Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: jiglor aer carburator
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
tibip
am o Dacie din 78, cu motor de 1300. Recent mi-am schimbat jicloarele din carburator. Comparand jicloarele vechi cu cele noi, am observat ca jiclorul de aer nou are gaura mai mica decat ce am avut eu pe carburator.
Intrebarea mea este cum influenteaza consumul jiclorul de aer? Daca are gaura mai mare consuma mai mult? Sau viceversa? Nu stiu cat de mare e gaura ca nu scria pe jicloare. si cica-s "produse de origine"...
Freelancer
Jiglerele sunt de 1300 si 1400 si au dimensiuni diferite dar ideea este daca merge mai bine acum dupa ce le-ai schimbat si cat consuma.
Daca merge bine si consumul e Ok nu are importanta ce jiglere folosesti desi in priincipiu cu cele de 1300 ar trebui sa fie mai bine. Eu te sfatuiesc sa tii si jiglerele vechi la indemana pentru ca in general alea vechi sunt mai bune. Si eu am schimbat jiglerele cu unele noi (nu ca ar fi fost nevoie dar am zis sa incerc poate merge si mai bine blush.gif ) care s-au dovedit mult mai proaste si pana la urma le-am pus inapoi pe cele vechi.
tibip
acum trage mai bine, dar consuma 12-13 in oras, si 7 pe afara. Totusi mi se pare mult consumul. Cealalta dacie pe care l-am avut consuma 5.5 afara si 9 in oras.
JohnXX
Acelasi lucru l-am facut si eu , am schimbat jigloarele si consumul la dacie e de 9 % la drum lung , am vazut un alt post despre carburatoare si tot ce inseamna consum redus .... dar nu sunt atat de avansat incat sa inteleg ce se scrie acolo smile.gif .
Am totusi o problema , cand apas acceleratia la motorul rece , are intarziere pana ce reactioneaza motorul , ceva sugestii ? solutii ?
diaconuliviu
Trebuia sa ceri jicloare de... "motorul pe care-l ai pe masina" Adica de 1300 daca ai de 1300 sau de 1400 daca ai de 1400.

Daca inainte aveai jiclorul de aer (cel de deasupra emulsorului) cu gaura mai mare si nu era decalibtar de cineva, inseamna ca ai avut set de 135 principal si 170 aer. Acum banuiesc ca ai luat set de 1400 cu 140 principal si 145 aer.
E normal sa consume mai mult.
tibip
eu am cerut set de jicloare de 1300, dar aveau numai de 1310. Sa fie ceva diferente intre cele doua seturi?
sefu_alx
de 1310 inseamna de motor de 1400 cmc iar diferentele ti s-au spus mai sus
tibip
ahaaaaaaaaaaaaa!!!!! nu stiam ca Dacia 1310 are motor de 1400!!!!! Acum inteleg biggrin.gif . Deci pur si simplu am luat teapa. Gata, pun jiglorul vechi de aer inapoi. Mersi pt ajutor !!
diaconuliviu
Nu e chiar asa: 1300 are motor de 1300; 1310, functie de anul fabricatiei a fost dotata cu motor 1300 cmc (pina prin 1989-1990) apoi cu motor de 1400 cmc. A fost si o suprapunere in perioada dinainte de 1990 cind se montau 1300 sau 1400, depinde de beneficiar.
Bullix
Si se puneau chiar si de 1200 pana si pe break-uri. Lenese rau de tot, insa erau cautate pentru consum si exportate mare parte catre Grecia.
Freelancer
Daca masina e din 78 eu zic sa iei jigloare de 1300 cele de 1310 nu cred ca vor corespunde.
Bullix
Vor corespunde, insa vei avea ditamai consumul si ceva viata in plus la motor, insa de-abia dupa ce vei regla suruburile de amestec.
diaconuliviu
SurubUL de amestec (unul singur) regleaza mersul la relanti, ca atare consumul la relanti si putin pe progresiune. Consumul in celelalte regimuri va creste.
"Viata in plus"? Pai, cu aer 145 si benzina 140 deja ai amestec bogat; coroborat de un difuzor mai mic la 1300, la aceeasi cantitate de aer vei avea benzina multa, mers inecat, ardere incompleta, consum imens, afumatoare.
tibip
da, consuma si mult, si accelereaza greu intre 60-80 km/h. dupa viteza de 80, zboara si face vartej in rezervor la consum. Deci ziceti sa pun 135 la benzina si 175 la aer? eu am 135 la benzina si 145 la aer, motor de 1300.
autom
QUOTE(Bullix @ 21 Aug 2007, 08:43)
Si se puneau chiar si de 1200 pana si pe break-uri. Lenese rau de tot, insa erau cautate pentru consum si exportate mare parte catre Grecia.
*




Sunt off topic.......Dacia 1200 in Grecia:
diaconuliviu
@tibip:
Pune principal 135 si aer 170. Aia e perechea clasica pentru 1300 cmc. Daca nu stii ce emulsor ai cumparat, monteaza-l pe cel vechi, alea nu se infunda si nici de uzat nu se uzeaza.
h8uall
incearca o smecherie!!!da nivelu la benzina o idee mai mic si un pic mai mult aer apoi dai tot un pic avansul mai mare ar trebuii sa mearga asa si vezi daca o sa ai tot consumul ala wink.gif
mirceas
alta smecherie: mergi cu carburatorul la un service care au banc de test, ti-l verifica ei, calibrarea e inclusa. cred ca iesi mai ieftin decat sa pierzi timp cu incercari, consum mare, nervi, N seturi de jigleoare.
diaconuliviu
h8ual: care AER mai mare? AERUL in SARCINA e dat de clapeta si de jiclorul ala de aer. Daca te referi la surubul de amestec, e de amestec, NU DE AER, cum probabil te-a invatat vreun nene batrin.
Runner
daca la acceleratie se simte o reminiscenta a comenzii trebuie sa reglezi relantinul si cantitatea de aer care intra in amestec in carburator.
stringi surubul de aer de la carbur pana simti ca da masina sa se opreasca sa trepideze si dupa aceea il desfaci cam o tura si jumate chiar 2 .
cind o sa accelerezi trebuie sa raspunda la comanda promt !
tibip
QUOTE(mirceas @ 22 Aug 2007, 14:04)
alta smecherie: mergi cu carburatorul la un service care au banc de test, ti-l verifica ei, calibrarea e inclusa. cred ca iesi mai ieftin decat sa pierzi timp cu incercari, consum mare, nervi, N seturi de jigleoare.
*



eu te cred, dar cu un carburator de 29 de ani nu prea ai ce sa mai faci. Voi pune aerul de 175. din pacate emulsorul vechi l-am aruncat. Si asta influenteaza consumul??
Runner
opricum zic sa-ti pui jicloare exact pentru Dacia care o ai .
mirceas
al meu e doar cu o idee mai "tanar" si merge brici. cand o ia pe aratura, si eu fac ce ti-am recomandat...

problematic e doar daca e corpul carburatorului afectat, planeitatea la talpa nu mai e buna etc. in rest toate componentele se pot schimba.
Versatu
cum se regleaza surubul de amestec de fapt ???

-unii zic ca il strangi la maxim si apoi desfaci 1,5 ture
-altii ca desfaci 3 ture
-si metoda cu care am reglat eu pe masina......turez undeva la 2000-2500 ture si il desfac pana obtin turatie maxima........adica cam 7-8 ture la mine..........e bine ??

si eu am schimbat setul de jicloare si am cerut de 1310 desi am masina din '85....sunt bune sau sa pun de 1300 ??

huh.gif
autom
Sunt offff topic......

De aceea e bun GPL-ul (si de aceea e bun, vroiam sa zic).......nu se infunda nici un jigler.....nici nu se mareste benzina din CNC post-336-1110552475.gif
Bullix
Chiar asa, pe bune, eu am auzit si varianta asta si o alta varianta: strangi pana da motorul sa moara, apoi te intorci vreo 2 ture cu el pana nu se mai simte diferenta cand strangi/slabesti si apoi il lasi asa... mda... foarte clar... dau de el ca bezmeticu', ca dau degeaba mad.gif
dacis
La un carburator bine curatat, chiar daca motorul nu este in foarte bune conditii, reglarea amestecului se face asa cum iti "dicteaza" insasi functionarea motorului: strangi (insurubezi) pana motorul incepe sa se balbaie, apoi desfaci (desurubezi) pana turatia devine maxima, dupa care eventual mai poti desface inca 1/4 de tura.

Daca desfacand si mai mult acel "surub" turatia motorului nu incepe sa scada, atunci carburatorul nu este bine curatat.

La un carburator bine curatat exista asadar o "culme", un maxim al turatiei la relanti, care se atinge cand proportia aer-combustibil este cea mai buna. Pentru cei care nu o ating poate ca ar fi bine sa stie ca in fapt cel mai important lucru la curatatea corecta si completa a carburatorului nu este spalarea cu Decarbu... -- sunt mai multe denumiri --, ci operatia care urmeaza dupa aceasta spalare": suflarea orficiilor cu aer la presiune cat mai mare. Fara asta este posibil ca Decarbu... sa nu fi facut altceva decat sa fi antrenat mizeria dintr-un loc in altul al canalizatiilor din carburator.

P.S. Toate cele de mai sus sunt valabile pentru cineva care are motorul in stare decenta, aprinderea OK, dar mai ales avansul bine reglat
Bullix
Eu consider toate cele enumerate de tine ca aflandu-se intr-o stare CEL PUTIN decenta. De altfel, motorul se comporta mai mult decat excelent; de multe ori cand ma plimb mai mult prin oras, pur si simplu UIT ca in momentul acela conduc o Dacie. Cred ca, legat de voinicia motorului, am atins "apogeul" pe care il poate oferi un motor de Dacie. Acum se pune problema consumului. Si mi se pare ciudat ca, regland acel surub obosit, in afara de "zona" in care se gatuie motorul, nu sesizez sa obtin o "turatie maxima", cum se specifica mai peste tot. Pur si simplu, "setez" turatia de relanti la o anumita valoare, insa nu vad ca miscand de la un cap la altul surubul de amestec, sa obtin o turatie mai mare decat cea pe care am stabilit-o prin surubul de relanti... ciudat...
PH-06-BOA
Reglajul relantiului (care n-are nimic comun cu mersul in sarcina) se face NUMAI ASA:
Se stabileste o turatie (in jur de 900 de ture) din surubul care regleaza pozitia clapetei de acc. , dupa care se regleaza din surubul de AMESTEC asa fel sa se obtina o turatie cat mai mare. Se reduce turatia din surubul de la clapeta, sub 900 de ture, si din nou se cauta marirea turatiei din surubul de amestec. Se repeta operatia pana cand turatia maxima obtinuta din surubul de amestec este cea dorita (in cazul unui motor bun e de 900 de ture/min.).
Privitor la consum: avand aerul la emulsor de 140, cantitatea de aer e mica, benzina mai multa(jig. de 135) rezulta amestec bogat, motorul se incalzeste, scoate fum, nu trage normal. Cu cat este mai mare jiclorul de aer, volumul ce trece prin el, apasa oarecum pe volumul de benzina din putul emulsor, facand ca nivelul acesteia sa fie putin mai jos decat al benzinei din camera de nivel constant, ceea ce se si vrea, pentru ca emulsia sa aiba raportul optim( 1/15). Cu cat nivelul din emulsor i-acopera acestuia mai multe gauri, cu atat omogenitatea amestecului e mai slaba. Perechea potrivita de jiglere e 135 cu 170, dar se poate mari cel de aer pana la aproape de 2,2, asta daca motorul sta bine cu compresia. Proba se face accelerand si in gol si in sarcina, urmarind ca motorul sa nu dea " in nas" . Celelalte procedee de reducere a consumului (5,3 afara si 7 in oras) le-am mai descris.
Bullix
QUOTE(PH-06-BOA @ 24 Aug 2007, 22:10)
Celelalte procedee de reducere a consumului (5,3 afara si 7 in oras) le-am mai descris.
*



Daca nu glumesti cu cifrele alea si chiar reusesc sa ajung acolo... Apoi nu stiu, fratioare, ce-ti pot oferi, da' statuie iti jur ca-ti fac sigur... Orice, numa' sa scap odata de 10+ consumul urban...

Motorul trage ca nenorocitu' si nici nu da in nas... macar sa dea in nas, ii fac program de dat in nas daca vrea, numai sa ajung la un consum decent...

PS: mama, din pacate, e profa... iar mie imi place sa ma plimb cu masina laugh.gif laugh.gif laugh.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.