bondoo7
9 Apr 2003, 07:00
stie cineva care este procedura de resetare a martorului de avarie frana?
multunesc!
DA! EU!
Se desurubeaza senzorul care este pe pompa de frana pe partea dinspre aripa (este greu accesibil dar se poate) folosind o cheie de 22 (parca). Nu o sa curga nimic ...
Dupa ce se scoate senzorul se apasa cu degetul pe elementul de presiune (un "stut" subtirel) de cateva ori si apoi se monteaza la loc ..
END PROCEDURE.
cristimm
9 Apr 2003, 22:09
Metoda data de Liviu este cea eleganta. Mie mi-a recomandat cineva sa il scot si sa dau cu el de pamant. (nu e gluma)
Oricum eu m-am saturat de atatea "resetari" si i-am scos papucul.
bondoo7
10 Apr 2003, 06:42
Bogdan
17 Nov 2003, 09:22
Am si eu o intrebare - ca de-aia suntem pe forum, nu ?
Martorul de avarie frana este acelasi cu martorul de frana de mana trasa, adica cel cu semnul (!) ?
Thanks !
PS. nu dati dupa mine, ca nu am cartea masinii la dispozitie ca sa ma uit acolo sa vad ce scrie
Da! Este acelasi. Cand am efectuat prima oara operatia cu pricina si am pornit motorul am inceput sa injur gandindu - ma cat ma chinuiesem sa scot sonda aia nenorocita
Pe urma mi - am adus aminte ca aveam frana de mana trasa...
Bogdan
17 Nov 2003, 14:16
M-ai rupt !
De-aia am intrebat si eu, am vazut ca ii destul de ciudata pozitia de scos sonda aia de acolo, asa ca mai bine am intrebat ca sa nu o scot degeaba.
Hei, si ce te faci cand ramai fara lichid de frana?? Ce martor de bord te mai anunta?! Mai bine iti cumperi un mecanism d-ala nou sa incerci sa il repari pe ala vechi.
Din cate stiu eu, martorul de bord care indica defectiune la sistemul de franare, adica cel de forma (!) nu este acelasi cu cel care indica cuplarea franei de mana care este ceva asemanator cu: (P).
QUOTE
clr, eu zic ca asta e bataie de joc...ar trebui sa te duci sa reclami service-ul respectiv la Protectia Consumatorului daca ai chitanta/bon pentru lucrarea facuta!!
juagy666
17 Nov 2003, 17:34
Il desurubezi 2-3 ture si-l stringi la loc.Nu e nevoie sa-l scoti de tot. procedeu aplicat de mine dupe ind. pretioase ale unui mecanic de service dacia
Mi-am luat masina. Prima. Prin septembrie. Si am aratat-o la un prieten care se pricepe. M-a felicitat pt. achizitie. Si am fost bucuros. Si mi-a zis ca i se pare ca franele ar trebui aerisite. Si le-am aerisit, dar aerisitorul de la pompa nu a mai vrut sa inchida etans, asa ca am luat altul. L-a montat amicul meu, dar nici asta nu era bun si cand l-a desurubat a vazut ca mancase din filetul interior din pompa. Am dat jos pompa, am mers cu ea la un mester care i-a facut o reductie la un strung, si ne-am pus sa o montam la locul ei, cu bagare mare de seama la aerisitor. Totul a mers bine. AM facut si aerisirea franelor. Doar ca acum frana tine muuult mai jos, pe ultimii cm ai cursei. Si bineinteles beculetzul din bord a ramas constant aprins. Care ar putea fi cauza? (nu cu martorul, asta am aflat-o) Ce sa mai incerc pana sa schimb pompa? (am dat cautare si am vazut ca pt. unii nici asta nu a fost chiar o rezolvare). Ar putea fi datorita faptului ca am amestecat lichidul de frana care era initial(nu stiam ce fel de lichid era deja pus) cu unul cumparat atunci?
oameni buni....mie cu franele nu imi place sa ma joc....asa ca pentru astea ma duc la profesionisti (care stiu ca sunt de incredere!!!!)
toate ca toate, masina poate sa nu accelereze foarte tare, poate sa nu aiba viteza maxima foarte mare, poate sa nu mearga decat pana in treapta a 2a, in concluzie, poate sa fie orice rabla!!!! INSA FRANELE VREAU SA LE AM INTACTE!!!!!
QUOTE
Hei, si ce te faci cand ramai fara lichid de frana?? Ce martor de bord te mai anunta?! Mai bine iti cumperi un mecanism d-ala nou sa incerci sa il repari pe ala vechi.
Din cate stiu eu, martorul de bord care indica defectiune la sistemul de franare, adica cel de forma (!) nu este acelasi cu cel care indica cuplarea franei de mana care este ceva asemanator cu: (P).
QUOTE
clr, eu zic ca asta e bataie de joc...ar trebui sa te duci sa reclami service-ul respectiv la Protectia Consumatorului daca ai chitanta/bon pentru lucrarea facuta!!
Ba este acelasi bec! Si de functionat functioneaza perfect. La revizia de 10000 mi - au umblat la placute sa vada gradul de uzura si s - a aprins din nou. De data asta am stat cu gura pe ei si au resetat si sonda. Cat despre reclamatie, operatia a fost facuta pe garantie (prostia mea a fost ca nu am insistat sa o treaca in caietul de garantii)
Asa ca nu am pe ce baza sa reclam...
Doream sa obtin informatii despre ce as mai putea incerca pana sa schimb pompa de frana. In ceea ce priveste pritenului care mi-a umblat la frane - toata increderea.
Valentine
20 Nov 2003, 00:24
un service autorizat?
Pentru Dinu:
QUOTE
Si am aratat-o la un prieten care se pricepe. M-a felicitat pt. achizitie. Si am fost bucuros. Si mi-a zis ca i se pare ca franele ar trebui aerisite.
Si cam dupa care simptom i s-a parut lui treaba asta?...tie cum ti se pareau?
QUOTE
L-a montat amicul meu, dar nici asta nu era bun si cand l-a desurubat a vazut ca mancase din filetul interior din pompa.
Aerisitorul e din fier mort, de-ai cind il desfaci cu cheia fixa se strica hexagonul (de obicei e cam gripat de la rugina, noroi, etc.). Ca sa strici filetul interior din pompa sau cilindri de frina cu aerisitorul trebuie sa fi tare-n brand si sa nu prea te pricepi la trebusoarele astea (folosesc niste eufemisme...). Daca era stricat dinainte va aflati in fata unei "inginerii" facute in fata blocului si mai bine o lasati draq asa cum era pina cumparai alta pompa.
QUOTE
Doar ca acum frana tine muuult mai jos, pe ultimii cm ai cursei.
Asaaaaa...acum ai ramas fara frina...acolo, pe ultimii cm ai cursei n-ai frina, ai placebo!
QUOTE
Si bineinteles beculetzul din bord a ramas constant aprins. Care ar putea fi cauza? (nu cu martorul, asta am aflat-o) Ce sa mai incerc pana sa schimb pompa?
Incearca sa mergi pe jos...scuze, n-am vrut sa te ofensez cu nimic, dar mi se pare ca nu constientizezi pericolul in care te afli...CU FRINELE NU E DE JOACA! ele trebuie sa functioneze cum zice la carte: cursa libera, cursa maxima etc. citeste si tu acolo ce scrie...orice abatere e defect!!!
QUOTE
un service autorizat?
Cineva se gindeste la tine si iti doreste binele!
Bine baieti. Pompă să fie atunci :cry:
Nu vreau sa jignesc pe nimeni...dar nu te lua dupa unii care nu au aerisit franele la dacie niciodata
...
Eu am vazut pompe/etriere/cil. de frana spate noi la care se strica filetul dupa prima aerisire...si nu e din cauza ca "mesterul" strange ca
ci pentru ca sunt "ieftine si de calitate"....
Asa caaaaaa....merge si cu reductii dar sa fie ok si sa te asiguri ca etanseaza. Nu cred ca iti tine frana mai slab din cauza reductiei daca te asiguri ca nu ai scurgeri de lichid prin locul cu pricina.
Sunt de acord ca franele sunt cele mai importante dar nu totdeauna trebuie sa schimbi piesa daca ti se strica pentru ca e conceputa prost si din materiale 2nd hand....
Eu am mers cu surub in loc de aerisitor la etrier cativa ani buni dar avea si o garnitura in cap, iar cand am vrut sa il aerisesc am scos surubul, am apasat pe pedala si nu a curs nimic .....atat de bine se fixase garnitura ca a trebuit sa o trag cu o penseta
Jack Daniel's
13 Dec 2003, 22:46
e clar camaterialele folosit
viperfox
17 Mar 2005, 13:00
QUOTE(Liviu @ 9 Apr 2003, 12:10)
DA! EU!
Se desurubeaza senzorul care este pe pompa de frana pe partea dinspre aripa (este greu accesibil dar se poate) folosind o cheie de 22 (parca). Nu o sa curga nimic ...
Dupa ce se scoate senzorul se apasa cu degetul pe elementul de presiune (un "stut" subtirel) de cateva ori si apoi se monteaza la loc ..
END PROCEDURE.
poate ma ajuti si pe mine: si la mine sta becu aprins in bord, si placute cu senzor nu mai am, sta firu in aer, si am scos si papucu de la senzoru din pompa de frana si tot sta becu aprins
so?
bogdan_o
17 Mar 2005, 23:52
Pai nu e de ajuns sa scoti papucul. Trebuie sa scoti si sonda aia. Iese usor, prin desurubare cu o cheie fixa. Nu curge nimic. O scoti si o pui la loc si se stinge becul. Dar vezi cu firele alea, ca daca zici ca atarna pe acolo, chiar daca iti restezi senzorul risti pe urma sa mai atinga vre-unul din fire tabla, sa faca masa si sa ti se aprinda din nou becul la bord.
Batrânul
22 Mar 2005, 11:30
Da, asa se procedeaza: se desurubeaza senzorul de pe pompa de frâna cu o cheie de 22 mm. Se scoate senzorul si se apasa pe elementul de presiune, apoi se monteaza la loc.
Mi-a fost de mare folos acest topic - umblam cu martorul respectiv aprins, de când mi-am schimbat placutele de frâna la un service de 3 parale...
P.S. - se poate umbla mai usor la senzor dând jos în prelabil bateria.
viperfox
22 Mar 2005, 13:15
QUOTE(Batrânul @ 22 Mar 2005, 11:30)
Da, asa se procedeaza: se desurubeaza senzorul de pe pompa de frâna cu o cheie de 22 mm. Se scoate senzorul si se apasa pe elementul de presiune, apoi se monteaza la loc.
Mi-a fost de mare folos acest topic - umblam cu martorul respectiv aprins, de când mi-am schimbat placutele de frâna la un service de 3 parale...
P.S. - se poate umbla mai usor la senzor dând jos în prelabil bateria.
dar nu pot sa desfac senzoru ala cu cheia de 22 pentru ca exact langa el e purjoru de aerisire pompa si nu incape cheia fixa pe hexagon, ce fac? daca desfac purjoru curge lichid, trebuie aerisit ...bleah
i96nds
23 May 2005, 18:36
Imi aduceam eu aminte ca citisem pe aici ceva despre cheia de 17... Am stat ca boul si am crezut ca nu am bagat eu bine cheia.... Pana la urma m-am lasat pagubas. La un moment dat m-am prins ca nu e OK si mi-am dat seama ca imi trebuie alta cheie. Evident aia franceza nu incape. Eram hotarat sa merg sa cumpar o cheie 19-21. Noroc ca am gasit iar topicul ca sa aflu ca era de 22 de fapt. Asa ca m-ati salvat sa nu arunc banii aiurea pe o cheie inutila.
Cat despre problema lui viperfox: nu are rost sa scoti surubul de purjare(aerisire). Cu cheia fixa faci multe ture scurte si vei reusi sa scoti senzorul. E mai greu insa nu ai alta sansa. Totul e ca aceasta cheie de 22 sa nu fie prea lunga....
i96nds
24 May 2005, 12:16
Inca ceva... Cum bagi cheia aia de 22, probabil va trebui sa o bagati pe dedesuptul senzorului. Pe deasupra nu este loc. Ideea e ca dupa ce pozitionati cheia trebuie sa impingeti de ea SPRE SOFER !!! Adica sa nu va puna dracusorul sa trageti spre fata, adica spre radiator....
Din cauza stutului va trebui ca la fiecare tura a senzorului sa tot intoarceti cheia aia fixa (evident ca ne-simetria cheii te va ajuta).
Inca ceva... In timpul operatiunii am reusit sa pierd capacelul acela de plastic(sau cauciuc) negru ce acopera aerisitorul. Am vreo sansa sa gasesc pe undeva asa ceva?
Da, il faci dintr-un furtun de cauciuc...
i96nds
24 May 2005, 12:36
Pai ideea e ca trebuie sa fie inchis la un capat, nu? Altfel poate sa intre praf pe acolo. Intr-adevar s-ar gasi o solutie de "bricolaj".
Ma refeream totusi la solutia de a gasi un cauciuc "original" ca ar costa doar cateva mii de lei, nu?
Dar cand pui contactul, fara sa fie trasa frana de mana, becul martor de la bord trebuie sa se aprinda sau nu?... (alaturi de cele de la apa si ulei)?!?!
bogdan_o
26 May 2005, 23:00
Da, trebuie sa se aprinda cand pui contactul si sa se stinga dupa ce ai pornit motorul. Daca nu se stinge insemna ca ai frana de mana trasa sau ca trebuie resetat senzorul ala sau, in cel mai rau caz, ca ai o problema la frane.
QUOTE(bogdan_o @ 26 May 2005, 23:00)
Da, trebuie sa se aprinda cand pui contactul si sa se stinga dupa ce ai pornit motorul. Daca nu se stinge insemna ca ai frana de mana trasa sau ca trebuie resetat senzorul ala sau, in cel mai rau caz, ca ai o problema la frane.
Pai, la mine nu se aprinde nici d'al draq!...
Si frane totusi apreciez eu (ochiometric) ca as cam avea...
E posibil sa fie din cauza senzorului cu pricina?!?!?!?!
Senzorul iti aprinde becul nu ti -l stinge, deci nu are cum sa fie din cauza lui. Esti sigur ca ai bec? Ca eu primul lucru pe care l -am facut cand mi -am cumparat masina a fost sa -mi pun becurile pentru martori ca din fabrica s -au facut ca uita sa puna.
marius80_eugen
14 Apr 2006, 10:53
Se pare ca eu am luat masina cu acel martor scos de la senzor si acum , cand il bag ramane aprins becul de la frana de mana . M-am uitat mai bine si parca nu e de 22 cheia ... oricum vreau sa rezolv si eu problema ... dar intrebarea mea este : la ce e bun acel senzor ? Adica ce iti indica ??? Ca nu ai lichid , ca nu ai presiune la pedala sau ce ??? La placutele de frana se pare ca nu am senzor ... desi ala mi se parea mult mai util ... Si de aici inca o intrebare daca stiti ... masina are oricum senzor dar nu au placutele sau nu exista deloc circuit electric pentru placute ? Ma refer la Solenza ...
i96nds
14 Apr 2006, 12:28
Marius, SLZ nu are senzor pentru uzura placutelor de frana. Oricum era cam inutil - la DSN mai mult se rupeau firele alea si dadeau batai de cap. Ideea e sa faci reviziile la timp (din 10.000 in 10.000) si atunci se vede daca placutele mai merg sau nu. Oricum placutele din ziua de azi nu mai sunt dintr-alea de tin doar cateva mii de km. Ajungi cu ele pana la urmatoarea revizie.
Revenind la subiect: cauta cheia aia de 22 si va fi bine.
Papucelul acela de la fir intra in I.C.P - adica "Indicator Cadere Presiune".
Altfel spus - daca dintr-un motiv bizar vei pierde brusc lichid de frana pe circuit atunci va cadea presiunea si intra in functiune acest senzor - ti se va aprinde becul rosu de pe bord.
GALAGIE
14 Apr 2006, 21:50
QUOTE(bondoo7 @ 9 Apr 2003, 09:00)
stie cineva care este procedura de resetare a martorului de avarie frana?
multunesc!
scoare putin sonda ai schimbat cumva tu placutele?
daca da atunci scoate sonda
DragosP
15 Apr 2006, 10:20
Nu crezi că din 2003 până acum și-o fi rezolvat omul problema?
Berberel
18 Aug 2006, 06:56
Scuze pentru "reinvierea" topicului, dar nu am gasit rezolvare la problema mea si nici nu vreu sa deschid alt topic asemenator.
Problema: Martorul de avarie in sistemul de franare ramanea aprins dupa aerisire, acum ramane stins dupa aplicarea metodei cu scosul si bagatul la loc.
Conjunctura: S-au aerisit franele.
Am incercat schema cu resetarea ICP-ului si nu tine.
Problema sta cam asa: Am scos senzorul ala, am apasat pe mustiucul sau, am introdus la loc si martorul din bord a ramas stins. (Stins si cand pun contactul, stins si dupa ce porneste motorul). L-am scos din nou si l-am probat: cu tija aia lasata libera se aprinde, daca apas pe el cativa mm se stinge martorul.
Am incercat sa-l bag in pompa iar... problema ramane aceeiasi: infiletat pe jumatate sta aprins, cand mai are cateva spire de filet se stinge (fara ca motorul sa fie pornit, doar contactul pus).
Idei? ca in service nu ma duc iar. Poate dupa ce rezolv problema pentru o echilibrare a franelor.
Multumesc anticipat
i96nds
18 Aug 2006, 08:25
Pai nu trebuie sa stea stins de fapt ??? Nu prea pricep, scuze. Daca nu ai avarie pe sistem atunci trebuie sa stea stins. Verifici sa nu fie ars becul cu frana de mana - ridici maneta. Dar din cate zici tu, becul e bun. Deci care e problema? Mie mi se pare ca e totul OK. Tu vrei sa se aprinda becul ala cand pui contactul? Nici nu trebuie sa se aprinda, decat daca tragi frana de mana !
Becul ala e alimentat prin mase directe, nu e alimentat de vre-un uce care dupa x secunde sa-l stinga.
Daca nu ai mase (de la sonda de pe pompa de frana, de la frana de mana) e absolut normal ca becul sa ramana aprins.
Nici eu nu inteleg care e problema...
Berberel
18 Aug 2006, 09:08
Scuze, se pare ca nu am fost prea explicit... asa e la graba. Deci:
Inainte de aerisirea franelor, cand puneam contactul se aprindeau 3 martori : frana, apa, ulei, si toti se stingeau dupa pornirea motorului; Dupa miscarea cu aerisirea, in prima faza se aprindeau tot 3, dar dupa pornire, martorul de frana ramanea aprins.
Am citit despre resetarea senzorului... am facut miscarea asta, dar la montare in pompa a senzorului, martorul de frana nu se mai aprinde cu contactul pus (se aprinde doar cu frana de mana trasa).
Am desfacut si am probat senzorul de pe pompa: cu tija la cursa maxima, se aprinde martorul din bord; Apasand pe tija, martorul se stinge.
Il montez inapoi, si pana la 2/3 din distanta filetului, becul ramane aprins (cu contactul pus) dar daca pornesc motorul, tot aprins ramane. Daca mai infiletez se stinge (lucru anormal cand motorul nu este pornit --- ar trebui sa stea aprins pana la pornirea motorului), dar ramane tot stins si dupa pornirea motorului.
De aici eu banuiesc ca diafragma/membrana/sau orice ar fi elementul activ din pompa care actioneaza asupra tijei senzorului a ramas blocata (sau s-a dus
) in pozitia in care ar trebui sa fie cand este motorul pornit - deci presiune in pompa.
Tare mult as vrea sa stiu in ce consta respectiva, caci imi sta in gand sa o imping inapoi la locul ei cu ceva dur (o sarma, o tija ceva), si ma tem sa nu o gauresc sau alte necazuri. (mecanicii in service mi-au sugerat sa schimb pompa---eu inca mai sper la o rezolvare normala)
Multumiri anticipate.
Eu zic sa mai faci niste probe si pe alte DSN-uri...
Berberel
18 Aug 2006, 10:04
Este SOLENZA si am postat aici deoarece am gasit topicul/linkul la sectiunea SOLENZA
Pai atunci zic sa mai faci niste probe si pe alte Solenze...
@Berberel : omule, e normal sa se comporte cum se comporta dupa ce l-ai resetat
.
Cand pui contactul se face un test al martorilor. DUpa ce s-a terminat testul, daca nu ai probleme in pompa nu se aprinde nimic indiferent de starea motorului. Singura locatie in care actioneaza o presiune sau depresiune cand pornesti motorul este in SERVO mecanism care nu este una si acelasi lucru cu pompa de frana
.
Deci calmeaza-te cu bagatul sarmelor in diferse orificii ale masinilor si las-o asa cum facut-o producatorul
.
Daca nu ma crezi, pune mana si citeste ceva documentatie, eventual incearca si la alte solenze (dupa cu te-a sfatuit si Klaus).
i96nds
18 Aug 2006, 13:44
Berberel, nu ti se aprindea becul de frana cand pui contactul ci becul de benzina !!! Acela e al treilea. Deci: ulei, apa si benzina. Cel cu frana nu se aprinde cand pui contactul. Asa e normal.
Deci la tine e bine, nu iti mai face atatea probleme. Acel bec se aprinde doar daca ai motorul pornit cand tragi frana de mana sau cand ai avarie pe sistemul de franare (cade brusc presiunea, lucru sesizat de ICP)
Asa ca... bea o bere si relaxeaza-te ca e totul OK.
Initial si eu am zis ca spune prostii, dar zic haide sa verific.
Ca atare dupa amiaza cand m-am suit la volan am pus contactul, am lasat frana de mana la podea si surpriza: minunatia de bec statea aprinsa!
Pornesc motorul, moment in care se stinge. Nu stiu ce sa zic, o fi vreun senzor care monitorizeaza buna functionare a mecanismului de servo (se stie ca atunci cand e motorul oprit servo nu functioneaza) ?
Berberel
19 Aug 2006, 09:50
In sfarsit ma crede cineva
, cu toate ca in 35 000 km am avut timp sa vad ce si cum se aprinde p'acolo. Azi sper sa ma ocup de ea si mai vad io ce rezolv. Multumesc oricum pentru interesul acordat.
Berberel
19 Aug 2006, 12:54
M-am ocupat... fara nici un rezultat....
Studiat azi iar, gasit acest topic
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...t=entry297253Tare mai seamana problema... da pan' la urma eu cum o mai scot la capat?
E, s-au facut probe si pe alte solenze, la plecare, cu frana de mana netrasa?
Se aprinde martorul au ba?
Ca io-s dispus sa fac pariu pe o lada de bere ca nu (e adevarat, pariurile pe forumul asta sunt cam paguboase, ca toata lumea sare la ele, dar cand e vorba de onorare se uita dupa aeroplane...)
Klaus, nu stiu cum o fi la alte Solenze, dar la DSN - ul meu pierzi sigur naveta aia.
Si crede - ma nu sunt genul 'sa bag fitile' ca sa zic asa. La mine chiar se aprinde, stingandu - se in momentul in care a pornit motorul. Ne intalnim cand vrei pentru o demonstratie (si asa iti sunt dator cu o bere pentru ce mi - ai trimis mai demult pe pm
)
DragosP
23 Aug 2006, 07:55
QUOTE(klaus @ 23 Aug 2006, 00:02)
Ca io-s dispus sa fac pariu pe o lada de bere ca nu (e adevarat, pariurile pe forumul asta sunt cam paguboase, ca toata lumea sare la ele, dar cand e vorba de onorare se uita dupa aeroplane...)
Aici se pune numai solenza? Sau merge și DSN-ul?
Că mi-e o seteee....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.