Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Borna plus alternator
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
nekro19


Salut. Am cumparat un releu regulator nou si pe un cablu scrie spre borna plus a alternatorului. E cumva aceeasi cu borna B+? ca alta nu am gasit. Atasati o poza daca se poate. Multumesc!
mirceas
da, e borna care aduna mai multe fire, are surubul mai gros, piulita de 10. acolo se leaga firul de referinta a regulatorului de tensiune...
nekro19
Gata am rezolvat-o. Merci. La regulatorul de tensiune vechi nu era nici un cablu legat la B+. De aceea cred ca m-a lasat bateria veche.


Oricum e foarte bine dezvoltata comunitatea daciaclub.ro cu multa lume bine priceputa. Un foarte bun mediu de informare. E pus site-ul la favorite.

Bafta!!!
mirceas
sunt si regulatoare electronice care nu au fir de referinta. poate ca ai avut din ala... oricum e mai bun cel cu fir.
Ov
pt ca nu am masina la indemana si instalatia electrica n-o stiu pe de rost intreb si eu: borna plus (cea mai groasa) de pe alternator e legata cumva direct la plus-ul de pe baterie? Intreb pt ca la aro am bateria sub scaun (si mecanismul de rabatare nu mai exista) si e greu sa ajung la baterie sa-i dau curent. Cum ajung la el abia sapt viitoare si mai mult ca sigur bateria va fi moarta i-as da curent de la alta baterie legand-o pe borna + a alternatorului (care e oarecum mai la indemana biggrin.gif)
DJ-55-AMC
La dacie borna + de la baterie este legata la borna + de la alternator printr-ul cablu albastru gros. De acolo pleaca un fir rosu tot gros spre blocul de lumini. La ARO nu stiu sa iti spun dar in principiu ar trebuii sa fie la fel; tot dupa dacie e facut
GIC
Daca ai 12V pe borna (+) a alternatorului (poti verifica cu un bec), cu motorul oprit, atunci ai legatura directa cu bateria. Ce e important in acest caz - sectiunea firelor. S-ar putea ca firele sa fie prea subtiri pentru pornire cu alta baterie cuplata la borna alternatorului. Poti in schimb incarca bateria prin borna cu pricina.
B17XGG
Da, daca nu ai heblu separator, borna + a bateriei se leaga direct la electromotor si ramificata la alternator. Spun "ramificata" fiindca sectiunea firului (+) al alternatorului este mult mai mica (6 mmp). Deci nu recomand utilizarea acestei ramuri la pornire ci numai pt. incarcare dat fiind curentul mare absorbit de demaror (280 -350 A). Mai bine ii dai curent la borna demarorului (este mai greu, ce-i drept !).
bygy007
eu zic ca daca vrei sa il pornesti nu te sfatuiesc sa il legi la alternator , cel mai bine legi cablul direct pe starter , ca ala subtire se va incalzi pentru ca electromotorul va lua un curent mult mai mare decit poate supota cablul de la alternator si de va incalzi / topi izolatia
Ov
Am inteles cum sta treaba. O sa ma orientez (daca e fezabil) catre electromotor pt pornire si daca nu reusesc atunci o sa pun pun redresorul pe cablul de + a alternatorului. Oricum, fara baterie ar trebui s-o ia si la coarba tongue.gif

Alternatorul e "de dacie" de 36A, motorul fiind 2500 benzina. La ce raport de compresie are cred ca la mana se invarte mai usor ca ala de dacie.
B17XGG
Aaa, are L25; merge la manivela !
Ov
M207-le (ala de pe IMS) l-am pornit fff usor la manivela, sigur porneste la fel si L25-ul. Saptamana viitoare va zic biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.