buratino28
14 Aug 2007, 10:20
mi s a descarcat bateria pt ca am uitat pozitiile aprinse 2 zile .am pornit o am mers circa 200 de km poate mai mult si cand am dat sa pornesc a doua zi masina bateria iar goala .de atunci ,asta fiind acum 3 zile, tot asa o tine .am o baterie bosch silver .nu are nici 2 ani .nu vreau sa ma gandesc ca s a dus bateria .am dat sa pornesc masina unui prieten cu bateria goala si el ,cu masina mea pornita si masina lui un vw nu a pornit cu nici un chip .de la alta masina a pornit imediat .mi se pare ca nici nu incarca bine .pot fi dusi carbunii de pe alternator ?
paulca
14 Aug 2007, 12:25
Prima miscare e sa o incarci la redresor ca sa poti porni masina, pe urma incepi sa masori cu voltmetrul tensiunea la borne. In fuctie de ce masori , mai intrebi.
buratino28
14 Aug 2007, 14:15
era desfacuta o piulita de la releul de incarcare .am strans o si acum cand accelerez se duce pe + rosu .la relanti sta putin spre +.e normal sa se duca pe rosu cand accelerez?
nu e normal, pune un voltmetru pe borne cu motorul pornit cum ti s-a zis, si revino.
Nu mai circula asa pana nu masori tensiunea, posibil sa distrugi bateria daca nu ai ai facut-o pana acum.
bygy007
14 Aug 2007, 14:20
depinde de unde este piulita daca este din interiorul releului de incarcare atunci l-ai dereglat pentru mai multe detalii
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=103488
$$ilvviu
14 Aug 2007, 14:48
Eu cred ca ai zapacit de tot saracul releu.
Foloseste un aparat digital de masura, eventual cumpara unul e 15 lei.
Regleaza releul astfel incat sa incarce cam 14-14,5 V.
buratino28
14 Aug 2007, 15:33
e releu capsulat.nu am ce sa reglez la el .ma refeream la piulita care strange papucul la iesire . oricum acum nu mai merge iar .am masurat tensiunea la iesire era 0.s a stricat cred acuma .am masurat la bornele bateriei era fantastica tensiune de 17 volti . acum cateva zile am ramas in drum cu masina chipurile si a dat duhul aprinderea electronica .pus condensator la loc a mers .dar nu mai incarca bateria .masina nu o pornesc decat cu fire
si ma gandesc acum ca sa nu se fi dus diode de la alternator .nu stiu n am idee .si maine si trebuie sa si plec la drum lung si mai raman iar banana in camp.
$$ilvviu
14 Aug 2007, 16:42
Daca baga 17V, diodele sunt ok.
Problema e de la regulator.
Aprinderea electronica ghici de ce s-o fi ars?
E 15 lei un releu regulator. Cumpara unul nou si gata pana nu distrugi si bateria.
buratino28
15 Aug 2007, 00:30
am luat releu nou l am pus vad ca incarca normal .am redresat si bateria.sta pe mijloc variaza putin in consum.sper ca nu mai am treaba .merita sa mi pun inapoi aprindere electronica ?pe clasic mergea nu incarca dar mergea. oricum o sa desfac aprinderea aia electronica
15 Aug 2007, 13:05:
baterie decedata
alti bani alta distractie
daca pui baterie noua parerea mea sa-i pui un releu mecanic, care poti sa-l reglezi si iti baga cata tensiune vrei tu (oricum cei care iti vand bateria ca sa-ti acorde garantie o sa-ti verifice instalatia electrica bine de tot (cel putin asa trebuie).In cartea lu mondiru scrie ca tensiunea la baterie fara consumatori tre sa fie 14.8-15 V.Acum dupa ce am mai citit pe aici cica ar fi cam mare dar eu merg pe 14.9 de un an si bateria e ok.Ramane sa faci cum vrei tu.Oricum spor la treaba si la portofel
diaconuliviu
15 Aug 2007, 13:36
De ce oare majoritatea care si-au montat alternatoare de Opel, Audi, etc, cu releu incorporat au tensiune de 14V si NU 15, nu 14,5, nu 14,9?
Pentru ca exista acea limita de 14,4 V care nu trebuie depasita.
paulca
15 Aug 2007, 19:39
@diaconuliviu : pt ca alternatorul de Audi da 80-120 A cinstiti chiar de ai consumatori importanti ( de ala am! ) La Dacia care da cel mult 50A teoretic, omul mai intervine un pic. Dar sa nu-l laudam prea mult pe Bosch ca regulatorul lor, ala negru ca o palarie impreula cu periile deci cel default la mine da exact 14,8 V. Oricum in 5 ani nu mi-a facut probleme la baterie.
In alta ordine de idei: releul nu se strica chiar asa din senin, acolo o fi fost un scurt pe excitatie, sau o "verificare" prin scinteie!
bygy007
15 Aug 2007, 19:48
dragi colegi un circuit de incarcare al bateriei pe masina (alternator+releu) SE MASOARA CU APARAT DE MASURA si cu nici un fel de improvizatie in functie de tipul releului se poate defecta
TENSIUNEA IDEALA PE BATERIE TREBUIE SA FIE INTRE 14V MAXIM 14,4 A SE CITI SA NU SE DEPASEASCA
tensiunea de la mine nu a trecut niciodata de 14,15 si ultima baterie a tinut 7 ani de zile.
buratino28
15 Aug 2007, 22:28
cumparat baterie noua rombat de 55A 132 lei ,releu incarcare 12 lei,aparat de masura digital 12 lei am 14,5V pe borne fara consumatori .E bine ?nu vreau sa o stric si pe asta .dar totul e ok si iar is fericit
Ovidiu Comănescu
16 Aug 2007, 01:29
E bine, ai grija acum, normal 14,4 dar sa admitem toleranta aparatului poate arata putin mai mult, e bine sa faci masuratori cu cel putin 2 aparate, ca sa-ti dai seama daca are eroare.
diaconuliviu
16 Aug 2007, 06:45
QUOTE(buratino28 @ 15 Aug 2007, 22:28)
cumparat baterie noua rombat de 55A 132 lei ,releu incarcare 12 lei,aparat de masura digital 12 lei am 14,5V pe borne fara consumatori .E bine ?nu vreau sa o stric si pe asta .dar totul e ok si iar is fericit
Releu nou ai luat cu fir de referinta sau fara?
Daca e fara, masoara si tensiunea pe +releu, la papucul ala care intra in el. Daca acolo ai <14,5 V, ai o cadere pe instalatie. de aia era recomandat cel cu fir.
mircea.a
16 Aug 2007, 11:24
Vreau sa adaug si eu ceva in legatura cu tensiunea maxima.
Aceasta trebuie sa fie de maxim 14,4V cu consumatori sau fara. Mie nu au vrut sa-mi dea garantia la o baterie deoarece releul imi incarca 14,5V. Si eu recomand releul cu fir.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.