Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nevoie urgenta autogen
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
sorin1983
am nevoie urgenta in cursul zilei de azi( de preferat in prima jumatate) de cineva care are un autogen ca sa imi pot fixa coroana pe volanta la rabla mea! am incercat pe aragaz...cu o lampa cu gaz... nu merge de nici o culoare! cine poate si vrea sa ma ajute, eventual sta si in zona rahova... dau 2-3-5 beri smile.gif mersi si astept o flacara de ajutor smile.gif

5 Aug 2007, 12:34:
ufff am tot colindat prin zona... n`am gasit la nimeni... tot nu se gaseste cineva dispus sa dea o mana de ajutor? fac cinste!
einstein1984
Nu mai bine dai 3 beri la service? Ca aia sigur au!
YO4RLP
QUOTE
am incercat pe aragaz

fara misto, ... ai incercat s-o bagi in cuptor?
sorin1983
am cautat la service... dar duminica mai greu... ma gandeam ca are cineva pe la o curte si ma poate ajuta!

am incercat si in cuptor... nici o sansa...
e o coroana cica made in france intr`o cutie de carton si cu o eticheta galbena pe care scrie in franceza smile.gif si e dura rau ....
YO4RLP
QUOTE
si e dura rau ....


Daca din cele ce ai incercat mai inainte, ai "albastrit-o" atunci e de rau: ai stricat-o, si-a modificat toate caracteristicile tehnice. Poti s-o arunci sad.gif
In mod normal, pentru ajustaje cu strangere, piesele fabricate din oteluri speciale nu se incalzesc la mai mult de 200 grade.
Ai verificat rugozitatea celor doua diametre ce urmeaza sa fie puse in contact? Ai dat cu degetul pe ele si ai nivelat cu pila, cu polizorul orice "damb" suspect? Sanfrenele in ce stare sunt?
Cred ca inainte de a te apuca de o asemenea operatie ar fi trebuit sa cauti sa vezi clasa de strangere. Nu e de gluma.
Pentru ajustajele cu strangere mare, in asemenea cazuri, in paralele cu incalzirea unei piese se mai apeleaza si la racirea fortata a celeilalte alaturi de folosirea unei prese.
ionut.tanase
de ce nu iei o volanta cu coroana cu tot decat sa o pui pe masina ?? eu zic ca e mai sigur asa ... la dezmembrari gasesti pe alese si la preturi accesibile.
Danny_bb
Stai sa-ti zic cum se face la camioane. Infasori coroana in hartie mai groasa sau carpe uzi bine cu motorina si ii dai foc. O lasi sa se incalzeasca bine , cureti resturile de hartie sau carpa si o pui pe volanta. si merge garantat.
Mult succes !
einstein1984
PE la cursul de Organe de masini invatasem si o formula pentru calculul diferentei de temparatura intre cele 2 piese ce vor fi asamblate prin fretaj. Si dupa cum a zis si colegul de mai sus, tare mi-e ca s-a decalit sau deformat de la incalzirea neuniforma.
YO4RLP
Da' am si eu o curiozitate: daca fretarea ar merge asa cum a scris Danny_bb, ce strangere e acolo? Ca m-am uitat in niste desene de ambreiaje auto si n-am vazut ca respectiva coroana sa fie fixata cu pene sau stifturi filetate?
Scuze de off-topic.
Danny_bb
Pai se dilata cand se incalzeste si cand o pui pe volanta si se raceste , se contracta si se strange in jurul acesteia.
YO4RLP
@Danny_bb: ok, se strange, dar cat? Alezajul, adica diametrul interior al coroanei e "peste cota" cu cateva sutimi de mm. Diametrul pe care urmeaza a fi montat coroana e si el cu cateva sutimi "peste cota". Insumate, aceste "abateri" ne dau strangerea. Rog a se vedea un manual de lacatuserie, la capitolul ajustaje.
Danny_bb
Nu am masurat diferenta. Am vazut practic. Si cam asta e procedura. N-am vazut pe nimeni pana acum sa i se invarta coroana pe volanta deci se strange suficient. biggrin.gif
ionut.tanase
... si totusi la dezmembrari poate gasi o volanta buna si scapa de toate calirile si decalirile, fretari si dilatari wink.gif

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.