Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nu mai vrea sa porneasca - GPL
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
praxis
Sper sa nu mai fie alt topic pe tema asta, am cautat putin dar nu prea am timp ca sunt la munca.
Azi dimineata am facut plinul de GPL de la statia de unde alimentez de obicei, am pornit frumos, fara probleme, dar cand sa ajung aproape de unde lucrez mi-a murit motorul la un stop (posibil din vina mea) si apoi nu a mai vrut sa porneasca nici in ruptul capului. M-au ajutat un nenea politzai si alt nene sa o imping pana pe o straduta, si dupa ce m-am rugat de ea muuult... am reusit sa o pornesc sa ajung pana la munca. In continuare nu vrea sa porneasca, porneste dupa multe multe chei si parca smucit. Dupa ce porneste sta la relanti foarte frumos si merge perfect.

Ce m-a mirat cand am facut plinul de dimineata e ca a intrat mai mult gaz decat de obicei. Pana acum cand faceam plinul se auzea un zgomot de la supapa de pe masina si se oprea - mereu la 3 leduri aprinse din 4 cate am la bord. Azi nu s-a mai auzit nici un zgomot, a intrat gaz pana nu am mai vrut sa intre. Dupa calculele mele - 45l + vreo 10l cat mai aveam in butelie = 55l intr-o butelie de 60l.

Oare de-asta imi face figuri? ati mai auzit de asa ceva pana acum?
Pe la 13 - 14 o sa cobor sa curat bujiile, sa verific platina, fisele... in speranta ca e de acolo.

Merci anticipat.

Am uitat sa precizez - carburatie
PH-06-BOA
E posibil , ca la umplerea exagerata, volumul de gaz sa fie mai mare, si e normal sa nu porneasca. Gazul pentru pornire, nu trece prin traseul regulator, presiunea(debitul) fiind reglat de un surub cu varf conic, care obtureaza un orificiu, aflate in imediata apropiere a ultimei electrovalve (cea de pe regulator sau vaporizator). Nu ramane decat sa inchizi (in sensul de insurubare) din acel surub, dar atentie, ca majoritatea au orificiul excentric, si la miscari repetate , varful ascutit , se rupe de la baza filetului (e simplu de facut) si cu contactul pus, ascultand atent deasupra carburatorului, slabesti din surub , pana auzi o fasaiala ca o soapta.Cineva trebuie sa te ajute sa puna contactul, de fiecare data cand releul inchide electrovalvele. O alta varianta ar fi ca, cineva sa dea la cheie continuu cateva secunde ,timp in care tu reglezi ,pana la pornire.Faci porniri repetate si reglezi in jurul acelei pozitii gasite, pana pornirea e instantanee. Asta daca-i din gaz. Verifica si aprinderea.
$$ilvviu
Eu n-as zice ca e de la supraplin.
Se poate sa ai amestecul prea bogat, sau daca zici ca nu ai avut nici o problema inainte sa fi nimerit gaz prost.
Nu e exclusa nici o problema de aprindere aparuta din senin. Verifica macar delcoul.
Eventual poti strange, apoi desfileta cate juma de tura surubul de pe furtunul de gpl.
paulca
De la prea mult gaz nu cred sa aiba probleme. Aici pare a fi o problema alectrica, un contact imperfect....
unikat45
cu contactul pus verifica daca iese gaz...daca vine gaz in carburici..adica: in momentul in care contactul este pus electovalva de gaz se deschide cateva secunde eliberand o cantitate de gaz..... dupa care se inchide daca nu a pornit motorul ....din motive de siguranta o innecare cu gaz ar fi posibila dar cam greu.... zic eu..dar pb e rezolvabila prin reducerea cantitatii de gaz care vine la carburator prin strangerea surubului de pe furtunul ce vine la carburator.............

a era sa uit verifica siguranta aceea de pe bobina de inductie si vezi daca e ok face contact corect, curata daca crezi ca e nevoie..mie mi-a faut la fel..si nu pornea.. pt ca de fapt nu era curent...
praxis
Merci pentru sugestii. Ieri am reusit sa o pornesc si sa ajung acasa, dar azi am venit cu metroul la munca rolleyes.gif pentru ca nu mai vreau sa-mi faca surprize. Maine seara, eventual sambata o sa ma ocup de ea, sa vad ce si de unde. M-am uitat doar la bujii care par ok, m-am uitat si la platina... dar nu am avut timp sa o desfac. Eventual cumpar una noua cu ocazia asta. O sa verific si circuitul de gaz cum ati spus voi.

Nu ma pricep prea mult, am masina doar de vre-o 2 ani si GPL de vre-o luna; am umblat doar unde mi s-a stricat, si fiind o dacie am umblat mai peste tot smile.gif . Daca circuitul de benzina il cunosteam cat de cat si stiam cam de unde ar putea aparea probleme, acum sunt cam in pom:).

Inainte de problema asta imi pornea intradevar mai greu, adica din a 3 - 4 cheie cand era rece (pe benzina inainte sa ii pun gaz pornea de la prima cheie), dar acum dau la automat degeaba, si cand are ea chef porneste, dar intotdeauna se intampla dupa ce iau cheia de pe automat... Acum nu mai e problema de motor rece, sincer parca pleaca mai repede cand e motorul rece decat cand e cald.
unikat45
porneste pe benzina si treci in timpul mersului pe gaz... vezi cu se comporta mie unu cu un moror car papa cam 2 L ulei la mie imi porneste mai usor la rece ca la cald...dar e posibil sa fie foarte noua instalatia si nerodata..cel putin cei care monteaza instalatia gpl recomanda astfel de porniri pe benzina si trecerea in mers pe gaz..
praxis
O sa incerc si asta, trebuie sa schimb furtunul de retur de la rezervor ca s-a rupt... cu instalatia am facut peste 1000km pana acum.
$$ilvviu
Daca porneste la rece mai bine decat la cald cred ca e vorba de amestec prea bogat.
Mai strange din surub.
briobit
hai sa va relatez ceva .... la fel am patit si eu de imi murea motorul in mers pe o distanta de 5 kilometri in oras sa oprit de 6 ori .... in cele din urma am ajuns acasa si dupa 2 ore de verificat toate firele suruburi cabluri etc am descoperit ca:
colierul acela care strange furtunul pe unde intra in carburator (gat de lebada sau cum se zice) era slabit de tot si furtunul acela de aer era suprapus pe carburator cam 1-2 milimetri .... am dat jos filtrul de aer cu ocazie ce a fost schimbat si curatat deci verifica si acolo starea colierului (daca primeste prea mult aer moare motorul) eventual vezi sa nu ai ceva adaos intre gura carburatorului si gatul acela (un prieten avea dat 7-8 ture cu banda chiar pe buza carburatorului care intr-un final a ajuns cam jumatate de banda in carburator si pana ne-am prins de schema am demontat jumatate de masina....
numai bine
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.