Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: trepideaza motorul dupa schimbare garnit. chiuloasa
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
cipry
buna.o sa incep prin a va spune ce probleme am avut si am in continuare la masina.am o dacia 1310 din 1994.in urma cu 1 luna,am observat ca se incalzeste prea tare motorul,daca nu ma opresc,fierbe.pana acuma de vreo 3 ori.asta se intampla mai ales in oras,la stopuri sau trafic si viteza mica.la 50-60 sau mai sus...merge bine acul de la temp apei sta la jumatate.mi-a schimbat mecanicul garnitura de chiuloasa,pt ca facea bulbuci in vasul de expansiune.dupa aceasta operatie motorul nu a mai mers rotund,merge cat de cat bine undeva pe la 11-12 mii ture,mai jos e foarte instabil cu variatii de turatie si trepidari.am schimbat si carburatorul cu totul(cu unul folosit care mergea pe alta masina) si la fel face.am schimbat toate bujiile,fisele,capacul delcou,platina,filtru de aer.tot la fel fel face,plus ca apa tot fierbe ,ca inainte de schimbarea garniturii,doar ca acum nu mai am bulbuci in vas.radiatorul l-am curatat cu calgon,destul de bine spun eu,dar degeaba.acuma nu mai stiu ce sa fac.sa dau banii pe o pompa de apa? nici cu trepidatiile de la motor nu mai stiu ce sa fac,desi tot ce s-a facut la motor a fost facut de un mecanic auto.daca aveti vreo sugestie...ca eu unul m-am saturat sa arunc banii degeaba.multumesc
mircea.a
Ai schimbat si chiuloasa sau doar garnitura? Din titlu reiese ca ai schimbat chiuloasa.
driverx
1) Daca apa tot fierbe, a facut ceva cu termostatu retardul ala care a umblat la masina? Ca daca ala nu lucra bine, poti da cu calgon si pe toba de esapament ca tot o sa fiarba.

2) Verifica undeva presiunea la fiecare cilindru. Poate nu inchide bine o supapa? De ce? Din multe motive. Poate ti-a schimbat si chiulasa biggrin.gif

3) Io nu cred ca ai dus tu motoru ala la 11-12 mii ture. Sau acolo vorbeai de o motocicleta?
diaconuliviu
Daca nu ai schimbat decit garnitura, cauta si reglajul culbutorilor. De planeitate ce ti-a spus nenea ala?
Daca ai schimbat chiulasa, ai verificat supapele?
sobolan
joc culbutori defectuos...daca e prea mic,asta atrage "umblatura" la supape.....
cipry
da..am gresit smile.gif 1100-1200 ture.am schimbat doar garnitura de chiuloasa,la planeitatea chiuloasei nu s-a uitat, a facut si reglajele la culbutori,s-a uitat el pe la supape si la camasa pistoanelor si a zic ca ii in regula.cand a desfacut chiuloasa aveam apa la pistoane,din cauza garniturii.termostatul e scos,am incercat cu unul nou si tot asa se incalzeste.sa fie totusi ceva la reglajul culbutori?sau sa ma duc la alt mecanic?

8 Aug 2007, 18:15:
si mai am o intrebare...este normal ca bobina de inductie sa se incalzeasca tare? (abia tin mana pe ea) am montata aprindere electronica.

8 Aug 2007, 18:16:
si mai am o intrebare...este normal ca bobina de inductie sa se incalzeasca tare? (abia tin mana pe ea) am montata aprindere electronica.
camesibiu
Nemea mesteru a verificat radiatorul ? Nu este infundat ? Am inteles ca se supraincalzeste si fara termostat dupa inlocuirea garniturii de chiulasa . Banuiesc ca este aerisita instalatia . Avansul e bine reglat ? Jocul culbutorilor ?
Mai verifica daca stutul din colectorul de admisie - evacuare sa nu fie infundat - e sursa de mers neregulat .
ydaniel
daca se incinge schimba bobina.nu va trece mult si va ceda
cipry
deci..problema cu trepidatiile s-a rezolvat in mare masura,nu erau prea bine reglajele la culbulbutori,merge mai bine acuma,mai creste cateodata turatia motorului(cand e cald).a mai ramas problema cu supraincalzirea.``noul`` mecanic mi-a spus ca e din radiator,acesta a spus ca in partea superioara radiatorul trebuie sa fie mai cald decat in partea inferioara,pe unde iasa apa.la mine e la fel de fierbinte si sus si jos.ce se poate face ? merita sa incerc sa il repar sau sa cumpar altul,am gasit la 180RON radiator mare de cupru.tin sa mentionez ca radiatorul meu se misca putin si in rama lui.
Bullix
Si la mine se incinge bobina de inductie de zici ca nu-i adevarat, iar motorul are vagi (mai bine rectific: FOARTE VAGI) momente de mers neregulat. Mai exact, "urecheometric" vorbind, pot distinge cate-un hop de durata egala cu una bucata rotatie arbore. Si se intampla cam la 4-5 pana la 10-12 secunde interval intre hopuri, in functie de cat e motorul de cald. Sa fie si la mine ceva intreruperi in bobina? Precizez: avans ok, bujii ok, carburator ok, filtru benzina curat, ulei ok.
Gaba
o rugaminte mare ... ca nu are rost sa fac topic nou pt asta... imi trepideaza si mie motorul cind accelerez... si la mine suspectez un reglaj de supape ... problema mea... nu mai gasesc tutorialul cu reglarea lor... nu ma trimiteti la functia search ca am facut-o deja... si dupa ce am dat de niste topicuri cu citeva zeci de pagini si care aveau un alt subiect ca tema principala... m-am lasat pagubas... va rog ... imi dati un link catre un tutorial... ma intereseaza in special metoda cu supapele incrucisate ... sau cea cu reglarea dupa semnul de pe volanta...
va multumesc
nicuspring
Buna dimineata,
Imi cer scuze ca postez unde nu trebuie, dar ma intereseaza, daca stie cineva, unde se face testarea motorului de Dacia CLT in Bucuresti? Stiam ca e un service prin zona Mhai Bravu sau ceva pe aproape
mircea.a
QUOTE(Gaba @ 13 Aug 2007, 08:07)
o rugaminte mare ... ca nu are rost sa fac topic nou pt asta... imi trepideaza si mie motorul cind accelerez... si la mine suspectez un reglaj de supape ... problema mea... nu mai gasesc tutorialul cu reglarea lor... nu ma trimiteti la functia search ca am facut-o deja... si dupa ce am dat de niste topicuri cu citeva zeci de pagini si care aveau un alt subiect ca tema principala... m-am lasat pagubas... va rog ... imi dati un link catre un tutorial... ma intereseaza in special metoda cu supapele incrucisate ... sau cea cu reglarea dupa semnul de pe volanta...
va multumesc
*


1. Se scoate capacul de la delcou pentru a se observa care cilindru este la compresie in acel moment.
2. Se roteste arborele cotit pana cand semnul de pe volanta se aliniaza cu cel de pe CV. In acel moment poate fi 1 sau 4. Asta se observa la luleaua delcoului.
3. Daca este 1, se regleaza 1 admisie si evacuare, 2 admisie si 3 evacuare.
4. Se roteste arborele cotit o tura pana cand se aliniaza din nou semnul de pa volanta cu semnul de pe CV.
5. Acum se regleaza 4 admisie si evacuare, 3 admisie si 2 evacuare.
Metoda mi se pare buna deoarece in acele momente se observa clar care culbutori sunt in repaos si pot fi reglati, iar alinierea semnelor nu lasa nici un dubiu in ce priveste pozitia axei cu came.
Succes!!

Gaba
mersi smile.gif ti-ai cistigat un loc in favorites la mine in browser... acum inca o intrebare sa ma lamuresc exact... la o rotatie a arborelui cotit , axul delcoului face doar o jumatate de rotatie , nu ?
si inca o chestie... cit sa pun la admisie si evacuare cu motorul rece ? 0.15 admisie si 0.2 evacuare ?
mircea.a
Da, la o rotatie de arbore, axul face o jumatate de rotatie.
Admisie 0,15 (pentru ca lera de 0,18 nu exista) si evacuare 0,2.
Succes!!
Gaba
Mii de multumiri ... va tin la curent ce am reusit sa rezolv smile.gif

14 Aug 2007, 07:43:
Buun... am facut un reglaj... dupa puterea mea... smile.gif pe evacuare era si 0.5 joc ... ma rog ... dupa tot reglajul asta... tot nu am scapat de trepidatii... si am reglat si avansul (am senzor magnetic si aprindere electronica... at011) ... tijele nu sunt indoite ... dar ca sa intelegeti ce inseamna... daca accelerez si tin la 3000 ... de fapt motorul merge cam intre 2800 si 3000 cu pozitia pedalei de acceleratie fixa...
poate nu am nimerit reglajul bine la supape ?
si inca o intrebare... la una din supape... cama nu culca exact pe tot capatul supapei... ci putin in lateral... poate sa fie si asta o problema ? (pana acum un an a mers bine , dar pe parcurs a inceput sa mearga tremurat) ce e interesant dupa reglaj merge foarte bine in regim de acceleratie , trage frumos, si are putere doar ca trepideaza cind o tin in regim constant
mircea.a
@Gaba

Mai poate fi o problema care sa denatureze reglajul culbutorilor si anume uzura acestora la contactul cu coada supapei. In locul unde calca se formeaza o gaura care mareste distanta dinte culbutor si supapa chiar daca lera arata ca jocul este normal. Se scoate rampa si se polizeaza culbutorii pana dispar uzurile dandu-le o forma usor rotunjita.
Daca un culbutor nu apasa chiar pe mijlocul supapei nu este o problema mare.
Daca motorul continua sa mearga tremurat, verifica si compresia la cilindrii. Daca este o diferenta mare intre ei poate sa fie si de acolo.
Gaba
din pacate de verificat compresia la cilindri nu prea am cum... cel putin numai daca o bag in service... si dupa niste experiente neplacute cu niste mecanici prefer sa mor in primul stilp din cauza greselilor mele decit din cauza greselilor lor...

- o intrebare... relantivul este in regula... aprox 850-900... daca scot oricare din fisele de la bujii (las sa mearga in 3 cilindri) scade cam la 600 si reactioneaza exact la fel cu oricare din cilindri (de aici banuiesc ca am cam aceeasi presiune la fiecare cilindru)

- inca o intrebare uzura culbutorilor... te referi la piesele in contact cu axul cu came ? mai exact contactul dintre tija si culbutor (forma ca un paharel) .... ma gindeam... daca dupa ce am reglat cama... verific... rotesc tija ... si verific din nou... ar trebui sa am acelasi joc daca e in regula sau diferenta daca e uzat... se poate verifica asa ?

deocamdata nu imi permite nici vremea, nici timpul si lipsa garajului sa desfac motorul mai mult decit capacul pt reglare came , iar lipsa unei chei manometrice ma face sa renunt la ideea de a da jos chiuloasa...
astazi am sa curat din nou carburatorul (l-am curatat acum 2 saptamani) si sa vedem daca nu scap de trepidatii .. daca ma puteti ajuta cu sfaturi mai usor pun si un filmulet cu modul in care merge motorul
va multumesc


16 Aug 2007, 07:26:
Din pacate nu am avut cind sa curat carburatorul... dar am observat o chestie ... cind merg cu socul tras nu trepideaza de loc...
o alta problema ... tot legat de carburator... la mine surubul de relanitv il reglez astfel incit dupa 4,5 ture incepe sa mearga rotund , insa oricit de mult asi desface acest surub dupa cel 4,5 ture nu conteaza ... motorul merge la fel... am vre-o problema cu jigloarele ?
si inca o intrebare... cei 7 mm care sunt pentru nivelul plutitorului fata de capac sunt intre capac si plutitor ? sau intre capac si lamela metalica a plutitorului...?

va multumesc si scuze pentru intrebarile aiurea
diaconuliviu
1. Cheia se numeste "dinamometrica", nu "manometrica".
2. Capacul e pentru reglare joc culbutori, nu reglare came.
3. Acel surub de amestec se deschide numai pina turatia e maxima, dupa care nu se mai desface. daca l-ai desfacut mai mult, il insurubezi pina turatia incepe sa scada, apoi desurubezi pina obtii turatia maxima. Eventual, daca la accelerare brusca de la relanti spre medii motorul tinde sa "dea in nas" mai deschizi 1/4-1/2 ture acel surub. Refacerea turatiei de relanti se face apoi din surubul de deschidere clapeta.
4. Nivelul in CNC se face cu capacul in pozitie verticala, cu stutul de intrare benzina in sus, cu garnitura montata, asa incit intre garnitura (sa nu fie decalata de capac) si corp plutitor sa ai 7 mm. Foloseste ori un prezon de chiulasa (unul din cele 3 care fixeaza capacul culbutorilor) ori un aerisitor de frinare, pe partea filetata (e filet M7). Nu tigara, nu surubelnite, du rigle sau alte "dispozitive recomandate de nea' caisa, mecanic vechi.
Daca ai cala calibrata de 7 mm si mai bine.
5. Uzura culbutori: culbutorii sint acele piese basculante fixate pe rampa, acolo, deasupra chiulasei, prevazuti cu acele suruburi de reglaj. La partea de contact cu coada supapei pot apare in timp "amprente" de contact, ca niste adincituri circulare. Reglind cu o lera acea distanta, lera nu va patrunde in amprenta, distanta reala fiind grosimea lerei + adincimea amprentei. Se poate face reglajul cu un ceas comparator, care elimina acea eroare, dar se recomanda demontarea rampei si polizarea suprafetei de atac a culbutorilor sau, daca amprenta e adinca, inlocuirea lor.

Ceea ce spui tu "forma de paharel" se numeste tachet.
Gaba
mii de multumiri... acum am inteles despre ce era vorba... smile.gif deci asa dupa cite "am lovit in balta" are rost sa ma apuc de el sau iau o rampa cu culbutori noua si sunt sigur de rezultat ? ( de polizat nici nu se pune problema... nu mai obtin suprafata la fel de fina... si nici nu am mana de lacatus... desi incapatinare este.. wink.gif )
inca o intrebare... daca capatul supapei este o suprafata plana... atunci ar trebui ca acea amprenta de pe culbutor sa nu fie o adincitura ci din potriva...
cel mai bine revin cu poze dupa ce mai demontez odata smile.gif
diaconuliviu
Culbutorul e curb, coada supapei e plana. Din cauza impactului repetat pe culbutor se formeaza o adincitura aproape cilindrica( de fapt o elipsa, de diametru mic cit coada supapei, diametrul mare cu putin mai mare).
"Suprafata la fel de fina": se poate daca folosesti o piatra fina. In fond nu trebuie asa fina, in 200 km se taseaza acele asperitati, vei reface doar jocul.
Acea suprafata insa trebuie pe cit posibil sa aiba aceeasi forma cu cea initiala, adica curba.
Gaba
ok... mersi... se face tot mai multa lumina in notiunile mele despre motor smile.gif ...
mai arunc o intrebare... daca ar fi jocuri in ghidurile supapelor... as putea sa le descopar daca misca cu mana de capatul supapei ? sau acel joc , nu l-as putea depista decit in momentul in care as scoate arcurile ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.