Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reglaj avans vacuumatic ?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
make_bd
In primul rand, consider ca sfaturile primite pe acest forum sunt extraordinare!

Cineva mi-a spus ca nu e buna capsula de vacuum deoarece, la relanti, cand scotea furtunasul de la capsula, nu se simtea nici o diferenta. La masina lui cand facea gluma asta, motorul "dadea sa moara".
Am schimbat capsula cu una noua (si furtunasul) si este exact la fel.

Parca citisem undeva ca se regleaza avansul vacuumatic dar nu sunt sigur.

Stie cineva care este problema (daca este vreo problema blink.gif )?

Multumesc mult!
Dyda
Ai pus si platina noua? caci poti sa inlocuiesti capsula vacuumatica dar daca platina este putin impuscata avans vacumatic nu prea vei avea
make_bd
Am pus si platina noua. (se regleaza totusi?)
johnsws
avansul vacuumatic se regleaza de la rotita aia zimtata din delco. dar nu te sfatuiesc sa faci asta. teoretic se regleaza in functie de depresiunea din galeria de admisie. cred ca iti trebuie cam multe cunostinte si aparate.
dar cand acoperi cu mana furtunasul acela simti ca trage ceva aer? trebuie sa traga aer destul de binisor.
deci fa-i toate reglajele respectiv culbutori, aprindere, avans, curata carburatorul asigura-te ca nu e infundat furtunasul sau canalul furtunasului care merge de la carb la pompa de avans vacuumatic, si daca tot nu se rezolva mergi la un service si masoara presiunea din cilindri (eu am patit la fel si aveam 6 supape care nu mai etansau corect). mai poate fi o chestie, da capacul de la delco jos, pune furtunasul de la avansul vacuumatic si trage tare aer prin el. daca platina nu se misca vezi care-i treaba cu pompa de avans vacuumatic sau cu platoul delcoului.
OCEBE
la un motor la care avansul static este mare, vacuumul nu-si mai face ca lumea treaba; nu-si face treaba bine nici daca arcul de reglaj este prea comprimat; daca toate celelate elemente sunt OK, empiric, vacuumul ar putea fi reglat astfel:
1. se regleaza avansul static;
2. prin intermediul rozetei dintate se slabeste arcul vacuumul la maxim;
3. se urmareste la mersul in ralanti:
- turatia motorului;
- lipsa "tusei" in esapament;
4. se comprima arcul dinte cu dinte, urmarindu-se marimea turatiei concomitent cu lipsa "tusei" ;
5. se pozitioneaza rozeta ptr. pozitia care asigura cea mai mare turatie a motorului, fara "tuse" in esapament.
B31AYZ
QUOTE(johnsws @ 22 Oct 2004, 17:53)
avansul vacuumatic se regleaza de la rotita aia zimtata din delco. dar nu te sfatuiesc sa faci asta. teoretic se regleaza in functie de depresiunea din galeria de admisie. cred ca iti trebuie cam multe cunostinte si aparate.
dar cand acoperi cu mana furtunasul acela simti ca trage ceva aer? trebuie sa traga aer destul de binisor.
deci fa-i toate reglajele respectiv culbutori, aprindere, avans, curata carburatorul asigura-te ca nu e infundat furtunasul sau canalul furtunasului care merge de la carb la pompa de avans vacuumatic, si daca tot nu se rezolva mergi la un service si masoara presiunea din cilindri (eu am patit la fel si aveam 6 supape care nu mai etansau corect). mai poate fi o chestie, da capacul de la delco jos, pune furtunasul de la avansul vacuumatic si trage tare aer prin el. daca platina nu se misca vezi care-i treaba cu pompa de avans vacuumatic sau cu platoul delcoului.
*




Salut ,

Am si eu o problema cu pornirea si nu-mi dau seama daca este de la avans sau de la carburator .
Problema este urmatoarea . Cand pornesc la rece cand este cald sau frig (si cu socul tras) trebuie sa dau pedale ritmice la acceleratie cand simt ca a luat-o .Asta o face de aproape 2 ani dar inainte nu facea asa pornea fara sa apesi acceleratia mai ales cand era "calda" si afara nu era frig (peste 15-20 grade).
Ma deranjeaza pentru ca trebuie sa dau multe chei pana porneste si de cele mai multe ori nu porneste definitiv. Se opreste ca si cand nu ar avea benzina .Invarte putin si se opreste in ciuda faptului ca acum pornesc cu socul tras , dau 4-5 pedale si dupa aceea dau pedale ritmice cand simt ca ar putea sa o ia .
Poate sa fie de la avans ? pompa sprit (intuesc unde ar fi), pompa benzina ?
Cand motorul e cald nu mai sunt probleme .
johnsws
greu de zis de la ce iti porneste greu dimineata. as zice ca nu se alimenteaza bine, si sa verifici jiclorul de ralanti si dozajul amestecului la ralanti. dar nu este exclus sa fie de vina si o platina impuscata si poate avansul initial.
daca citesc mesajul tau, spui ca de 2 ani merge asa...ce sa inteleg ?! intre timp ai schimbat vreo platina?, daca nu, atunci verifica platina. carburatorul mi-e greu sa cred ca nu l-ai curatat .
sper sa nu spun prostii dar avansul vacuumatic(ca despre el vorbim aici) nu are influenta asupra pornirii, el incepand sa functioneze abia dupa ce masina are ceva ture astfel incat sa se faca depresiune in galeria de admisie, iar la turatie(de fapt acceleratie) mare influenta lui se diminueaza pana la 0.
B31AYZ
QUOTE(johnsws @ 25 Oct 2004, 12:34)
greu de zis de la ce iti porneste greu dimineata. as zice ca nu se alimenteaza bine, si sa verifici jiclorul de ralanti si dozajul amestecului la ralanti. dar nu este exclus sa fie de vina si o platina impuscata si poate avansul initial.
daca citesc mesajul tau, spui ca de 2 ani merge asa...ce sa inteleg ?! intre timp ai schimbat vreo platina?, daca nu, atunci verifica platina. carburatorul mi-e greu sa cred ca nu l-ai curatat .
sper sa nu spun prostii dar avansul vacuumatic(ca despre el vorbim aici) nu are influenta asupra pornirii, el incepand sa functioneze abia dupa ce masina are ceva ture astfel incat sa se faca depresiune in galeria de admisie, iar la turatie(de fapt acceleratie) mare influenta lui se diminueaza pana la 0.
*



Multumesc de raspuns. Zic ca , de aproape 2 ani merge asa pentru ca inainte nu mergea asa .Masina am lasat-o la reparat (tinichigerie +vopsit) .Nasul meu a spalat caburatorul si la reglat . Ei de atunci facea faza asta cu pedale ritmice cand pornea .Chiar si cand era mai cald (primavara) facea la fel .
Am acum aprindere electromagnetica si ar fi trebuit sa porneasca brici .Nu mai folosesc platina .Bujiile sunt aproape noi . Au maxim 5000 km. Una am schimbat-o deja. Chestia e ca face numai cand e motorul rece .
Asta iarna ii dadeam 5-7 pedale si cu socul tras pornea din a doua cheie . Prima fiind moarta.
Chestia e ca am relanti in maxim 1 minut si e stabil .Nu stiu ce sa zic daca e d acolo .Nu stiu cum sa verific pompa de sprit . In carte zice ca are un surub de reglare cu o contrapiulita dar eu la mine nu am vazut . Nu stiu ce sa mai zic .
Problema ma omoara pentru ca omor electromotorul si bateria .La temperaturi sub 0 grade ce mai fac ? Cum verific dozajul la relanti ? Mi-e sa nu stric mai mult incercand sa reglez .Am GPL si trebuie sa pornesc acum dimineata pe benzina pana urca putin apa .
Daca o pornesc si se stabilizeaza relantiul cat de cat porneste la prima cheie chiar daca apa nu e la 80 grade .
ccristian
Nu stiu ce sa zic, eu am aceeasi problema, porneste foarte greu la rece. Dar eu am masina asta de cateva zile, inca nu am studiat-o mai pe indelete. Inainte aveam una veke de 20 ani ( GPL ) si pornea la prima cheie direct pe gaz (in unele dimineti a scazut temperatura pana aproape de 0). Acum insa porneste foarte greu. Nu stiu daca o aprindere electrica ar rezolva problema. Altceva ce imi vine in cap este sa pun bobina, fise, etc (tot ce tine de aprindere) de la cea veke si apoi sa le elimin una cate una pana imi dau seama de unde e problema.
make_bd
Scuze pentru nestiinta, dar cum ar trebui sa se manifeste dereglarea acestui avans static? Simptome.
Intreb deoarece mie mi se pare ca masina merge destul de bine. blink.gif

Multumesc.
johnsws
ayz, m-ai facut prastie. pai nu trebea sa spui asa de la inceput, ca ai aprindere electromagnetica si ca pe langa asta mai ai si gaz?
ce fel de aprindere electromagnetica ai. mai este conectata in vreun fel la avansul vacuumatic? eu cred ca nu. si in general pana se strica aprinderile astea fara platina ele functioneaza f bine si scapi de f multe probleme pe care ti le face platina cand se impusca.
la instalatia de gaz nu stiu sa-ti spun nimic. nici nu stiu pe unde se face alimentarea cu gaz, dar daca n-am vazut prost la o masina care are gpl mi se pare ca alimentarea se face chiar prin jiclorul de dozaj al amestecului, adica jiclorul situat cel mai aproape de talpa carbului. daca alimentarea chiar se face pe unde cred eu n-am nici cel mai mic habar de cum s-ar mai regla amestecul.oricum la gpl n-am nici cea mai vaga idee, poate iti raspunde cieva care are sau stie gpl.
totusi daca in max 1 min ai ralanti stabil, asta nu e o problema. doar pornirea f grea...si daca platina puscata nu-i, bujii nu, etc, etc, ori ai o problema la alimentare (carb-jiclor ralanti, aer,etc.) ori ai motorul obosit si ne-avand compresie suficienta nu e-n stare sa aspire combustibil. iti consuma ulei? cat?
dar am o intrebare, de unde ti-ai luat aprinderea aia, ca e tare interesanta, de mult voiam sa scap de paltina dar inca n-am gasit una pe care sa ma bazez. cum ai reprizele in acceleratie?
B31AYZ
QUOTE(johnsws @ 27 Oct 2004, 11:28)
ayz, m-ai facut prastie. pai nu trebea sa spui asa de la inceput, ca ai aprindere electromagnetica si ca pe langa asta mai ai si gaz?
ce fel de  aprindere electromagnetica ai. mai este conectata in vreun fel la avansul vacuumatic? eu cred ca nu. si in general pana se strica aprinderile astea fara platina ele functioneaza f bine si scapi de f multe probleme pe care ti le face platina cand se impusca.
la instalatia de gaz nu stiu sa-ti spun nimic. nici nu stiu pe unde se face alimentarea cu gaz, dar daca n-am vazut prost la o masina care are gpl mi se pare ca alimentarea se face chiar prin jiclorul de dozaj al amestecului, adica jiclorul situat cel mai aproape de talpa carbului. daca alimentarea chiar se face pe unde cred eu n-am nici cel mai mic habar de cum s-ar mai regla amestecul.oricum la gpl n-am nici cea mai vaga idee, poate iti raspunde cieva care are sau stie gpl.
totusi daca in max 1 min ai ralanti stabil, asta nu e o problema. doar pornirea f grea...si daca platina puscata nu-i, bujii nu, etc, etc, ori ai o problema la alimentare (carb-jiclor ralanti, aer,etc.) ori ai motorul obosit si ne-avand compresie suficienta nu e-n stare sa aspire combustibil. iti consuma ulei? cat?
dar am o intrebare, de unde ti-ai luat aprinderea aia, ca e tare interesanta, de mult voiam sa scap de paltina dar inca n-am gasit una pe care sa ma bazez. cum ai reprizele in acceleratie?
*



Multumesc de raspuns .La aprinderea electromagnetica nu se mai foloseste platina (in caz de urgenta se poate comuta pe platina) . In rest cred ca se foloseste totul .Motorul este facut , are maxim 25.000 -30.000 km. Pentru reglarea pe GPL nu se umbla la carburator .Reglajul amestecului se face din plaman si un robinet pus pe traseu. Cum am mai spus pe GPL porneste la prima cheie .Pe benzina are problema cu pornirea . Sigur e ceva pe alimentarea cu benzina si carburator .De ce face numai la pornire ? Dupa ce porneste totul e ok. Dupa 1 -2 minute daca o opresti porneste la prima cheie pe benzina .Nu se gatuie cand o turezi si se infige .Nu stiu unde sa umblu .Zilele astea nu am timp, ca ajung acasa decat seara si nu mai vad . Vreau sa vad daca mai are benzina in carburator dupa o saptamana si daca merge pompa de sprit . Carburatorul arata foarte curat nu are depuneri .Asta nu inseamna ca nu am vre-un jiglor infundat . Daca vrei nr. de tel. al persoanei care pune aprinderea ti-l dau pe PM. Costa 1 mil cu montaj cu tot. Unde sunt suruburile pentru reglarea aerului si a amestecului ? Poate ii lipseste ceva .Sau e ceva combinat avans -carburatie .
Cine e curios pot sa-i fac o proba cu pornirea pe benzina si pe GPL (sa fie totusi peste 10 grade pentru GPL). Cand scot furtunasul din carburator care vine de la capsula se simte cum trage aer .Deci teoretic capsula ar trebui antrenata de absobtia de aer din caburator .
johnsws
mi-am amintit ca un coleg de-al meu avea mari probleme cu pornirea. si tot la rece. de vina a fost garnitura de la pompa de sprit, care era numai putin crapata si peste noapte i se scurgea pe acolo toata benzina din camera de nivel constant. altfel masina mergea ok.
trimite-mi numarul de tel ca ma intereseaza aprinderea aia.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.