Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ce are?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Paca
Am schimbat azi uleiul in cutia de viteze(5 trepte) si se aude un sunet ciudat rau...nu stiu sa explic in cuvinte sunetul ce se produce.... e ceva asemanator cu sunetul produs de frana de motor...se aude numai cand accelerez indiferent daca sunt in viteza sau pe liber....precizez ca odata cu uleiul am schimbat si traversa ce sustine cutia cu cei doi tamponi...oare de la ce se aude asa ?Multumesc.
mirceas
poate nu ai fixat bine traversa, poate ca atinge in ceva si vibreaza...
Paca
Cred ca sunetul e din cutie....poate dureaza pana se ung toate elementele din cutie..ce ziceti ?Sau poate lubrifierea prea buna e de vina ?
mirceas
un schimb/completare de ulei nu trebuie sa produca un astfel de efect, din contra, sa fie mai silentioasa. cat ulei ti-a intrat in cutie?

lubrifiere prea buna?!?! biggrin.gif

ungerea in cutie se produce prin barbotare. piesele sunt inecate in ulei. nu are ce sa dureze pana se ung toate piesele. zgomotul asta de care zici e permanent?
Paca
traversa e prinsa bine...in cutie au incaput cam 1.8 L aproape 2...am pus texaco 80w90...zgomotul care se aude pare sa fie de la esapament..ceva de genu...e un zgomot gros,un huruit si mi se pare ca se aude jos..chiar sub pedaliere...am strans toate colierele de la toba...se aude la fel.Masina trepideaza la ralanti si in haibaclu se aude un sunet gros...aproape ca iti infunda urechile.Cand deschid capota nu se aude nimic deosebit,doar dedesubt se aude.E foarte frustrant ca nu gasesc cauza...Cutia a fost aproape desprinsa de lonjeroane o perioada din cauza traversei rupte....ma gandesc ca anumite parti s-au strambat dupa pozitia cutiei si acum,odata indreptata nu mai functioneaza normal...zic si eu...traversa e fixata bine...m'am bagat eu acum sub ea si am incercat sa mai trang dar nu se poate....am schimbat si tamburu de la toba deci nu are ce sa trepideze de acolo cred.Cand lucra mecanicul la masina a tras puternic de esapament ca sa'i intre cheile acolo si ma gandesc ca poate a dereglat'o de la galerie sau cum se mai numeste evacuarea de la motor.Astept pareri...precizez ca sunt foarte deprimat....masinii nu ii e bine...si deci nici mie sad.gif
mirceas
poate ca bate traseul de evacuare undeva in podea. fa o inspectie generala dedesupt, si cu motorul pornit, verifica sa nu atinga pe undeva ca sa elimini si aceasta posibilitate. asigura-te si de integritatea saxofonului daca zici ca a fortat evacuarea. galeria nu cred ca avea cum sa o afecteze oricat ar fi tras de esapament in jos.

daca traversa a fost aproape desprinsa, modificarea pozitiei cutiei poate sa iti fi afectat priza si altele. cat ai umblat cu traversa in starea asta?
ionut.tanase
vezi sa nu iti atinga saxofonul in scut ... ma gandesc si la aceasta posibilitate ...
Paca
o saptamana iar acum am montat una noua...am mai facut un test crezand ca e spart esapamentul...am pus un prosop gros la gura tevii de esapament...nu se ineaca nici la ralanti nici accelerata....asta inseamna ca are pierderi ? Cand accelerez se aude motorul turat normal iar apoi vine un ecou cu alte chestii care se invart pana se opresc...ceva de genu
ionut.tanase
vezi sa nu iti atinga saxofonul in scut ... ma gandesc si la aceasta posibilitate ...
Merced
Nu cred ca are rost sa bagi cutia in treaba asta, cutia oricum nu scoate sunete cand masina e pusa pe mort si motorul la relanti. Sigur e ceva cu evacuarea, poate ai mai miscat-o tu cand ai pus traversa si d-aia. Daca era 100% etansa trebuia sa moara motorul cand astupai esapamentul, deci pierde pe undeva. Studiaza mai bine chesti asta, si eu am avut de suferit cu Cielo-ul dupa ce i-a schimbat un pustan fara rampa esapamentul si atingea in trei locuri la relanti ziceai ca esti in tanc. Am fost cu ea la cineva cu rampa si l-am pus cum trebuie, de atunci nu se mai simte nicio vibratie. smile.gif
diaconuliviu
Poate chiar cablul frina mina in teava intermediara, mai ales daca e slab.
Paca
Am facut o vizita mecanicului care a schimbat traversa si mi-a explicat omu exact cum sta treaba.A intrat in masina si dupa ce'a pornit-o mi-a spus ca e de la esapament,bate undeva deoarece i-a fost putin modificata pozitia din cauza cutiei care un timp s-a sustinut pe evacuare.Eu banuiesc ca aveti dreptate si bate saxofonul undeva pentru ca de la cutie spre tzeava finala am miscat eu tot ce s'a putut si nici un rezultat.Astazi nu avea timp sa o suie pe elevator si sa rezolve dar maine a zis sa trag o fuga sustinand ca dureaza nu mai mult de 2 minute eventuala fixare.Sper din tot sufletul sa se rezolve....deja m'am plictisit de trepidatii.Intr-a-ntaia cand plec de pe loc mai nervos nu mai trepideaza,probabil isi modifica motoru cu saxofonu pozitia fata de locu unde bate.
Voi vedea maine care a fost cauza si va relatez aici,poate va va fi de ajutor,mc tututor.
mircea.a
Vezi ca pe partea cu saxofonul este suportul de motor care se rupe (cel mai des) si nu se vede din cauza electromotorului si a scutului termic. Uita-te si acolo.
Paca
M-am gandit si la asta si am verificat.Motoru nu se misca decat cand e turat ceea ce e foarte normal.Am tras de el in stanga si in dreapta si nu se misca,eu cel putin nu cred ca e rupt vreun suport sau altceva.Mai degraba sa fie sparta tzeava intermediara ca mecanicul a ciocanit-o putin cu niste chei la schimbul traversei si fiind ruginita probabil s-a spart.O sa vad...daca e sparta o sudez ca de una noua nu mai am bani

8 Aug 2007, 09:33:
Am tobele sparte tongue.gif fusei la mecanic,ar trebui sa le schimb dar ma costa 1.5 numa esapamentul si plus manopera inca vreun milion cred = 2.5 milioane....concluzie: o las asa pana in 2009 la VT:P
Bullix
Revenind la schimbatul uleiului de cutie... cat de usor ti-au iesit suruburile? In special cel de umplere? Eu m-am chinuit de mi-au sarit capacele si intr-un final am reusit cu o cheie reglabila... dupa ce aproape am rotunjit forma patrata a surubului de umplere. Cred ca ar fi cazul ca pana sa se intepeneasca iar, sa-l schimb, asa-i? Dup'aia PA, nu-l mai scoate nimeni asa, aproape rotund, cum a ajuns... sad.gif
Danny_bb
Si eu tot cu cheia reglabila il desfac. Dar daca ai reusit sa-l scoti si e asa avariat schimba-l sa nu te doara capul mai tarziu.
mircea.a
1. Nu este nevoie sa stringi dopul pana iese apa din el. Are filet cu pas mic si pe deasupra este si conic. Nu se slabeste la socuri asa usor.
2. Daca se rotunjeste, foloseste o cheie reglabila cu autostrangere de care folosesc instalatorii la tevi. Dar sa fie de calitate. Pe mine o cheie d'asta m-a scos din multe situatii nasoale.
Bullix
Aha. Si o astfel de cheie imi garanteaza mie ca nu imi va mai chinui surubul (asta sau cel nou, daca ma voi hotari sa-l schimb) pana la alunecare?
mircea.a
Cheia care ti-am descris-o este pentru situatii limita. In mod normal folosesti o cheie fixa sau o cheie tubulara patrata speciala pentru acel dop. Nu mai strange asa tare dopul.
mirceas
QUOTE(Bullix @ 8 Aug 2007, 10:09)
Revenind la schimbatul uleiului de cutie... cat de usor ti-au iesit suruburile? In special cel de umplere? Eu m-am chinuit de mi-au sarit capacele si intr-un final am reusit cu o cheie reglabila... dupa ce aproape am rotunjit forma patrata a surubului de umplere. Cred ca ar fi cazul ca pana sa se intepeneasca iar, sa-l schimb, asa-i? Dup'aia PA, nu-l mai scoate nimeni asa, aproape rotund, cum a ajuns...  sad.gif
*



cumparati o cheie speciala pentru busoane, la un capat e profil patrat de 10 pentru baia de ulei, in celalalt capat pentru cutia de viteze. se gaseste aproape in orice magazin de piese auto, 5-6 ron max.
Bullix
pai mai bine asa. mersi
Paca
icon_mrgreen.gif Eu am schimbat uleiul la mecanic...a avut el cheie patrata si bineinteles ca busonul de golire si cel de umplere au fost scoase fara probleme.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.