Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: "Lansare " joja
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
christon
Azi noapte am patit ceva ce n-am mai vazut in viata mea.
Ma intorceam de la meci, CFR - Poli, si motorul a scos niste pocnituri si s-a oprit.
Apoi....incercand sa-l repornesc.....au zburat joja si capacul de la baia de ulei cred ca era.
Ce s-a putut intampla???
Merced
Mda, s-a ales praful de motorul tau daca sa ajuns la asta. Cred ca ai/aveai benzina in ulei si s-a aprins. Totusi eu sunt oarecum incepator si poate spun prostii, insa chestia e fara indoiala grava.
christon
Completare:
joja miroase tare a benzina, ulei...cam pauza.
Merced
E clar... Ti-ai facut motorul praf cu ocazia asta. Nu stiu exact ce sa-ti zic ca are, dar bag mana in foc ca o sa te coste cateva milioane bune reparatia. mellow.gif
christon
mecanicul mi-a zis ca daca am noroc, s-ar putea sa fie de ajuns sa schimb uleiul, filtrul si eventual garnitura de sub capacul de la tacheti. sper sa fie doar atat.
ideea e ca masina imi mergea innecat de o vreme, si acum se pare ca a ajuns benzina la un nivel mult prea mare in ulei si a facut boom.... eu acum cam fac haz de necaz, ca sunt la pamant. wacko.gif
Merced
Pai schimbi alea oricum, ideea e sa afli pe unde iti intra benzina in motor si sa remediezi situatia.
diaconuliviu
Intii verifica membrana pompei de benzina; daca e sparta intra benzina in ulei, se formeaza vapori care, la un set de segmenti mai uzat se aprinde(flacara se insinueaza pe linga piston in baie).
De asemenea, vezi cum lucreaza bujiile.
ceaki
chestia cu joja am patit-o si io intr-o iarna radmasa.gif ....aveam capota deschisa si cum am tot dat la automat o zburat si joja in zapada si am gasit-o numai dupa 2 saptamani dupa ce s-o topit zapada tongue.gif ....da n-am avut probleme cu motorul dupa aceea, da ce-l mai bine rezolva-i treaba cu benzina si dupa aceea schimba-i uleiul
Paca
La ce alta marca de masini s'a mai intalnit asemenea problema ?=))
tibip
faza cu joja se mai intampla si la Oltcit cu motorul de 1100, la care este cand sare din cauza exploziei si semeringul de palier. Super nasoala treaba.
mircea.a
Atata benzina in baie nu are de unde sa fie decat de la membrana pompei de benzina. Chiar daca mergeai cu amestecul mai bogat nu se formau atitia vapori in baie. Scapi usor, membrana respectiva si un schimb de ulei.
christon
Revin cu noutati....luni am schimbat filtrul de ulei, uleiul...si motorul a pornit la prima cheie. Din pacate nu am avut timp sa caut motivul pt care a ajuns benzina la ulei. Cand am schimbat uleiul intradevar mirosea tare a benzina. Am sa incerc sa ma uit si la pompa de benzina, dar lipsa timpului e marea mea problema acum.
Multumesc tuturor celor care si-au dat cu parerea.
Merced
Pai nu faci nici pe dracu' daca n-ai remediat problema. Daca-ti intra iar benzina in ulei ce faci, il schimbi asa la saptamana? Eu zic sa studiezi pompa de benzina cu atentie, daca are membrana sparta inlocuieste-o ca sa eviti astfel de probleme pe viitor.
EUROPE_
Exact, n-ai facut nimic daca ai schimbat uleiul, si totusi, cred ca 10-15 minute iti lua sa desfaci pompa de benzina ca sa verifici membrana.
diaconuliviu
O prima verificare se facea dind la coada. Daca iese benzina in zona membranei, prin una din gaurile calei distantier, membrana trebuie schimbata.
ceaki
azi am patit-o si eu sa-mi zboare busonul de la capacul de chiuloasa. problema e ca uleiul nu miroase a benzina iar motorul nu e uzat are cam 50000km. mi-am dat seama ca ceva nu e in regula fiindca s-o accelerat in gol dintr-o data iar dupa ce m-am oprit si am deschis capota am vazut ca busonul era cazut langa carburator. nu stiu de la ce poate fi. care ati mai patit chestia asta sa-mi spuneti si mie sa-i dau mai usor de cap. cand am patit-o masina mergea pe gaz.
unikat45
eu am patit-o in mers pe la 120 in deal.smile.gif) si tot pe gaz...deh..dar a sarit gatul de lebada probabil ca urmare a unui rateu in carburator... asemenea rateuri din ce stiu sunt cauzate de neetanseitati ale cilindrilor (scapa compresie) cazul meu sau de aprindere avans.... la mine era de la scaparea de compresie cred....
Ovidiu Comănescu
ceaki, daca ai buson de plastic cu garnituri de cauciuc poti sa faci ceva pe el, acele garnituri se intaresc din cauza caldurii, nu neaparat din cauza presiunii mai mari din carter poate sari, am patit-o si eu, cand am avut capacul de culbutori schimbat, mi-a sarit de 2 ori in mers de imi facuse capota pe interior neagra de ulei, l-am schimbat la loc cu cel vechi si am pus busonul original care se infileteaza.
ceaki
deci asta sa fie problema? mersi fain, m-am mai linistit putin. fiindca nu stiam ce are. pompa de benzina am desfacut-o si e buna membrana nu e sparta, asa ca nu stiam care a fost cauza. o sa incerc sa fac ceva cu busonul ala sa stea mai fix in capac.
brigada_diverse
QUOTE(mircea.a @ 7 Aug 2007, 10:11)
Atata benzina in baie nu are de unde sa fie decat de la membrana pompei de benzina. Chiar daca mergeai cu amestecul mai bogat nu se formau atitia vapori in baie. Scapi usor, membrana respectiva si un schimb de ulei.
*



benzina in ulei poate fi si din cauza ca nu lucreaza bujiile calumea, va spun din proprie experienta
Merced
Nu cred ca e nimeni atat de nebun sa mearga cu ea in 3 bujii sau mai putine atat de mult timp incat sa se adune cantitati semnificative de benzina in ulei. Se simte de la o posta cand o bujie nu lucreaza, ce naibii... icon_mrgreen.gif
Ovidiu Comănescu
Din cauza bujiilor in nici un caz, cantitatea este foarte mica si oricum vaporii sunt recirculati din nou in carburator, in ulei slabe sanse sa ajunga vaporii de benzina, asa ca singura sursa este spargerea celor doua membrane de la pompa de benzina, de fapt ce-a de-a doua ca daca se sparge prima nu-i problema, refuleaza pe orificiile din distantierul dintre cele doua membrane, numai daca se sparge si a doua, este de ajuns o mica gaurica.
Bullix
QUOTE(Ovidiu Comănescu @ 12 Aug 2007, 23:13)
mi-a sarit de 2 ori in mers de imi facuse capota pe interior neagra de ulei
*



Bine ca nu ti-a si indoit capota rolleyes.gif
Ovidiu Comănescu
ce sa indoaie ca doar nu sare ca din tun, bine ca nu am pierdut atunci dopul ca buson nu-i pot spune la aratarea aia romaneasca, oricum am pus inapoi capacul de culbutori original si busonul frantuzesc.
diaconuliviu
Avantaj buson montat "prin rasucire": nu sare asa usor. Dezavantaj: daca el nu sare la acele rateuri in baie, posibil ca orificiul jojei sa nu fie suficient pentru a "expanda" gazele arse rapid, caz in care ori se indoaie capacul (mai rar) sau, mai des, simeringurile palier si/sau distributie pot fi "intoarse" generind pierderi de ulei pe acolo.
Ovidiu Comănescu
e, rateuri in baie nu am avut niciodata, dopul a sarit ca e facut prost rau, numai dupa ce am indoit putin marginea mai statea dar si atunci vibra, deoarece nu statea bine nemernicul, asa ca am refacut capacul original si l-am pus, rateuri mai am pe evacuare, din cauza unei supape dar se rezolva.
diaconuliviu
Era vorba de cei ce mai patesc asta, in fapt cam orice persoana careia i se sparge membrana de la pompa si nu observa la vreme, coroborat de un set mai uzat; apoi, busonul ala "dop" are doua inele O, daca le schimbi cu unele noi nu mai sare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.