Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema ungere
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Minel
Cum va explicati ca,am schimbat uleiul cu unul de la ESSO 15W40, pompa de ulei a fost facuta in sensul ca jocum axial era cam mare si a fost luat din planul pompei cat si din capac pana s-a ajuns la toleranta admisibila (a fost facuta de un mester pe care il apreciez si un foarte bun specialist care a scapat multa lume de aici de la mine de la servici cu problemele cu presiunea la ulei ) si se simte diferenta .
Totul a inceput ieri cand am facut un drum Resita-Timisoara ,vreo 20-30 km a mers masina struna ,m-am mirat si eu de ea avea o acceleratie si o presiune la ulei de invidiat pt o dacie biggrin.gif , si apoi a inceput sa scada presiunea ,la intoarcere aveam in 3000 de ture presiune 0 zero la indicator si ceas ,abia pe la 3500 de ture incepea sa imi arate 1 .Ok am ajuns acasa am dat jos pompa ,mi-a refacut-o ,am montat-o se simte presinea la cald dar la relanti sta tot la zero ,cand accelerez insa creste presiunea la 3000 am intre 5-6 ,simtitor este putin spus .La pornire masina nu scoate nici fum negru ,nici alb,porneste la sfert ,nu se aprind becurile rosii de la martorii apa-ulei cand motorul este cald si este la relanti,bujiile sunt arse normal fara depuneri sau udate cu ulei ,motorul nu bate merge clar,fara fluctuatii de turatie ,de ce imi arata mie la relanti zero dupa ce motorul se incalzeste ??? huh.gif
Merced
Eu ti-am mai zis pe undeva ca e oarecum normal. Nu prea are ce presiune sa fie la relanti, oricum e destul sa asigure ungerea si daca in ture iti urca la maxim nu ai de ce sa-ti faci griji. Ce naibii ii cauti nod in papura, daca merge masina brici nu-i mai cauta defecte. biggrin.gif
emircea
Minel,

nu pricep clar mesajul tau si te rog sa ma corectezi: meseriasul ti-a intervenit de 2 ori la pompa, prima data a facut rectificari..., iar a doua oara, dupa cateva mii de km, ca nu avea presiune.

Aveai dupa prima interventie presiune la relanti mai mare decat acum?

Ce a trebuit reparat la pompa la a 2-a interventie?
Minel
Emircea ,prima oara am descris ce s-a facut la pompa ,eu am bagat uleiul inainte de a face pompa si am facut drumul dus intors ieri si primi 30-40 km a mers struna ,problema a aparut la intoarcere cand aveam presiune zero .Pe urma,cand am ajuns acasa , tot ieri ,am demontat-o si a facut-o domnul acela (o singura interventie la pompa a fost ) si apoi dupa montarea pompei reparate s-a simtit diferenta in turatie a presiunii la ulei si presiunea la relanti tot zero era si inainte de a fi facuta si dupa cu motorul cald ,totul se simte la drum in turatie pana in 3000 ,inainte aveam intre 0 si 1 si acum am intre 4-6 ,sper ca am fost destul de explicit !!! tongue.gif
diaconuliviu
Supapa de retur nu e cumva deschisa? Sau tarata aiurea?
Sau, de ce nu, daca spui ca la relanti sta acul pe 0, sonda defecta?

Cauta un manometru special pentru presiune ulei si masoara exact ce presiune ai in rampa. Daca presiunea e cu motor cald min 0,7 bar la relanti, e bine, daca nu, pompa, pinion delco, lagare, una din ele.
Minel
In primul rand imi cer scuze ca nu am fac un topic referitor la ungere ,Liviu,daca pompa ar fi defecta ,ar trebui sa imi arunce ulei cand este relanti desfacand capacul de la culbutori ?? huh.gif ,eu cred ca nu ,probabil sonda ar fi hiba ??; dar de ce imi arata bine si cand se incalzeste motorul scade vertiginos ,inainte cu un ulei 20 W50 Mol a tinut bine presiunea intre 4 si 6 vreo 1500 km in turatie si motor cald iar apoi si-a pierdut proprietatile uleiul si automat si presiunea a avut de suferit ,parerea mea este ca si uleiul conteaza la presiune,
OAP
Eu as cam schimba cu totul pompa aia de ulei. Nu cred ca e foarte scumpa.
Ovidiu Comănescu
QUOTE
daca pompa ar fi defecta ,ar trebui sa imi arunce ulei cand este relanti desfacand capacul de la culbutori

Nu, cum sa arunce ulei pe acolo, daca este defecta nu mai arunca pe nicaieri, scapa pe unde poate pe linga axul pompei, cumpara o pompa cu debit marit ca este foarte buna si nu-i nici scumpa, va uita-ti la cateva sute de mii si dupa aia va mira-ti de ce va merge motorul aiurea. E 600.000 una.
Minel
Dupa un drum de 100 km,inainte de a opri masina ieri am lasat-o la relanti si am scos busonul de la culbutori si bineinteles ca mi-a sarit in ochi o gramada de ulei ,deci clar ca pompa nu-i defecta ,si de ce sonda inainte de a se incalzi motorul indica ok si la relanti intre 1 si 2 ,in turatie intre 4-6 ,si apoi cand se incalzeste doar in turatie imi indica corect ,in schimb la relanti 0 ??? huh.gif
diaconuliviu
Mai nene, deja discutam vorbe, ca de ce sonda sa arate, de ce uleiul sa fie.. MASOARA presiunea in circuit. Functie de rezultatul obtinut vei spune daca sonda e proasta sau uleiul ori pompa sint proaste.
Daca la rampa ai ulei, ungerea se face, problema este CUM.
Iar dupa cum se intervine la pompa aia de ulei, la doua zile, ma tem ca zile multe nu are.

Iar 1-2 bar la relanti INAINTE de incalzire motor, iar nu suna bine. Cuzinetii tai cum sint?
Minel
Probabil nu am fost destul de clar si imi cer scuze pe aceasta cale ,masina are motorul facut tot inclusiv linie si tot ce cuprinde ,are vreo 30000 de cand ii facut ,nu scoate fum negru sau alb,nu sunt depuneri pe bujii sau sa fie ude,nu mananca ulei sau pierde pe undeva ,nu are consum mare (cu 14 l fac in jur de 240 km in afara 80 % si in oras restul ) nu bate ,are presiune 6 la pornire si in primii 30-40 de km pana se incalzeste tine intre 4-6 presiunea si apoi incepe sa piarda presiunea in turatie ,la relanti cand am lasat-o dupa un drum lung de 100 km dus arata zero ,am stationat vreo 20 de minute si am plecat la drum si la intoarcere in toti cei 100 de km aveam presiunea zero si abia pe la vreo 3500 de turatii a ajuns presiunea la 1 .Apoi a urmat interventia la pompa de ulei ,a descris mai sus ce s-a facut si acum singura problema este la relanti dupa drumuri lungi imi arata zero dar in schimb in turatii pana in 3000 sta intre 4-6 ,diferenta enorma decat inainte ,sper ca am fost destul de clar si inca o data imi cer scuze pt explicatiile mele pana acum referitor la problema mea tongue.gif
mirceas
pai asta e problema matale, ca te bazezi pe ce iti arata ceasul ala ordinar. daca nu vrei sa intelegi, treaba ta. ori te pui cu manometrul pe ea, ori schimbi sonda cu totul... alege sau las-o balta.

eu nici la masinile noi nu am mereu incredere la ce imi arata bordul. smile.gif
emircea
Minel,

vino cu o masuratoare independent de sonda. Asculta-l pe diaconuliviu, nu te invata de rau. Stii sigur asa daca pompa e buna sau nu si cum face ungerea.

Fa un efort, e cea mai buna chestie ce o poti face. Ca pret, nu stiu, dar sigur nu te rupe. Iei auto-stopisti pe drumul Resita - TM si-ai scoti banii pentru reparatii, daca altfel nu te descurci.
Minel
Sunt convins ca Liviu are dreptate si tu Emircea ,asa o sa fac si o sa incerc cu sonda de pe masina tatalui meu sa vad ce indicatii imi arata ,sau in cel mai rau caz pt mine o pompa cu debit marit noua si am rezolvat problema ,va multumesc pt sfaturi tuturor !!!
Ovidiu Comănescu
Oricum, trebuie luat in calcul si varianta ca daca pompa, sonda si indicatorul sunt bune, inseamna ca atunci cand se incalzeste motorul, in urma dilatarii unei piese ar putea sa piarda presiune, gandul ma duce la intinzatorul lantului de distributie, dar ma indoiesc ca la anul de fabricatie al masinii mai erau puse intinzatoare hidraulice, parerea mea. Varianta cu pompa cu debit marit este foarte buna, nu mai ai probleme.
mirceas
1. tocmai ca la cele vechi erau din cele hidraulice wink.gif
2. nu se mai gasesc de cam de mult decat pompe de ulei cu debit marit.
Minel
S-a dovedit ca sonda mea era defecta,in ce sens pana acum imi arata 6 la pornire cu motorul rece si treptat cu incalzirea motorului scadea si presiunea ,,de ieri imi arata 4 la pornire si apoi dupa vreo 10 km de mers in oras,nu imi mai indicsa nimic ,ca si cum nu era contactul pus,nimic ,indiferent de turatie ,sonda aceea pe ce principiu functioneaza sau mai degraba ce factori pot duce sa defectarea ei ????
apropo cat costa una noua ???
dyogenes
E o coaja de potentiometru bobinat a carui rezistenta variaza cu tensiunea. Chiar nu ai nici un prieten care sa iti imprumute 10 min un bulb de ulei? Sau nu ai o dezmembrare prin zona, sa iei unul la pret de "junk"? Cel mai bine si normal ar fi sa iei un bulb nou, ca nu poate fi scump.
Gheorghedracu
S-a intepenit probabil (sau s-a spart) membrana manometrica si de aia nu mai indica nimica. Nu poti s-o repari, nu-ti face idei. Alta noua.

Dar simptomul descris mai sus nu era anormal. Dupa refacerea pompei, ea indica normal, 4-6 bari in sarcina, si sub 1 la relanti. Sonda o fi avut si ea ceva, dar valorile de mai sus sunt normale. Nu cred ca e nevoie sa te gindesti la altceva inainte de a schimba sonda, eventual de a face o masuratoare independenta (caci e posibil sa ai si o problema electrica care ar afecta orice sonda ai incerca pe masina ta, sa zicem.) cum ti s-a sugerat m ai sus, cu un manometru mecanic.
argon
nu degeaba s-a scos indicatorul si a ramas doar un bec la toate daciile mai noi pana la Logan, ca sa nu mai va bateti capul cu nimicuri.
Minel
Nu cred ca ar fi de la partea electirca deoarece eu am si ceasuri analogice apa-ulei separat pe instalatie proprie si ambele indicatoare si cel din bord si cel de la ceas indicau la fel ,acum o luna (am uitat sa precizez) am schimbat si pompa de ulei cu una noua cu debit marit de Scornicesti si uleiul si cand de fapt bulbul acela care indica presiunea era "pe duca" si eu nu am realizat pana ieri cand a murit subit ,o sa ii masor presiunea cu un manometru mecanic ,apoi o sa ii cumpar o sonda noua ,va multumesc !!!
Merced
QUOTE(argon @ 17 Sep 2007, 09:25)
nu degeaba s-a scos indicatorul si a ramas doar un bec la toate daciile mai noi pana la Logan, ca sa nu mai va bateti capul cu nimicuri.
*



Si 1300 e la fel. Deci nu doar cele noi. biggrin.gif
marius-gabriel
indicatoarele(cel din bord si cel separat) le ai legate in paralel la aceeasi sonda, sau ai T facut si fiecare indicator cu sonda lui?
daca sunt in paralel, nu cred ca indica bine niciunul.ma gandesc la impedantele indicatoarelor..nu cred ca e bine.
Minel
Am fir separat la cel analogic apa-ulei tras direct de la sonda(bulb) la ceas si cel din bord are firul din instalatia proprie masinii ,ideea este ca acum 2 zile mai functiona dar acum nimic parca ar fi mort doar,mai clinteste cateodata la schimbarile de trepte de vitez ,clar la schimbari de turatie din viteza inferioara in superioara ,probabil ca s-o fi dus de 12 ani o fi destul biggrin.gif ,o sa o schimb si o sa vedem daca este de la partea electrica !!!

18 Sep 2007, 09:42:
Revin cu o parere foarte proasta despre aceste sonde "bulb" pt indicare presiune ulei ,am incercat ieri 2 sonde, una de pe masina unui coleg al meu care indica cu motorul cald 1,5-2 in relanti si in turatie 4-5 ,la 4000 ture ,apoi am incercat-o pe a tatalui meu si care arata 0,7-1 in relanti de 850rot/min si 4 in ture de 4000 ,cu motorul cald.Din pacate pt mine nu pot sa imi fac o masuratoare corecta cu un aparat professional,dar aveti dreptate ,au facut bine aia cand au scos de pe masinile noi indicatoarele de presiune,o problema mai putin,cum a scris cineva daca nu se aprind becurile dai bataie frate tongue.gif
marius-gabriel
incearca si sa lasi decat un indicator, de preferinta ceasul ala rotund clasic nu cel din bord.
cu sondele asa e..iti dai seama ca s-au mai decalibrat.
Minel
De-a dreptul ciudat fenomenul care se intampla ,cumparat sonda noua miercuri (25 ron si garantie 6 luni )si montat rapid pe masina in Tm,motorul era cald ,si mirare la relanti cu sonda veche aveam 0,acum cu asta noua aveam 1 ,apoi am desfacut un fir acela de la indicatorul din bord si imi indica intre 2 si 3 ,deci impedanta descrisa de Marius-gabriel are loc si oare de ce se intampla fenomenul acesta ??? huh.gif , aaaaaaa si inca ceva,azi indicatorul de la ceasul clasic sau cel din bord arata exact daca este numai unul conectat si la turatii mai mari de 2000 acul fuge sus-jos si apoi daca mai accelerez peste 2300 sau mai mult acum cade jos nemiscat si apoi cand ajung la turatie mai mica de 2000 revine cu indicatia ,ati mai intalnit asa ceva ,indiferent de indicator ca este cel din bord de pe instalatie sau cel cu ceas cu instalatie proprie huh.gif huh.gif
diaconuliviu
Cit ulei ai in instalatie? Numai la un nivel mic, aproape de 1 l poti avea fenomenul ala, pompa raminind "pe gol". Daca nu, probabil ai nimerit sonda proasta. Sau, vreifica tensiunea de incarcare si legaturile de + contact, masa, chiar si firul de sonda. Trage unul direct de la sonda la indicator.
Dupa care, mai refa proba cu sonda tatalui tau.
Minel
Tomai acest lucru am facut si mirare ,fenomenul descris de Marius-gabriel s-a intamplat la mine ,avand doua fire pe o singura sonda semnalul dat de ea s-a injumatatit,cand aveam ambele fire pe sonda si de la indicatorul de bord si cel de la ceas aveam 0 in relanti cu motorul cald ,cand luam un fir nu are importanta care aveam 2 ,asa ca am luat un "T" si am motat 2 sonde si acea de la tatal meu care indica corect si cealalta a noua (care s-a defectat dupa 200 km ) si am legat un fir de la fiecare indicator in parte si imi indica corect acum,mai ramane sa ma duc sa imi schimbe aia sonda cea cumparata si numai am probleme,deci sfatul meu ar fi sa nu legati la aceiasi sonda de indicare presiune 2 fire ,va multumesc !!!
marius-gabriel
vezi, ti se impartea semnalul.
bine ca s-a rezolvat. smile.gif
Minel
D-le Marius,ii o expresie la noi la romani ,"jos palaria" ,multumesc tuturor pt sfaturi ,au fost de mare ajutor si bun augur !!!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.