Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: sfaturi legare furtune la carburator
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
brigada_diverse
scuzati mizeria de la motor..o sa ma duc sa il spal..dar pana atunci, lamuriti-ma si pe mine cu ceva?

cele 2 conduce (ncercuite cu rosu) sau cum se numesc trebuiau sa fie legate normal intre ele printr-un furtun, dar cineva a considerat ca daca cel de al carburator ramane "in aer" si la celalalt pune un furtun legat care duce afara , o sa mearga mai bine motorul.

e normal asa?(masina de abia are 30 000 km..) stutu(conducta) de la carburator trebuia locata cu vreun dop?

ce avantaje si ce dezavantaje aduce "improvizatia" ?

sfaturi? alte probleme care se mai vad?

user posted image
aalinte
la motoarele uzate se scoate acel furtun. se numeste recilator de gaze si are rolul de a capta gazele din carterul superior si de a le baga inapoi in carburator pentru a fi arse. de obicei cu acel furtun motorul are un merg mai galopat. daca se scoate motorul merge rotund. daca motorul este uzat si furtunul sta la locul lui se imbacseste carburatorul. asa ca lasa-l asa scos si mergi fara probleme. si eu si multi posesori de dacie au furtunul ala scos.
Bullix
Dupa orice "tura" mai lunga si mai "sustinuta" cu Dacia mea, prin acel furtun imi intra ulei in carburator si incepe sa mearga prost. De regula, mai devreme de fiecare 150 km, curat carburatorul si sterg de ulei acel furtun inclusiv teava aceea metalica a carb-ului in care intra "T"-ul de plastic si in el furtunul. Cred ca am sa fac si eu la fel. De fiecare data cand am nivelul de ulei FULL (dupa completari ori schimburi) treaba cu spalatura trebuie facuta mult mai des, cam la 50-70 km, incat imi scuipa la ulei p'acolo de-mi termina carb-ul...
PS: de multe ori curat si duza aceea din celalalt furtun, ca pana si la aia ajunge ulei...

Later edit: BAAAAA!!!! Acu' vad! Tu n-ai filtru de benzina???? ohmy.gif
brigada_diverse
ca tot am ajuns si la subiectu asta...unde trebe sa stea filtru de benzina?(pe furtunu care pleaca din pompa in carb sau in alta parte)
filtru vechi nush de ce il mai las acolo...si asa e distrus, o sa il scot....
filtru functional de benzina este, dar nu se vede, se afla sub vasul cu apa pentru parbriz...si el este conectat intre furtunu de la rezervor si pompa de benzina.....
apropo..la cat timp trebuie schimbat? (il am de vreo 4 ani)


dar ce a ramas liber la carburator, din t-u ala, nu trebuie asupat?
ceaki
filtru e bine unde-l ai intre pompa si rezervor. asa nu-ti baga mizerie in pompa. poti sa-l mai schimbi ca nu-i scump. gaura aia de la carburator o poti astupa sa nu-ti traga mizerie in carburator.
einstein1984
Stii, teroetic e cam ilegal sa lasi gazele de carter sa evacueze direct in atmosfera, din motiv ca sunt foarte poluante. Insa in afara de control in trafic cu RAR-ul nu-ti poate face nimeni nimic (din pacate). Daca nu astupi gaura din carburator, va trage aer fals saracind amestecul si uzand motorul (e aer nefiltrat, cu praf).
1410_coupe
Va salut !
Stiti ca la motoarele mai uzate iese un fum negru pe teava de esapament,acel fum se mai rarefiaza daca scoti din T-ul carb-ului furtunul si faci asemanator cu ce e la cristitranca??
Multumesc anticipat!
Bullix
De vreo 4 ani? Cred ca e full de jeg. Eu il schimb la cel mult 2000 km. Dupa prima mie deja se vede jegul, iar dupa urmatoarea devine imposibil...
E bine intre rezervor si pompa. Astupa T-ul, altfel filtrul de aer isi va pierde rolul in totalitate! Vei lua cea mai mare parte de aer din T, pe acolo intrand mult mai usor, si vei merge numai cu aer brut, nefiltrat, ce va avea un efect abraziv asupra motorului. Vor avea de suferit: carbul, supapele, interiorul cilindrilor etc.
brigada_diverse
pe furtunu ala scos afara nu scoate niciun fel de ulei, fum negru/alb, mirosuri urate....

cum adik e cam ilegal? totusi..dka ar fi ilegal, de ce alte masini trec itp-u cu asemena improvizatii?
einstein1984
Pentru ca dau mita....?
1410_coupe
QUOTE(cristitranca @ 12 Aug 2007, 15:00)
pe furtunu ala scos afara nu scoate niciun fel de ulei, fum negru/alb, mirosuri urate....

cum adik e cam ilegal? totusi..dka ar fi ilegal, de ce alte masini trec itp-u cu asemena improvizatii?
*


de fum eu ziceam la esapament ,pe acolo nu ies decat gazele nearse din motor ,numai ca la motoarele vechi mai iesa cica si altele pe acolo,dar nu stiu daca are si vre-o legatura cu fumul scos de aia va intreb pe voi
Alex 23
Daca motorul iti merge bine, adica nu-ti papa ulei, desfiinteaza furtunul ala lung de acolo si punei normal sa intre in carburator! Daca se intampla contrariul lasa-l asa! Cu toate ca sunt foarte mirat ca o masina cu motorul de fabrica cu doar 30000km sa fie dat pe ulei!
1410_coupe
QUOTE(Alex 23 @ 12 Aug 2007, 16:33)
Daca motorul iti merge bine, adica nu-ti papa ulei, desfiinteaza furtunul ala lung de acolo si punei normal sa intre in carburator! Daca se intampla contrariul lasa-l asa! Cu toate ca sunt foarte mirat ca o masina cu motorul de fabrica cu doar 30000km sa fie dat pe ulei!
*


aha am inteles inseamna ca daca papa ulei scoate fum negru de aia mia zis de la itp sa zic la aia care ma intreaba de ce scoate fum de ala ca am incurcat la benzinarie benzina cu motorina,bulangiu mad.gif
thedragon
cand mananca ulei scoate fum albastrui... cand scoate ii negru indica benzina nearsa trebuie umblat la avans wink.gif
brigada_diverse
nu papa ulei....
am vazut masini vechi care scoteau pe furtunu ala la fum..ziceai ca ala e esapamentu' dar nu iesea fum negru.....

de curiozitate, daca astup amandoua gaurile, si de la carb. si de acolo de unde pleaca furtunu ala lung se intampla ceva?

partea cu ilegal nu prea o inteleg, daca ma puteti lamuri un pic

pe al dop daca observati cam arunca ulei

posibil sa arunce prin furtunu ala si sa se duca in carburator (daca fac legatura cu caburatorul cum era inainte)?

se poate pune pe furtunu care ar duce in carburator(in loc sa iasa afara) un filtru(de benzina eventual) ca sa nu permita sa bage ulei in carburator? sau alte mizerii
einstein1984
Daca astupi iesirea din carter, vei face presiune in carterul superior si va sari ori busonul de umplere cu ulei ori joja.
E ilegal pentru ca e poluare din cea mai crunta. Daca producatorul ala a pus sistemul acolo, te scoli tu sa-l elimini ca e mai comod sa ne gazezi pe noi in loc sa repari masina.
Exista o chestie care se numeste renfilard, e un labirint care opreste uleiul sa ajunga in carburator, era montat pe olticituri.
brigada_diverse
aha
a inteles
totusi, ce anume gaze se produc acolo de ajung in carburator?
daca as duce furtunu la filtru de aer as rezolva ceva?(as intra in limitele legale)

estia filtre dinalea de ulei in comert?

deci este acelasi gaz care ar iesi daca as merge cu capacul sau cu joja scoasa
einstein1984
Da, e acelasi gaz. In industrie se cheama gaze de carter, si sunt formate din amestecul proaspat si esapamentul scapate pe langa segmentii pistonului (la orice motor scapa vreo 1% din gaze, la cele uzate si mai mult), impreuna cu vaporii de ulei.
Daca legi furtunul ala in fata filtrului de aer, imbacsesti filtrul.
Ovidiu Comănescu
QUOTE
aha am inteles inseamna ca daca papa ulei scoate fum negru de aia mia zis de la itp sa zic la aia care ma intreaba de ce scoate fum de ala ca am incurcat la benzinarie benzina cu motorina,bulangiu


Oameni buni, nu uita-ti, fum albastru pisca ulei, fum negru amestec bogat, reglati carburatorul in cel din urma caz, apoi umblati la avans si daca iti bagau aia de la pompa motorina, nu mergeai decat 100m si pe urma o porneai numai dupa ce dadeai jos mortorina din rezervor, spalai carburiciu si dupa aceea bagai benzina iti pornea.
Asa ca refa traseul furtunelor, nu-l mai lasa asa afara ca daca te controleaza rar-ul mobil ai rupt-o in fericire, la cati km are motorul este imposibil sa-ti mearga prost, verifica carburatorul, aprinderea si regleaza-le.
Bullix
Cred ca un filtru de benzina ar fi o solutie de compromis "buna" (scuzati inconcordanta). Uleiul s-ar strange acolo si nu cred ca ar mai ajunge (atat de mult) in carb. Asta daca e chiar asa adevarata faza cu RAR-ul referitor la cat de poluanta ar fi scaparea aia... Serios, zau daca m-am gandit la asa ceva...

Tot referitor la poluare: locul petrolului era initial IN pamant si nu in aer... indiferent sub ce forma, ars sau nu... asa l-a lasat Dumnezeu... dar intr-o zi s-a gasit unu' destept sa arda petrol, constatand ca in felul asta a reusit sa-si miste fundu' mai repede... apoi spiritul de turma a produs in serie ceea ce numim noi astazi MASINA! sau MAJINA! sau JIPAN! asa ca la faza cu poluarea... ma abtin!
brigada_diverse
si daca ar manca ulei care ar fi cauza?(si rezolvarea)
Ovidiu Comănescu
segmentii in special, cuzinetii mai putin, mai intai identifici piesele uzate si le inlocuiesti sau tot setul daca este uzat, dar pentru asta trebuie sa desfaci motorul.
sobolan
QUOTE(einstein1984 @ 12 Aug 2007, 15:10)
Daca nu astupi gaura din carburator, va trage aer fals saracind amestecul si uzand motorul (e aer nefiltrat, cu praf).
*



corect....
a doua la mana....furtunul ala "se scoate afara" cand motoru "gazeaza"...asta inseamna segmentu uzati sau ghiduri/simeringuri supape uzate....
apropo: ala se numeste "furtun recirculare gaze" wink.gif
diaconuliviu
QUOTE(einstein1984 @ 12 Aug 2007, 20:18)
[...]
  Exista o chestie care se numeste renfilard, e un labirint care opreste uleiul sa ajunga in carburator, era montat pe olticituri.

Nu chiar labirint, cel putin nu la versiunea "mica" a reniflard-ului (la Club difera de Special). Versiunea mica e de fapt un cilindru cu iesire axiala si intrare radiala, fundul cilindrului fiind inclinat la 45 grade, adica shimbare de directie cu efectul ala de retinere pe obstacol a uleiului din gazele de carter. Apoi urmeaza o sita, iesirea gazelor fiind teoretic fara ulei. Linga intrare mai are un stut care la Oltcit se leaga la carter, uleiul retinut scurgindu-se pe acolo inapoi in baie.
Cineva pusese si pe dacia, era un topic, doar ca nu a legat acel stut la baie (prin stutul de joja, alt loc neexistind) ci l-a legat la un bidon retezat, sa se adune acolo, fiind aruncat periodic.
Prin acel "reniflard" nu se elimina gazele arse ci doar uleiul, evitind cit de cit imbicsirea carburatorului si/sau a duzei.
v_razvan_c
Da` chiar... daca prin furtunul ala ajunge ulei, pe langa celelalte gaze, intra in carburator, nu poate sa scoata fum albastru la esapament din cauza ca baga in carburator ulei?
Merced
Dar daca zici ca motorul e ok de ce nu incerci si cu furtunul pus la locul sau si vezi ce sa intampla. Am eu cazatura mai mare de masina si furtunul e la locul lui, nu-mi scoate decat putin fum albastrui decat la pornirea rece(presupun ca-s segmentii), si motorul are in jur de 50.000km plus niste ani in care pur si simplu a stat de s-a innegrit uleiul care era in el. Nu te mai lua dupa toti mesterii care n-au de lucru. smile.gif
v_razvan_c
smile.gif Eu doar am intrebat ca fapt divers, slava Domnului furtunele le am la locurile lor...
weninosu
nu cred ca va schimba cu ceva mersul masinii furtunul lasat afara....dimpotriva mult praf in carb..pt ca din cate se stie carburatorul este o piesa a masinii care absoarbe aerul ca un aspirator....daca il lasi asa vei avea mai multe probleme....shi cat priveste masina eu cred ca ar fi bine sa iti pui borna de minus la baterie...daca vrei sa porneasca...:)glumeam
ydaniel
daca vrei sa arate bine baga un crankase breather de la YED e 15 lei:) si spala motoru:) si pune un filtru de benzina nou.
eu am 2 filtre;)
sobolan
QUOTE(ydaniel @ 18 Aug 2007, 21:54)
daca vrei sa arate bine baga un crankase breather de la YED e 15 lei:)
*



de unde ai luat cranckcase breather....clar...vreau si eu...o adresa de net ceva ? pe PM...
ydaniel
pai si-a luat KGA adica katalin.din autovit 15 lei:) de la yed sau daca vrei de vreo firma adevarata e 100 lei:)
brigada_diverse
am pus furtunul inapoi(carter-carburator)-nu scotea fum deloc, am schimbat furtunu lipit cu scoci(laba de urs-carburator), schimbat filtru ulei(nu mai miroasea benzina, a revenit la nivel, sub maxim)

urmeaza sa spal motorul, ca mi-a mai spus cineva ca e foarte jegos si ca o sa ma fac de rusine cu el

vreau sa curat si aeroterma, poate, prin absurd o sa bage aer(inainte baga praf, acum nu mai baga nimic)

ydaniel
deci mai bine speli motoru acasa incet,si frumos decat la spalatorii:)
deci,da jos grila de la baza parbrizului si vei vedea praf,gunoaie,curata acolo:)
brigada_diverse
daca il spal acasa sa il spal cu benina(cu pensula) sau tot cu jet de apa?

cum ajung eu sa spal pe langa baia de ulei(e plin de ulei pe acolo)?

la spalatorii, ce trebuie acoperit? alternatorul, delcoul, relee , bobina inductie...altceva?(il spal acolo, sa fie curat, si dupaia ii mentin eu curatenia)

sub grila aia sunt frunze, praf, pene de pasari, gainati, noroi, aia chiar trebuie spalata
ydaniel
spala acasa.cu spray de curatat motoare
brigada_diverse
cu spray de motoare o sa mentin curatenia, momentan vreau sa spal si pe langa baia de ulei(e cat de cat ulei pe acolo) si as vrea sa vad daca exista scurgeri

cu spray de motoare "cade" noroiul si jegul de pe el usor? la un mic jet de apa?
ydaniel
nu prea.dar da jos scutu de la motor si razuie baia de ulei;)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.