Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme la pornire si cu relantiul
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
GOLUM
Am o dacia 1310 din '97 si in ultima vreme am probleme la pornire.Daca este oprita mai mult timp si incerc sa o pornesc, o ia greu si nu sta relantiul 9 sta pe la 500 relantiul si dupa cteva minute bune incepe sa-si revina la 900-1000)plus ca atunci cand o accelerez sa plec moare motorul sau ii da in nas ( cum se zice).uneori in trafic la semafoare imi moare motorul , nu sta relantiul.am schimbat platina,jiglerele la carburator cu plutitorul si cui ponton,am curatat carburatorul cu decarburol,am incercat sa o pornesc cu socu si fara shocu si nimic.Nimeni nu a reusit sa o faca, altii o bibilesc putin si merge o zi doua dupa care la fel.
mircea.a
Faptul ca "da in nas" poate sa insemne motor rece si amestec sarac, dar de asemeni si un avans prost reglat. Daca ai schimbat platina, ai facut si reglajul corect?
O situatie pe care am intalnit-o la cineva, a fost scurgerea benzinei peste noapte din camera de nivel pe la dopul de plumb care acopera gaura tehnologica de la baza ei. Verifica dimineata inainte de pornire cata benzina ai in CNC.
Verifica si termostatul sa nu fi ramas blocat pe deschis, caz in care motorul merge rece si da in nas.
De asemenea verifica jetul pompei de sprit, s-ar putea sa fie debitul prea mic, sau sa actioneze prea tarziu.
Mai vino cu detalii.
GOLUM
Nu mi se intampla numai dimineata , cic si in cursul zile dupa ce merg cu ea.De ex. isi revine dar dupa cativa km iar face asa.Uneori o accelerez si ramane asa adica revine greu turometrul la relantiu.Cineva mi-a zis sa reglez plutitorul cu tigara( intre carcasa si plutitor) pt ca este nou . Nu stiu ce sa mai reglez ca sau uitat multi mecanici la ea si unul nu mi-a zis ce are sau ce trebuie sa cumpar, eu schimb intruna la piese aiurea. Am bujii,bobina,platina, jiglere,cui ponton,plutitor toate sunt noi si degeaba. Un mecanic mi-a reglato si merge ceas dar dupa cateva ore iar a facut la fel.Am umblat eu azi la ea si am reusit sa o fac intrun fel dar se aude motorul mai tare, cand dau putin avansul ( am miscat de delcou) mai mic face iar figuri ( se opreste nu sta la relantiu)

6 Aug 2007, 18:31:
Apropo care este CNC ?
mircea.a
CNC=camera de nivel constant (asa am vazut ca se mai foloseste pe aici)

O situatie care am intalnit-o la un amic a fost urmatoarea (si ma gandesc ca s-ar putea sa fie si la tine): datorita uzurii mari din patina si lantul de distributie avea cam acelasi comportament ca la tine. Aceasta uzura permite axei cu came sa mearga in timpi diferiti (sa zicem asa), modificand automat si momentul scanteii. Poti pune avansul bine dar datorita uzurii lantului si patinei nu poti sa sti daca axa cu came se afla in punctul normal fata de vilbrochen. Si eu m-am chinuit cu acel motor pana cand nu am avut incotro si a trebuit sa desfac baia si capacul de la distributie si nu este o operatie prea placuta.
GOLUM
Am reusit sa o pornesc, dar in momentul cand o accelerez moare motorul.
mircea.a
Daca moare la acceleratie inseamna ca nu ii baga benzina suficienta pompa de sprit sau ai avansul mic. Totusi inclin sa cred ca ai ceva la distributie.
GOLUM
Acum o am pornita si relantiul putin marit , merge de 15 minute sa incarce bateria.Daca ma duc si accelerez incet merge cu intreruperi dar daca ii dau 3-4 pedale la 4-5 mii turatii dupa ce iau piciorul dupa acceleratie moare motorul. Miroase si a benzina
Ce trebuie sa-i schimb la distribuitie?
MECCA
tot kitul de distributi adica:
pinion mic de pe arbore cotit
pinion mare axa cu came
lantul
intinzatorul (patina)
mai uite-te si la ciocul ala din carburator daca nu cumva este infundat, si mai fai o spalare la carburator cu decarbusolv iar apoi sufla-l cu aer comprimat toate gauricile pe care le vezi, sa nu scape nici una nesuflata.Spor la treaba si portofel cat mai gros. 04.gif
GOLUM
Acum o saptamana am spalat cu decarburol tot carburatorul, am suflat cu compresorul tot.Ma duc sa incerc la cineva ultima varianta inainte de aschimba distributia, pun un carburator de la alta masina si vad daca este sa nu de la el , daca nu atunci ramane sa bag mana in portofel si sa schimb distributia. MULTUMESC FOARTE MULT PT AJUTORUL SI ATENTIA ACORDATA.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.