Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Relanti la pornire
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Metalic
M-am obisnuit asa si nu am mai dat prea multa importanta dar cred totusi ca este o problema si anume la pornire, la rece nu sta sub nici o forma la relanti . Cum o pornesc ii ridic turatia fortat din pedala pana la 900 rot/min . Indiferent de temp. de afara trebuie sa o tin asa vreo 20 sec. dupa care pot sa plec de pe loc dar de abia dupa vreo 2 min. am relanti cat de cat , asa tras de par. Imediat ce se incalzeste motorul totul intra in normal. Ce parere aveti ? Am carb cam infundat sau amestecul cam sarac, functional doar pentru motor cald sau..., ce?
Claudiopolis
De-ai stii ce bine te-nteleg! Am crezut ca eu am postat chestia asta. A mea face EXACT acelasi lucru. Ma rog, facea. Nu ca acuma am gasit vreun leac si nu mai face. Dar nu mai e asa suparator. Uite detaliat "ritualul meu de pornire":

1. Cheie falsa. Ii dau o cheie de vreo cateva secunde dupa care iau contactul. Normal ca nu porneste. Motivul este ca-mi cam bate in cuzineti daca nu are ungere si asa mai ung cat de cat lucrurile pe acolo
2. 3 pedale lente de acceleratie. Socul tras maxim. Pornire - la sfert de cheie.
3. O las cateva secunde la turatia ei (cam 1000 cu socul tras) dupa care imping socul la jumatate. Incep sa o accelerez constant pana la 1400 si imping socul la loc. Dupa care astept cu motorul turat pana pe la 1600, vreo 30 sec. Adica atat cat iti trebuie sa-ti dezaburesti geamul. Manual, normal. :-)
4. Plec. Lenes motorul, normal. Dar cu rabdare, in 200m isi da drumul.

Probleme care-mi faceau relantiul un cosmar (nu ca acuma e un vis frumos):
Axul delcoului era putin deformat. Rotatia lulelei nu era un cerc perfect si de aceea aveam un relanti foarte chinuit. Am luat alt ax, platina Beru (cea veche era puscata) si set de bujii noi Sinterom. Am reglat avansul la service ulterior. Am schimbat uleiul (din alte motive). Merge foarte frumos. Insa de pornit, tot cu ritual.
RIon
Petre, scoate furtunul care duce gazele din carter din T-ul ala de retur din stanga carburatorului, eventual pune un furtun mai lung si lasa-l sa atarne. ajuta si la consum.
Da-i 2 jumatati de pedala acc., trage 3/4 socul, ambreiaj si keie, eventual dupa, inca cateva pedale.
Sufla-ti si filtrul de aer; eventual vezi capitolul aprindere electronica.
Al Cap0nE
Si a mea facea la fel. Am rezolvat punand aprindere el. (cutiuta rosie), reglat avans si aer. Acum cand plec trag socul la 1/2 si porneste la prima cheie indiferent de temperatura. Socul pot sa il bag dupa primii 500m.
PS
Am si furtunul din T scos, cum zice RIon
adostar
De ce se scoate furtunul din T ? explicati-mi si mie.
ydaniel
a mea facea la fel solutionare: regalre carburator si apridere(bobina, fise bujii, condensator si platina NOI) merge ....parfum si la sfert de carja o ia!!!
cristidb
Daca tragi socul si motorul nu tine relantiul e posibil sa fie dereglata sarma care face legatura intre soc si clapeta de acceleratie. Sper ca nu vrei sa tina relantiul fara soc.
NU SCOATETI FURTUNUL T. Am mai spus asta. In decelerari pe acolo aspira aer si o sa bagati in motor tot praful de sub masina.
In mod normal nu trebuie date sprituri. Cand e frig afara se porneste cu socul tras la maxim iar imediat dupa pornire se impinge pana cand motorul ajunge la 1200 ture, vara se porneste cu socul la jumatate.
CAnd motorul ajunge la 60 de grade (a doua linie) ar trebui sa mearga fara soc
Cu sprituri se pornesc masinile fara soc. Prectic pompa de sprit actioneaza ca un soc, imbogatind amestecul in primele minute de la pornire. Se dau cateva sprituri se porneste si se tine motorul din acceleratie sprituind pana tine relantiul.
AC
QUOTE
cristidb Posted 22 Oct 2004, 11:10
Cu sprituri se pornesc masinile fara soc. Prectic pompa de sprit actioneaza ca un soc, imbogatind amestecul in primele minute de la pornire.

Aici n-ai nimerit-o. Cum iti imaginezi ca cele cateva sprituri pot alimenta motorul cateva minute?? biggrin.gif Ai vrut sa spui 2-3 secunde! Asculta-ma pe mine, dacia se porneste CU SPRIT!
RIon
QUOTE(cristidb @ 22 Oct 2004, 11:10)
NU SCOATETI FURTUNUL T. Am mai spus asta. In decelerari pe acolo aspira aer si o sa bagati in motor tot praful de sub masina.
*



Dragule, fara sa fi scos eu furtunul ala, nu mi-ar fi putut regla consumul la carburator; ala nu prea are cum sa traga mizerie, eventual ii poti pune un fel de filtru, o plasa subtire legata la varf, dar pe acolo scuipa ceva ulei impreuna cu gazele, si alea sa le las eu in carb.????
Sau crezi ca prin T intra mizerie - si asta se poate astupa...
Mie imi trage mai bine cu ala scos, si a scazut si consumul. Oricum, sunt foarte multi care practica scosul asta si merge motorul ok.
whitesorcerer12
hey, cristi, neam de neamu ei, de cand e lumea , dacia, mai ales cand e frig de minus 10 sa zicem , se porneste dupa cateva spritzuri bune, si daca crezi altcumva te inseli...

iar la solenza iti inchipui cumva ca stau sa dau la spritz?doar daca imi tremura piciorul de racoare:))
Al Cap0nE
Cristidb, nu are ce praf sa traga prin furtunul ala, pt ca practic nu e sub masina (la mine cel putin) ci deasupra scutului, aproape de capatul acestuia. Iar cu el pus trebuie sa curat saptamanal carburatorul. Asa am si uitat cand l-am curatat ultima oara iar masina merge brici.
cristidb
Ce ati sarit toti pe mine......

QUOTE
Aici n-ai nimerit-o. Cum iti imaginezi ca cele cateva sprituri pot alimenta motorul cateva minute??  Ai vrut sa spui 2-3 secunde! Asculta-ma pe mine, dacia se porneste CU SPRIT!

Daca citeai mai atent intelegeai ce am vrut sa spun. Spriturile pe care le dai inainte de pornire sunt exclusiv pentru pornirea motorului. Dupa ce porneste nu trebuie tinuta acceleratia in pozitie constanta pentru ca amestecul fiind sarac motorul se va opri. Se sprituieste cateva minute, benzina scuipata de pompa de sprit imbobatind amestecul.
Chiar ma crezi asa novice incat sa spun o astfel de prostie cum ca motorul merge 2 minute din cateva sprituri? mad.gif

RIon daca pe acolo scoate gaze asa multe incat sa afecteze mersul motorului cred ca e cazul sa repari motorul. Daca face spuma atunci patrunde apa in ulei sau uleiul e prost sau motorul nu se incalzeste suficient de repede (probleme cu termostatul).
Inainte sa va mai contraziceti cu mine pe tema furtunului scoateti furtunul ala de la un motor bun (nou) si vedeti daca pe acolo trage aer sau sufla la relanti.

QUOTE
hey, cristi, neam de neamu ei, de cand e lumea , dacia, mai ales cand e frig de minus 10 sa zicem , se porneste dupa cateva spritzuri bune, si daca crezi altcumva te inseli...

iar la solenza iti inchipui cumva ca stau sa dau la spritz?doar daca imi tremura piciorul de racoare:))


Eu am avut 3 dacii 1300, 1400, nova cu 1600. Niciodata nu am dat sprituri si au pornit la sfert de chieie la orice temperatura.
Cand am spus masini fara soc nu ma refeream la solenza ci la masini care au carburator fara soc (exista).
RIon
Cristi, nu am probleme, in fact, l-am pus inapoi. Consum de 7.9 la 107km, viteza medie 95, traseu mixt.
Nu mi-am pus niciodata problema, dar cred ca la Nova, la peste 110-120 consumul creste barosan, ca la carte cu 30%...
Apropos, cineva zicea ca in cartea lui Mondiru scrie sa nu se scoata acel furtun din carter...unde ma, ca o mananc pe pita cu unt...????
cristidb
Nu stiu cat creste consumul peste 110. Nu am mers asa incet pe o distanta suficient de mare sa fac un consum la 90-100.
Ce stiu sigur este ca peste 140 creste foarte mult. cu peste 50%. Mie la 140 constant imi consuma cam 9 iar la 160-170 16. In mers constant la 140 treapta 2 e inchisa complet.
RIon
incet:)
Al Cap0nE
Crdtidb, ai dreptate, furtunul se scoate la motoarele "mai obosite", fiind o modalitate temporara de a imbunatati comportamentul masini (si chiar il imbunatateste). La cele care au setul facut de curand nu este nevoie.
ali73
QUOTE(AC @ 22 Oct 2004, 21:33)
Asculta-ma pe mine, dacia se porneste CU SPRIT!
*


Cred ca te inseli.Nu scrie in nici o carte ca Dacia se porneste cu spritz.Daca reglezi bine carburatorul,motorul porneste fara spritz,si atat timp cat motorul e rece nu sta la ralanti.LA RALANTI STA DOAR UN MOTOR CALD.PANA SE INCALZESTE IL AJUTI CU SOCUL.
RIon
ali73, scrie negru pe alb. facem pariu?
ali73
QUOTE(RIon @ 26 Oct 2004, 08:35)
ali73, scrie negru pe alb. facem pariu?
*


Ce scrie?daca vrei facem pariu!
RIon
In cartea: Conducerea Automobilului - dr.ing. Neculai Nistor, scrie in vreo 2-3 locuri, ai in atasament 1 exemplu, si am castigat pariul - iti pui un avatar haios!!
Read the atach.
johnsws
io am citit in carte negru pe alb ca in nici un caz nu se apasa acceleratia la pornirea motorului. si asa scrie cred la orice masina.
subscriu la ce spune CISTIDB, ALI73; dupa parerea mea ei vorbesc despre masini reglate cat mai aproape de perfect. restul sunt ritualuri care va ajuta doar sa mergeti cu masina reglata aiurea. si spun asta in cunostinta de cauza. berlina mea din '76 porneste de la prima cheie, fara sprituri, fara alte ritualuri, iar aprinderea carburatia si culbutorii de 4-5 ani incoace sunt reglate doar de mine. cel putin la mine cand nu porneste de la prima cheie stiu ca e semn ca trebuie ori sa-i reglez aprinderea, ori alimentarea, ori ce naiba o fi. ritualurile nu ajuta intotdeauna si nici nu te poti baza pe ele. mie imi place cand ma sui in masina sa dau la cheie si sa plec, asa m-am obisnuit de ani buni incoace si cu o berlina care nu-i tocmai la prima tinerete cool.gif


am vazut ce scrie in scanul postat de rion...totusi parca in titlu spune de pornirea motorului rece pe timp cald !
ali73
QUOTE(RIon @ 26 Oct 2004, 08:57)
In cartea: Conducerea Automobilului - dr.ing. Neculai Nistor, scrie in vreo 2-3 locuri, ai in atasament 1 exemplu, si am castigat pariul - iti pui un avatar haios!!
Read the atach.
*


Ai sa razi,dar ce scrie acolo sunt pareri personale ale domnului doctor.Chiar la Oltcit ,daca vei citi toata pagina,iti interzice sa dai spritzuri.Iti repet:DACA AI BINE REGLAT CARBURATORUL (SI BINEINTELES APRINDEREA ),MOTORUL PORNESTE DOAR CU SOCUL TRAS.
In ceea ce priveste pe domnul dr. ing.,CONDUCEREA AUTOMOBILULUI,nu este carte de DACIA,este doar o carte de sfaturi practice,la fel ca si cartile de bucate.Asa ca tu arata-mi o carte de DACIA,ca sa castigi pariul propus de tine.ABIA APOI VEI CASTIGA,PANA ATUNCI ESTI PIERZATOR.Apropo,care este miza?
OCEBE
QUOTE(RIon @ 26 Oct 2004, 09:57)
In cartea: Conducerea Automobilului - dr.ing. Neculai Nistor, scrie in vreo 2-3 locuri, ai in atasament 1 exemplu, si am castigat pariul - iti pui un avatar haios!!
Read the atach.
*



Nu te bucura ptr. ca in cartea respectiva sunt date generalitati;
E drept ca ali73 a scris "nici o carte" dar, eu unul, am inteles "nici o carte ptr dacie".
Ptr. Dacie, cel putin teoretic, nu sunt necesare sprituri pentru pornire si la vreme rece si, cu atat mai putin, la vreme calda.
Ptr. vreme rece, cateva masuri luate fac minuni (chiar si-n lipsa unei aprinderi electronice):
- baterie in stare buna;
- bujii si platine cat mai noi;
- reglaje corecte (sunt simplu de facut) a bujiilor, platinelor, avansului si a carburatorului;
ajungand la carburator, el este principala cauza ptr. care, uneori, sunt necesare sprituri dar nu neaparat ptr. pornirea motorului ci, mai degraba, ptr. mentinerea lui pornit (ca de aicea plecase topicul asta)

P.S. pana am dat eu drumul postului, vad ca a rasuns ali73 inaintea mea si ma simt sad.gif
RIon
ali73, ce rost are? Ai zis carte, ti-am dat carte.
La mine (motor 1600, carb 1400) nu pornbeste chiar cu socul tras (la rece, dimineata) fara 2 pedale, sa intre nitica benzina in carb, nu are cum...
ali73
QUOTE(johnsws @ 26 Oct 2004, 09:16)
io am citit in carte negru pe alb ca in nici un caz nu se apasa acceleratia la pornirea motorului. si asa scrie cred la orice masina.
subscriu la ce spune CISTIDB, ALI73;
*


Multumesc John!Esti un dragut.daca si tu esti de acord,eu voi imparti castigul cu tine.

QUOTE(RIon @ 26 Oct 2004, 09:36)
ali73, ce rost are? Ai zis carte, ti-am dat carte.
La mine (motor 1600, carb 1400) nu pornbeste chiar cu socul tras (la rece, dimineata) fara 2 pedale, sa intre nitica  benzina in carb, nu are cum...
*


Cand vei da pariul,il chemam si pe John sa-l impart cu el,si eu iti reglez masina.Faci si tu o cinste,OK?
Metalic
Poate mi-o reglezi si mie , ce zici ca nici eu nu cred ca dacia porneste bine fara sprituri , spun bine pentru ca si mie imi porneste fara sprituri dar chinuit. Nu mai scoateti dacia ceas elvetian ca nu tine. Mie de exemplu imi porneste la sfertul sfertului (dar cu , atentie 4 pedale) dar de abia dupa pornire intervin probleme cu mentinerea relantiului. Da se intampla sa mearga totul perfect cu pornirea la rece o perioada dar dacia dacie ramane si dupa acea perioada incepe si se depune calamina pe bujii se impusca platina se reteaza piciorusul platini care pica pe ax, ba chiar se poate deplasa si platina fixa de pe platan , chiar daca este prinsa fix cu surub, incepe si fierbe bobina de inductie, se crapa capacul ruptorului distribuitorului, "se sparg fisele" Cata vreme credeti voi ca tine o dacie cu capota neridicata si "neritualizata", de cate ori pe an va permiteti sa tot desfaceti la bujii sau sa tot schimbati la piese, doar de dragul de a nu-ti porni fara 2 pedale. Mi se pare ca exagerati putin sau doar faceti o exceptie de la regula cu daciile voastre si eu va cred dar eu zic ca regula e alta si tine de o gramada de "ritualuri" (bine ca exista si astea , asa o sa va spuna orice posesor de dacia 1300-1310-1410.
Ov
io n-am nici un ritual de pornire. Ma urc, dau la cheie si plec. N-am reglat niciodata nimic (in afara de tacheti, si de bujii care tocmai le-am schimbat dupa 35.000 de km ca mi s-a pus pata pe ele, nu erau uzate, n-aveau nimic, acum au ajuns pe masina lui tata pe care merg excelent) ...
DAR, eu, am injectie 04.gif

in schimb : masina lui tata iar a inceput sa faca figuri. Asa face in fiecare iarna, anul trecut am crezut ca am rezolvat-o, dar saptamana trecuta m-am chinuit 3 ore s-o pornesc. Ar trebui sa-i dau foc pana la urma ca m-a disperat.
cristidb
RIon carburatorul de 1400 este subdimensionat pentru motorul de 1,6. E mic si pentru cel de 1,4. E absolut normal sa nu mearga foarte bine motorul cu el, sa tuseasca la accelerari bruste, sa nu traga peste 3500rpm. Solexul care era initial pe motorul de 1,3 si cu care motorul scotea chiar 54 cai era de dimensiunile carburatorului de 1,4. Daca te uiti pe site-ul carfil o sa vezi pentru ce e recomandat carburatorul de 1,4 - motoare de 1100cmc.
Asa ca faptul ca masina ta nu porneste fara sprituri nu inseamna ca asa ar trebui sa faca toate.
Cat despre Dr. Ing. Neculai Nistor... eu nu am auzit nici de el nici de cartea lui.
ali73
QUOTE(Metalic @ 26 Oct 2004, 10:17)
Poate mi-o reglezi si mie , ce zici ca nici eu nu cred ca dacia porneste bine fara sprituri , spun bine pentru ca si mie imi porneste fara sprituri dar chinuit. Nu mai scoateti dacia ceas elvetian ca nu tine.
*


Daca tu ai probleme cu masina,se datoreaza faptului ca nu stii sa o intretii.De ex. pune-i aprindere electronica,si nu ti se va mai impusca platina.In rest sunt multe chestii de care trebuie sa tii cont,si sa stii ca eu chiar pot sa pun la punct o Dacie astfel incat,pana toamna viitoare sa nu ai probleme.Dar la mine este scump.Si nu uita:daca cumperi piese ieftine,ai de pierdut.Cumpara piese de calitate si ai sa-mi multumesti.
Metalic
Am avut 2 feluri de aprinderi electronice , rezultatul a fost ca dumnezeu stie de ce dar mi se deplasa platina imobila rezultatul final fiind oprirea motorului . Pur si simplu masina mea nu a suportat. Un unchi care lucreaza intr-un service imi spunea odata ca daca vreau sa rad de cineva cu o dacie sa ii dau sa-si puna aprindere electronica pe masina. Mai mult de atat nu stiu despre aprinderea electronica
cristidb
Daca strangi surubul partea fixa a platinei nu se poate misca. Nu cumva se tocea piciorul de la partea mobila si se micsora distanta? In capatul axului e o bucata de pasla pe care se pune ulei, care unge axul si previne tocirea piciorului platinei.
Metalic
Si totusi strans cat puteam de tare, reglata platina cu o foaie mai cartonata o gaseam sudata de platina mobila, on and on pana cand n-am mai suportat am dat-o jos si pe-a doua si de un an merge aprinderea beton.
Ov
QUOTE(Metalic @ 26 Oct 2004, 12:47)
Si totusi strans cat puteam de tare, reglata platina cu o foaie mai cartonata o gaseam sudata de platina mobila, on and on pana cand n-am mai suportat am dat-o jos si pe-a doua si de un an merge aprinderea beton.
*



ai incercat sa reglezi si cu lera ?

P.S. totusi daca iti impusca platina inseamna ca ori n-ai montat aprinderea electronica bine (sper ca ai scos firul dintre delco si bobina), ori era aprinderea stricata (putin probabil)
cezarbg
Desi sunt acum posesor de dacia injectie noua,recomand celor cu carburator la pornire(am avut 9 ani masina asta si cred ca am invatat-o):

1.Inainte de iarna obligatoriu curatati bujiile,platinile si refaceti distanta intre ele,curatati bornele baterie--ffff.important si apoi puneti unsoare pe ele),porniti si reglati din nou relanti la 900-1000rot/min--asta pt. iarna--vara mai coboriti intre 800-900).

2. La pornire(fie vara ,fie iarna--contrar opiniei unora) trageti socul !!
3. In functie de cat de rece e: apasati la max de 2-5ori pedala de acceleratie--eventual daca stiti ca aveti probleme cu pompa de benzina sau a fost ffff.frig deschideti capota si apasati manual cama la pompa de bezina de vreo 2-5 ori ca sa aveti sufienta benzina in carburator---evident nu mentineti pedala apasata cand da-ti la demaror!!(veti ineca motorul)
4. Atentie la benzina cumparata iarna(am patit-o cu astia de la Petrom care pun apa in benzina) --deci eu recomand OMV , MOL , Shell
5. Si daca totul e ok porneste imediat--la mine la 1 -3 rot.max!--apoi cand a ponit evitati accelerarile succesive--din alea 1500-2500 rot/min...nu rezolvati nimic asa--doar ca motorul va tine mai putin km prin neungere uniforma la rece si consum inutil de benzina
6. Daca nu e fff. frig puteti deja sa plecati la drum si impingeti socul treptat pana la funct. ok fara el
7. Daca e ff.frig sub -15 -20 lasati motorul sa mearga asa la relanti cu socul tras vreo 2-5min cat dezghetati geamurile....si plecati tot cu el tras tot asa vreo cateva sute de m
8. Porniri usoare cu dacia cu carburator!(la injectie nu e nevoie de nimic din cele prezentate aici---totul face calculatorul--chiar si aici recomandare! nu apasati la relanti pedala de acceleartie in gol - nici dupa pornire!!!--nu e nevoie si nu e recomandat)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.