Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: zgomot la franare
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
thedragon
cand merg oelaca cu masina nu conteaza pe unde si pun frana se aude un tronc (primele franari ) dar dupa ce amai franez 1 -2 ori dispare zgomotul ! stie cumva din ce motive se aude tronc-ul acela ! mai adaug ca cablul de frana de mana a fost schimbat ! si zgomotul vine de sub masina ! oleaca in spate
brandy_tdi
Daca face tronc din spate (asta cand franezi tare) de regula e de la saboti care au prins joc in ax si lovesc in oala.Oricum desfa si tu tamburii si vezi si in ce stare sunt sabotii si verifica daca ai jocu` de care vorbesc.
sobolan
ce ax? e vorba de berlina !
mai Dragon , ai autoreglare sau e fara ?
thedragon
nu ma intreba daca ii cu autoreglare ? si nu cand franez brusc can franez normal,
sobolan
daca nu stii nici noi nu putem sti....posibil arcurile laterale care tin sabotii apropiati de taler...a nu se confunda cu arcul de readucere......
daca ai punte de 1300 fara autoreglare s-ar putea sa fie uzura la "furculite"...
da jos si inspecteaza...
thedragon
cum imi dau seama daca is autoreglabili ?imi aduc aminte ca sunt doua arcuri de cerc de metal cu dinti care is suprapusi ! si zicea nenea ala ca are si cocosei sau ceva de genu !
sobolan
autoreglare....cred ca la aia se referea....
deci: vezi sa nu ai uzura la sabot(partea metalica - puncte de sprijin) sau arcurile acelea mici laterala de sub sabot slabe....asa facea si a mea...
inspecteaza locul wink.gif si vezi care e treaba....
thedragon
sambata am sa il inspectez! da o sa ma uit ca bou la poarta noua ca nu stiu dupa ce sa ma uit! am sa hatan eu pe acolo si daca nu cade nimic este bine! biggrin.gif
PH-06-BOA
Asculta mai atent, ca s-ar putea sa fie si la bascula inferioara, care are gaurile ovalizate si piulitele de la tirant cam slabe. La plecare brusca se duce tirantul(axul basculei) intr-o parte(bascula se duce catre inainte)iar la franare in cealalta parte. Lasa si urme vizibile daca-i de-acolo. Verifica si cele doua suruburi de 12 care prind suportul la etrier, sau prezenta ambelor pene la etrier. Daca se aude la jumatea masinii,mergi prea tare,ai depasit vit. sunetului.
thedragon
deci in week-and (=)) ) am sa ma uit si acolo dar eu cred ca se aude di spate ... ehhh asta ii dacia biggrin.gif nu stii de unde vine zgomotu biggrin.gif
webdevst
De citeva zile am si eu un zgomot ciudat la frinare...

Conditiile:
- minim 10km/h
- frinare usoare, nu brusca

Rezultat:
- zgomot repetat [ parca loveste ceva ] pina scade viteza pina aproape de oprire

Acelasi zgomot se aude si daca sar peste dimburi sau merg pe teren accidentat.

De asemenea, daca imping masina dintr-o laterala, cu mina pe stilpul din mijloc, se aude un "clanc" metalic undeva dedesubtul masinii.

Eu n-am reusit sa identific sursa zgomotului... E din fata, e din spate? Nu stiu? Pare sa fie de la mijloc cind sint afara din masina, si din dreapta spate cind sint in masina.

Mi-am facut programare luni la service. O sa va anunt rezultatul.
webdevst
S-a rezolvat la mine. Era scutul de sub motor slabit. L-au strins si nu se mai aud zgomotele. Operatie de 5 minute, facuta pe garantie, cost pentru mine 0 RON.
thedragon
ce bine ii de tine... dar la mine nu se mai aude ! biggrin.gif curios ... nu ! =))
argon
nu ai cu autoreglare.
thedragon
eha .... gata mati enervat si in week-and o sa fac poza si voi o sa imi spuneti ! X(
jok3r
Apropos de zgomote.. mie chiar asta mi s-a intamplat acum 30 min...
Ma aflam in intersectie la stefan cel mare cu calea floreasca, mergeam incet, pe la vreo 15-20kmh. Rosu la semafor... calc frana... se ute un tronc destul de puternic in partea dreapta si pedala se duce la fund. Am mai facut 2 pedale si pedala s-a intarit din nou.
E clar ca a zburat o placuta de frana. Mai merg cam 2 km pana la servici cu avariile puse si la viteza mica.. si folosind frana de mana.
Dupa ce parchez, incep sa pipai etrierul si pistonasul era aproape lipit de disc.

Deci trebuie sa ajung in seara asta acasa sa schimb placutele...
Credeti ca ar trebui sa schimb si discurile de frana? masina este din 97 si pana acum nu au fost schimbate...
Sau.. care ar fi grosimea minima la care trebuie schimbate discurile?
Acum o luna le-am masurat si aveau cam 6 milimetri.. Un vecin care se pricepe la dacii a spus ca inca nu trebuie schimbate, ca nu sunt ovalizate.
diaconuliviu
Recomandarea de "minim" este 9 mm, deci, la 6 mm ma mir ca nu se sparge.
jok3r
dar un disc nou nu are 10mm ? sau este mai gros?..
trebuie sa citesc topicul cu discurile de frana sa vad de care sa cumpar.. de origine sau nu...
Nasol.. si saptamana viitoare plec la munte.. si eu bag bani in masina (scuze pt IRC).. Dar cu franele nu este de joaca....
Merced
Intrebare legata de frane, ca sa nu mai deschid topic degeaba. Am masina din semnatura cu frana batraneasca, fara servo si cu doar o conducta care merge in spate, plus cele doua aferente pentru fata. De scos sunete nu scoate decat o placuta care s-a cam dus si-mi scartaie cand franez, dar intampin urmatorul fenomen:
Frana tine la prima pedala, franeaza bine dar intervine o chestie. Sa zicem ca cobor o strada inclinata, e trafic mult in fata mea si se circula bara la bara. Pun frana, ma opresc si tin piciorul pe frana constant, dar pedala incepe dupa 2-3 secunde sa se inmoaie si masina incepe sa scape. Se intampla sa ajung si cu pedala la fund si sa nu mai tina, moment in care daca mai fac o pedala iar se intareste si tine, daca o tin mai mult apasata se repeta povestea.
Tin sa mai mentionez ca nu pierd lichid de frana pe nicaieri din ce am bagat eu de seama, ca in vas este cat am pus asta primavara, exact pe linia de maxim si nu a scazut deloc. Deci care e smecheria, de ce se intampla chestia asta? Eu am facut ditai drumul cu ea si nu mi s-a parut sa faca atunci, desi parca facea un pic si oricum nu prea aveam cum sa-mi dau seama ca in general am avut nevoie sa pun frana pe durata scurta si asa nu are probleme.
Astept un sfat, multumesc anticipat! blush.gif
thedragon
cred ca prinzi aer in instalatie pe undeva smile.gif
Merced
Dubios totusi, daca imi intra aer teoretic trebuia sa pierd si lichid prin locul respectiv nu? huh.gif Si lichidul e full. De aerisit mi-e si frica sa ma gandesc, ce-or colcai de rugina suruburile alea, daca eu nici prezoanele de la roata dreapta fata nu le-am putut da jos.
Apropo pe spate la masinile cu pompa d-asta veche cu o singura conducta de unde se face aerisirea?
thedragon
pai daca prinde aer nu ineaparat trebuie sa pierzi si lichid wink.gif ! si la aerisit nu ma bag ... ca nu stiu
Merced
Eu stiu pe fata, si pe spate dar la modelul care are doua conducte de lichid si pentru spate. blush.gif
thedragon
poate este o conducta de la pompa apoi se bifurca tongue.gif
Merced
De bifurcat se bifurca fara indoiala, dar sunt pompe din care pleaca de la inceput 4 conducte, ceea ce e pana la urma mai bine.
thedragon
cauta si u un `nea caisa` biggrin.gif si iti arata el ! wink.gif cel mai bine asa smile.gif)
Minel
Asa face si la mine tine pedala de frana sus cateva zile dupa aerisire si apoi devine elastica si se mareste cursa ,tin sa precizez ca in aafara de conducte am schimbat tot inclusuv pompa cu dublu circuit cu 4 conducte (108 ron noua ).Incearca sa faci o aerisire si de unde iti iese aer acolo este problema ,la mine sunt sigur ca de la un cilindru frana de pe spate stanga cumparat nou si montat pe masina si de acolo am depistat aer la aerisirea franelor ,chiar daca este nou garniturile din profilul lor trunchi de con au devenit cilindrice si s-au deformat atat incat sa prinda aer si sa nu curga lichid ,verifica tot ca la frane nu-i de joaca !!!
diaconuliviu
Instalatiile de frinare sint de doua feluri:
- cu 3 conducte;
- cu 4 conducte;

din care doua conducte sint pe circuitul fata iar una sau doua pentru spate. Indiferent de cite conducte merg spre spate, acestea se conecteaza la limitator (sint de doua feluri, pentru 3 si pentru 4 conducte), de acolo pornind o conducta in repartitor (teu) de unde se bifurca la roti.
Aerisirea la 3 conducte se face prin metoda "pedala", la cele cu 4 prin cadere (recomandat) sau prin metoda pedala cu scoaterea pompei din starea de avarie.
argon
Merced : garniturile din pompa sunt duse.
Merced
Nu ma mira, masina a fost cum a fost, statuta. O sa vad cum reusesc sa remediez situatia, o sa incerc sa o fac singur ca nu mai am bani de aruncat pe service. Va mai cer ajutor daca nu gasesc deja posturi care sa ma ajute pe aici. smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.