ionut L.
6 Aug 2007, 12:47
Salutare tuturor,
la turatii mai mari se aude o bataie (un tacanit) la relanti nu bate... Ce pot sa-i fac sa nu sa se mai auda pana schimb setul sau arborele ca fum albastru nu scoate nici pic.
va multumesc
diaconuliviu
6 Aug 2007, 13:10
Unde? In ce parte a motorului?
Sigur acel "tacanit" nu e bataie de avans?
Nu cumva apare la accelerari bruste in zona 2000 rpm? Si mai ales la accelerare in panta in tr. a 4-a? Daca da, ia riteste delcoul in sens orar putin, sau, mai bine, fa un reglaj al avansului cu metoda "semn" (o cautare te va ajuta).
Si daca cumva mergi cu gazolina, e normal, incearca benzina sau, schimba pompa/statia de la care alimentezi.
ionut L.
6 Aug 2007, 14:02
bataia apare cand o turez mai tare, si la relanti si in sarcina, eu tint ca cred ca sunt cuzinetii, arborele ceva pe aici... se poate face ceva, baga un aditiv cu teflon ceva sa mai reduca din jocuri?
diaconuliviu
6 Aug 2007, 14:12
Cuzinetii nu "tacane", ei produc un zgomot mai profund, de frecventa proportionala cu turatia, dar nu "tacane" ci "uruie".
ionut L.
7 Aug 2007, 09:51
pai cam asa se aude, nu m-am exprimat cum trebuie
... si se poate face ceva sa nu se mai auda fara sa umblu la motor
mircea.a
7 Aug 2007, 10:04
Practic cuzinetii de biela se schimba si fara sa demontezi motorul, dar daca trebuie sa rectifici si arborele... ? Aici nu prea merge cu carpeala.
driverx
7 Aug 2007, 10:45
mircea.a
Stai ca imediat apare unu cu tefloanele sa ne explice cum bagi solutia minune in motor si se umplu spatiile lipsa din motor si mai poti merge cu motorul pana la Luna si inapoi.
mircea.a
7 Aug 2007, 10:54
Dupa parerea mea tefloanele merg pentru prevenirea uzurii, pe urma e tardiv. Tot la mecanic se ajunge.
diaconuliviu
7 Aug 2007, 11:12
Cu oarecare chin s-ar putea schimba si cei de palier fara demontare motor, dar, vorba ta, daca trebuie rectificat arborele?
mirceas
8 Aug 2007, 18:49
tot cam in aceeasi ordine de idei: la motorul meu a devenit de putina vreme foarte evidenta o bataia tip oala de lut, se aude foarte clar, probabil bataie de piston... asta doar la rece, pentru ca dupa ce se incalzeste motorul bataia dispare.
ulei nu papa (probabil inca), motorul trage bine.
va rog sa imi dati recomandari bazate pe experienta voastra la urmatoarele:
1. exista vre-un risc major a continua sa merg asa inca ceva mii de km pana cand ajung sa pun un set nou, rectificari etc.?
2. pentru ca va veni toamna, oricum e mai rece comparativ cu saptamanile trecute, stau si la munte, o sa schimb uleiul. acum am 20w50. ma gandeam sa pun 10w40. totusi, mai e recomandat 10w40 in noile conditii (cu aceste batai de piston etc.) sau sa raman la 15w40?
multumesc!
sobolan
8 Aug 2007, 22:25
las-o pe 20w50...si nu incerca sa urci prea tare turometrul....probabil bataie de bolt din moment ce spui ca dupa ce s-a incalzit nu mai face...probabil bataie de fusta piston....nu e periculos si poti sa mai mergi asa mult dar nu urca in ture prea tare...
probleme ceva in genul asta am si eu...ale mele sunt sigur din arbore...ce m-ar interesa daca se rupe arborele am auzit ca mai merge motoru asa e?
sobolan
8 Aug 2007, 23:46
depinde cum si unde se rupe
....oricum la dacie cam greu se rupe...
sunt sanse sa mai mergi pana acasa si cu el rupt fara sa stii ce e rupt...
ag02cws
8 Aug 2007, 23:59
Din cate stiu, poti sa-ti dai seama daca trebuie schimbati cuzinetii sau rectificat arborele in cazul in care a scazut presiunea la ulei.
mirceas
9 Aug 2007, 05:58
chiar 20w50 toamna/iarna nu as folosi...
diaconuliviu
9 Aug 2007, 07:42
Eu am avut bataie de bolt in piston de cind mi-a pus un destept bolturile pe biela (mare greseala sa-l las). Si am mers 3 schimburi cu 10W40, fata probleme.
mirceas
9 Aug 2007, 07:48
setul motor are cam 10.000 km. ar fi trebuit sa tina mai mult pana sa ii vina randul de altul. intradevar marea greseala care s-a facut e ca nu s-a facut decat segmentare, nu si rectificari, revizie distributie, axa came etc.
o sa pun 10w40, cred ca nu are ce sa strice atata timp cat nu papa ulei si presiunea e ok.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.