
thedragon
Gata ! Va Multumesc ! cel mai bine ma duc la un mecanic sa mil regleze sau la un `mos caisa ` ca eu nu prea am incredere in mana mea ! tongue.gif
Ovidiu Comănescu
Salutari, surubul cu arc este surub de amestec de mers in gol la ralanti, nu scade sau nu mareste consumul la mers in sarcina, daca scoate fum negru este nivelul mare in cnc, se afuma si bujiile sa mai discutat, daca scoate fum albastru pe tot parcursul functionarii motorului a inceput sa ciupeasca si din ulei, daca scoate fum albastru numai la pornire sa prelins ulei pe langa coada supapei si ghid in cilindru, daca scoate "fum" alb numai la pornire este condens, persista pana se incalzeste evacuarea(se mai manifesta si cand este umiditate mare in aer, dupa ce ploua de ex.)
diaconuliviu
Si nu numai atit, chiar daca tu ai scris acolo corect, mai spun o data pentru "stiutori":
NU E SURUB DE AER, e surub de AMESTEC, pentru ca pe linga el trece AMESTEC!.
Surub de aer ii spun "nea caisa" aia "ca asa stiu ei din mosi stramosi".

Exista si carburatoare cu trasee separate de aer, dar NU LA CARFIL!

Fum alb la pornire: diminetile deja sint reci, condens se poate forma, coroborat si cu un avans mic ..
PH-06-BOA
N-ai ce regla, si lasa-l pe mos sulache, ca maine moare si tu ramai tot asa, fa-le singur , chiar de gresesti.Mai citeste odata ce spune Ovidiu(si Liviu), mai intreaba, si asa... Daca ai 1400 ,schimba-i semeringurile de la supape ,de-i 1300 inpaca-te cu ideea si lasa asa pana umbli la motor.Cu ce te deranjeaza ,e doar la pornire.
Consumul se regleaza din jiglere(jicloare),si nivelul din camera.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.